Nuri Aldemir 4 Şubat 2018 Paylaş 4 Şubat 2018 2005 model asm şanzıman arabamızın ön diskleri 25.000 km de bitti. Yani içini açıp bakmadık ama artık 40 50 kmh de sallıyor direksiyon. Motor freni yapmadan eskisi gibi durmuyor. Sizce kaç km gitmeli normali nedir? Yorum bağlantısı
Koray Demir 4 Şubat 2018 Paylaş 4 Şubat 2018 (düzenlendi) Kullanım tarzına, araca, takılan ürünün kalitesine ve yol durumuna göre değişir. Normal şartlar altında iki balata değişiminde bir diskler yenilenmelidir. 4 Şubat 2018 tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Şubat 2018 Paylaş 4 Şubat 2018 Normal şartlarda diskler için 60-80bin km derler. Ancak bu durum mesela İstanbul'da 40bin'e inip, Konya'da ise 100bin'e çıkabilir. Disk değişimi ile beraber balata değişimini de unutmayın. Aynı anda değişim önerilir. 1 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 4 Şubat 2018 Paylaş 4 Şubat 2018 getz dizel 170bin km hala orjinal diskler var. Fiestam 100 bine yaklaştı balatalar daha değişmedi. 1 Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir 4 Şubat 2018 Yazar Paylaş 4 Şubat 2018 Otomatik olması sebebinin bir etkisi olabilir mi ? Yani çalıştırırken fren ile çalıştırmam her dur kalkta ayağamın frende olması gibi faktörler bu kadar etkiler mi ? Bir büyüğümüzün disklerin eğildiğini bunun için torna olacağı söylendi. Disklerin daha sağlam olduğu ama değişmesi gerektiğini söylendi. Diskler neden bu kadar hızlı ve kolay eğiliyor? Eğilmemesi için yapılması gereken bir şey öneriyor musunuz ? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 4 Şubat 2018 Paylaş 4 Şubat 2018 Otomatik araçların frenleri daha güçlüdür derler. Daha fazla iş düşüyor sonuçta. Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir 4 Şubat 2018 Yazar Paylaş 4 Şubat 2018 Malesef bilmiyorum bu değişimde önereceğiniz marka var mı Yorum bağlantısı
Koray Demir 4 Şubat 2018 Paylaş 4 Şubat 2018 3 saat önce, Evren Erakçora yazdı: Otomatik araçların frenleri daha güçlüdür derler. Daha fazla iş düşüyor sonuçta. Bu bilgiyi nasıl teyit edebiliriz? Ecu yazılımında mı bir farklılık var? Misal bir markanın fren merkezi, kaliperler ve disk balata boyutları manuellerle tamamen aynı. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 4 Şubat 2018 Paylaş 4 Şubat 2018 Yıllar önce Onno Usta böyle demişti, mantıklı gelmişti bana. Sanırım fren merkezini kastetmişti, belki 15-20 sene önce yazmıştır. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 6 Şubat 2018 Paylaş 6 Şubat 2018 Manuele göre güçlü mu bilmiyorum ama daha çok kullanılıp aşındıgı kesin. Sizinki çok çabuk yamulmuş ama, 150 binde değişti benim ön diskler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Şubat 2018 Paylaş 6 Şubat 2018 On 04.02.2018 at 23:24, Evren Erakçora yazdı: Yıllar önce Onno Usta böyle demişti, mantıklı gelmişti bana. Sanırım fren merkezini kastetmişti, belki 15-20 sene önce yazmıştır. westinghoısue lar farklı idi o zamanlar karbüratör devri falan. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Şubat 2018 Paylaş 6 Şubat 2018 40-50 km de fren yapınca sallıyor değil mi ? Otomatik araçta fren çok fazla kullanılıyor. Erken aşınması normal. Ama diskin yamulması normal değil. 1 Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir 7 Şubat 2018 Yazar Paylaş 7 Şubat 2018 16 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: 40-50 km de fren yapınca sallıyor değil mi ? Otomatik araçta fren çok fazla kullanılıyor. Erken aşınması normal. Ama diskin yamulması normal değil. Evet sallıyor frene bastığımda sanki metal sesi bir ses geliyor takırtı şeklinde. Birde fren mesafesinde ciddi bir artış var eskiye göre. Bazen arabayı boşa almayı unutup 20 - 60 saniye arası frene bastığım oluyor kırmızı ışıkta beklerken. Günde ortalama 60 - 90 dk arası sürülüyor araba , nereden baksanız bunun 30 - 45 dk arası trafikte, kırmızı ışıkta aktif olarak frene basarak geçiyor. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 7 Şubat 2018 Paylaş 7 Şubat 2018 Frene basılı beklemek fren tertibatından çok otomatik şanzımana eziyet sanırım. Sıcak disk ile araç yıkama veya su birikintisine girme yamultuyor diski. Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir 10 Şubat 2018 Yazar Paylaş 10 Şubat 2018 Arabayı bugün saniyeye götürdük, disklerin kötü olduğu bir daha torna olmayacağını söylediler daha önce torna olmuştu. Balataların daha yarım üstü olduğunu gördüler, şimdi değişmesi halinde tekrar suya çamura girdiğinde deforme olacağını Nisan ortasında değiştirmem gerektiğini söyledi usta. Frenin tutmama olayınıda arka tarafta ayar yaptıktan sonra bir düzelme oldu el freni artık daha güçlü normal frende daha yukarıda tutuyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts