birol kahan kurt 23 Ekim 2017 Paylaş 23 Ekim 2017 sayın abilerim 97 model mondeomun geçen ay ağır bakımını yaptırdıktan sonra şanzıman üzerinde biriken bir yağ meydana geldi ve araştırmalar sonucu külbütör kapağındaki tahliye çıkışından hava filtresinde aşırı miktarda yağ dolduğunu tespit ettik. Sorduğumuz bir kaç usta aracın sekman kırıdğını yada kaynadığını söylüyor. Fakat aracımda yağ yakma duman atma çekişten düşme gibi bir problem yok. Aracım daha 189 binde ve ikinci sahibiyim 178 bine kadar benzinde kullanıldı. yok yere motoru açtırmak istemiyorum ama yağ gelmesinin önüne de geçemiyorum. Değerli fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Ekim 2017 Paylaş 23 Ekim 2017 Filtenin resmi var mı ? Görmemiz mümkün mü ? 2 Yorum bağlantısı
birol kahan kurt 23 Ekim 2017 Yazar Paylaş 23 Ekim 2017 resmi çekmedim mehmet abi ama şunu söyleyebilirim marşa basıldığı anda hava filtesi kutusundan yağ fışkırıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ekim 2017 Paylaş 23 Ekim 2017 karter havalandırma hortumu o bölüme gelir ve yağ buharını oradan emmeye yollar ve yakıalrak atılmasını sağlar. 2 ihtimal: 1. hortum içinde bilya vardır zamanla bir tamirat ile hortum değişir bilya düşer vb. bilya/subap denen mini parça yerinde yok 2. kompresyon segman sorunu var, basınç kartere kaçıyor. teşhisi: kompresyon testi yapılacak. 2-3 dak. arasında kesin teşhis edilir. 2 1 Yorum bağlantısı
Fatih Emre 23 Ekim 2017 Paylaş 23 Ekim 2017 karter havalandırma hortumu o bölüme gelir ve yağ buharını oradan emmeye yollar ve yakıalrak atılmasını sağlar. 2 ihtimal: 1. hortum içinde bilya vardır zamanla bir tamirat ile hortum değişir bilya düşer vb. bilya/subap denen mini parça yerinde yok 2. kompresyon segman sorunu var, basınç kartere kaçıyor. teşhisi: kompresyon testi yapılacak. 2-3 dak. arasında kesin teşhis edilir.karter havalandirma hortumu emme manifolduna gidiyor. hava filtresi kabina giden hortum ise motor üst kapak ağzına giden düz bir hortum. hortum içinde cek valf tarzi bilyali bir parca yok. sadece hava filtre kabi icindeki boru ağzinda ufacık bir sünger var diye hatırlıyorum. 1 Yorum bağlantısı
birol kahan kurt 24 Ekim 2017 Yazar Paylaş 24 Ekim 2017 17 saat önce, Fatih Emre yazdı: 19 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: karter havalandırma hortumu o bölüme gelir ve yağ buharını oradan emmeye yollar ve yakıalrak atılmasını sağlar. 2 ihtimal: 1. hortum içinde bilya vardır zamanla bir tamirat ile hortum değişir bilya düşer vb. bilya/subap denen mini parça yerinde yok 2. kompresyon segman sorunu var, basınç kartere kaçıyor. teşhisi: kompresyon testi yapılacak. 2-3 dak. arasında kesin teşhis edilir. karter havalandirma hortumu emme manifolduna gidiyor. hava filtresi kabina giden hortum ise motor üst kapak ağzına giden düz bir hortum. hortum içinde cek valf tarzi bilyali bir parca yok. sadece hava filtre kabi icindeki boru ağzinda ufacık bir sünger var diye hatırlıyorum. Doğru. Boru içinde bir parça yok hava kabı içinde sünger var. Bu arada motor yaptırıyorum hayırlı olsun . Yorum bağlantısı
Harun Selim Aksoy 21 Ekim 2021 Paylaş 21 Ekim 2021 Bende var aynı problem filtre yağlanmış haznesinde yağlanma var altındaki küçük deliklerden aşağıya baya yağ gitmiş yağı ekledim fakat sanayide bu konuyu bilen bir ustaya rastlayamadım 😄 arıyorum halen birisi bana hortumu söktürdü aşağıya saldı hortumu araç aptallaştı geri eski haline getirdim temizledim bilya veya valve göremedim fotoğraf Atacan birazdan Çağlar Bayur yazdı: karter havalandırma hortumu o bölüme gelir ve yağ buharını oradan emmeye yollar ve yakıalrak atılmasını sağlar. 2 ihtimal: 1. hortum içinde bilya vardır zamanla bir tamirat ile hortum değişir bilya düşer vb. bilya/subap denen mini parça yerinde yok 2. kompresyon segman sorunu var, basınç kartere kaçıyor. teşhisi: kompresyon testi yapılacak. 