İçeriğe Yönlendir

Motor İçi Temizleme


Servet Aydın

Recommended Posts

Misafir
1 saat önce, B.Fatih Koz yazdı:

 

Katkı kokuyu yok etmek, kat. iç temizliğini yapmak orada biriken kurumları porselenimsi yapıdan söküp atabilmek içindi :) Koku katkıdan önce başlamıştı ve artarak devam ediyordu, katkı sonrasında ilk kullanımda hissedilir derecede azaldı, 1 ay sonra tamamen yok oldu ki katkının amacı da buydu, kalan son parçacıkları da zamanla atması gerekiyordu.

 

Bir iki kere bu marka ve ürünü n11, gittigidiyor gibi sitelerde gördüm yurt dışından getirttikten sonra ancak çok fazla denk gelmedim, ülkemiz pazarında çok bilinen bir ürün değildi ben kullandığımda. İhtiyacı olan olursa eski faturalardan bulur paylaşırım tam adı ve modelini.

 

Hangi amaçla olsun, katkı kullanımı konusundaki her fikre saygım var, daha önce de yazdım ;) İsteyen kullanır, isteyen kullanmaz tamamen kişisel tercihtir.

 

Keyifli emniyetli sürüşler

 

Dip Not : İthal motorin konusunda biraz detay araştırma yapmak lazım, hangi motorin hangi pazarda nasıl kullanılıyor ? Kim ithal ürün satıyor, kim yerli üretim motorin ile iş tutuyor vb. gibi ... Tam araştırmadan "araçlarda kullandığımız motorin aynı değil" ya da "kesinlikle aynı" kanısına varmamak lazım. Bilgi için teşekkürler.

Sen hiç araştırmadan yanlış bir bilgi verdin, bende çok emin olduğum bir bilgiyle senin yanlışını düzelttim ama hala "kanıya varmamaktan" bahsediyorsun ilginç. Ben az çok kimin tüpraş mazotu kiminde ithal sattığını biliyorum ama burası yeri değil

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Sen hiç araştırmadan yanlış bir bilgi verdin, bende çok emin olduğum bir bilgiyle senin yanlışını düzelttim ama hala "kanıya varmamaktan" bahsediyorsun ilginç. Ben az çok kimin tüpraş mazotu kiminde ithal sattığını biliyorum ama burası yeri değil
Senli benli konuşacak kadar samimi olmadığımız üyeler ile daha nazik konuşmak gerekir. Üyemiz kendince bir bilgiyi paylaştı. Oldu ki yanlış veya eksik bilgi var. Ya anlatın yada yorum yapmayın. Belki de sizin bilgi yanlış. Anlatmadan nasıl bileceğiz sizin elinizde olanları
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bunların testini yapan falan olmamış mı hiç ?

 

 

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
(düzenlendi)

Temizliğe karşı değilim ama düzenli yağ değişimin de motor içinde bu kadar katran birikir mi? 

Blok içindeki yağ 100 dereceleri geçiyor bu alanda kurum yada balçık nasıl tutacak ki. Zaten değişime giderken de yağ iyice ısınmış ve incelmiş oluyor.

Ben 1 kere değişimden önce kullandım ses anlamında bir fark göremedim.

Ondan soruyorum neden ihtiyacımız var?

tarihinde Erdem Dertsiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kurum ve balçık olayı başka. Isı ile yağın rengi değişmez. Yağın rengi değişti ise yabancı madde karışımı var demektir. İlave katkı ile temizlik yapılıyor. Bunun yaşamsal döngüye etkisi olabilir de olmayabilir de. Ancak temiz blok kirli bloktan daha sağlıklı olacaktır, orası da kesin.

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
5 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Kurum ve balçık olayı başka. Isı ile yağın rengi değişmez. Yağın rengi değişti ise yabancı madde karışımı var demektir. İlave katkı ile temizlik yapılıyor. Bunun yaşamsal döngüye etkisi olabilir de olmayabilir de. Ancak temiz blok kirli bloktan daha sağlıklı olacaktır, orası da kesin.

 

Bu konuda zaten hem fikirim. Hatta motoru yağı boşaltıp mazot ile çalıştıranlarda var yağ değişiminden önce.

Ama o yağ bir sonraki bakıma yine kararmayacak mı?

Sürekli yapmak sıkıntı yaratıyorsa bu ürün içerde bir şeye zarar vermiyor mu?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ben mazot kullanıyordum eski dizel motor bakımı veya fotklift motoru bakımı yaparken. Ancak şimdiki motorlar daha nazik. Mazot eskisi gibi daha yoğun da değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
B.Fatih Koz
3 saat önce, Eren Sağ yazdı:

Sen hiç araştırmadan yanlış bir bilgi verdin, bende çok emin olduğum bir bilgiyle senin yanlışını düzelttim ama hala "kanıya varmamaktan" bahsediyorsun ilginç. Ben az çok kimin tüpraş mazotu kiminde ithal sattığını biliyorum ama burası yeri değil

 

Sizinle tartışmaya girecek değilim, her ne kadar yaşlarımız birbirine yakın olsa da bana "sen" diye hitap etme lüksüne sahip olmadığınızı bilmenizi isterim ... Ben sizin ne komşunuz, ne de bir aile üyenizim, aramızda herhangi bir samimiyette yok. Lütfen kullandığınız kelimelere ve üslubunuza dikkat edin.

 

Ülkemize ithal yakıt geldiğini bilecek yaştayım, halen aynı söylemdeyim ... Bu gelen ithal motorini kim ya da kimler kullanıyor, hangi sektöre gidiyor belli ise açık ve net paylaşın öğrenelim bu bilgiyi paylaşmak suç teşkil etmiyor ise gizlemenin ne faydası var ? Benim test için kullandığım yakıtlardan biri ithal biri yerli mi onu dahi bilmiyorsunuz, hangi firmalardan hangi yakıtı aldığımı dahi bilmiyorsunuz ama ithamda bulunabiliyorsunuz, ben ise tüm bunlara rağmen diyorum ki kesin bir hükme varmadan araştırmak lazım. Piyasada satılan "Euro Dizel" ürünlerinin hepsi ithal ve aynı ülkeden geliyor, ülkemizdeki depolama tesisine giriyorsa ise ne olacak ? Ya da bu ithal yakıt sadece sanayide tüketiliyor araçlara satılan motorin yerli üretimse ne olacak , benim verdiğim bilgi yine yanlış mı olacak ?

 

Ben yanlış bildiğim bir hususu düzeltmekten mutluluk duyarım, bundan asla gocunmam ancak bunu söylemenin bir adabı vardır ... 

 

Selametle kalınız.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sürekli değil ki, misal 60.k oldu blok kirlendi, atılabiliri anladım yorumlardan. Berner ile aramız iyi. Würth ile de. Soracağım nedir neyin nesidir diye. Bir iki sağlam arkadaşım var, motorun ilmini bilen. Onların da fikirleri alınacak. Aslında en iyisi, kirli yağı analiz yaptırmak. Kitli derken bakımdan sonraki 100 km'de

Yorum bağlantısı
B.Fatih Koz
17 dakika önce, Erdem Dertsiz yazdı:

 

Bu konuda zaten hem fikirim. Hatta motoru yağı boşaltıp mazot ile çalıştıranlarda var yağ değişiminden önce.

Ama o yağ bir sonraki bakıma yine kararmayacak mı?

Sürekli yapmak sıkıntı yaratıyorsa bu ürün içerde bir şeye zarar vermiyor mu?

 

Dizel motorda yağ mutlaka kararacak, motor temizlense bile ya da tertemiz olsa bile olacak bu ... Çalışma ve tasarım prensipleri böyle, kurum birikimi ve balçık oluşumu da maalesef oluyor, kurum daha çok egr sisteminin geri dönüşümü nedeniyle oluyor diyebiliriz çünkü tasarım olarak egzost gazı olarak atılacak olan yanmış gazı bu sistem geri döndürüp tekrar emme manifoldu aracılığı ile motora veriyor ve tekrar yanma odasına giriyor. Dolayısı ile özellikle düşük devirli şehir içi kullanımlarında normalden daha fazla kurumlanma kaçınılmaz gibi :( 

 

Balçıklaşma ise daha çok yağın vasfı ve motorun durumu ile alakalı , yanlış yağ seçimi , kalitesiz yağ katkısı kullanımı , farklı yağların aynı motorda buluşması gibi birçok neden var. Özellikle ezbere ve yanlış kullanılan yağlar motor için büyük risk oluşturuyor. Misal 5w30 gereksinimi olan bir motora 10w40 yağ konması bile işleyişe negatif etki edebilir, ya da tam tersi.

 

Katkının içeride bileşenlere zarar verip vermemesi hem katkı hem de motordaki bileşenler ile alakalı, metal yüzeylere zarar vermeyeceğini düşünebiliriz tasarımdan dolayı. Geriye contalar ve dolaşımda gezdikleri hortumlar kalır ... Bence en büyük risk contalarda yaşanır, daha önce yağ atıkları ile kendini kamufle etmiş bir hasarı ortaya çıkartıp sorunun daha da büyümesine neden olabilirler, sürekli kalın yağ kullanılmış bir motora çok ince yağ koyduğumuzda da benzer bir durum olabilir tabii. Herhangi bir katkı kullanmadan da yağ değişimi sırasında özellikle marka/model değişiminde "flush" ya da "flushing" denilen teknikte kullanılabilir, tabii bu biraz daha maliyetli olur ama en azından motora yağ harici bir madde konmamış olur ;)

 

Keyifli, emniyetli sürüşler

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motor temizlemeye karşı değilim.
Ancak motora yağ hariç bişeyler koyularak çalıştırılmasını doğru bulmuyorum. Evet temizliyordur.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Zaten yağın vizkoz kıvamında sorun olmuyor. Ancak, temiz blok iyidir be :)

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Bir sistem düzgün çalışıyorsa ellememek en iyisidir :p

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Motora yağdan başka bir şey konulmamalı. Sağlıklı bir bedenin damarlarında sadece kan dolaşmalı misali.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Koray, sigara içiyorum. Ve an itibariyle sağlığım yerinde. Arada derin nefes egzersizi yapsam, arada tempolu yürüsem de ciğerlerimi revize etsem fena mı olur :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Arada bir blok temizlenmeli, boşa tartışmayın arkadaşlar, Wurth gibileri yüzbinde bir kullanılır, gayette iyi olur, nesini tartışıyorsunuzki...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
10 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Koray, sigara içiyorum. Ve an itibariyle sağlığım yerinde. Arada derin nefes egzersizi yapsam, arada tempolu yürüsem de ciğerlerimi revize etsem fena mı olur :)

 

Hava filtresi demiyoruz.. kan diyoruz :p

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
14 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Neden kan veriyoruz arada bir cicim

 

Yağ değişimi :)

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Bakımıma sponsor olun deniyelim hemen :) Şansa bakımı daha 500 km önce yaptırdım. Yoksa denerdik.

 

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
 
Hava filtresi demiyoruz.. kan diyoruz [emoji14]
 
Ciğer demiş, karaciğer demiş (2500 görevi yerine getiriyormuş ) akciğer dese düşünürüz
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...