Gencay Bengli 2 Kasım 2017 Paylaş 2 Kasım 2017 (düzenlendi) iyi aksamlar. Bu aksam aracimi calistirirken iki kere mars bastim ama arac calismadi.ucuncu mars aninda gosterge isiklari sonukleserek gitti sonra arac calisti. Bir suredir akuden suphelendigim icin son bikac gundur arac menusunden aku voltaj degerlerini takip ediyorum. Bu aksam bunlar yasanirken aku stop halinde 11.9 mars basarken 11.5 calisirken 14.0. Yaklasik 1 saat trafikte araci kullandim. Sonra stop ettim. 12.3 . Tekarar araci calistirdim isiklar sondukten sonra 1 2 saniyeligine abs isigi yandi.stop ettim. Tekrar calistirdim yine isiklar sondukten sonra abs ve airbag isigi yandi sondu. Aksam gec saate kaldigim icin otoparka cektim araci mutemelen sabah nazli calisacak. Suphelerim aku yonunde ama bilemedim. 12 Kasım 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 3 Kasım 2017 Yazar Paylaş 3 Kasım 2017 Evet aku olcum sonrasi akunun mars basma gucu 330dan 250ye inmis voltaj degeri de 12lerde. Aku degisimi yapildi. Yasanan problemler giderildi. Ilginiz icin tesekkur ederim. Soylenildigi gibi sadece voltaj degeri bir kriter olmuyor. Degerler orta seviyede olmasina ragmen mars basma gucu oldukca asagi indigi icin aku surprizlere acik bir hale geldi. 3 Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 3 Kasım 2017 Yazar Paylaş 3 Kasım 2017 Yeni aküye yönelik bazı bilgileri sizinle paylaşmak istiyorum. Akü Varta Mayıs 2017 üretim tarihli. İlk takıldığında 12.2 değeri vardı. Yaklaşık 45dk arabayı kullandıktan sonra 12.8leri gördü. Aküden yana bir sıkıntım yok; fakat bu alternatör kafama takıldı. Yol boyunca Fordun özel menüsünden akü değerine baktım.Alternatör devrede 13.2 13.3 aralığında gezdi. Değişmiş olduğum Mutlu akü Alternatör devrede 13.6 13.8 14.0 gibi bir rakamlara ulaşırken. Yeni akü ile aldığım bu değerler normal mi? İyi bir elektrikçiye alternatör kontrolüne gitmekte fayda var mı? 1 Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 3 Kasım 2017 Yazar Paylaş 3 Kasım 2017 8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Benzinlimiydi araç Mehmet Bey Benzin + Lpgli aracım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Kasım 2017 Paylaş 3 Kasım 2017 Benzinli araçlarda tüketim düşüktür. 13,8 falan yeterlidir ancak, 13,2 bana düşük geldi. Bir müddet kullan bakalım sorun çıkacak mı ? 1 Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 3 Kasım 2017 Paylaş 3 Kasım 2017 Başka bir konu açmadan buradan sorayım dedim. Alternatörün 15 ve biraz üstünde akım üretmesi normal mi. Bazı asya araçlarında olur diyorlar. Benim bildiğim 14.3 falan ama.Aveo da bir asya aracı o açıdan soruyorum. Konjektor değişimi tavsiye ettiler. Yarın bir bakacam. Bir diğer sorun da start stop akü yerine emsal amperli normal akünün sisteme bir zararı olur mu. Son olarak bu yüksek voltaj araçta titremeye benzeyen bir sallantı yaratır mı.şimdiden teşekkürler Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Kasım 2017 Paylaş 3 Kasım 2017 Sistem 12 volt 15 fazla bence. Start stoba dayanmaz standart akü. Sistemi devre devre dışı bırakırsan sorun olmaması gerekir. Titreme yapmaz bence. Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 3 Kasım 2017 Paylaş 3 Kasım 2017 Sistem 12 volt 15 fazla bence. Start stoba dayanmaz standart akü. Sistemi devre devre dışı bırakırsan sorun olmaması gerekir. Titreme yapmaz bence. Abi aslında sorun şöyle. Rölantide bazen tatlı tatlı sallanıyor araba. Enjektörlere, egr 'ye maf' a heryere bakıldı. Temizlik ve onarımlari yapıldı. Volan da sorunsuzmus. Kulaklarda sorun yok. Zaten bu sorunu araç multimedya ekranında ısıtmalı ayna ve rezistans açıldı ( kendi kendine) uyarısı geldiğinde yapıyor araç rölantide iken tatlı tatlı sallanıyor. Rölantide bi oynama yok. Tek aklıma gelen alternatör ve 1,5 yıl önce aldığım start stop olmayan ama herhangi sıkıntı çıkartmayan akü. İlk çalıştırmada devirde bir düşüş ve farlarda ışık şiddetinin azalması ,cam düğmesine basınca araç motor sesinin biraz değişmesi gibi küçük sorunlar da var. Bi el atın da çözelim şu işi Mehmet Abi. [emoji56] 1 Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 4 Kasım 2017 Paylaş 4 Kasım 2017 Orjinal akü ile voltaj düzgünmüydü. Abi bugün alternatörü tekrar ölçtük. Normaldi. Başka bir ölçüm cihazıydı. Emin olmak için üçüncü bir cihazla tekrar ölçtük. Yine normal çıktı. (14.2). sonra aküyü bosch agm 70 amper s& s aküyle değiştirdik. Şu anda sorun yok. Bu arada amerikan park bağlantısını iptal ettim ( belki ondan kaynaklanıyordur diye) bakalım bir hafta içinde belli olur galiba. İlgin için teşekkürler Mehmet Abi... 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 4 Kasım 2017 Paylaş 4 Kasım 2017 Soğuk havalarda motorun çalışması zorlaşır, katılaşmış motor ve şanzıman yağı, bir önceki akşam park etmeden hemen önce kapatılmış kalorifer, cam rezistansı, far grubu vs. derken sonraki soğuk marşa akude akım kalmıyor. En güzeli bana göre akşam eve yaklaşırken elektrikli aksesuarları kapatmak, farları kapatıp birkaç dakika rölantide çalıştırmak. Sabah dolu akü bırakmak daha iyi geliyor bana.. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts