İçeriğe Yönlendir

Accent Gls Otomatik Şanzuman Sorunu Hk.


Ergin Keçeci

Recommended Posts

Ergin Keçeci
(düzenlendi)

Herkese iyi akşamlar dilerim. Yaklaşık 4-5 ay önce uygun fiyat aralığında otomatik şanzumanlı bir araç arayışım sonunda 1999 model Accent gls satın aldım. Aracımdan genel anlamda gayet memnunum. Ancak son 1 ayda şanzumanda 3. vitesten 4.vitese geçişte sıkıntı yaşamaktayım. 5-6 binişte bir 3.vitesten 4.vitese geçmiyor.Geçmediği zaman hız kesip 2 ye çekip tekrar D ye attığımda geçişler düzeliyor. Şahsi araç olarak ilk otomatik şanzumanlı aracım olduğundan ankarada hiç tanıdık otomatik şanzumancı tanıdığımda yok. Geçen gün sanayide bir şanzumancıya girdim durumu anlattım bana direk şanzumanın arızalı olduğunu 3500-4000 lira masrafının çıkacağını söyledi apar topar çıktım dükkandan. 12-13 yıldır araç kullanıyorum şanzumanın komple yenilenecek kadar arızalı olduğunu düşünmüyorum. Yaşına göre geçişleri iyi rampada kaçırması vs. yok ama bazen bahsettiğim sıkıntıyı yaşıyorum. Biraz forumlarda araştırma yaptım  şanzuman beyinindeki kablolarla ilgili bir sıkıntıdan dolayı bu tarz sorunların yaşandığı yazıyordu. Bu konu hakkında fikri olan var mı, Ankarada şanzumancı tanıdığı olan forum üyemiz varsa önerilerinizi bekliyorum. Model yükseltmeyi düşünüyorum aracı kayınpederime vereceğim adama karşı mahcupta olmak istemiyorum bu sıkıntısından dolayı. Şimdiden teşekkürler.

tarihinde Ergin Keçeci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şanzıman bozulmaya başladığı zaman. Genelde ilk önce son vitese geçmemeye başlar.
Tavsiye ile iyi bir usta bulmaya bakın.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
11 saat önce, Ergin Keçeci yazdı:

Herkese iyi akşamlar dilerim. Yaklaşık 4-5 ay önce uygun fiyat aralığında otomatik şanzumanlı bir araç arayışım sonunda 1999 model Accent gls satın aldım. Aracımdan genel anlamda gayet memnunum. Ancak son 1 ayda şanzumanda 3. vitesten 4.vitese geçişte sıkıntı yaşamaktayım. 5-6 binişte bir 3.vitesten 4.vitese geçmiyor.Geçmediği zaman hız kesip 2 ye çekip tekrar D ye attığımda geçişler düzeliyor. Şahsi araç olarak ilk otomatik şanzumanlı aracım olduğundan ankarada hiç tanıdık otomatik şanzumancı tanıdığımda yok. Geçen gün sanayide bir şanzumancıya girdim durumu anlattım bana direk şanzumanın arızalı olduğunu 3500-4000 lira masrafının çıkacağını söyledi apar topar çıktım dükkandan. 12-13 yıldır araç kullanıyorum şanzumanın komple yenilenecek kadar arızalı olduğunu düşünmüyorum. Yaşına göre geçişleri iyi rampada kaçırması vs. yok ama bazen bahsettiğim sıkıntıyı yaşıyorum. Biraz forumlarda araştırma yaptım  şanzuman beyinindeki kablolarla ilgili bir sıkıntıdan dolayı bu tarz sorunların yaşandığı yazıyordu. Bu konu hakkında fikri olan var mı, Ankarada şanzumancı tanıdığı olan forum üyemiz varsa önerilerinizi bekliyorum. Model yükseltmeyi düşünüyorum aracı kayınpederime vereceğim adama karşı mahcupta olmak istemiyorum bu sıkıntısından dolayı. Şimdiden teşekkürler.

