İçeriğe Yönlendir

Opel Insignia Stop Etme Sorunu


Selim Köse

Recommended Posts

Selim Köse
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar. Yaşadığım sorunun aynısını birçok yerde okudum fakat kesin net bir çözüm yok. Opel insignia 1.6  115 hp aracım b/lpg 90 bin km de. Araç son 2 gündür ilk çalışmadan sonra hararet 90 a gelene kadar haraket halinde yavaşladığım zaman direk stop ediyor. Durduğu zaman kontağa bastığımda ise hemen çalışıyor. Bunu benzinde de gazda da yapıyor. Ama hararet göstergesi 90 a yaklaştığı anda herşey normale dönüyor. Tekleme titreme herhangi bir ses ya da arızaya dair bi belirti yok. Gaz sistemini kontrol ettirdim bugün. Hiçbir sıkıntı yok. Şuan usta egr ve kelebeği temizleyip bakacağız dedi. Umarım düzelir. Daha önce opellerde böyle bir sorun yaşayan olduysa ve herhangi bir fikri olan varsa şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim. 

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Manuel vites ise boğaz kelebeği temizliği , rolanti devir sensörü kontrolü gibi ucuzdan başlayın

Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Aynı sorun arkadaşımın aracındada vardı. Boğaz kelebegi ve Egr temizligi sonrası sorun çözülmüştü. :good1:

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

1.6 115hp 90 bin km ve lpg. Klasik supap eritme sorunu olabilir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Köse
(düzenlendi)

Evet araç manuel 6 ileri. Eklemekte fayda var sanırım. Araca lpg 88 bin de takıldı. Lpg ustaları herşeyi kontrol etti. Gazla ve ya gaz sistemiyle ilgili bir problem olmadığını söylediler. 

tarihinde Selim Köse tarafından düzenlendi
Ek
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Maf sensorunun fisini cekin calisirken. Tepkime yok ise muhtemelen oda arizali olabilir. Rolanti sensoru, hararet musiri, termostat elemanlar da bu arizayi basgosterebilir. Bir sure benzinde binin ayrica. O sekilde deneyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Köse

Metin bey teşekkür ederim. aynen bu şekilde ustaya ilettim söylediklerinizi. İnş çözüm bulunur. 

Yorum bağlantısı
Selim Köse

Az önce usta aradı. Sorunun kesinlikle sübaplarda olduğunu çelikle değişmesi gerektiğini değiştirirsek %100 problemin çözüleceğini yaklaşık maliyetinde 2,5 bin tl olduğunu söyledi. 

Baska bir ustada motor kapağını sakın açtırma senin araban tekleme yapmıyo basit bi elektrik arızasıda olabilir önce her yolu deneyip en son çare olarak motor kapağı sökülmeli dedi.. ne yapmam gerekiyo bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motor soğukken (aracı akşamdan ustaya bırakarak) silindir kompresyonlarını ölçtürün. Kesin teşhistir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Az önce usta aradı. Sorunun kesinlikle sübaplarda olduğunu çelikle değişmesi gerektiğini değiştirirsek %100 problemin çözüleceğini yaklaşık maliyetinde 2,5 bin tl olduğunu söyledi. 
Baska bir ustada motor kapağını sakın açtırma senin araban tekleme yapmıyo basit bi elektrik arızasıda olabilir önce her yolu deneyip en son çare olarak motor kapağı sökülmeli dedi.. ne yapmam gerekiyo bilmiyorum. 
Ankarada 1500 liraya halloluyordu. Bana acikcasi supap problemi gibi geliyor.
Yorum bağlantısı
Yücel Metin
(düzenlendi)

@Mehmet Ozyurek hocamın bahsettiği ölçümü kısa sürede yaptırmalısınız .

 

 Sorun LPG kaynaklımı  değilse Opel motorlarında kronik bir sorun mu var?. 20 bin km'de LPG nasıl subaplara zarar verir ki?. Eğer LPG kaynakliysa Lpg  montajının tekrar gözden geçirilmesinde fayda var. 

tarihinde Yücel Meta tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Köse

Lpg 88 binde takılmış araç 90 binde. Tüm tesisatı kontrol ettirdim kesinlikle gaz da sıkıntı yok dedi 2 ustada. Sübaplar değişecek diyen usta bi ölçümden bahsetti normalde 30 çıkması gerekirken 10 bile çıkmıyo yani araç yakıt yok gibi algılayıp stop ediyo dedi. Zaten araçta cruse motoru var dedi.. Ama benim aracım en ufak bi tekleme titreme yapmıyo. Direksiyon sertleşmese stop ettiğini anlayamam zaten. Yarın bi usta daha bakacak. Gelişmeleri yazarım. Zahmet edip yazdıklarımı okuyanlardan cevap verenlerden allah razı olsun. Teşekkür ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erman Uzun

Turbo model olsa kesin subaplar vs diyecem malum bu arlara lpg uyuşturucu gibi zamanla öldürüyor en iyisini de taksan ama daha iki bin km de bunun olması tuhaf elektriksel veya hava alımıyla ilgili Maf vs olabilir insignia nın forumunda sordunuz mu malum sizin motor seçeneğiniz pek piyasa da yok 

Yorum bağlantısı
Selim Köse

Şuan başka bi ustaya bıraktık. Çok metettiler. Zaten telefonda sorunu anlattığımda da sübapdan değil o dedi. Bir de o bakacak bugün. Bana basit bişey gibi geliyor ama hayırlısı bakalım bunda ne çıkacak. Arabaya binemeden arabadan soğudum zaten. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Turbo model olsa kesin subaplar vs diyecem malum bu arlara lpg uyuşturucu gibi zamanla öldürüyor en iyisini de taksan ama daha iki bin km de bunun olması tuhaf elektriksel veya hava alımıyla ilgili Maf vs olabilir insignia nın forumunda sordunuz mu malum sizin motor seçeneğiniz pek piyasa da yok 
Opel in 1.6 115 hp atmosferik motorlarinda da ayni problem var lakin.
[mention=23]Mehmet Ozyurek[/mention] hocamın bahsettiği ölçümü kısa sürede yaptırmalısınız .
 
 Sorun LPG kaynaklımı  değilse Opel motorlarında kronik bir sorun mu var?. 20 bin km'de LPG nasıl subaplara zarar verir ki?. Eğer LPG kaynakliysa Lpg  montajının tekrar gözden geçirilmesinde fayda var. 
Kronik problem su. Supaplar magnezyum alasimli ve hatali montajlarda erken supap erime olabiliyor. Yoksa su an sirali sistem lpg uyumlu turbo motor Opelde ama supaplar celikle degistiginde sorunsuz hale geliyor.
Yorum bağlantısı
Selim Köse

Bugün aracı bıraktığım usta ile konuştuk az önce yeni başlamış bakmaya. Şuan söyleyebileceğim tek şey motorda hiçbir problem yok saat gibi tıkır tıkır çalışıyor bu arızanın basit bi sebebi var ama bulacağım m.etme dedi. İyi haberleri bekliyorum 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Köse

Egr ve Boğaz kelebeğini temizleyip denediler yine yaptı aynı sorunu. Şimdi ısı ve tapet itici gibi bişey dedi tam anlamadım. Bakıp arıcam seni dedi. 

Yorum bağlantısı
Erman Uzun
1 saat önce, Selim Köse yazdı:

Egr ve Boğaz kelebeğini temizleyip denediler yine yaptı aynı sorunu. Şimdi ısı ve tapet itici gibi bişey dedi tam anlamadım. Bakıp arıcam seni dedi. 

Söktürür lpg yi gitsin hocam zaten o kg daki bir araca turbosuz 1.6 yetmez üstüne birde lpg cok sağlıklı olamaz kanaatindeyim 

Yorum bağlantısı
Selim Köse

Araba bi kendine gelsin gerekirse Onu da yapar söktürürüz :) Yarin rolanti motoruna bakcam dedi. Cözcez problemi m Etme dedi Nolcak Bakalim 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Insallah cozulur cunku kendinden cok emin konusan ustalardan husrana ugramisimdir simdiye kadar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Keşke kompresyonlar ölçüldükten sonra para harcanmaya başlasaydı :(

Yorum bağlantısı
Selim Köse

Daha bi masrafimiz olmadi usta bugun cikar araba dedi ama daha sorunu bile bilmiyo ? burdan soylenenleri iletiyorum ben ustaya ama sen rahat ol diyo baska da bisey yok 

Yorum bağlantısı
Selim Köse
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Keşke kompresyonlar ölçüldükten sonra para harcanmaya başlasaydı :(

Ölcum yapmis o yuzden rahat ol diyomus 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Köse

Evet arkadaslar aracimizi cikariyoruz suan sorun halloldu gibi gozukuyor. Cok anlamadigim icin yuzeysel anlatiyorum hemen. Bogaz kelebegi ve egr sökülüp temizlenmis. Sübap iticiler kontrol edilmis. Bujiler temizlenmis. Yenisiyle degistirelim dedik gerek yok dedi. Araci sogukken denedik hic stop etmedi. 10 gun kullanin arabayi sonra getirin tekrar kontrol etcem dedi. Toplam maliyet : 110 tl 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...