İçeriğe Yönlendir

2001 Corsa Yüksek Rolanti ve Stop Etme Sorunu


Mustafa Akçeşme

Recommended Posts

Mustafa Akçeşme
(düzenlendi)

Slm, Bu hafta 2001 model corsa 1.4 arac aldım, araçta lpg yok hiç takılmamış, km 137000 de.

 

Aracın bazı sorunları var cevaplarsanız sevinirim;

1- Motor soğukken ilk çalışmada 2500-3000 devir arası çeviriyor (araç 14-15 derece ısıya sahip kapalı garajda duruyor), yaklaşık 5-6 sn böyle çalışıp 1100-1200 civarlarına düşüyor 1-2 dk sonra motor ısınınca da 800 civarlarına iniyor

2- Bazen motor sıcakken ilk çalışmada motor tekliyor devir sıfıra kadar iniyor,  5-6 sn sonra normal devrine 800 civarına geliyor. 

3- Bazen ışıklara filan yanaşınca vitesi boşa aldığımda motor stop ediyor sıcak soguk fark etmiyor. 

 

Rolantide herhangi bir gezinme yok,

Hararet göstergesi normal çalışıyor, 90 derece civarlarında fan açıyor.

Çekişte filan bir sorun yok, gaza basınca toplamama titreme vb herhangi bir sorun yok

 

Experde külbütör contasının değişmesi gerektiği belirtilmişti, motor blogu yağ içinde yukardan aşağı komple. Bu sorunların o conta ile ilgisi olabilir mi?

 

Sorun ne olabilir? Erzurumda doğru düzgün bir usta yok aracı kurcalatmayı da istemiyorum 

 

tarihinde Mustafa Akçeşme tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

Gaz-fren-kontak üçlüsü ile araçta arıza kaydı olup olmadığına baktım herhangi bir arıza kaydı yok

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

Forumlarda yaptığım araştırmalar neticesinde bu sorunları pek çok sebepten kaynaklanabileceğini anladım, şöyleki;

 

1- EGR valfi (oncelikle temizletme tavsiye edilmiş, stop etme sorunu düzelmezse fişini çekip bundan kaynaklanıp kaynaklandığını teyit etme, bundan kaynaklanıyorsa yenisi ile değiştirme)
2- Krank Sensörü (Bundan da olabilir deniliyor bunu değişmeden anlamanın bir yolu yok galiba, bu bozuksa araç hiç çalışmaz da deniliyor)
3- Boğaz Kelebeği (Kirlendiyse stop etmeye neden olabilirmiş, bu bozulduğunda rolanti dalgalanması yaparmış benim araçta rolantide dalgalanma yok, temizletip sonucunu görmek lazım sanırım)
4- Rolanti Sensörü (Rolanti dalgalanması yüksek devirde çalışma vs bundan olabilir denilmiş, bu da temizletilip denemekte fayda var galiba)
5- MAF sensörü (Bozulursa motora giren hava doğru ölçülemediğinden yüksek devir-düşük devir gibi problemler ve rolantide dalgalanma yapabilirmiş, bunu da değişmeden anlamak mümkün değil sanırım )
6- Bobin ve ateşleme sistemi arızaları (Bunlardaki arızalarda motorda gaz yememe kerkinme gibi sorunlar olurmuş ama benim araçta böyle sorunlar yok gaza basınca gitmem demiyor)

Araçta arıza lambası yanmadığı ve hata kodu da olmadığı da göz önüne alındığında, sanırım en iyi yol öncelikle boğaz kelebeği, egr ve rolanti sensörünü temizletmek, bunlardan çözüm alınamazsa sırasıyla ucuzdan pahalıya krank sensörü, maf, egr ve boğaz kelebeğini değişmek olacak galiba

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Egr valfi dicektim.Benim opelin egr valfi bozuktu düzensiz devir dalgalanması yapıyordu.Özellikle ışıklarda yeşili deng getirmek büyük mutluluktu.Tıkadım kurtuldum.Umarım sizinkide böyle basittir.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)

