İçeriğe Yönlendir

Mondeo 2 - Hava Filtresine Motor Yağı Dolması


birol kahan kurt

Recommended Posts

birol kahan kurt

sayın abilerim 97 model mondeomun geçen ay ağır bakımını yaptırdıktan sonra şanzıman üzerinde biriken bir yağ meydana geldi ve araştırmalar sonucu külbütör kapağındaki tahliye çıkışından hava filtresinde aşırı miktarda yağ dolduğunu tespit ettik. Sorduğumuz bir kaç usta aracın sekman kırıdğını yada kaynadığını söylüyor. Fakat aracımda yağ yakma duman atma çekişten düşme gibi bir problem yok. Aracım daha 189 binde ve ikinci sahibiyim 178 bine kadar benzinde kullanıldı. yok yere motoru açtırmak istemiyorum ama yağ gelmesinin önüne de geçemiyorum. Değerli fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler.

Yorum bağlantısı
birol kahan kurt

resmi çekmedim mehmet abi ama şunu söyleyebilirim marşa basıldığı anda hava filtesi kutusundan yağ fışkırıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

karter havalandırma hortumu o bölüme gelir ve yağ buharını oradan emmeye yollar ve yakıalrak atılmasını sağlar.

2 ihtimal:

1. hortum içinde bilya vardır zamanla bir tamirat ile hortum değişir bilya düşer vb. bilya/subap denen mini parça yerinde yok

2. kompresyon segman sorunu var, basınç kartere kaçıyor. teşhisi: kompresyon testi yapılacak. 2-3 dak. arasında kesin teşhis edilir.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Emre
karter havalandırma hortumu o bölüme gelir ve yağ buharını oradan emmeye yollar ve yakıalrak atılmasını sağlar.
2 ihtimal:
1. hortum içinde bilya vardır zamanla bir tamirat ile hortum değişir bilya düşer vb. bilya/subap denen mini parça yerinde yok
2. kompresyon segman sorunu var, basınç kartere kaçıyor. teşhisi: kompresyon testi yapılacak. 2-3 dak. arasında kesin teşhis edilir.
karter havalandirma hortumu emme manifolduna gidiyor. hava filtresi kabina giden hortum ise motor üst kapak ağzına giden düz bir hortum. hortum içinde cek valf tarzi bilyali bir parca yok. sadece hava filtre kabi icindeki boru ağzinda ufacık bir sünger var diye hatırlıyorum.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
birol kahan kurt
17 saat önce, Fatih Emre yazdı:
19 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:
karter havalandırma hortumu o bölüme gelir ve yağ buharını oradan emmeye yollar ve yakıalrak atılmasını sağlar.
2 ihtimal:
1. hortum içinde bilya vardır zamanla bir tamirat ile hortum değişir bilya düşer vb. bilya/subap denen mini parça yerinde yok
2. kompresyon segman sorunu var, basınç kartere kaçıyor. teşhisi: kompresyon testi yapılacak. 2-3 dak. arasında kesin teşhis edilir.

karter havalandirma hortumu emme manifolduna gidiyor. hava filtresi kabina giden hortum ise motor üst kapak ağzına giden düz bir hortum. hortum içinde cek valf tarzi bilyali bir parca yok. sadece hava filtre kabi icindeki boru ağzinda ufacık bir sünger var diye hatırlıyorum.

Doğru. Boru içinde bir parça yok hava kabı içinde sünger var. Bu arada motor yaptırıyorum hayırlı olsun . :(

 

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Harun Selim Aksoy

Bende var aynı problem filtre yağlanmış haznesinde yağlanma var altındaki küçük deliklerden aşağıya baya yağ gitmiş yağı ekledim fakat sanayide bu konuyu bilen bir ustaya rastlayamadım 😄 arıyorum halen birisi bana hortumu söktürdü aşağıya saldı hortumu araç aptallaştı geri eski haline getirdim temizledim bilya veya valve göremedim fotoğraf Atacan birazdan

Çağlar Bayur yazdı:

karter havalandırma hortumu o bölüme gelir ve yağ buharını oradan emmeye yollar ve yakıalrak atılmasını sağlar.

2 ihtimal:

1. hortum içinde bilya vardır zamanla bir tamirat ile hortum değişir bilya düşer vb. bilya/subap denen mini parça yerinde yok

2. kompresyon segman sorunu var, basınç kartere kaçıyor. teşhisi: kompresyon testi yapılacak. 2-3 dak. arasında kesin teşhis edilir.

