İçeriğe Yönlendir

Atiker Stop Etme Sorunu


Buhra Nayman

Recommended Posts

Buhra Nayman

 Merhaba

 

 Aracım ford focus 1 hb 2002.

 

 Araç nedeni bilinmeyen sürekli gittiğim ustam dahil  4-5 farklı ustanın çözemediği bir sorundan dolayı  stop sorunu yaşatmaktadır.  

 

Araç belli belirsiz zamanlarda giderken stop ediyor. Stop etmeden önce hiç bir sarsıntı problem vs yok. Birden bire gaz basmıyor ve stop ediyor. Sanki debriyajı ayarlamamısta sessizce stop ettirmiş gibi.

 

Yoğun trafikten dolayı hemen uygun pozisyon alıp her seferinde tekrardan marş basıp gitmek zorunda kaldım. Birkez stop ettikten sonra bazen arka arkaya  3-4 kalkışı yapmayıp stop ediyor bazen ise bir kerede gidiyor.  Bazen  6-7 gün   günlük 100+ km sorunsuz giderken  bazen 30 km yol gitmek istediğimde 4 kez stop ediyor. 

 

Son stop edişimde yol çok müsait olmasından dolayı durmak veya marş basmak yerine debriyaja basılı tuttum  ( vites 3 yokuş aşağı ) ve hafif hafif gaza bas çek yaptım. Araç hiç birşey olmamıs gibi yoluna devam etti 13-14 saniye sonrasında gaz yedi. ( Marşa dokunmadım.)  yokuş aşağı olmasından dolayı vurdurmuş mu oluyorum onu da anlayamadım.

 

 Boğaz/gaz kelebeği ve rolanti motor temizlendi.

 Lpg ayarı yapıldı ( Fakat motor arza lambasının tanımı : Lpg ayarı yok demek olduğunu söylüyor 1 motor ustası. / Lpg ayarını yapan değil rastgele bir lpg ciye baktırdığımda da ayarının sorunsuz olduğunu söylüyor. )

 

 Konu ile ilgili olarak aklıma takılan sorulardan 1 tanesi  Yokuş aşağı giderken debriyaj basılı hafif hafif gazı yoklayınca stop eden araç calısır mı yoksa tekrar marş basmak gerekir mi ?

 

 Stop sorunu ile ilgili bilgisi olan veya tahmini olan, yada en azından istanbul avp yakasında herhangi bir kaliteli ve işinin ehli  usta/servise selamı ile birlikte yönlendirebilecek var mı ?

 

 Şimdiden herkese teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Buhra Nayman
8 saat önce, Serkan Aktay yazdı:

Beninde yapmıyor mu?

 

 Benzinde kullanıp denedim. Hiç yapmadı.  Fakat durum şu ki  bazen  15 km de bir yapıyor bazen 300-400 km de bir.  Denk mi gelmedi acaba ondan da emin değilim.

Yorum bağlantısı
Buhra Nayman

Not : Yakıt tüketimi ise  50 kuruş dolaylarında.  Fazla yaktığını da düşünüyorum. Konu ile ilgisi olma ihtimaline karşı eklemek istedim.

Yorum bağlantısı
Buhra Nayman
27 dakika önce, Enver Çatak yazdı:

LPG enjektörleri arızalı olabilir.

 

 Onu da kontrol ettireyim o halde. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Enjektörlerin Sırası ile gaz hortumları sıkıştırılarak çalışıp çalışmadığına bakılır.

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli

Enjektörlerde tıkanma olabilir. Bir de eğer uzun süre katkısız gaz alıp da sonradan katkılı gaz aldıysanız bu da filtreleri ve enjektörleri tıkamış olabilir.

Filtreleri ( biri büyük biri küçük) değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Sonrasında da enjektörler kontrol edilmeli.

Yorum bağlantısı
Buhra Nayman
5 saat önce, Yücel Meta yazdı:

Enjektörlerin Sırası ile gaz hortumları sıkıştırılarak çalışıp çalışmadığına bakılır.

 

 

Bir saat önce, Gencay Bengli yazdı:

Enjektörlerde tıkanma olabilir. Bir de eğer uzun süre katkısız gaz alıp da sonradan katkılı gaz aldıysanız bu da filtreleri ve enjektörleri tıkamış olabilir.

Filtreleri ( biri büyük biri küçük) değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Sonrasında da enjektörler kontrol edilmeli.

 

 Hocam birazdan gidip kontrol ettiricem. Dediklerinizi ustaya ileticem.

 Katkılı ve katkısız gaz konusunu bilemedim yalnız.  Opet,shell veya po'dan alıyorum genelde.   gaz at diyorum atıyorlar.  Katkılı veya katkısız gaz için ayrı birşey mi söylemek gerekli

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
17 saat önce, Buhra Nayman yazdı:

 Konu ile ilgili olarak aklıma takılan sorulardan 1 tanesi  Yokuş aşağı giderken debriyaj basılı hafif hafif gazı yoklayınca stop eden araç calısır mı yoksa tekrar marş basmak gerekir mi ?

