İçeriğe Yönlendir

2018 Dacia Duster


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Onur Özbakan
kardeş haklısın, evet arazide çok iyi, araziye uygun bunun kadar cazip araçta yok gibi, diğer suvları hayatta sokmayız araziye, hem gitmezler hemde tonla para verdiğim aleti sokmam çamura taşa, zaten bunların adı SUV, bunlar süslü asfalt suvu [emoji4]  yalnız 115 bin vereceğin dusterı sokarmısın söyle hele, neyse bu sana kalmış, ben videondaki yerelerin beterine her gün dusterlada o ağır müsrif pikaplarda giriyorum bu arada, pikap tercih ediyorum çünki dusterda alet edevat alacak bagaj kurtarmıyor hemde onları koyarsam zaten ne döşeme kalır nede taban sacı, zaten çökük artık ne taşıdıysa bizim akıllılar :angry:
 
senin laf anlatmam artık demene istinaden, yanlış anlamışsın sen, duster arazide gitmez zayıftır falan denmiyorki, malzeme kalitsinin de bu açıdan avantajı var, plastiğe birşey olmaz, çizilir falan acımazsın, şimdi senin kızmanın sebebi yanlış anlaman...
 
şimdi doğru anlaman için:
 
dusterın beğenmediğim esas yanı (eski kasa, yenisi bilinmiyor henüz) düz asfaltta kaza yapınca arabanın kaza dayanımı; araba bu açıdan zayıf :  önden çarpmada A sütunu içeri gömülüyorsa o araba sakattır, olay bu,  kasa kaza dayanımı zayıf sıkıntı burada, yoksa arazide çok iyi heryere girer çıkar, iç malzeme düşük kalitede ama buda gözardı edilebilir,  yeni kasaya dikkat et, sac 0.03 dü galiba daha kalın, gövde dayanımı daha fazla hatta camlar bile daha kalın, yenisinde bu düzeltmeye neden gittiler sence, sıkıntı bu, yoksa arabanın tipi falan gayet güzel, şimdi anlaşılmıştır umarım, videon bu açıdan önem arzetmiyor, zaten arazi kabiliyeti gayet iyi denmekte, hem o videodaki yerler arazi bile sayılmaz, doğa yürüyüşü o araçlar için, adamlar kıyamamış araçlarına [emoji3]
 
alıp almama kararınıda bırak biz verelim, fiyatta zaten artacak hem firma yüzünden hemde burası Türkiye, daha çoook artacak bu fiyatlar [emoji4]
 
Not: bugün yinede dolaştım firmaları, çok para acaip pahalı hepsi, yeni duster biraz satılsın görelim durumunu bakacağım, zaten almama daha zaman var, beklerim sorun değil...
yok anlasilamamisim :) katiliyorum hepsine yazdiklarinin. kızdığım asla yok. itirazım da yok. kendi kararını sen vereceksin tabi, ben ve benim gibilerin nasil hic zorlanmadan karar verebildiğimizi anlatmaya çalıştım ben. Yük taşıyacak kasa gerekse bu sefer de dönüp dustera bakmazdim. benim icin alternatifsiz konumda olan arac ncapten 0.0 puan alsa da mecburen aldırmıyorum. eski babalarin ncap puanı hic yok mesela. ayni işi gören ayni satınalma ve işletme maliyetinde bir arac alternatifi yok. videodaki yolun çerezligi onden giden sanderolardan belli zaten. onu paylaşmada kastim, off kismini abartmadan dağ bayır geziyoruz işte demek. Duster kullanıcılarından daha mutlu bir kitle yok. bu konuda iddialiyim. verdigi parayı kurusuna kadar helal eden insanlar hemen hepsi. bunu yakalayan arac cok tanımadım. bu proje gercekten literature girecek başarıdır otomotivde.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
3 dakika önce, Onur Özbakan yazdı:

yok anlasilamamisim :) katiliyorum hepsine yazdiklarinin. kızdığım asla yok. itirazım da yok. kendi kararını sen vereceksin tabi, ben ve benim gibilerin nasil hic zorlanmadan karar verebildiğimizi anlatmaya çalıştım ben. Yük taşıyacak kasa gerekse bu sefer de dönüp dustera bakmazdim. benim icin alternatifsiz konumda olan arac ncapten 0.0 puan alsa da mecburen aldırmıyorum. eski babalarin ncap puanı hic yok mesela. ayni işi gören ayni satınalma ve işletme maliyetinde bir arac alternatifi yok. videodaki yolun çerezligi onden giden sanderolardan belli zaten. onu paylaşmada kastim, off kismini abartmadan dağ bayır geziyoruz işte demek. Duster kullanıcılarından daha mutlu bir kitle yok. bu konuda iddialiyim. verdigi parayı kurusuna kadar helal eden insanlar hemen hepsi. bunu yakalayan arac cok tanımadım. bu proje gercekten literature girecek başarıdır otomotivde.

