Mehmet Cihat 25 Kasım 2017 Paylaş 25 Kasım 2017 Aracım 2007 model lacetti. 109.000 km.de motor yağı degisitireceğim ,fakat net bir bilgi bulamadim. Kitapcikta da bir cizelge var fakat 5-30 da 10-40 da bana uygun sizin yorumlarinizi bekliyorum MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Enes Ayan 25 Kasım 2017 Paylaş 25 Kasım 2017 Bu kanalı takip ediyorum baya faydalı fikir verebilir 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 25 Kasım 2017 Paylaş 25 Kasım 2017 Aracım 2007 model lacetti. 109.000 km.de motor yağı degisitireceğim ,fakat net bir bilgi bulamadim. Kitapcikta da bir cizelge var fakat 5-30 da 10-40 da bana uygun sizin yorumlarinizi bekliyorum MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi soru?Yağ dış sıcaklığa göre seçilir demiş.motor içi sıcaklığının dış sıcaklıkla ilişkisi nedir ilk çalıştırma dışında?Sina çöllerinde de motor içi sıcaklığı 95 derece diyelim.Norveç buzullarında da 95 derece olmuyor mu? Yorum bağlantısı
Emre Usta 25 Kasım 2017 Paylaş 25 Kasım 2017 0w30 mobil soguk iklimse tavsiye ederim. 2 Bakimdir kullaniyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Kasım 2017 Paylaş 25 Kasım 2017 (düzenlendi) Tahir bey, öyle olmuyor, çöldeki ısı yüzünden motor ısısıda fazla oluyor, kutuptada tersi olur motor ısısını dediğin gibi düşünme, 95 derece o su ısısı yağ değil, farklı şeylerdir, yağın ısına bakacaksın sen, zaten tabloda hava ısısına göre göstermişler dikkat et, ayrıca hava basıncıda ısıda etkilidir, kaynama noktasını düşün, kısaca yağ, hava şartlarına göre seçilir doğrudur. 25 Kasım 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 25 Kasım 2017 Yazar Paylaş 25 Kasım 2017 5-30 sorun yaratmazsa 5-30 mobil kullanmak istiyorumMI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Tahir Ak 26 Kasım 2017 Paylaş 26 Kasım 2017 Tahir bey, öyle olmuyor, çöldeki ısı yüzünden motor ısısıda fazla oluyor, kutuptada tersi olur motor ısısını dediğin gibi düşünme, 95 derece o su ısısı yağ değil, farklı şeylerdir, yağın ısına bakacaksın sen, zaten tabloda hava ısısına göre göstermişler dikkat et, ayrıca hava basıncıda ısıda etkilidir, kaynama noktasını düşün, kısaca yağ, hava şartlarına göre seçilir doğrudur.yağı ve motoru soğutan nedir? dedikleriniz bana mantıklı gelmedi. motor soğutma dinamik bir sistemdir. çölde daha çok soğutma yaparak motor içi sıcaklık her zaman optimum da tutulur. Çölde en fazla yağ ısısı 3 4 derede fark eder diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Kasım 2017 Paylaş 26 Kasım 2017 Motorlarda aşınmanın büyük kısmı ilk marşta ve motor soğukken oluşur. Koyduğumuz yağ motor soğukken ve ısındığında da yağlayabilmelidir. Bu sebeple dış ısıya göre yağ seçilir. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 26 Kasım 2017 Paylaş 26 Kasım 2017 (düzenlendi) 4 saat önce, Tahir Ak yazdı: yağı ve motoru soğutan nedir? dedikleriniz bana mantıklı gelmedi. motor soğutma dinamik bir sistemdir. çölde daha çok soğutma yaparak motor içi sıcaklık her zaman optimum da tutulur. Çölde en fazla yağ ısısı 3 4 derede fark eder diye düşünüyorum yağıda genelde ya hava yada sulu sistem soğutur, normal araçta kendi soğutma sistemi yağıda soğutur fakat sandığın gibi 80-90 derecelerde olmaz o ısı, yağ bazı durumlarda çok ısınır, heleki yazın, heleki araçta turbolu ise... ilk çalıştırma anıda çok önemlidir, Mehmet bey yazmış, bu faktörde var, dediğim gibi bu işte salt su soğutma sistemine bakılmaz, bazen yağ ısısı 130 derecelere hatta daha fazlasına bile çıkar, yüklenmene bağlı, yağ aynı zamanda turboyuda soğutma görevide yapar, malum çok sıcak olur turbo, yağ için ekstra soğutucuda olur çoğu araçta, aracın kendi sistemi yetmez yani, yağın ısınma aralığı değişken olduğundan kullanılan yağda düşük ve yüksek sıcaklıklara dayanıklı olmalı, hep 95 derecede radyatör suyu ile aynı durmaz yağ, fark burada kısaca... 26 Kasım 2017 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Kasım 2017 Paylaş 26 Kasım 2017 85-115 arasi oynuyor 122 hp passat 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 26 Kasım 2017 Paylaş 26 Kasım 2017 Motorlarda aşınmanın büyük kısmı ilk marşta ve motor soğukken oluşur. Koyduğumuz yağ motor soğukken ve ısındığında da yağlayabilmelidir. Bu sebeple dış ısıya göre yağ seçilir. nasıl yani ilk 5 sn için mi motor yağı seçiyoruz? Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 26 Kasım 2017 Paylaş 26 Kasım 2017 5 saniyede ısınan motor mu yapmışlar [emoji848] Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Kasım 2017 Paylaş 26 Kasım 2017 nasıl yani ilk 5 sn için mi motor yağı seçiyoruz? Tahir ben öyle demedim. Sen de öyle anlamadın. Peki neden böyle yazdın Yorum bağlantısı
Tahir Ak 26 Kasım 2017 Paylaş 26 Kasım 2017 5 saniyede ısınan motor mu yapmışlar [emoji848]hayır marş ve ortalama 5 6 sn içinde motorun hemen her yerine yağ ulaşıyor ve aşınma minimize oluyor. Tahir ben öyle demedim. Sen de öyle anlamadın. Peki neden böyle yazdın [emoji4]Yok abi valla öyle anladım o mantığa göre demekki ilk 5 sn yağ viskozite si ile işimiz ondan sonrası önemini yitiriyor gibi sanki Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Kasım 2017 Paylaş 26 Kasım 2017 1 ay yatan araç için evet ilk marşta aşınma olur ama gündelik araçlar için geçerli değil. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 26 Kasım 2017 Paylaş 26 Kasım 2017 Gündelikler tırtmıdır değmezmi diyorsun yani haaa Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Kasım 2017 Paylaş 26 Kasım 2017 Günde 200 kere marş basan ticariler milyon km gidiyor Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 26 Kasım 2017 Yazar Paylaş 26 Kasım 2017 3 saat önce, Mert Gülkokan yazdı: Önceki kullanılan yağ neyse onu koyun Bilmiyorum ki önceden ne konulmuş aracı yeni aldık 10-40 doldurup geçeyim mi yoksa 5-30 mu ? Daha önce 10-40 konulduysa bu sefer ben 5-30 koyarsam sorun olur mu Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: 21 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Kasım 2017 Paylaş 26 Kasım 2017 Farklı yağ konması durumunda yağ yakma yağ seviyesinde düşme gibi durumlar görülüyorSegman gidik motora koy kalın yağı, çıkar pazara sat Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 26 Kasım 2017 Yazar Paylaş 26 Kasım 2017 21 dakika önce, Servet Aydın yazdı: 31 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı: Farklı yağ konması durumunda yağ yakma yağ seviyesinde düşme gibi durumlar görülüyor Segman gidik motora koy kalın yağı, çıkar pazara sat 32 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı: Farklı yağ konması durumunda yağ yakma yağ seviyesinde düşme gibi durumlar görülüyor anladğım kadarıyla motor sağlamsa önceden 10-40 konmuş olsa bile 5-30 konması sorun yaratmıyor Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Kasım 2017 Paylaş 26 Kasım 2017 Dci 5.30. Eski dci 10.40. Yeniler 20.k eskileri 10.k bakım aralığı Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 26 Kasım 2017 Yazar Paylaş 26 Kasım 2017 3 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Dci 5.30. Eski dci 10.40. Yeniler 20.k eskileri 10.k bakım aralığı bende artık dci yok abi Yorum bağlantısı
Recommended Posts