2-3 dak. arasında kesin teşhis edilir. Çağlar bey bilgi için teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem 21 Ekim 2021 Paylaş 21 Ekim 2021 Bende var aynı problem filtre yağlanmış haznesinde yağlanma var altındaki küçük deliklerden aşağıya baya yağ gitmiş yağı ekledim fakat sanayide bu konuyu bilen bir ustaya rastlayamadım [emoji1] arıyorum halen birisi bana hortumu söktürdü aşağıya saldı hortumu araç aptallaştı geri eski haline getirdim temizledim bilya veya valve göremedim fotoğraf Atacan birazdan Çağlar bey bilgi için teşekkürler İki farklı hortum var, biri külbütör kapağının arkasından çıkıp hava filtresi kazanına giriyor diğeri de egzoz manifoldunun üst tarafından çıkıp emme manifolduna bağlanıyor. İki hortumunda yerinde takılı olması gerekiyor. Genellikle rölanti düzensizliği olduğu zaman emme manifoldu girişine kör tapa yapıyorlar o zaman da yağ hava filtresine doluyor. Aracın altına yattığıniz zaman dediğim hortumu görürsünüz. Diğer ucu termostat gövdesinin altında 1 Yorum bağlantısı
Harun Selim Aksoy 21 Ekim 2021 Paylaş 21 Ekim 2021 Çağlar Bayur yazdı: karter havalandırma hortumu o bölüme gelir ve yağ buharını oradan emmeye yollar ve yakıalrak atılmasını sağlar. 2 ihtimal: 1. hortum içinde bilya vardır zamanla bir tamirat ile hortum değişir bilya düşer vb. bilya/subap denen mini parça yerinde yok 2. kompresyon segman sorunu var, basınç kartere kaçıyor. teşhisi: kompresyon testi yapılacak. 2-3 dak. arasında kesin teşhis edilir. Yorum bağlantısı
Harun Selim Aksoy 21 Ekim 2021 Paylaş 21 Ekim 2021 Harun Selim Aksoy yazdı: Buraya fotoğraf atılmıyor sanırım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Ekim 2021 Paylaş 21 Ekim 2021 Harun Selim Aksoy yazdı: geri eski haline getirdim temizledim bilya veya valve göremedim fotoğraf Atacan birazdan hortumun içinde olur zaten orjinal ise. Yorum bağlantısı
Harun Selim Aksoy 24 Ekim 2021 Paylaş 24 Ekim 2021 Çağlar Bayur yazdı: hortumun içinde olur zaten orjinal ise. Yok nasıl bulacam o parçayı bilmiyorum ousval sesi öıktı dün arabada yağ ekledim geçer gibi olsunzaldı ama 5x30 mu 10/40 kullanmalıyım Harun Selim Aksoy yazdı: Buraya fotoğraf atılmıyor sanırım Yorum bağlantısı
Harun Selim Aksoy 24 Ekim 2021 Paylaş 24 Ekim 2021 Mücahit Erdem yazdı: Harun Selim Aksoy yazdı: Bende var aynı problem filtre yağlanmış haznesinde yağlanma var altındaki küçük deliklerden aşağıya baya yağ gitmiş yağı ekledim fakat sanayide bu konuyu bilen bir ustaya rastlayamadım arıyorum halen birisi bana hortumu söktürdü aşağıya saldı hortumu araç aptallaştı geri eski haline getirdim temizledim bilya veya valve göremedim fotoğraf Atacan birazdan Çağlar bey bilgi için teşekkürler İki farklı hortum var, biri külbütör kapağının arkasından çıkıp hava filtresi kazanına giriyor diğeri de egzoz manifoldunun üst tarafından çıkıp emme manifolduna bağlanıyor. İki hortumunda yerinde takılı olması gerekiyor. Genellikle rölanti düzensizliği olduğu zaman emme manifoldu girişine kör tapa yapıyorlar o zaman da yağ hava filtresine doluyor. Aracın altına yattığıniz zaman dediğim hortumu görürsünüz. Diğer ucu termostat gövdesinin altında Yarın kanala çekip inceleyecem iyice bir pusvş sesi çıktı hiç yoktan yere ustalar değişmesi lazım dedi fakat 8 ay önce değişti zaten 10/40 dan 5/30 geçersem düzelir mi sizce Harun Selim Aksoy yazdı: Yarın kanala çekip inceleyecem iyice bir pusfal sesi çıktı hiç yoktan yere ustalar değişmesi lazım dedi fakat 8 ay önce değişti zaten 10/40 dan 5/30 geçersem düzelir mi sizce Yorum bağlantısı
Fatih Emre 26 Ekim 2021 Paylaş 26 Ekim 2021 (düzenlendi) "egzoz manifoldunun üst tarafından çıkıp emme manifolduna giden hortum" Burada PCV valfi var evet, bundan bahsediyorsunuz. Doğrudur. PVC valfi tıkalı ise hava filtresine kabına yağ birikmesi oluyor. PCV valfi çalışyor olmalı, tıkanmamalı. İçinde bilye vardır. Şıkır şıkır bilyenin hareket etmesi lazım. 26 Ekim 2021 tarihinde Fatih Emre tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts