Mehmet Göktürk 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 Merhaba arkadaşlar Yakıt tasarruf modifikasyonları bilgilerini burada temel prensipleri ile paylaşmayı düşünüyorum. Diğer arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Birçok yakıt tasarruf cihazı aldatmaca olsa da bazıları emisyondan ya da motor korozyonundan ömründen ya da güçten ödün vererek tasarruf yaptırabiliyor. En başarılı tasarruf cihazının ise yakıt anlık göstergesi olduğu belirlenmiş. Aşağıda 65 tane modifikasyon var. Zaman içinde bunları çevirip burada detaylı inceleyebiliriz. http://ecomodder.com/forum/fuel-economy-mpg-modifications.php 5 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Kasım 2017 Yazar Paylaş 21 Kasım 2017 1- Bir numaralı tasarruf cihazımız YAVAŞ GİTMEK ve arabanın freni patlamış gibi araba kullanmaktır. Yüksek vites, hafif yavaş yavaş hızlanma, frene mümkünse basmama, hafif nazik inişlerde boşa alma teknikleri ve 90 km hatta 80 km ile gitme durumunda şaşırtıcı sonuçlar elde edebilirsiniz. Ayrıca balata bakımı da azalır. 5 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 Rulman gres yağı gerçekten etkili. Aslında daha bugün ayna mahrudi değişimi yaptık atölyede. Soğuk yağ ile sıcak yağ arasındaki enerji farkını keşke görüntülesydim 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 En kolayı lastiğe 40 hava basmak ve ince motor yağıEvet yol bilgisayarı en önemli tasarruf cihazı 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 İlk sırada olan gauge bende vardı 2008 yılında. Döndü dolandı yine bana geldi Yol pc anlık tüketimi adamı frenliyor 1 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 Kangoda 27 litreyi, landda 30 litre.Hatırla, Rize'ye giderken konu açmıştın. En az yakıt tüketimini denedim. 4.5 litre şehir dışı tüketimi 3.2 litre yapmıştım. O zaman bu vardı arabada Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 Sen rizedeyken bi konu açmıştım. Bi kış günüydü onu hatırlıyorum. O olmaz mı ? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 O işte da Camlı kalmadı patatesli konu değil. Karıştırma şimdi onu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 Hee ben patatesliyi hatırlamıştım. Tamam unutayım onu. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 İnsan yaşlandıkça bunar, sen başımıza Benjamin button çıktın be Yorum bağlantısı
Cem Işık 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 Patatesli konu güzel ama isli kumpir tekniği,buzda hemde..Servet abi uygulamalı tekrarını yapsan da izlesek yahu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 Yoktu ki o zamanlar canlı yayınlar. Olsa ne güzel olurdu. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Kasım 2017 Paylaş 21 Kasım 2017 Patatesli konu güzel ama isli kumpir tekniği,buzda hemde..Servet abi uygulamalı tekrarını yapsan da izlesek yahu5000 kişi içinde ağzımı tutacağımı sanma Yoktu ki o zamanlar canlı yayınlar. Olsa ne güzel olurdu. He ya. 1 Yorum bağlantısı
Ergün Kol 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 Seyir halinde hız sabitleyici kullanmak ciddi miktarda yakıt tasarrufu sağlıyor. Aynı zamanda mümkün ise yokuş aşağı yollarda ayak freni ile yavaşlamak yerine motor freni yaparak motor kompresyonu ile aracı yavaşlatırsak araç benzin kesiciye (cut off) girer tabi ki doğal olarak anlık yakıt tüketimi sıfırlanır ve ortalama yakıt tüketimi düşer. Ani frenleme haricinde motor freni ile aracın hızını yavaşlatmak da aracı benzin kesiciye sokacağından ciddi miktarda yakıt tasarrufu sağlar. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 Yol inişli çıkışlı ise hız sabitleyici tasarruf sağlamaz.. Düz yolda kısmen.. Sadece bir konfor aracı olarak görmek gerek.. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Kasım 2017 Yazar Paylaş 22 Kasım 2017 53 dakika önce, Ergün Kol yazdı: Seyir halinde hız sabitleyici kullanmak ciddi miktarda yakıt tasarrufu sağlıyor. Aynı zamanda mümkün ise yokuş aşağı yollarda ayak freni ile yavaşlamak yerine motor freni yaparak motor kompresyonu ile aracı yavaşlatırsak araç benzin kesiciye (cut off) girer tabi ki doğal olarak anlık yakıt tüketimi sıfırlanır ve ortalama yakıt tüketimi düşer. Ani frenleme haricinde motor freni ile aracın hızını yavaşlatmak da aracı benzin kesiciye sokacağından ciddi miktarda yakıt tasarrufu sağlar. Yüksek devirli düzensiz kullananlar ve acemiler için doğru olabilir. Ancak stratejik olarak az yakar diyemeyiz. Motor freni yerine frene de bastığınızda yine motora yakıt gönderilmez. Yani motor freni ile yavaşlayacağım diye uğraşmaya gerek yok balata masrafı haricinde. Ancak, fren yapmamak başka birşey. Bu, yavaşlama için bişey yapma ihtiyacının yok edilmesi şeklinde öngörülü bir yapıda araba kullanmak anlamına gelir, ki çok önemlidir. 2 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 Markete artık yürüyerek gidiyorum. O da iyi bir tasarruf yöntemi. 3 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 6 dakika önce, Mert Yeldan yazdı: Markete artık yürüyerek gidiyorum. O da iyi bir tasarruf yöntemi. aynen. 5 ayda 7 kilo verdim. günlük ortalama 5000-7000 adım yürüyorum. 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 Lastiğin tüketime etkisi çok o zaman, en düşük yuvarlanma direnci olan lastikleri paylaşalım. Enerji Etiketi A olan lastik var mı? 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 Bridgestone EP 150 175 65 14 B ETİKET Goodyear Duragrip 175 65 14 B ETİKET Hankook Kinergy Eco (K425) B ETİKET Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Kasım 2017 Yazar Paylaş 22 Kasım 2017 3 saat önce, Servet Aydın yazdı: Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 22 Kasım 2017 Paylaş 22 Kasım 2017 En iyisi bir tane kısrak almak ) yediği helal dışkısıda gübre olur Yorum bağlantısı
Recommended Posts