şimdi anlaştık kardeş, haklısın evet :good1:

4 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Trend getirsinler 16 jant ,80bine versinler güzel olmaz mı

80 olmazda biraz daha inseler çok satar, 80 olsa ortalık dolar taşar, fena değil hatta güzel, bayanlara tam gider bayılırlar sanırsam, şirin makina :)

3 dakika önce, Mert Gulkokan yazdı:

Yana açılan bagaj kapağı
Direk sınıfta kaldı
İstanbul gibi yerdd adamı deli eder o kapak
Bence seat aron içi daha geniş gibi geldi bana

evet o kapak handikap, arona çok az büyük olabilir ama çok değildir, sanmam, yanlız bagaj büyüktür, ufak bunun...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Yana açılan bagaj kapağı
Direk sınıfta kaldı
İstanbul gibi yerdd adamı deli eder o kapak
Bence seat aron içi daha geniş gibi geldi bana
Ben çok sevdim o kapıyı, resmen kapı ,kapak değil[emoji3]
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu arada serviste arabaya bakıyorum, o sırada benim überr dışarda dinleniyor, satıcı ne desin "Ağbi şu senin Fiestayı çek şu ecosportun yanına, sıfır diye satalım, anında gider..." demesinmi :D

 

yok aga dedim satılık değil, hem önce şu içerde 100 kaada verdiğiniz fiestayı çekin hele arakaya, yer açılsın, sonra düşünürüm belki, sağlam indirim verirseniz daha hızlıda düşünebilirim :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Şimdi, Evren Erakçora yazdı:

Ben çok sevdim o kapıyı, resmen kapı ,kapak değilemoji3.png

sıkıntılı biraz açma ama güzel be, bende sevdim,  yarım açtım hatta araya ben girecek kadar biraz daha fazla,2 el doluyken rahatça  poşetleri falan koyarsın, 1mt. mesefa olsun yeterli, tabii yukarı açaılan kapak kadar alan açmak için mesafe şart...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
7 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Kaç paraya verecekler ecospor u

önce options denen saçmalığa baktık laf olsun diye, konfor paketli geri ödeme toplam 163.333 tl. yuh dedim, şartlar saçmalık, 60 kaat peşin 36 ay 1170 di galiba ara ödeme sonrası kalan yine peşin, hade leyn dedim tabii, bu arada açık vekalet istiyor bayi, aracı aldın bir bakmışsın satmışlar, olurmu açık vekalet kardeşim, ayrıca yılda 30.000 km yi geçtinmi ek para kesiyorlar, hasar varsa geri almıyorlar, aksesuar taktıysan gerçi yasak ama nasıl olursa artık, onlarla beraber geri alıyorlar parasını vermiyorlar, uzun dönem kiralamının daha kazığı, saçmalık resmen...

 

normal alımda indirim pek yok gibi, yeniya yanaşmıyorlar, konfor paketlisi 122 dediydi galiba,  bu arada 1.0 motor buna yetmez, tork 170nm, bu araca bu motor bence az, benim fiesta 160 nm yahu, bu daha ağır, hadi gitsin benim araç gibi gitsin, bence bunun dizel olanı alınmalı onunda otomatiği daha gelmedi, bu araçta 1.5 dizel manuel şanzıman bu arada...

 

117 yede sanırım normal alımda iniyorlar, tam anlatamadı satıcı...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali abi 170 tork var diyorsun altındaki araç 68 hp 230 tork sende tork var güç yok
Git 1.0 tsi ya da ecoboost test et senin überi nasıl boy boy fark atacaklarını anlarsın
Herşey tork değil [emoji4]
Kaç sefer konuştuk dilimde tüy bitti artık.

