İçeriğe Yönlendir

Fiesta IV - Hararet Sonrası Yaşanan Olaylar...


Volkan Eyi

Recommended Posts

Serkan Toker

Başta demiştik ustayı değiştirin diye. Arızayı düzeltmiş ama sebebe bakmamış. Radyatöre en başta bakması gerekirdi.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 07.02.2018 at 10:01, Volkan Eyi yazdı:

Değişen parçalar ve yapılan işlem: Kapak Revizyon Rektefiye, Alternatör Kayışı, Alter gergi rulman, Alternatör Bakımı, Buji takım değişimi, Emme manifot contası, supap kapak contası, silindir kapak contası, egzoz manifot contası, egzoz salyangoz contası, radyatör üst hortumu, Tornacı egzoz kırık çıtermos,  emme egzantirik Tk. , egzantirik keçesi, motor kulak vidaları yenilendi, egzoz saplama ve somun, egzoz boğaz kaynağı, ek su deposu ara su borusu, supap gayd lastiği ve genel mekanik işçilik. 

 

Devirdaim neden yok burada

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Mk1 focuslarda motorun havasını almak zordu. Bu yüzden bizde bir ton masraf yapmıştık. Sonra bir usta düzgünce havasını almış düzelmişti. Bence radyatör , devirdaim ve soğutma suyunun havası kontrol edilmeli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

tamircinizi değiştirin ilk hararet yapmadan önce sanki termostad delikmiymiş alla alla

neden hararet yapar yoluna gitmiyorda aklınca kendi kafasına göre birşeyler bildiğini sanıyor yakında beyinle alakalı derse şaşırmayın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tamircinizi değiştirin. En başta demiştim ben üst kapak sorunun sebebi aranmadan sökülmüş diye. Termostat fabrikadan delik çıkmıyor, kendisi niye deliyor ki. Mantıksız iş yapıyor ve işini bilmiyor.

Yok, tamirciyi değiştirmem diyorsanız, şu dakikadan sonra yapılacak her işlem bedelsiz yapılmalıdır. Zira ilk işlemler sorun çözülecek adı altında yapılmıştı.

 

Ben de işim gereği hizmet veriyorum. Bu tip bi durumla karşılaştığımda asla para isteyemiyorum, yüzüm olmuyor. Nasıl bir iş ahlakı var yahu...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Volkan Eyi
19 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Tamircinizi değiştirin. En başta demiştim ben üst kapak sorunun sebebi aranmadan sökülmüş diye. Termostat fabrikadan delik çıkmıyor, kendisi niye deliyor ki. Mantıksız iş yapıyor ve işini bilmiyor.

Yok, tamirciyi değiştirmem diyorsanız, şu dakikadan sonra yapılacak her işlem bedelsiz yapılmalıdır. Zira ilk işlemler sorun çözülecek adı altında yapılmıştı.

 

Ben de işim gereği hizmet veriyorum. Bu tip bi durumla karşılaştığımda asla para isteyemiyorum, yüzüm olmuyor. Nasıl bir iş ahlakı var yahu...

Aynen katılıyorum size, değiştirmeme nedenim masrafımın karşılığını vermesini istemem oldu. Hala bana radyatör sorunu olabilir diyor. (olabilir????) hatta daha önceki termostattı biraz büyük delmişim bu yeni taktığımı ince deleriz diyor. Sabırlı olmaya çalışıyorum. cumartesi sabah bir abimin referansıyla başka bir ustayla görüşeceğim durumu aynen anlatıp öncelikle sorunun kaynağını bulmaya çalışacağım. daha sonrasında eskisinin bir kusuru varsa duruma göre hareket edeceğim. şu ana kadar yapılan bütün masraf gözümde çöp çünkü aracımda hiçbir değişiklik yok. zaten düz yolda hararet yapmıyor. rampada yapıyordu. yine aynı şekilde. kesinlikle termostat deldirmek gibi bir niyetim yok. asla izin vermem bu duruma.  yukarıda abilerinde dediği gibi en başta bakması gereken şeylere en son bakması zaten acemice bir durum. Yarın mücadeleye devam bakalım hayırlısı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Delik termostat ile hararet yapmasa devirdaim sağlam denilebilirdi ama delik ile de yapıyorsa sorun tıkalı radyatör yada devirdaim pompası olabilir.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
10 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Delik termostat ile hararet yapmasa devirdaim sağlam denilebilirdi ama delik ile de yapıyorsa sorun tıkalı radyatör yada devirdaim pompası olabilir.

