İçeriğe Yönlendir

Lacetti - Hangi Motor Yağı ?


Mehmet Cihat

Recommended Posts

Mehmet Cihat

Aracım 2007 model lacetti. 109.000 km.de motor yağı degisitireceğim ,fakat net bir bilgi bulamadim. Kitapcikta da bir cizelge var fakat 5-30 da 10-40 da bana uygun sizin yorumlarinizi bekliyorum1e1a0f278f2d51f442ccaf58a60aafe3.jpg

 

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

Yorum bağlantısı
Tahir Ak

Aracım 2007 model lacetti. 109.000 km.de motor yağı degisitireceğim ,fakat net bir bilgi bulamadim. Kitapcikta da bir cizelge var fakat 5-30 da 10-40 da bana uygun sizin yorumlarinizi bekliyorum1e1a0f278f2d51f442ccaf58a60aafe3.jpg
 
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
 

soru?
Yağ dış sıcaklığa göre seçilir demiş.
motor içi sıcaklığının dış sıcaklıkla ilişkisi nedir ilk çalıştırma dışında?
Sina çöllerinde de motor içi sıcaklığı 95 derece diyelim.Norveç buzullarında da 95 derece olmuyor mu?
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Tahir bey, öyle olmuyor, çöldeki ısı yüzünden motor ısısıda fazla oluyor,  kutuptada tersi olur motor ısısını dediğin gibi düşünme, 95 derece o su ısısı yağ değil, farklı şeylerdir,  yağın ısına bakacaksın sen, zaten tabloda hava ısısına göre  göstermişler dikkat et, ayrıca hava basıncıda ısıda etkilidir, kaynama noktasını düşün,   kısaca yağ, hava şartlarına göre seçilir doğrudur.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

5-30 sorun yaratmazsa 5-30 mobil kullanmak istiyorum

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Tahir bey, öyle olmuyor, çöldeki ısı yüzünden motor ısısıda fazla oluyor,  kutuptada tersi olur motor ısısını dediğin gibi düşünme, 95 derece o su ısısı yağ değil, farklı şeylerdir,  yağın ısına bakacaksın sen, zaten tabloda hava ısısına göre  göstermişler dikkat et, ayrıca hava basıncıda ısıda etkilidir, kaynama noktasını düşün,   kısaca yağ, hava şartlarına göre seçilir doğrudur.
yağı ve motoru soğutan nedir?
dedikleriniz bana mantıklı gelmedi.
motor soğutma dinamik bir sistemdir. çölde daha çok soğutma yaparak motor içi sıcaklık her zaman optimum da tutulur. Çölde en fazla yağ ısısı 3 4 derede fark eder diye düşünüyorum
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motorlarda aşınmanın büyük kısmı ilk marşta ve motor soğukken oluşur.
Koyduğumuz yağ motor soğukken ve ısındığında da yağlayabilmelidir.
Bu sebeple dış ısıya göre yağ seçilir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
4 saat önce, Tahir Ak yazdı:

yağı ve motoru soğutan nedir?
dedikleriniz bana mantıklı gelmedi.
motor soğutma dinamik bir sistemdir. çölde daha çok soğutma yaparak motor içi sıcaklık her zaman optimum da tutulur. Çölde en fazla yağ ısısı 3 4 derede fark eder diye düşünüyorum

yağıda genelde ya hava yada sulu sistem soğutur, normal araçta kendi soğutma sistemi yağıda soğutur fakat sandığın gibi 80-90 derecelerde olmaz o ısı, yağ bazı durumlarda çok ısınır, heleki yazın, heleki araçta turbolu ise...

 

ilk çalıştırma anıda çok önemlidir, Mehmet bey yazmış, bu faktörde var, dediğim gibi bu işte salt su soğutma sistemine bakılmaz, bazen yağ ısısı 130 derecelere hatta daha fazlasına bile çıkar, yüklenmene bağlı, yağ aynı zamanda turboyuda soğutma görevide yapar, malum çok sıcak olur turbo, yağ için ekstra soğutucuda olur çoğu araçta, aracın kendi sistemi yetmez yani,  yağın ısınma aralığı değişken olduğundan kullanılan yağda düşük ve yüksek sıcaklıklara dayanıklı olmalı, hep 95 derecede radyatör suyu ile aynı durmaz yağ, fark burada kısaca...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Motorlarda aşınmanın büyük kısmı ilk marşta ve motor soğukken oluşur.
Koyduğumuz yağ motor soğukken ve ısındığında da yağlayabilmelidir.
Bu sebeple dış ısıya göre yağ seçilir.

nasıl yani ilk 5 sn için mi motor yağı seçiyoruz?
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

5 saniyede ısınan motor mu yapmışlar [emoji848]

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
nasıl yani ilk 5 sn için mi motor yağı seçiyoruz?

Tahir ben öyle demedim. Sen de öyle anlamadın. Peki neden böyle yazdın :)
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
5 saniyede ısınan motor mu yapmışlar [emoji848]
hayır marş ve ortalama 5 6 sn içinde motorun hemen her yerine yağ ulaşıyor ve aşınma minimize oluyor.

Tahir ben öyle demedim. Sen de öyle anlamadın. Peki neden böyle yazdın [emoji4]
Yok abi valla öyle anladım :) o mantığa göre demekki ilk 5 sn yağ viskozite si ile işimiz ondan sonrası önemini yitiriyor gibi sanki :)
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

1 ay yatan araç için evet ilk marşta aşınma olur ama gündelik araçlar için geçerli değil.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
3 saat önce, Mert Gülkokan yazdı:

Önceki kullanılan yağ neyse onu koyun

Bilmiyorum ki önceden ne konulmuş aracı yeni aldık :) 10-40 doldurup geçeyim mi yoksa 5-30 mu ? Daha önce 10-40 konulduysa bu sefer ben 5-30 koyarsam sorun olur mu :D

 

Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

 

21 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Farklı yağ konması durumunda yağ yakma yağ seviyesinde düşme gibi durumlar görülüyor
Segman gidik motora koy kalın yağı, çıkar pazara sat
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
21 dakika önce, Servet Aydın yazdı:
31 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı:
Farklı yağ konması durumunda yağ yakma yağ seviyesinde düşme gibi durumlar görülüyor

Segman gidik motora koy kalın yağı, çıkar pazara sat

 

32 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı:

Farklı yağ konması durumunda yağ yakma yağ seviyesinde düşme gibi durumlar görülüyor

anladğım kadarıyla motor sağlamsa önceden 10-40 konmuş olsa bile 5-30 konması sorun yaratmıyor :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
3 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Dci 5.30. Eski dci 10.40. Yeniler 20.k eskileri 10.k bakım aralığı

bende artık dci yok abi :(

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...