Mehmet Ozyurek

Yeni Opel Insignia

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Yeni Opel İnsignia 

Bir süre durgunluk yaşayan Opel yeni bir yüz ve üç kasa tipi ile karşımıza çıktı; İnsignia

 

Coupé otomobili andıran tasarımıyla Grand Sport 

 

insignia grand sport.jpg

 

Daha geniş bagajıyla Sports Tourer 

 

insignia Sports Tourer.jpg

 

Off-road gövde korumasına sahip son teknoloji ürünü Country Tourer

 

insignia Country Tourer.jpg

 

Yeni Insignia, Avrupa genelinde 900 bin adet satan ve 2009’da, Avrupa’da yılın otomobili seçilen birinci nesil Insignia’dan tamamen farklı bir tasarıma sahip. İsmi de bundan sonra Insignia Grand Sport olacak. Üretim yeri ise Almanya.

 

4.png

 

Yeni Insignia Grand Sport’un dış tasarımına Monza Consept’i ilham vermiş. Bu konseptten esinlenen ızgara ve ince farlar, geniş yatay görünümü destekliyor. Izgara bir önceki modele kıyasla daha aşağıda konumlanmış.

Opel Astra’nın, beğeni ile karşılanan Sürüşe Duyarlı LED Matrix ön far sistemini daha da geliştiren Opel mühendisleri, yeni Insignia için ikinci nesil IntelliLux LED Matrix farları ortaya çıkarmışlar. 32 LED bölmeden oluşan bu farlar daha hızlı, daha keskin ve daha güçlü. Uzun far mesafesi 400 metreye ulaşıyor.

 

 

Aracı yandan incelediğimizde, camlarda tüm çerçeve yerine üst kısmı saran yarım krom şerit bulunuyor. Coupe tarzı tavan ise otomobilin alçak görünmesini sağlamış.  Araç, 0.26 sürtünme değeri ile sınıfının en aerodinamik otomobillerinden biri.

Arka tarafta, net ve sade çizgiler, ince ve keskin LED stoplarla birleşiyor. Orta LED Stop lambası ise tavan çizgisine entegre edilmiş.

Insignia, eskisine göre 55 mm uzayarak, 4.897 mm’ye erişmiş. Bu büyümeye rağmen araç, sedan versiyonda eskisine göre 175 kg, station wagonda ise 200 kg hafiflemiş.

Yeni Insignia, yenilenen iç mekânıyla öne çıkıyor. Gösterge paneli zarifçe şekillendirilmiş, sürücüye dönük ve yatay yerleştirilmiş. Malzeme kalitesindeki artış fark ediliyor. Tuş karmaşası yaşanmayan kokpitin merkezinde yeni nesil IntelliLink bilgi-eğlence sistemi bulunuyor. Bu sistem Apple Car Play ve Android Auto desteğine sahip.

Ara yüzü sadeleştirmek için çoğu fonksiyon dokunmatik ekran aracılığı ile kontrol ediliyor. Ancak üç fonksiyon alanı hızlı kullanım sağlamak üzere ayrı tasarlanmış. Bunlardan üst sıra bilgi-eğlence sistemine, orta sıra ısıtma, havalandırma ve klima ayarlarına; alt sıra ise sürücü destek sistemlerine ayrılmış.

 

5.jpg

 

E2XX isminde yeni bir platform üzerine inşa edilen aracın aks aralığı da 92 mm uzayarak 2.829 mm’ye erişmiş.  Bu sayede önde ve arkada geniş bir alan sunuyor. Arka sıradaki alan eskisine göre 32 milimetre daha geniş.

Yeni Insignia Grand Sport’un bagaj hacmi 490 litre. Bu hacim eski versiyonda 500 litreydi. Koltuklar katlandığında hacim 1.450 litreye ulaşıyor.

Yeni Insignia’da 3 benzinli, 3 dizel motor seçeneği bulunuyor. Benzinli motorların ikisi 1.5 litre hacminde, direkt enjeksiyonlu ve turbolu. Biri 140 diğeri 165 beygir güç üretiyor. En güçlü benzinli motorsa 2 litre hacminde ve 260 beygir güç çıkışına sahip. Bu versiyonda 4×4 çekiş sistemi de bulunuyor.

Dizel cephesindeki motorların ikisi 1.6 litre hacminde ve sırası ile 110 ve 136 beygir güç üretiyorlar. En güçlü dizelse 2 litre hacminde ve 170 beygir güç çıkışına sahip. Bu motorla 4×4 çekiş alınabiliyor.

1.5 165 beygir ve 1.6 136 beygir motorlarla 6 kademeli otomatik şanzıman sunuluyor. 2 litrelik motorlardaysa 8 kademeli yepyeni bir otomatik şanzıman bulunuyor.

Daha da geliştirilen FlexRide şasi, her sürüş tarzına uyumlu ideal sürüşün temelini sağlıyor. Sistem; amortisörleri, direksiyonu, gaz tepkisini ve otomatik vites seçeneğinde vites değiştirme noktalarını sürücünün belirlediği “Standard,” “Sport” ya da “Tour” modlarına uyumlu olarak değiştiriyor.

Seçilen moda göre direksiyon ve gaz tepkileri değişiyor ve ESP daha geç ya da daha erken devreye giriyor. Araç eskisine göre biraz daha yumuşak bir sürüşe sahip.

 

 

Yeni Opel Insignia Teknik Özellikleri

En başta gözümüze çarpan durum, eski 1.6 Turbo benzinli motorların yerini 1.5 hacmindeki yeni turbo benzinli motorlara bırakması. Onun dışında tanıdık olduğumuz 1.6 CDTI 136 HP’lik motor yeni Insignia Grand Sport’ta da görev yapmaya devam edecek. En çok göze çarpan ise 2.0 Turbo motor ve yeni 8 ileri otomatik şanzıman. Maalesef bu 8 ileri yeni şanzıman sadece 2.0 Turbo benzinli motorla geliyor. Diğer motor seçeneklerinde yine önceden bildiğimiz 6 ileri Active Select şanzıman sunulmuş. Insignia Grand Sport şu an selefi durumundaki eski kasa Insignia’ya göre bir tık daha fazla performans vaad ediyor. Bunda; eskisine göre hafiflemesinin ve şanzıman iyileştirmelerinin etkisi var.

 

1.5 Turbo Ecotec 140 HP 6 ileri Manuel Benzinli

  • Emisyon : Euro 6
  • Motor Hacmi: 1490 cm3
  • Maksimum Güç : 140 HP @ 5600 dd
  • Maksimum Tork: 250 NM @ 2000-4100 dd
  • Sıkıştırma Oranı: 10,0:1
  • Boş Ağırlık: 1356 kg
  • 0-100 Hızlanma : 9.9 Saniye
  • Maksimum Hız: 213 kmh
  • Yakıt Tüketimi :
    Şehiriçi : 7.3 litre/100km,  Şehirdışı: 4.7 litre/100 km, Karma: 5.7 litre/ 100 km

 

1.5 Turbo Ecotec 165 HP 6 İleri Manuel Benzinli

  • Emisyon : Euro 6
  • Motor Hacmi: 1490 cm3
  • Maksimum Güç : 165 HP @ 5600 dd
  • Maksimum Tork: 250 NM @ 2000-4500 dd
  • Sıkıştırma Oranı: 10,0:1
  • Boş Ağırlık: 1372 kg
  • 0-100 Hızlanma : 9.4 Saniye
  • Maksimum Hız: 225 kmh
  • Yakıt Tüketimi :
    Şehiriçi : 7.0 litre/100km,  Şehirdışı: 4.9 litre/100 km, Karma: 5.7 litre/ 100 km

1.5 Turbo  Ecotec 165 HP 6 ileri Otomatik Benzinli

 

  • Emisyon : Euro 6
  • Motor Hacmi: 1490 cm3
  • Maksimum Güç : 165 HP @ 5600 dd
  • Maksimum Tork: 250 NM @ 2000-4500 dd
  • Sıkıştırma Oranı: 10,0:1
  • Boş Ağırlık: 1372 kg
  • 0-100 Hızlanma : 9.4 Saniye
  • Maksimum Hız: 218 kmh
  • Yakıt Tüketimi :
    Şehiriçi : 7.5 litre/100km,  Şehirdışı: 5.3 litre/100 km, Karma: 6.1 litre/ 100 km

2.0 Turbo  Ecotec 260 HP 8 ileri 4×4 Otomatik Benzinli

  • Emisyon : Euro 6
  • Motor Hacmi: 1998 cm3
  • Maksimum Güç : 260 HP @ 5300 dd
  • Maksimum Tork: 400 NM @ 2500-4000 dd
  • Sıkıştırma Oranı: –
  • Boş Ağırlık: 1549 kg
  • 0-100 Hızlanma : 7.3 Saniye
  • Maksimum Hız: 250 kmh
  • Yakıt Tüketimi :
    Şehiriçi : 11.5 litre/100km,  Şehirdışı: 7.0 litre/100 km, Karma: 8.6 litre/ 100 km

 

1.6 CDTI ECOTEC 136 HP 6 ileri Manuel Dizel

  • Emisyon : Euro 6
  • Motor Hacmi: 1598 cm3
  • Maksimum Güç : 136 HP @ 3500-4000 dd
  • Maksimum Tork: 320 NM @ 2000-2250 dd
  • Sıkıştırma Oranı: 16,0:1
  • Boş Ağırlık: 1403 kg
  • 0-100 Hızlanma : 10.5 Saniye
  • Maksimum Hız: 211 kmh
  • Yakıt Tüketimi :
    Şehiriçi : 5.1 litre/100km,  Şehirdışı: 3.9 litre/100 km, Karma: 4.3 litre/ 100 km

 