 

 

 

Yaptığınız hareket motoru yükten almaktır..   Motor tamamen dursaydı marşa basmanız gerekirdi.. Yada debriyajı bırakmanız yani vurdurmanız gerekirdi.. ancak bu aşamada.. hıza göre uygun viteste olmak zorundasınız. 

 

Sorunun temeline inmek gerek.. 

Benzinde kullanın.. bir sorun yaşıyor musunuz gözleyin. Bundan emin olduktan sonra çözüme gidilmeli. 

 

 

Yorum bağlantısı
Buhra Nayman
(düzenlendi)
14 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Yaptığınız hareket motoru yükten almaktır..   Motor tamamen dursaydı marşa basmanız gerekirdi.. Yada debriyajı bırakmanız yani vurdurmanız gerekirdi.. ancak bu aşamada.. hıza göre uygun viteste olmak zorundasınız. 

 

Sorunun temeline inmek gerek.. 

Benzinde kullanın.. bir sorun yaşıyor musunuz gözleyin. Bundan emin olduktan sonra çözüme gidilmeli. 

 

 

Benzinde bir sorunla karşılaşmıyorum fakat dediğim gibi bazen 500 km de hiç yapmaz iken 30 km de 3 kez yapabiliyor. Hal böyle olunca daha uzun süreli denemek gerektiriyor. Denemelere devam ediyorum. bir yandan

 

 Tamamen duran motorun marş basmadan çalışmaması gerektiğini düşünüyorum bende, fakat 12-15 saniye gibi bir süre sonra tekrardan hiç birşey olmamış gibi gitmesi cok ilginç geliyor.

tarihinde Buhra Nayman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
4 dakika önce, Buhra Nayman yazdı:

 Tamamen duran motorun marş basmadan çalışmaması gerektiğini düşünüyorum bende, fakat 12-15 saniye gibi bir süre sonra tekrardan hiç birşey olmamış gibi gitmesi cok ilginç geliyor.

 

Tamamen durmuş ise, marşa basmadan çalışmaz. 

Ya marşa basacaksınız, ya vurduracaksınız. 

Seyir halinde iseniz araç viteste ve debriyaj da basılı değilse, araç durmadan motor tamamen duramaz.   

O an ne yaşadığınızı tam irdelemek gerek :)

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Oncelikle benzinde yapip yapmadigina emin olmalisiniz bundan tam emin olup olmadiginizdan bende emin degilim [emoji16]

Benzinde sikinti olmadigini varsayarsak tesisatinda eskimis olabilecegi ihtimali var. Map sensorleri arizalanmis olabilir. Basinc dusuk olabilir. Atikerdr 2 filtre var. Gaz kesicide kucuk bir filtre var o degismemis olabilir.

Yorum bağlantısı
Buhra Nayman
27 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Tamamen durmuş ise, marşa basmadan çalışmaz. 

Ya marşa basacaksınız, ya vurduracaksınız. 

Seyir halinde iseniz araç viteste ve debriyaj da basılı değilse, araç durmadan motor tamamen duramaz.   

O an ne yaşadığınızı tam irdelemek gerek :)

 

Yani normalde ses kesiliyor araç gaz almıyor fakat tüm ışıklar ve göstergeler aktif kalıyordu. Hal böyle olunca bende stop etti diye  marş basıp tekrar gidiyordum.

Fakat bir sefer yol cok müsait olunca yokuş aşağı bastım debriyaja ve hafif hafif gazı kontrol ettim ne oluyor diye. Hiç tepki yokken 13-14 saniye gibi bir süre sonra tepki geldi ve araç gitti.

 

4 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Oncelikle benzinde yapip yapmadigina emin olmalisiniz bundan tam emin olup olmadiginizdan bende emin degilim emoji16.png

Benzinde sikinti olmadigini varsayarsak tesisatinda eskimis olabilecegi ihtimali var. Map sensorleri arizalanmis olabilir. Basinc dusuk olabilir. Atikerdr 2 filtre var. Gaz kesicide kucuk bir filtre var o degismemis olabilir.

 

Benzinde yapmadığına eminim fakat daha uzun süre kullanıp deneyimlemek gerekiyor olabilir diye de bir düşüncem var hafiften :)

 

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
3 saat önce, Buhra Nayman yazdı:

 

 

 

 Hocam birazdan gidip kontrol ettiricem. Dediklerinizi ustaya ileticem.