Size tavsiyem,1-2 vitesleri rampa aşşağı inişler haricinde kullanmamanız olur.Hızlanırken D konumundan 2 ye çekip tekrar D konumuna vites kolunu hareket ettirmek şanzımanda büyük kararsızlıklar meydana getirir(umarım bu esnada gazada basmıyorsunuzdur).Sizin aracın şanzımanının sökülüp arızanın giderilmesi lazım.Bu arıza ilk baş gösterdiğinde son vitesler geçmemeye veya nazlı geçmeye başlar.Bu sürede şanzımana müdahale edilmez ise sondan 1 önceki vitesde kaybedilir,yine müdahale edilmesse şanzımanın içerisinde tası tutan kalın tırnaklar var,onlar kırılır ve şanzıman tası yemeye başlar.Araç bu seviyeye geldiğinde büyük olasılık kızaklama yapar nerde ve nasıl olacağını bilemessiniz.Maliyet rahatlıkla 4000-tl bulur.Şuan arızanın başı ne kadar erken okadar az masraf.Eski Tork konvertörlü güçlü şanzımanlar genelde bitenekadar gitmem demezler.Yeni nesil şanzımanlar arızalandığında gitmiyorlar.Ne aracı nede araç sahibini riske atıyorlar :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Olası sebepler selenoid valf ve kablo tesisatıdır. Sürekli yapmıyorsa bu sebepler güçlenir bana göre.

Şanzımancıların genel lafıdır komple revize olacak...

İyi bir usta bulun. Danışın. Ona göre hareket edin.

Bir başka yol söyleyeyim şanzıman yağının ne zaman değiştiği belli değilse önce yağ ve filtre değiştirin. Sorun da azalma olursa 2. kez tekrar yağ değiştirin.

Eğerki sorunda değişiklik yok ilk yazdıklarım geçerlidir.

 

Benim aracımda basit problemler vardı, bazı ustalar açılıp bakılacak dedi. Orjinal yağ ve filtre değiştirdim şu an hiç bir problem kalmadı. Yağ 2 kez değişti.

Diğer aracımızda 2'den 3'e geçmede problem vardı. Selenoid, yağ ve filtre değişti. Hiç bir sorun kalmadı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ergin Keçeci
16 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Olası sebepler selenoid valf ve kablo tesisatıdır. Sürekli yapmıyorsa bu sebepler güçlenir bana göre.

Şanzımancıların genel lafıdır komple revize olacak...

İyi bir usta bulun. Danışın. Ona göre hareket edin.

Bir başka yol söyleyeyim şanzıman yağının ne zaman değiştiği belli değilse önce yağ ve filtre değiştirin. Sorun da azalma olursa 2. kez tekrar yağ değiştirin.

Eğerki sorunda değişiklik yok ilk yazdıklarım geçerlidir.

 

Benim aracımda basit problemler vardı, bazı ustalar açılıp bakılacak dedi. Orjinal yağ ve filtre değiştirdim şu an hiç bir problem kalmadı. Yağ 2 kez değişti.

Diğer aracımızda 2'den 3'e geçmede problem vardı. Selenoid, yağ ve filtre değişti. Hiç bir sorun kalmadı.

Arkadaşımın tavsiyesi ile bugün sabah bir şanzumancıya gittik selenoidlerinin değişmesi gerektiğini söyledi ve selenoid ve şanzuman yağı sıcaklık sensörünün değişimini gerçekleştirdik sorunum ortadan kalktımı bilmiyorum çünkü vites geçmeme sıkıntısı sürekli olan birşey değildi artık zamanla anlaşılacak geçip geçmediği usta bundan sonra öyle bir sıkıntı yaşamayacağını söyledi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ergin Keçeci

Teşekkür ederim abi. o günden beri birşey yok çok şükür. düzeldi sanırım :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...