Delikle hararet olmamış ancak bu sefer motor ısınmamış.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Termostat dan başka birşey kalmıyor o zaman sanki, radyatör tıkalı olsa yada devirdaim çevirmese termostatsiz bile hararet yapması gerekmez mi?

Yorum bağlantısı
Volkan Eyi
40 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Termostat dan başka birşey kalmıyor o zaman sanki, radyatör tıkalı olsa yada devirdaim çevirmese termostatsiz bile hararet yapması gerekmez mi?

Şu an sorun ustanın yanlış teşhisi sonucunda üst kapak contası vs. değişmesine rağmen aracın hararet sorununun geçmemesi.

1- Usta termostat delerek sorunu gizlemeye çalıştı.

2- Sağlam termostat taktı sorun devam ediyor.

3- Sağlam termostatla sorun devam ediyorsa üst kapak contası neden değişti.

4- Radyatörden diyor acaba öylemi?

5- Devirdaim çalışmasa delik termostatta hararet düşermiydi ?

6- Radyatörün sağlam olup olmadığını anlamak için bir test varmıdır?

7-Başka kontrol edilecek bir şey kaldı mı?

 

Not: Üst kapak contası vs... değişiminden sonra motor daha sessiz çalışıyor ve gaza basınca çekiş daha kuvvetli.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Termostatsiz (delik olunca da farkı yok) çalışınca hararet yapmıyor ve motor normalin de altına düşüyorsa bence radyatör tıkalı değildir. Kısmen tıkalı yada devirdaim kısmen çalışıyorsa bu şekilde sıkıntı yapar mı tecrübeli abilerimiz bilir. Ben takılan termostatda da sıkıntı olduğunu düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
2 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Termostat dan başka birşey kalmıyor o zaman sanki, radyatör tıkalı olsa yada devirdaim çevirmese termostatsiz bile hararet yapması gerekmez mi?

 

Devirdaim bozulursa kalorifer ısıtmaz. Bu arabanın radyatörü tıkalı veya motorda su kanallarında sorun var..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Volkan Eyi

Uzun zamandır yazamıyorum durumu. Aracın radyatörde değişti, sorun devam etti. başka bir ustaya götürdük tüpün su hortumlarının bağlı olduğu bir şey var onu değiştirdi. (regülatör sanırım) 4 gündür biniyorum şimdilik bir sıkıntı yok.  Hararet olduğu yerde duruyor. rampa çıkarken zorladım, yada düşük viteste devrinde yavaş tırmanma yaptım. sıkıntı yok. rampa aşağı inerken viteste inerek gaz vermedim. hararet ibresi olduğu yerde duruyor. Kalorifer canavar gibi ısıtıyor. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

geçmiş olsun, iyi usta bulmak dert, buldunmuda kaydedeceksin bir yere....

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Motorda soğutma sıvısı olarak sadece antifriz kullanın su zamanla tıkanma yapıyor. İnternette motor içinin nasıl temizleneceğine dair yabancı bir video var biraz masraflı ama temiz çözüm. 

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Volkan Eyi

Öncelikle herkese merhaba, arıza tamir edileli takriben 3 aya yakın oldu herhangi bir sorun yok. bütün sorun tüpün regülatörü değiştikten sonra çözüldü. eski regülatör su sisteminin içine sanırım gaz kaçırıyordu ve buda haliyle soğutma sisteminin hava yapmasına, dolayısı ile hararet sorununu doğuruyordu.  şu anda mersin de neredeyse yaz sıcakları yaşıyoruz. sorun ortadan kalktı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Volkan Eyi
(düzenlendi)