 Katkılı ve katkısız gaz konusunu bilemedim yalnız.  Opet,shell veya po'dan alıyorum genelde.   gaz at diyorum atıyorlar.  Katkılı veya katkısız gaz için ayrı birşey mi söylemek gerekli

Shellden aldığınız gaz katkısız gazdır. Opetten aldığınız gaz katkılı gazdır. Uzun süre katkısız gaz aldıktan sonra katkılı gaz alınca katkılı gazın içerisinde yer alan bazı temizleyici maddeler motorda temizlik yapıp filtreleri tıkayabiliyor. Bu durumda dengesiz çalışma rölantide sallantı olmadık zamanlarda stop etme gibi sorunlara neden olabiliyor. Ben bizzat yaşamış birisi olarak önceliği filtrelere vermeni değişim yapıldıktan sonra Shellden yakıt alarak durumu gözlemlemeni tavsiye ediyorum. Naçizane önerim bu şekilde

Yorum bağlantısı
Buhra Nayman
3 dakika önce, Gencay Bengli yazdı:

Shellden aldığınız gaz katkısız gazdır. Opetten aldığınız gaz katkılı gazdır. Uzun süre katkısız gaz aldıktan sonra katkılı gaz alınca katkılı gazın içerisinde yer alan bazı temizleyici maddeler motorda temizlik yapıp filtreleri tıkayabiliyor. Bu durumda dengesiz çalışma rölantide sallantı olmadık zamanlarda stop etme gibi sorunlara neden olabiliyor. Ben bizzat yaşamış birisi olarak önceliği filtrelere vermeni değişim yapıldıktan sonra Shellden yakıt alarak durumu gözlemlemeni tavsiye ediyorum. Naçizane önerim bu şekilde

 

 Bu durumdan hiç haberdar değildim. Her seferinde en uygun fiyatlı olan rastgele bilindik istasyonlardan alıyordum.  Dediğinize dikkate alıp önceliği filtrelere verip yakıtı shellden alarak bir test yapıyor olacağım.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
14 saat önce, Buhra Nayman yazdı:

 

 Bu durumdan hiç haberdar değildim. Her seferinde en uygun fiyatlı olan rastgele bilindik istasyonlardan alıyordum.  Dediğinize dikkate alıp önceliği filtrelere verip yakıtı shellden alarak bir test yapıyor olacağım.

 

Aygaz Mogaz İpragaz ya hep alınmalı ya da hiç alınmamalı. Ben hiç almıyorum :)

Yorum bağlantısı
Buhra Nayman
5 saat önce, Metin Akbal yazdı:

 

Aygaz Mogaz İpragaz ya hep alınmalı ya da hiç alınmamalı. Ben hiç almıyorum :)

 

çok mu kötü 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
çok mu kötü 
Kotu diyemem katkili oldugu icin bi kullan bi kullanma sikinti oluyor.
Yorum bağlantısı
Buhra Nayman
9 dakika önce, Metin Akbal yazdı:
20 dakika önce, Buhra Nayman yazdı:
 
çok mu kötü 

Kotu diyemem katkili oldugu icin bi kullan bi kullanma sikinti oluyor.

 

 

Anladım. Teşekkürler.

Cevap yazan herkese teşekkürler:)

Yorum bağlantısı
Ercüment Bosut

Her hangi bir hata kodu olsa teşhisler nisbeten daha daraltılabilir. Bu şekilde mesela aklıma ilk gelen kötü temas elektriksel arıza oluyor... Mesela MAF sensor soketi bir an kötü temas etse hemen stop eder.

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli

Katkılı ya da katkısız gaz kıyaslaması farklı bir değerlendirme: fakat sürekli katkısız gaz alıp da katkılı gaz alındıktan sonra dediğim gibi katkılı gazda yer alan bazı maddeler filtrelerin tıkanmasına sebep olabiliyor. Mutlaka iki filtreyi de değiştirmen gerek. 50₺ ya da 60₺ tutar. Bilgisayara bağladıktan sonra birde gaz verilerine baksın zengin karışım fakir karışım bir durum var mı? sonra shell istasyonlarından al gazını devam et. Bence senin problemin bundan kaynaklı. %80 

Yorum bağlantısı
Buhra Nayman

 Son mesaj tarihimden beri  benzinli kullanımda her gün min 50 km olacak şekilde test edildi.  Herhangi bir problem söz konusu değil.

 

 Bugün iş dönüşü 70 TL ' lik  lpg  Opet'ten alındı.  İstasyondan çıkar çıkmaz araç stop etti ve daha sonra ki 4 çalıştırmada da hareket etmeyi dener denemez stop etti. Sonrasında problem olmadan sorunsuz 25 km'lik yol tamamlandı.

 

 Öncelikle cevap verip destek sağlamaya çalışan herkese çok teşekkür ederim.

 

 Sorunun LPG'de olduğu kesin.  Fakat henüz iki farklı lpg'ci lpg de sorun bulamadı. İşinin ehli bir usta ile görüşüp sonucu da buradan yazıyor olacağım.

Yorum bağlantısı
Tahir Ak

map sensörü ne de bakın atmosferik motorda rölantide 0.25;35 var civarı tam yük de 0.9 bar civarı olmalı.

İkincisi regülatör. regülatör basıncı pc ve program yardımıyla kontrol edilmeli.

regülatör eskidikçe üzerindeki lastik diyagram görevini yapamaz anlık gaz dalgalanması da bunu yapabilir.

kitiniz modeli ne bilmiyorum enjektör hatası olsa onu programdan söyler hatta sesli uyarır.

 

Sonuç map sensör ve regülatöre odaklanın.

bunlar çare olmazsa vakum ve vakum hortumları na bakın

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...