Kw belli, böl ağırlığa bitti
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
17 dakika önce, Mert Gulkokan yazdı:

egea 1.6 multijet 120 hp 320 nm

Megane 1.6 130hp 320nm verelim :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Şimdi, Mert Gulkokan yazdı:

günümüzden biraz uzak kaldı

İlişme, hala Fiesta'yı über sanıyor :p

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
44 dakika önce, Mert Gulkokan yazdı:

Ali abide tork 160 ben 90 lık tdci ile karıştırdım
Ali abi ye egea 1.6 multijet 120 hp 320 nm lik arabayı versek gider ferrariye kafa tutar :)

egea ya baktım, 0-100 fena harbiden, uça alet, birde çapınca dağılmasa keşke :)

 

170 nm az değilmi yahu, tamam beygirde yüksek ama, güç versin diye abanacaksam gaza ne anladım bu işten....

27 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Megane 1.6 130hp 320nm verelim :)

araba tırt daha bayide videoyu izlediysen yanımdaki adam magenı satıp ne alsam diye bakmaya gelmişti :D

 

fiesta zaten über, varmı bunun kadar sağlamı, ne yenisi nede polo bunun kadar sağlam, motorda 1.6 olaydı zaten dumandınız :tongue:

 

bu arada ecosportun 1.0 140 hp. olanıda var, onu neden getirmez bu adamlar, 

birde bu avar ama bizde nerdeeee

2.0 Ti-VCT (166 Hp) AWD Automatic

 

 

1.0 125hp 92 KW  boş ağırlık 1337 Kg.   0-100 12,7 saniye   1.5 tdci 0-100 14 saniye

  fiesta 1.4 den 300 kilo daha ağır, 1.4 tdci 68 hp 160 nm tork 50Kw,  1. 6 tdci 90 hp, 62 kw.  bu durumda 1.6 dizeldende seri oluyor değilmi bu alet,  benim fiesta 0-100 15 saniye bu arada, dizel olanını geçerim yahu :D

 

 birde 140hp 1.0 ecoboost olsa tam olur 0-100 11 sn. hala kağnı ama normal kullanıcı için ideal :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
3 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

varmı bunun kadar sağlamı

ncap'te 6 yıldız almış diyollaa :crazy:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
19 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

ncap'te 6 yıldız almış diyollaa :crazy:

emin ol bunda pert olmazsın, renoya güvenme buna güven (dengi modele)  polo bile yanında zayıf o kadar söyliyim sana :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
54 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Kaç sefer konuştuk dilimde tüy bitti artık.

Kw belli, böl ağırlığa bitti

sümbül gelir alayının tavanından geçer gider

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
sümbül gelir alayının tavanından geçer gider
Plastik hafif tabii geçer
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

kw sı çokta açık ara fazla değil, 125 lik olana 4 kişi bin, oldu sana 1.4 dizel fiesta, daha fazla güç lazım....

1,5 dizel 110 hp 4x4 duster 0-100 12,5 saniye aha geçti gittiiii   81 kw

4x2 si 11,8 saniye aha yine tokat, sadece son hız düşük zaten bununlada o hıza çıkmak sakat, 100 e kadar geçsin rampada hımınıgg demesin yeter.

 

yahu alacağız sonunda naylonu haa :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
28 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

emin ol bunda pert olmazsın, renoya güvenme buna güven (dengi modele)  polo bile yanında zayıf o kadar söyliyim sana :)

Tabi Ali bey, Ncap testi yerine biz Ali Cihangiroğlu testi tercih ediyoruz :p

 

https://www.euroncap.com/tr/results/ford/fiesta/15566

 

https://www.euroncap.com/tr/results/renault/clio/15679

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
19 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Tabi Ali bey, Ncap testi yerine biz Ali Cihangiroğlu testi tercih ediyoruz :p

 

https://www.euroncap.com/tr/results/ford/fiesta/15566

 

https://www.euroncap.com/tr/results/renault/clio/15679

edeceksin tabii, yayayı geç hele, bak bakalım senin naylonun ön cam nasılda gümlüyor, tavan A sütun üstü bürülüyor,  işi bitik, son kasaya kadar gerisi komple hikaye,  renoyla Ford bu açıdan kıyaslanmaz Sani kardeş, bunu bilmen lazım :tongue:

 

ayrıca ncap i geç Global Ncap e bak sen.

 

 

 

al son kasa klio A sütun  gidik, hala hatalı

son kasa fiesta açık ara duman eder

 

 

bunların farkını gerçek hayatta anlarsın esas, fanatiklikten değil durum bu olduğundan Ford derim Renoya karşı...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
2 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Global Ncap e bak sen.

