İçeriğe Yönlendir

Transit - Modeller Hakkında Yardım


Tuncay Arslan

Recommended Posts

Selçuk Bakış
16 dakika önce, Tuncay Arslan yazdı:

Merhabalar, v-184 transitimizle mutlu mesut yaşarken yağmur sonrası havalarda beni epey zorladı. Islak çimen, hafif yokuş ıslak asfalt özellikle de 1 cm çamurda bile patinaja düşüyor. Bir defa traktörle çektirmek zorunda kaldım çoğu zaman arabayı ileri geri yaylandırıp iterek kurtuldum.

Lastiklerim dört mevsim yeni sayılır, motor 2.4 duratorq 120 beygir arkadan itişli kapalı van. Forumda araştırırken connect ile ilgili yorumlarda bir ustamız gaz pedalına milimetrik dokunmak lazım demiş bir başka ustamız turbodan ötürü tam gaz yapmak lazım demiş. 

Çevremden duyduğum da bu transitlerin genel sorunudur arka hafif olduğu için kıç atmaya ve patinaja çok müsaitmiş. Arka lasitklerin üzerine kum çuvalı gibi ağırlık koymamı öneriyorlar. Şimdi ben bu çamurlu yolda nasıl gideyim, arazi lastiği mi alayım kum torbası mı koyayım, ağır yük taşımıyorum arka makasta oynama mı yapayım? Asfalt ve kuru yolda tutunması hızlanması konforu çok iyi ama ıslak çimen ve çamur kabusum oldu, tecrübeli kullanıcılardan acil yardım istiyorum :)

Starex kullanırken kum torbası işimi gördü. Önce ücretsiz olan yöntemi denemek daha karlı olur. Sağ ve sol tekerlerin üzerine ayrı ayrı koyarsanız yeterli olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
27 dakika önce, Tuncay Arslan yazdı:

Çevremden duyduğum da bu transitlerin genel sorunudur arka hafif olduğu için kıç atmaya ve patinaja çok müsaitmiş. 

 

Yük taşımıyorsan ağırlık koymalısın Tuncay, Arka lastikler için daha derin dişli bir lastik de ilave olacaktır.. Ancak ağırlık şart. Zor şartlar için hep ağırlık koyulduğunu görüyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan
19 dakika önce, Selçuk Bakış yazdı:

Starex kullanırken kum torbası işimi gördü. Önce ücretsiz olan yöntemi denemek daha karlı olur. Sağ ve sol tekerlerin üzerine ayrı ayrı koyarsanız yeterli olur.

 

9 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Yük taşımıyorsan ağırlık koymalısın Tuncay, Arka lastikler için daha derin dişli bir lastik de ilave olacaktır.. Ancak ağırlık şart. Zor şartlar için hep ağırlık koyulduğunu görüyorum. 

 

Kum torbasını ilk fırsatta yapıcam, bildiğim kadar starex daha torku yüksek olması lazım. Ama çok şaşırdım hayal kırıklığına uğradım keşke 4x4 pikap alsaydım dedim. Mehmet Abi arkadan itişli olduğu için arka lastikleri değiştir diyosun galiba, sadece arkaları değiştirmek yeterli olur mu takım mı değiştirmek lazım?

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
3 dakika önce, Tuncay Arslan yazdı:

Ama çok şaşırdım hayal kırıklığına uğradım

Hayal kırıklığına uğramayın, çekiş tekeri arkada olduğu ve kasanında çok hafif olduğu için tekerlerin patinaja düşmesi normal, sadece olması gereken yükünü vererek durumu normale getiriyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan
10 dakika önce, Selçuk Bakış yazdı:

Hayal kırıklığına uğramayın, çekiş tekeri arkada olduğu ve kasanında çok hafif olduğu için tekerlerin patinaja düşmesi normal, sadece olması gereken yükünü vererek durumu normale getiriyorsunuz.

Ben de sanmıştım dağ bayır çıkıcam :) Yağmurlu havada adımımı atmam bir daha ormana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...