Öncelikle herkese merhaba, 7- 8 aydır sorun çıkartmayan aracım geçen cumartesi günü mersinden adanaya gittim. akşamı geri dönerken adana çıkışında hararet yaptı. bir petrol istasyonuna çektim. kaputu açıp kontrol ettim. su fokur fokur durumdaydı, fan açmıştı. sabah çıkarken suyunu kontrol etmiştim su eksiltme yoktu. radyatörü kontrol ettiğimde sadece ılık olduğunu fark ettim. su kaynıyordu fakat radyatör ılıktı. mecburen yakında bir usta buldum cumartesi günü gece vakti zor bela dükkan kapatırken bir usta buldum. konu başında da belirttiğim gibi takriben 7-8 ay önce birçok işlem yapıldı. hava alma işlemini vs yaptı usta fakat hararet devam etti. düşük devirlerde sıkıntı azalıyor fakat araca biraz yüklenince hararet tavan yapıyor.  bende fazla yüklenmeden bir şekilde harareti yükseltmeden mersine kadar gelebildim. dün bir dostum vasıtasıyla tanıştığım bir ustaya verdim aracımı. devir daim haricinde değişmeyen parçası olmadığı için onu söküp kontrol etmek istedi. söktüğünde de sağlam olduğunu söyledi. araca yeni bir termostat takarak denedi fakat yine hararet yaptı. bu arada araç benzin tüp her ikisinde de sıkıştırınca hararet yapıyor. sanki yük binince motor içinde dolanan su yetersiz gibi. bu gün içinde motorda bir yerde çatlak olabilir ifadesini kullandı. çatlağın yelpaze biçiminde olabileceğini ve yük bindiğinde suyu motora basıp hızlı bir şekilde devir daim yapması gerekirken çatlak nedeniyle zayıf dolandığını ve bu yüzden motorun yük altında yeterli soğutma yapamadığını ve sistemin hararete neden olma olasılığının olduğunu ifade etti. bana kalsa sanki motorun su kanallarında tıkanıklık vs gibi bir şeyden şüphe duymaktayım. fikri olan arkadaşlarım, abilerim varmıdır acep kış günü harareti de yaşadık. :( not: su ve yağ  temiz gözüküyor.

tarihinde Volkan Eyi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Haydaa, tekrar geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Volkan Eyi
48 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Haydaa, tekrar geçmiş olsun.

Teşekkür ederim hocam.  Az önce ustayla konuştum halen neden yaptığını bulamamış. 

Yorum bağlantısı
Volkan Eyi

Az önce mersinin en büyük özel ford servisine götürdük aracı.  test edildi ve termostatı delmedinmi ? diye ustama sorulmuş! onlar bu tip araçlarda o işlemi gerçekleştiriyorlarmış. bizde istemediğimizi söyledik termostat delme olayını. o zaman  aracın havasını makine ile alalım oda yapabilir dediler. sabah müsaitlermiş makina ile hava alınacak.  ben artık yıldım bu olaydan. ustamın ifadesi  termostatın orada 2 hortum varmış biri radyatöre biride  motordan tüpün beynine ve kalorifere  gidiyormuş.  tüpü ve kaloriferi tıpayla kapatınca sorun çözülüyormuş. fakat bu sefer tüp ve kalorifer çalışmıyor tabi. oda nasıl ve neden oluyor bilmiyorum. alternatif çözümü olan varsa bilgi verirse sevinirim.

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Geçmiş olsun. Regülatör su bağlantısı doğru mu acaba? Genelde kalorifer hortumuna Paralel bağlanıyor. Farklı bir bağlantı varsa su bu yüzden kısa devre yapıp radyatörden geçmiyor yada az miktarda geçiyor olabilir mi ?
Termostat orjinal parça mı?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Volkan Eyi
(düzenlendi)
On 22.01.2019 at 16:30, Yasin Mümin Şimşek yazdı:

Geçmiş olsun. Regülatör su bağlantısı doğru mu acaba? Genelde kalorifer hortumuna Paralel bağlanıyor. Farklı bir bağlantı varsa su bu yüzden kısa devre yapıp radyatörden geçmiyor yada az miktarda geçiyor olabilir mi ?
Termostat orjinal parça mı?

Merhaba evet aynen dediğiniz gibi olmuş. Mersin'de reno tamircisi olan Mehmet Usta önce kaloriferi iptal etti hararet anında düştü test yaptı sorun yok. Sonrasında dediğiniz gibi dönüşte sorun oluyor diyerek boru bağlantılarını güncellendi. Sanırım dönüşü her ikisinde de sağladı. Sorun anında kesildi. Mevzu ne hava ne termostatmış. Belkide önceki yaptırdığım islemlerede gerek  yoktu. Çok şükür  iyi bir usta buldum. Cevabınız için teşekkür ederim.

tarihinde Volkan Eyi tarafından düzenlendi
Y
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...