Global Ncap gelişmemiş ülkeler için, hata olmasın?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
41 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Global Ncap gelişmemiş ülkeler için, hata olmasın?

yoo gelişmişlerde satılanlarıda test eder bazen, global ncap çaktırmadan gelişmemiş ülkelere araba satan büyük firmaların modellerine bakar, uyduruk modellerini yakalar, normal modelleride kontrol eder, biraz izle bakayım, ayrıca 60 üstü hızlarda bindiriyorlar bazı testlerde, ncap daha yavaş, ayrıca 2 aracı kafa kafaya toslatıyorlar...

 bunların videolarda sıfır çeken renolara bak, yıldız değil önemli olan, benim baktığım yaşam alanında olan hasarlar, yaşam alanı önden hasar alıp çöküyorsa o araç tırttır.

Latin ncap te var,   burdakai espri şu, normal ncap gibi testlerde ek güvenlik ekipmanları kafa karıştırıyor, gelişmemiş ülkelerdeki modellerde bunlar yok, salt araba vari globalin testlerde arabaya gelen esas hasara bakıyoruz, sıfır yıldız çoğu, hele 60 la falan gümletince alayı pert, bunun gelişmişi gelişmemeişi yok aslında, hepsinde aynı araçlar, birinde donanım yok hava yastiği yok gergili kemer yok ama araba aynı araba....

 

Birçok video var, izle kendi kararını kendin ver, buraya yazmak zorundada değilsin elbet....

 

aslında test böyle olacak, 80 le

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ali bey, yanlışınız var. GlobalNcap de tıpkı EuroNCap gibi FIA tarafından denetleniyor. Tek farkı, gelişmemiş ülkelerde satılan araçları test ederler. Airbagsiz araçlar, abs'siz, esp'siz araçlar vs.

Ülkemiz şartlarına uymuyor ki? Yanlış şeyi kendinize kılavuz alıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
4 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Ali bey, yanlışınız var. GlobalNcap de tıpkı EuroNCap gibi FIA tarafından denetleniyor. Tek farkı, gelişmemiş ülkelerde satılan araçları test ederler. Airbagsiz araçlar, abs'siz, esp'siz araçlar vs.

Ülkemiz şartlarına uymuyor ki? Yanlış şeyi kendinize kılavuz alıyorsunuz.

aynı şeyi yazdımya, güvenlik ekipmanları olmayan araçlara bakar, birde avrupada satılmayan geri ülkelerde bulunan adı sanı duyulmamış modelleri test eder, onlardan üretimden bu yüzden kalkan modeller bile var, duymuşsundur, o derece uyduruk modelleri kakalamışlar....

 

global ncap  dememdeki sebeb bazen 64 den yüksek hızlarda testler yapması, birde bildiğimiz modelleri güvenlik ekipmansız daha net değerlendirmek için, yani aracın gövdesine bakıyoruz, çoğu yıldız bile alamamış, içler acısı, hemde çoğu marka böyle,  gerçi sadece bu değil euro ncap inde yüksek hız çarpma testleri varmış galiba....

 

neyse böyle işte, 80 le yapsınlar testı araba bulmakta acaip zorlanırız vallahi, sağlamlarını almayada para yetmez zati....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

africa pazarı içn ncap mi yapmışlar :) sanayide şaseciye gidin, en güzel ncap bilgisi orada.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
3 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

africa pazarı içn ncap mi yapmışlar :) sanayide şaseciye gidin, en güzel ncap bilgisi orada.

onlara bakıyorum hatta referans orası :D yalnız alayı sıfır yıldız çekiyor yahu....

 

ufak araçla suvlara kafadan toslamak çok fena, yarıp geçiyor vallahi, birde düz durduğunu düşün, sağ yada sol arkadan gelen araç yanlamasına yada nasıl diyim 45 derece açıyla sana ön kapıdan girdimi bittin, en baba arabayı yarıyor, sağdan girince çarpanın burunun solu senin aracın direksiyonunun oraya kadar çok rahat giriyor, markaların hepsi aynı durumda gibi, yan çaprazdan bir arabaya vurdunmu karşıdaki araçtakina Allah yardım etsin, çok fena vallahi, mersosu fordu renosu yok, hepsi parça pinçik oluyor, hava yastığı falan hikaye, 60 km den sonra olay bitiyor...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...