İlaveten,aracınızın gaz kelebeği elektronik ise rolanti valfi olmayabilir.Bende rolanti valfi yok.Elektronik gaz kelebeğinde bahsettiğiniz abartılı devir dalgalanması yapma ihtimali yok.Maf sensörü bozuk araç yüke bindiğinde ben bozuğum der zaten.Hemen anlarsınız.Gitmek istemez.Bobin ve ateşleme sistemi arızasını anlamak çok kolay.Obd cihazına bağladığınızda bobinler arızalı ise ortaya çıkar.Şöyle der;Çoklu silindir ateşleme sorunu gibi.Bu sorun var ise araç yükte ise gönülsüz davranır,silindirler çakılır v.s.Akıllı bir ustanın kolaylıkla hakkından geleceği bir sorun ama oda size denk gelirmi kim bilir.Yukarıda sıraladığınız sorunların hepsi bozuk egr valfinin davranışlarıdır.Tıkayıp deneyin.Düzelmez ise diğer seçenekleri göz önüne alırsınız.

 

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme
6 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Egr valfi dicektim.Benim opelin egr valfi bozuktu düzensiz devir dalgalanması yapıyordu.Özellikle ışıklarda yeşili deng getirmek büyük mutluluktu.Tıkadım kurtuldum.Umarım sizinkide böyle basittir.

 

Umarım, benim araçta rolantide dalgalanma yok bi bakıyorsun stop etmiş gösterge ışıkları yanmış. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme
5 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

İlaveten,aracınızın gaz kelebeği elektronik ise rolanti valfi olmayabilir.Bende rolanti valfi yok.Elektronik gaz kelebeğinde bahsettiğiniz abartılı devir dalgalanması yapma ihtimali yok.Maf sensörü bozuk araç yüke bindiğinde ben bozuğum der zaten.Hemen anlarsınız.Gitmek istemez.Bobin ve ateşleme sistemi arızasını anlamak çok kolay.Obd cihazına bağladığınızda bobinler arızalı ise ortaya çıkar.Şöyle der;Çoklu silindir ateşleme sorunu gibi.Bu sorun var ise araç yükte ise gönülsüz davranır,silindirler çakılır v.s.Akıllı bir ustanın kolaylıkla hakkından geleceği bir sorun ama oda size denk gelirmi kim bilir.Yukarıda sıraladığınız sorunların hepsi bozuk egr valfinin davranışlarıdır.Tıkayıp deneyin.Düzelmez ise diğer seçenekleri göz önüne alırsınız.

 

 

Motor kodu Z14XE arac elektronik gaz kelebeğimidir bilmiyorum. Aracın devirlenmesinde filan hiç sorun yok çekişi çok iyi.

Stop etme deyince hep Egr denilmiş ilk olarak. Stop etmesi yüksek olasılıkla EGR' den kaynaklanıyor anladığım kadarıyla. Peki egr valfi ilk çalışmada yüksek rolanti ya da teklemeye de neden olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

Az once yolda giderken ariza isi yandi. Vitesi bosa alinca da stop etti araba. P0105 hata kodu veriyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

P105 map sensoru arizasiymis. Ariza isigi surekli yaniyordu. Sensoru sokup tinerle yikadim geri takip araci calistirinca ariza isigi sondu. Bakalim netice ne olacak yarin gorecegim

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

neticeyi burdan yazın takip edelim.Egr valfi dururken gazdan ayağınızı çektiğinizde dalgalanma yapar.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme
On 29.12.2017 at 07:53, Fatih Sarıkaya yazdı:

neticeyi burdan yazın takip edelim.Egr valfi dururken gazdan ayağınızı çektiğinizde dalgalanma yapar.

Bugun kelebek ve egr temizligi yapildi. Yag degisimi filtreler ve bujileri de degistim. Map sensorunu temizledigimden beri stop etmedi arac ama ilk calistirmadaki sorunlar ( 5 6 sn sureyle sogukken 2500 devir cevirmesi sicakken tekleme) devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

4-5 gun sonra yine stop etti arac

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...