İçeriğe Yönlendir

Transit - Modeller Hakkında Yardım


Tuncay Arslan

Recommended Posts

Tuncay Arslan
(düzenlendi)

Herkese merhabalar. Bu aralar transit modellerini araştırıyorum ama tam çözemedim. Direk sorayım :) Aile aracı olacak, yük olarak ağır olmayan ama kaba eşyalar taşınacak, arkada 1 sıra daha koltuk olması yeterli. Mesela şöyle bir araba hoşuma gitti (ilan no 391412741 ).

Motor gücü 100 hp üzeri olması arkadan itişli olması avantaj sanırım. 280, 300, 310, 330 gibi modeller var, 2002 den sonrası zincirli diye anladım. Bütçe de 40 bine kadar, her yıl vizeye götürebilirim sorun olmaz.

Transitten anlayan abilerimiz kardeşlerimiz biraz bilgi verebilir mi?

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

journey modelleri mondeo mk3 2.0tdci önden çekiş 6 ileri vites olması lazımdı. jantları da aluminyum olmalı sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt
(düzenlendi)

journey'ler önden çekişlidir ilk journey kasası 120hp dir sonraki kasası ise 140hp olması lazım.her iki kasayada uzun zaman binmiş biri olarak size transporter tavsiyesinde bulunuyorum 

tarihinde Emre Öğüt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sermet Gündoğdu

 

9 saat önce, Emre Öğüt yazdı:

journey'ler önden çekişlidir ilk journey kasası 120hp dir sonraki kasası ise 140hp olması lazım.her iki kasayada uzun zaman binmiş biri olarak size transporter tavsiyesinde bulunuyorum 

Arkadan itişli journey ler de var.

Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan
On 04.09.2017 at 20:09, Çağlar Bayur yazdı:

journey modelleri mondeo mk3 2.0tdci önden çekiş 6 ileri vites olması lazımdı. jantları da aluminyum olmalı sanırım.

2.5 baktıklarım hep, vites de 5 ileri. Model yılından ötürü değişiklik göstermiş olabilir mi?

On 04.09.2017 at 21:02, Sermet Gündoğdu yazdı:

Evet journey ful olanmış.

On 04.09.2017 at 21:30, Çağlar Bayur yazdı:

önden çekiş diye hatırlıyorum ve komple koltuklu olmalı.

Model belirtirken 300, 310 diye mesela rakamın sonuna S ya da SF geliyor. S önden çekiş SF arkadan çekiş imiş, 5+1 leri de varmış.

On 04.09.2017 at 22:20, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Araba orjinal, boyasız, çooook düşük km diye 2005 yani bir önceki kasaya 35-36 binler istenmiş. Köyden birinde var galerici 33 bin vermiş. Ama aynı paraya ya da 5-10 bin fazlasına yeni kasası var insanın aklı karışıyor.

On 05.09.2017 at 12:17, Emre Öğüt yazdı:

journey'ler önden çekişlidir ilk journey kasası 120hp dir sonraki kasası ise 140hp olması lazım.her iki kasayada uzun zaman binmiş biri olarak size transporter tavsiyesinde bulunuyorum 

Benim biraz eskiye karşı ilgim var, görünümü klasiğe ne kadar yakın o kadar iyi benim için :)

On 05.09.2017 at 20:25, Sermet Gündoğdu yazdı:

 

Arkadan itişli journey ler de var.

Evet, tırmanma becerisi önden çekişe göre daha az olsa da bu modellerde arkadan itişi daha çok tercih etmiş transit kullanıcıları.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Tuncay Arslan

Evet kardeşlerim abilerim bu transit modelini kullanan bilen arkadaşlarım. 2005 model 70 binde 120T310SF 120 beygir jorney transitimiz var bir abimde. Araba hani hatasız tek elden kullanılmış dediğimiz türden, abimiz de satıyorum başka isteyen var ilk sana söylüyorum dedi fiyatı da 35 bin. Kafam karıştı bu parayı eder mi acaba? Fikri olan esirgemesin lütfen :)

Kestane kebap acele cevap.

Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan
2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

benzinli fiesta parasına yani?

Yani? :)

2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Mehmet Abi listeleme yaptırmışsın saol, km yüksek hep, aslında araba bildiğim araba yük taşınmadı hiç galiba motoru da sağır kalmış. Bana da pahalı gelmese sormazdım, sizlerden onay bekliyorum sanki al gitsin demenizi :)

Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Mehmet Abi arabayı hayırlısıyla aldım, aile dostumuz bir abinin arabası. 35 den inmedi hiç almıyorum dersen gelip alacaklar dedi arabayı gaza geldim :)

Elimizdeki mondiyi satıcaz artık hayırlısıyla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hayırlı olsun.. 

