İçeriğe Yönlendir

Punto - Arabam 145 KM'yi Geçmiyor


Orhan Özel

Recommended Posts

Hasan Karabekiroglu

Forum kuralları gereği reklam olur diye yazmıyorum :)

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
(düzenlendi)
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:
4 saat önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:
Aynısının Doblo olanı var 145 bırak 120 yı geçmiyor napak ?

Yakıt aldığın yeri değiştir

 Ölcem gülmekten :hahahoho::hahahoho:

 

tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
9 saat önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

Komşu istasyonda tüp daha ucuz :)

Ucuz diye ordan alırsan tabi 120 yi geçemezsin :angry: (Doblo dizeldir gerçi ama olsun :p )

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Ucuz diye ordan alırsan tabi 120 yi geçemezsin :angry: (Doblo dizeldir gerçi ama olsun [emoji14] )
Tüplü tüplü hemde 1.4 tüplü
C5 gibi numune araçlardan...
Yorum bağlantısı
Orhan Özel

şimdi ne yapmalıyız. neden hız 4 te çıkarken 5 te çıkmıyor ve devir yükselmiyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
26 dakika önce, Orhan Özel yazdı:

şimdi ne yapmalıyız. neden hız 4 te çıkarken 5 te çıkmıyor ve devir yükselmiyor
 

 

Küçük motorlar böyledir. 5. viteste aracı son hıza ulaştırmaya beygiri yetmez. 

Kullanma kılavuzlarında da bu durum açıkça yazar. 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

bu araç 6000 devirde 77 beygire ulaşıyor.115nm torkada 3000 devirde ulaştığına göre baya kötü bir motoru var.Benim araç 125nm torka 4000 devirde 90 beygire ise 5600 devirde ulaşıyor ve puntodan çok çok iyi hem ekonomi hemde motor yapısı ve performans olarak.Bu kağıt üzerinde böyle.Gelelim gerçeğe.Punto ile aynı davranışları gösteriyor.Benim aracın motorunun punto ile hiçbir farkı yok.4.vitesde aynı punto gibi yardırıyor.5.vitesde güç kaybı olmuyor ama hızda artmıyor.Bencede bir sorun var.Sağır kalmış araç.Teknik veride puntonun hızı maxsimum 165 km saat.Benim aracınki ise 180 km saat.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

5. viteste 6000 deviri göremediği için maksimum beygirini veremiyor. Hız için de beygir gerek. tork yetmez. 

Bu sebeple hızlanmak için 4 ile basmak gerekiyor.. 

 

Fatih senin araçta kurum sorunu olabilir. carbon clean dene istersen. 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

5. viteste 6000 deviri göremediği için maksimum beygirini veremiyor. Hız için de beygir gerek. tork yetmez. 

Bu sebeple hızlanmak için 4 ile basmak gerekiyor.. 

 

Fatih senin araçta kurum sorunu olabilir. carbon clean dene istersen. 

Olabilir abi 1200 motor opeller benden iyi hızlanıyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Az önce özel servisi aradım carbon clean yapalım dedim.Senin sorun sübaplardadır diyor.Sübaplarda sorun olsa bu bariz hissedilmezmi.Tekleme,geç tepkime ve stop etme gibi sorunları yok.Sabahda tek marşda sıhhatli çalışıyor.Yakıt takviyesi tavsiye etti.Merak ettiğim redlineda atamadığı kurumu yakıt takviyesi ilemi atacak.Yetkili servis yakın olsa götürüp baktırmakda fayda varda oda çok uzak.Bu ustalar öldürecek adamı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
6 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Az önce özel servisi aradım carbon clean yapalım dedim.Senin sorun sübaplardadır diyor.Sübaplarda sorun olsa bu bariz hissedilmezmi.Tekleme,geç tepkime ve stop etme gibi sorunları yok.Sabahda tek marşda sıhhatli çalışıyor.Yakıt takviyesi tavsiye etti.Merak ettiğim redlineda atamadığı kurumu yakıt takviyesi ilemi atacak.Yetkili servis yakın olsa götürüp baktırmakda fayda varda oda çok uzak.Bu ustalar öldürecek adamı.

 

Silindir kompresyonu ölçtürüversene.. 

Silindirlerin hepsi de düşük kompresyon verirse sağlıklı çalışıyor gibi görünür ama, düşük güç üretir. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Silindir kompresyonu ölçtürüversene.. 

Silindirlerin hepsi de düşük kompresyon verirse sağlıklı çalışıyor gibi görünür ama, düşük güç üretir. 

 

Abi güzel diyorsunda onu nerde yaptıracaksın küçücük ilçede.İmkanlar kısıtlı.Sorup soruşturayım.Bulursam yapan yer yaptırayım abi.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Silindir kompresyonu ölçtürüversene.. 
Silindirlerin hepsi de düşük kompresyon verirse sağlıklı çalışıyor gibi görünür ama, düşük güç üretir. 
 
Crv yi hatırla. 3.viteste 180 gören araç 4.viteste 160 kalıyordu. Sübaplar yanık çıktıydı
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Fabrika verisine çıkamaması normal ... aracın ilk günkü kondisyonunda çalışmasını beklemeyiz,

Yol durumu, lastik durumu, jant ölçüsü, şanzımanın durumu, ateşleme sistemi  vs bir çok mekanizma söz konusu...

Tek tek kontrol edip yenilendikçe aracınızın km hızı yükselecektir.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Diğer aracımız 2006 model Fiesta 1.4 i,  150K. kilometreye ulaştı. Geçenlerde biraz kullanayım dedim. 180-190 km/h görüyor. Ve o araçla 200 km/h bandını çok zorlamışımdır.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Fabrika verisine çıkamaması normal ... aracın ilk günkü kondisyonunda çalışmasını beklemeyiz,
Yol durumu, lastik durumu, jant ölçüsü, şanzımanın durumu, ateşleme sistemi  vs bir çok mekanizma söz konusu...
Tek tek kontrol edip yenilendikçe aracınızın km hızı yükselecektir.
Milyon km olsa bile çıkar hasarlı parça yoksa. Ve hatta segmanlar kaçırıp, yanma odası yağ alıyor ise dizel araçlar fabrika verisi üzerine çıkar.

Bir ilave daha. Max km aracın tepe hızı değil, sürekli gidebileceği tepe hızıdır.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
4 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Milyon km olsa bile çıkar hasarlı parça yoksa. Ve hatta segmanlar kaçırıp, yanma odası yağ alıyor ise dizel araçlar fabrika verisi üzerine çıkar.

Bir ilave daha. Max km aracın tepe hızı değil, sürekli gidebileceği tepe hızıdır.

o zaman Servet abi 180 km hıza rahatlıkla çıkması gerekiyor değilmi?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Milyon km olsa bile çıkar hasarlı parça yoksa. Ve hatta segmanlar kaçırıp, yanma odası yağ alıyor ise dizel araçlar fabrika verisi üzerine çıkar.

Bir ilave daha. Max km aracın tepe hızı değil, sürekli gidebileceği tepe hızıdır.
Son hız denilince düz yolda rüzgarsız havada gerçek hız anlıyorum ben.
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
24 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Milyon km olsa bile çıkar hasarlı parça yoksa. Ve hatta segmanlar kaçırıp, yanma odası yağ alıyor ise dizel araçlar fabrika verisi üzerine çıkar.

Bir ilave daha. Max km aracın tepe hızı değil, sürekli gidebileceği tepe hızıdır.

 

Taam taam konuşmuyorum... yazılıp yapılması şart de de bitsin bu iş...:biggrin:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

Fabrika verisine çıkamaması normal ... aracın ilk günkü kondisyonunda çalışmasını beklemeyiz,

Yol durumu, lastik durumu, jant ölçüsü, şanzımanın durumu, ateşleme sistemi  vs bir çok mekanizma söz konusu...

Tek tek kontrol edip yenilendikçe aracınızın km hızı yükselecektir.

 

Araçlarım hep en az 10 yaşında oldu... Hepsiyle de fabrika verisini en az % 10 aştım.. 

Sebep, düzgün bakım, düzgün kullanım ve doğuştan güçlü motor.

77 beygir bir yere kadar..  

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
o zaman Servet abi 180 km hıza rahatlıkla çıkması gerekiyor değilmi?
Çıkması lazım. 160 çok düşük
Son hız denilince düz yolda rüzgarsız havada gerçek hız anlıyorum ben.
Kangoo 155 km/h. 200. Land 150 km/h 170 Mazda 180 km/h 201
 
Araçlarım hep en az 10 yaşında oldu... Hepsiyle de fabrika verisini en az % 10 aştım.. 
Sebep, düzgün bakım, düzgün kullanım ve doğuştan güçlü motor.
77 beygir bir yere kadar..  
Şahin 70 beygir 180 yapıyor, reno 9 50 beygir oda 170 civarı yapabiliyor

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Şahin 70 beygir 180 yapıyor,

 

Sanayi de elektrikçim ile yağ sobasında demlenmiş çay içerken...

Şahinci bir arkadaş geldi.. usta dedi içeriye bir düğme koyacaz.. eeee..

Ben o düğmeye basınca şarj dinamosu devre dışı kalacak....

Elektrikçime döndüm bu işin mantığı nedir yürüyen araçdan niye şarj kesililir dedim ?

Şahinci arkadaşımıza göre bu işlem şarj dinamosunun araca verdiği yükü kesip aracın daha hızlı gitmesini sağlıyormuş... 

Ne kadar hızlı diye sordum 180 yaparken 185 e filan yapıyor abey dedi...

Dedim yani araç ilerlerken  akü şarj olmayacak öylemi dedim ?... eveeet dedi...

Peki dedim akü bitince ateşleme kesilecek ve o süratle giderken aracın stop edecek  

Frenlerin şişmeye başlayacak direksiyonun ağırlaşacak araca nasıl hakim olacaksın ? dedim...

Ben iyi sürerim abey bişi olmaz dedi...

 

İbretlerim alınarak çay içmeye devam ettim..

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...