Çağlar bey bilgi için teşekkürler

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem
Bende var aynı problem filtre yağlanmış haznesinde yağlanma var altındaki küçük deliklerden aşağıya baya yağ gitmiş yağı ekledim fakat sanayide bu konuyu bilen bir ustaya rastlayamadım [emoji1] arıyorum halen birisi bana hortumu söktürdü aşağıya saldı hortumu araç aptallaştı geri eski haline getirdim temizledim bilya veya valve göremedim fotoğraf Atacan birazdan
Çağlar bey bilgi için teşekkürler
 
İki farklı hortum var, biri külbütör kapağının arkasından çıkıp hava filtresi kazanına giriyor diğeri de egzoz manifoldunun üst tarafından çıkıp emme manifolduna bağlanıyor. İki hortumunda yerinde takılı olması gerekiyor. Genellikle rölanti düzensizliği olduğu zaman emme manifoldu girişine kör tapa yapıyorlar o zaman da yağ hava filtresine doluyor. Aracın altına yattığıniz zaman dediğim hortumu görürsünüz. Diğer ucu termostat gövdesinin altında
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Harun Selim Aksoy

 

Çağlar Bayur yazdı:

karter havalandırma hortumu o bölüme gelir ve yağ buharını oradan emmeye yollar ve yakıalrak atılmasını sağlar.

2 ihtimal:

1. hortum içinde bilya vardır zamanla bir tamirat ile hortum değişir bilya düşer vb. bilya/subap denen mini parça yerinde yok

2. kompresyon segman sorunu var, basınç kartere kaçıyor. teşhisi: kompresyon testi yapılacak. 2-3 dak. arasında kesin teşhis edilir.

 

Yorum bağlantısı
Harun Selim Aksoy
Harun Selim Aksoy yazdı:

 

 

Buraya fotoğraf atılmıyor sanırım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Harun Selim Aksoy yazdı:

geri eski haline getirdim temizledim bilya veya valve göremedim fotoğraf Atacan birazdan

hortumun içinde olur zaten orjinal ise.

Yorum bağlantısı
Harun Selim Aksoy
Çağlar Bayur yazdı:

hortumun içinde olur zaten orjinal ise.

Yok nasıl bulacam o parçayı bilmiyorum ousval sesi öıktı dün arabada yağ ekledim geçer gibi olsunzaldı ama 5x30 mu 10/40 kullanmalıyım

 

 

Harun Selim Aksoy yazdı:

 

 

Buraya fotoğraf atılmıyor sanırım

Yorum bağlantısı
Harun Selim Aksoy
Mücahit Erdem yazdı:
Harun Selim Aksoy yazdı:
Bende var aynı problem filtre yağlanmış haznesinde yağlanma var altındaki küçük deliklerden aşağıya baya yağ gitmiş yağı ekledim fakat sanayide bu konuyu bilen bir ustaya rastlayamadım emoji1.png arıyorum halen birisi bana hortumu söktürdü aşağıya saldı hortumu araç aptallaştı geri eski haline getirdim temizledim bilya veya valve göremedim fotoğraf Atacan birazdan
Çağlar bey bilgi için teşekkürler
 

İki farklı hortum var, biri külbütör kapağının arkasından çıkıp hava filtresi kazanına giriyor diğeri de egzoz manifoldunun üst tarafından çıkıp emme manifolduna bağlanıyor. İki hortumunda yerinde takılı olması gerekiyor. Genellikle rölanti düzensizliği olduğu zaman emme manifoldu girişine kör tapa yapıyorlar o zaman da yağ hava filtresine doluyor. Aracın altına yattığıniz zaman dediğim hortumu görürsünüz. Diğer ucu termostat gövdesinin altında

Yarın kanala çekip inceleyecem iyice bir pusvş sesi çıktı hiç yoktan yere ustalar değişmesi lazım dedi fakat 8 ay önce değişti zaten 10/40 dan 5/30 geçersem düzelir mi sizce 

Harun Selim Aksoy yazdı:

Yarın kanala çekip inceleyecem iyice bir pusfal

sesi çıktı hiç yoktan yere ustalar değişmesi lazım dedi fakat 8 ay önce değişti zaten 10/40 dan 5/30 geçersem düzelir mi sizce 

 

Yorum bağlantısı
Fatih Emre
(düzenlendi)

"egzoz manifoldunun üst tarafından çıkıp emme manifolduna giden hortum"    Burada PCV valfi var evet, bundan  bahsediyorsunuz. Doğrudur. PVC valfi tıkalı ise hava filtresine kabına yağ birikmesi oluyor. PCV valfi çalışyor olmalı, tıkanmamalı. İçinde bilye vardır. Şıkır şıkır bilyenin hareket etmesi lazım.

 

D_NQ_NP_737028-MLB40376173845_012020-O.w

tarihinde Fatih Emre tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...