Bahçeye gider gelirken rahat edersin :)

 

Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Saol abi, bahçe yollarında mondiyi ziyan etmeyelim dedik :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Transitlerin mtv hesaplamasında motor hacmi mi ağırlığı mı ele alınıyor acaba? Benim anladığım kadar yaşını, sınıfını ve motor hacmini girerek çıkan sonuç doğru mudur?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Transitlerin mtv hesaplamasında motor hacmi mi ağırlığı mı ele alınıyor acaba? Benim anladığım kadar yaşını, sınıfını ve motor hacmini girerek çıkan sonuç doğru mudur?

Panelvansa. Yani en az iki sıra oturma yeri varsa. Silindir hacmine göre. 1900 cc altı üstü ve yaşı.
Kamyonetse, tek önde koltuk varsa. Araç kapalı olabilir. Bu durumda. Kendi ağırlığı ve istiap haddi toplamına göre + tabiki yine yaş.
Minibüs ise. Sadece yaş.


Araç hakkında net bilgi verirsen. Net cevap veririm :)

Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Tamam abi kısmetse yarın almaya gidicem arabayı ruhsattan okur söylerim :) Bir de üzerimize kayıtlı araba var, 2. arabayı da üzerimize alınca sigorta çok çıkar diye duydum eğer öyleyse alım-satım işini mondiyi sattıktan sonra yapayım dedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tamam abi kısmetse yarın almaya gidicem arabayı ruhsattan okur söylerim [emoji4] Bir de üzerimize kayıtlı araba var, 2. arabayı da üzerimize alınca sigorta çok çıkar diye duydum eğer öyleyse alım-satım işini mondiyi sattıktan sonra yapayım dedim.

Mondeo otomobil. Bu muhtemelen kamyonet.
Mondeodaki indirimin bu araçta işe yaramayacak.
Dilediğin zaman alabilirsin satışını.
Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Abi verdiğin bilgi üzerine alım satımı yaptım. Ruhsatta kamyonet (panelvan) şeklinde yazılmış, kullanım amacı hususi yük taşıma diye geçiyor. 2402 cc motor hacmi 88 kw, 2017 temmuz vergisi 517 lira ödenmiş.

Sigorta için de ilk kamyonetim olduğu için mondeo etkilemedi ama 2008 yılında kullandığım connect in satışından sonra sigortasını iptal ettirmediğim için sigorta değeri hesaplanırken etki etmiş ama daha çok olumlu etkisi olmuş dediler. 730 lira çıktı sigortası her şey istediğim gibi oldu diyebilirim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sevindim. Hayırlı olsun.
Kaç kişilik ruhsat. İstiap haddine baktın mı ?

Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Saol abi, 6 kişilik 1895 kg toplam 3170 kg yazıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aracın panelvan.
1900 cc üstü olarak modele göre panelvan olarak verdi ödeyeceksin.

Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan
34 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Aracın panelvan.
1900 cc üstü olarak modele göre panelvan olarak verdi ödeyeceksin.

Tamam abi açıklığa kavuştu herşey :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Tuncay Arslan

Merhabalar, v-184 transitimizle mutlu mesut yaşarken yağmur sonrası havalarda beni epey zorladı. Islak çimen, hafif yokuş ıslak asfalt özellikle de 1 cm çamurda bile patinaja düşüyor. Bir defa traktörle çektirmek zorunda kaldım çoğu zaman arabayı ileri geri yaylandırıp iterek kurtuldum.

Lastiklerim dört mevsim yeni sayılır, motor 2.4 duratorq 120 beygir arkadan itişli kapalı van. Forumda araştırırken connect ile ilgili yorumlarda bir ustamız gaz pedalına milimetrik dokunmak lazım demiş bir başka ustamız turbodan ötürü tam gaz yapmak lazım demiş. 

Çevremden duyduğum da bu transitlerin genel sorunudur arka hafif olduğu için kıç atmaya ve patinaja çok müsaitmiş. Arka lasitklerin üzerine kum çuvalı gibi ağırlık koymamı öneriyorlar. Şimdi ben bu çamurlu yolda nasıl gideyim, arazi lastiği mi alayım kum torbası mı koyayım, ağır yük taşımıyorum arka makasta oynama mı yapayım? Asfalt ve kuru yolda tutunması hızlanması konforu çok iyi ama ıslak çimen ve çamur kabusum oldu, tecrübeli kullanıcılardan acil yardım istiyorum :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...