1.6 CDTI ECOTEC 136 HP 6 ileri Otomatik Dizel

  • Emisyon : Euro 6
  • Motor Hacmi: 1598 cm3
  • Maksimum Güç : 136 HP @ 3500-4000 dd
  • Maksimum Tork: 320 NM @ 2000-2250 dd
  • Sıkıştırma Oranı: 16,0:1
  • Boş Ağırlık: 1422 kg
  • 0-100 Hızlanma : 10.5 Saniye
  • Maksimum Hız: 203 kmh
  • Yakıt Tüketimi :
    Şehiriçi : 6.1 litre/100km,  Şehirdışı: 4.5 litre/100 km, Karma: 5.1 litre/ 100 km

 

2.0 CDTI ECOTEC 170 HP 6 ileri Manuel Dizel/AdBlue

  • Emisyon : Euro 6
  • Motor Hacmi: 1956 cm3
  • Maksimum Güç : 170 HP @ 3500-4000 dd
  • Maksimum Tork: 400 NM @ 1700-2500 dd
  • Sıkıştırma Oranı: 16,0:1
  • Boş Ağırlık: 1482 kg
  • 0-100 Hızlanma : 8.7 Saniye
  • Maksimum Hız: 226 kmh
  • Yakıt Tüketimi :
    Şehiriçi : 6.7 litre/100km,  Şehirdışı: 4.3 litre/100 km, Karma: 5.2 litre/ 100 km

 

 

Kaynak

  • Beğen 6

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Recep Selim Kaya

Geçen hafta sonu bayide gördüm ilk defa. Resmen al beni diyordu ki baz fiyatı 130 lardaymış. Medeni bir şekilde ayrıldık...

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Ben grand spor kasayı çok beğendim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hakan Gürsu

Bende Steyşin versiyonunu çok sevdim. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

diğeride güzel ama benim için steyşın kasa dıştan daha güzel olmuş, etkileyici, eskisinde çok daha güzel, farlar fena, motor şanzıman nasıl acaba? genel olaraksa beğendim bunu, özellikle farları :)

 

haa, jantlar olmamış, idareten aceleyle takılmış gibi, bunu sevmedim, birde opc pakette aracın dışında tampona marşbiyellere falan takılan eklentiler yakışmamış, sanayide takılmış gibi, sevmedim.

 

fiber kılıklı eklentileri görmeyin yalnız...

2017-opel-insignia-sports-tourer-spy-pho

2017-opel-insignia-sports-tourer-spy-pho

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erman Uzun

Her zaman yakışıklı olmayı başarmış bir araç iki ay önce test sürüşü yapma imkanım oldu 1.6 dizel otomatik versiyonu araç performans olarak çok güzel motor sessiz vites geçişleri sorunsuz elektronik donanımlar cok iyiydi camdaki head up displayer ihtiyaç olan her bilgiyi cama yansıtıyor güvenlik donanımları yeterli şerit takip kör nokta uyarıcı vs var iç mekan sportif ama boğucu değil görüş açıları fena değil benim beğenmediğim bir yönü tekerlek sesini içeri cok alıyordu yoldan mı lastik markasından mı anlayamadım eski nesile göre yol sesi bariz var satış danışmanına lastikler rımflat mı dedim hatta neyse fiyat olarak 1.5 benzinli 150 bandında dizel ise 160 bandında geziyor piyasaya göre uygun ancak cebime hiç uygun değil benzinli modelin test aracı yoktu ama 1.5 165 hp eski nesil gibiyse performans anlamında bence güzel fakat yeni mondeo gibi bağırıyor ama gitmiyorsa vede yakıtı içiyorsa cok kötü

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Yasir Bilici

Dış tasarım ve çizgiler Passat tan çok daha iddalı ve güzel(Bence)

Opsiyon listesi Passat tan daha fazla

Passat dan daha başarılı boyutları var

 

Yol tutuş Passat gibi değil.

Şanzıman Vw grubu gibi harika değil.

Ne Passat ta ne de İnsignia da SuperB in iç mekan genişliliği yok

Passat a nazaran ikinci el pek yok.

Fiyatları daha uygun olmalıydı.

 

Sports Tourer ın önden arkaya uzanıp stoplara dahil olan krom çizgisine bayıldım çok harika duruyor,Ali abi nin dediği gibi o eklentiler Tuning garajında eklenmiş gibi duruyor.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Ertugay

Otomatik şanzıman eski teknoloji kalmış durumda, tüketimi yüksek bu nedenle.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Sonuç: SüperB diyorum :) (bence) yine pek olmadı gibi...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Çankaya

eski kasası da çok güzeldi ama bu çok çok güzel olmuş.

fiyat karşılaştırması yapmadım gerçi de yine de passat a göre çok fazla bir araba...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Ön ve arka far grubu halojen olduğu zaman çok çirkinleşiyor. Passat, Superb vs de bu durumu bu kadar değiştirdiğini göremezsiniz.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Benim tarzım belli.. Coupe

 

Ha opelin yapıp benim beğenmediğim kasa da çok azdır.. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Kemal Korkmaz

Arabayı gördüm çok güzel önceki kasadan daha havalı ...

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki