İçeriğe Yönlendir

İnceleme - 2016 İbiza 1.0 Eco Tsi DSG Style Plus


Emre Şimşek

Recommended Posts

Emre Şimşek

Seat İbiza 1.0 Eco TSI (110 Hp) DSG Style +Plus

IMG_20171129_132737_zpskgrmvzvr.jpg

 

Aracı 1,5 aydır kullanıyorum. O nedenle yazacaklarım eksik kalmış olabilir..

Dördüncü nesil İbiza olarak geçiyor. Kasanın üretimi 2008, makyaj 2012 ve 2015'te. Bizimki 2016 model.
Makyajın en belirgin özellikleri ise Eco Tsi motor, gündüz sürüş ledleri ve arka stop ledleri. 

 

IMG_20171129_133830_zpsa5kujhbz.jpg

 

Teknik Özellikler

1.0 Eco TSI (110 Hp) DSG
0-100km : 9,3 sn
Maksimum hız : 197 km/saat fabrika verisi fakat 200'ü geçtim.
Yakıt deposu : 45 lt
Bagaj hacmi : 292 lt
Güç : 110 bg 5000-5500 devir
Tork: 200 nm 2000-3500 devir
Ön süspansiyon : Bağımsız, McPherson dengeleyici yay
Arka süspansiyon : Yarı bağımsız, yay
Ön frenler : Hava soğutmalı disk
Arka frenler : Disk
Yakıt tüketimi : 4,9lt/100km
Emisyon Standardı : Euro VI
Ağırlık : 1065 kg
Lastik Ebatı : 185/60 R15; 215/45 R16; 215/40 R17

 

IMG_20171022_114924_zpsdg56vaqi.jpg
 
Güvenlik:


Euro Ncap 2011, 2015 ve 2016'da 5 yıldız. 

ABS, ESP:) , EBD,  EDL(Elektronik Diferansiyel Kilidi),  ESBS (Elektronik Stabilite Fren Sistemi), HBA (Hidrolik Fren Yardımcısı), İkincil çarpışma freni, Hill Holder, Yorgunluk Tespit Sistemi, İsofix,...


Donanımlar:

 

Standart Style pakette dijital klima, hız sabitleyici, lastik basınç sensörü, elektrikli tek dokunuşla açılabilen camlar, kumandadan cam açıp kapama. Aracı asıl keyifli hale getiren plus paketi..

Style Plus Paketi : 6,5" Dokunmatik Renkli Ekranlı Radyo, CD, MP3 Çalar / USB, Aux-in, SD Kart Girişi / Bluetooth / Direksiyondan Kumandalı Ses Sistemi / 4 Hoparlör + 2 Tweeter) + Arka Park Sensörü(vagcomla ekrana da yansıttık) + Elektronik Paket: Yağmur Sensörü + Kendiliğinden Kararan İç Dikiz Aynası + Otomatik Yanan Farlar + Coming Home-Leaving Home Özelliği (Eve Kadar-Araca Kadar İzleme Fonksiyonu) + Katlanabilir Yan Aynalar

Bu donanımlarla bu küçük araç bir üst sınıfın en dolu donanım seviyesine kadar yaklaşıyor.

 

Yorum


Manuel dizel Focus'tan sonra DSG şanzımanıyla sürüşü çok keyifli bir araç diyebilirim. 1.0 motora geçerken yokuşlarda bayılacağından korkmadım değil. Ama yüklü olduğu halde perfomansı Focus'tan daha iyi. Bu ebattaki bir araba için 200 nm tork, 110 bg motor, bir aile babasını yeterince mutlu ediyor.

Aracın en sevdiğim yeri multimedya teybi. Navigasyon hariç aklımıza gelen bütün özellikleri koymuşlar. Full link denen cep telefonunu birebir ekrana yansıtma özelliği de mevcut fakat servis bizi bir daha düdüklesin diye pasif durumda.. Torpidonun içindeki cd yeri ve sd kart yuvası, kokpitte derli toplu bir görünüm için faydalı olmuş fakat torpido gözünde bu sebeple neredeyse hiç yer kalmamış. Fakat özellikle yolcu koltuğunun sağında  2 tane önemli eşya bölmeleri mevcut ve kapı içleri de geniş tutulmuş, bir nevi torpido gözünün eksikliği buralardan giderilmeye çalışılmış.

IMG_20171129_133507_zpsvdsepahd.jpg

 

IMG_20171129_133054_zpsexwfp7gl.jpg

 

IMG_20171129_133440_zpsnuy6y9vz.jpg

 

IMG_20171129_133007_zpsgt6forrx.jpg

 

Cüzdan saklama yeri

IMG_20171129_133019_zpsvlmcryei.jpg

 

Aracın dikiz aynası çok şık bir tasarıma sahip. Kendiliğinden kararma özelliği de güzel çalışıyor. Araçta tek eksik gördüğüm opsiyonel olan kol dayaması. Onu da 150 lira maliyetle takmatik Omsa marka bir dayamayla hallettim. İçindeki gözle birlikte çok kullanışlı oldu..

 

 

IMG_20171129_132943_zpsjpvry0qc.jpg

 

Arka diz mesafesi bir önceki aracım Focus'la kıyasladığımda neredeyse aynı. Yani buna geniş demiyorum ama demekki Focus'ta olması gerekenden darmış. Yine de sığma gibi bir problemimiz yok. Tavan ferah. Önden arkaya doğru tavanın içine doğru 2 girinti yapmışlar, yüksekliğini daha da artırmış. Tavandaki gördüğüm eksiklikler de arkada lamba olmaması ve tavanda herhangi bir tutamak, gözlük saklama kabı gibi şeylerin hiç olmaması. 

IMG_20171129_132905_zpszip2fctd.jpg

 

Bagaj düşündüğümden büyük, derin. Sınıfına göre iyi. Bize de yetiyor.

IMG_20171129_132822_zpsniadiw1s.jpg

 

Dış görünüm beni cezbediyor. Aracı dümdüz yapmamışlar, açı değiştirdikçe bir yerden bir kenardan bir çizgi gözünüzü okşuyor.

Dışında en sevdiğim yerleri Far içindeki gündüz ledleri ve stopların led olması.

 

r_1507989418_1507989112842-33640842_zpsw

 

IMG_20171129_183523_zps1cqropk1.jpg

 

 

  • Beğen 15
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ayni araci mesai arkadasim icin almis ve Istanbul da Rize ye 1000 km kullandim toplamda. Fikrim sinifinin fiyat performans olarak en iyi araci. Renk muthis 1.0 DSG kombinasyonu muthis. Yumusak suspansiyona ragmen yol tutus ciddi basarili. Esp yi basarili bulmustum bir yerde anlik bi direksiyon kirma hareketim oldu araci tam anlamiyla test ettim diyebilirim.

 

Tek eksik acilir tavan ama acilir tavanda geriye gitmiyor sadece otobusteki havalandirma gibi arka kisimdan aciliyor.

 

Bardaklik cok sakat yerde, on gogus orta konsol teybin altinda arada kalmis ulasmak ve bardagi oradan almak sikinti. Birseyleri dokme ihtimali cok fazla.

 

Klima izgaralarini begenmesemde piano black detaylar bu dusuncemi yumusatiyor.

 

Odulu bu arac kazanirsa yarisi benim bu kadar aciklamaya [emoji16]

 

Kazasiz belasiz masallah.

 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Resmen eksikleri tamamlamışsın. Motor şanzıman uyumu harika.

Ses yalıtımı olarak da üst düzey bir araç. Onu da ekleyeyim. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Resmen eksikleri tamamlamışsın. Motor şanzıman uyumu harika.
Ses yalıtımı olarak da üst düzey bir araç. Onu da ekleyeyim. 
Motor sesi de bi harika. V6 motorlarin in kesik sesi olmasa ayni tonlarda. Kuzu gorunumlu kurt. 1.0 in neresinden cikiyor o ses dedim ilk kullandigimda [emoji16] Yok yok bu incelemeyi ben yapmaliymisim [emoji23][emoji23][emoji23]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:

Motor sesi de bi harika. V6 motorlarin in kesik sesi olmasa ayni tonlarda. Kuzu gorunumlu kurt. 1.0 in neresinden cikiyor o ses dedim ilk kullandigimda emoji16.png Yok yok bu incelemeyi ben yapmaliymisim emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

Hahah :)

Hakikaten çok tatlı bir motor sesi var.

Kazanırsa senin olsun inşallah

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
48 dakika önce, Emre Şimşek yazdı:

Hahah :)

Hakikaten çok tatlı bir motor sesi var.

Kazanırsa senin olsun inşallah

 

Yok yav işin espirisindeyim. Bende de yer edinmiş bu araç o yüzden bildiklerimi aktardım :)

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
3 saat önce, Metin Akbal yazdı:

 

Yok yav işin espirisindeyim. Bende de yer edinmiş bu araç o yüzden bildiklerimi aktardım :)

Bir an Astra'yı satıp bundan alacan sandım :)

Buna güzel bi-xenon da yaparsın şimdi

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Bir an Astra'yı satıp bundan alacan sandım [emoji4]
Buna güzel bi-xenon da yaparsın şimdi

Fazla elektronik goze alamam [emoji16]
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...