Gökhan Albayrak

E39 - Hararet Göstergesi

Recommended Posts

Gökhan Albayrak

Merhaba,

 

Bilindiği gibi Ağustos 2017 'den bu yana 2003 model E39 kasa BMW kullanmaktayım. Aracımda karşılaştığım bir problemi buradan paylaşarak hem çözüm bulmak, hemde kaynak oluşturmak istiyorum. Gelelim sorunuma; araç uzun yolda hararet göstergesinde düşmeler yaşamakta. Compressyon 'a düştüğü zaman sıcaklık düşüyor, yakıt tüketmeye başlayınca tekrar yükseliyor. Bu cümleyi okuyanın aklına ilk olarak "Termostat" gelir, ben de bunu düşündüm ve termostat değişimini yaptım. İlk olarak yan sanayi (ertesi gün Erzurum 'a yola gideceğim için dükkanda ne varsa) termostat ile değişim yapıldı ve yola çıkıldığı andan itibaren sorun devam edildi, tedarikçiyi arayıp "Behr" marka 97 derece 'lik termostat siparişi verdim, 1 hafta sonra Behr marka termostat ile değişim yapıldı. Tam bir hafta sonra yine düşmeler yaşanmaya başlandı. Bu sefer de "Wahler" ki bu parça orjinal BMW logolu ile termostat değişimi yapıldı ve yine 1 hafta sonra aynı sıkıntı tekrar nüksetti. Aracın radyatör su deposuna bakıldığında her daim gazını alıp tam (silme) dolduruyorum ve 1 hafta sonra baş parmağınızı içine daldırdığınızda ucu değecek seviyede yani yaklaşık 10 cm kadar düşmüş oluyor. Bu seviyeden sonra antifreez eksilmiyor. Gizli menüden motor su sıcaklığını kontrol ediyorum, şimdiye kadar 94 dereceyi hiç göstermedi, yani hararet yapmıyor. Geç ısınıp compressyonda sıcaklık düşürüyor.

nOJjG1.jpg

 

Resimde gaz alma tapalarının yerini gösterdim, gaz alırken 2 tapayı ve kapağı açıp önce termostat çıkış hortumu üzerinde bulunan tapanın (Resimde 1 numarada) taşmasını ardından kapağın yanında bulunan tapanın taşmasını (Resimde 2 numarada) bekliyorum, bu işlemler yavaşça yapıyorum. En son olarak da kapağı silme doldurup iyice kapatıyorum.

76y7Er.jpg

 

## Şimdi sorum şu, radyatör yedek depodaki bu 10 cm fark nasıl oluşuyor ve neden 1 hafta sonra gösterge termostat arızası varmış gibi oluyor?

 

Not: Resimler aracıma ait değil, temsili olarak kullanılmıştır.

tarihinde Gökhan Albayrak tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tahir İlter

Mondeo TDCİ'larda yağ soğutucu termostat bu tip arızaya sebep oluyor. Bunda da böyle bir termostat olabilir mi ? 

Eksilme kısmına gelince silme dolduyorum demişsiniz sıcaklıktan genleşince tahliyeden falan atıyor olabilir mi ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
Şimdi, Tahir İlter yazdı:

Mondeo TDCİ'larda yağ soğutucu termostat bu tip arızaya sebep oluyor. Bunda da böyle bir termostat olabilir mi ? 

Eksilme kısmına gelince silme dolduyorum demişsiniz sıcaklıktan genleşince tahliyeden falan atıyor olabilir mi ?

Hocam eksiltme kısmına benim de cevabım o. Yine de paylaşmak zorunda hissettim. Termostat kısmına gelince de sanmıyorum. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tahir İlter

Bahsedilen seviyenin altına düşme yoksa bunu problem olarak düşünmeyelim.O seviye üstü kırık,çatlak vs yoksa büyük ihtimalle tahliyeden atıyor suyu. Diğer sıkıntı ise yağ soğutucu ile alakalı olabilir eğer varsa tabi onu bilmek gerekir. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tahir İlter

@Özdemir Deniz abi biliyordur belki.BMW lere karşı ilgili. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Sizinki standart termostat. Yağ soğutucu ise çok daha büyük.

 

1C1Q.6B624.AH..JPG

 

Su kaçağı kontrolü (basınç testi) yapıldı mı?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
Şimdi, Sani Gerşon yazdı:

 

Su kaçağı kontrolü (basınç testi) yapıldı mı?

 

Dediğim seviyenin altına hiç düşmüyor, üzerinde de durmuyor. Her daim 10 cm altında. Borusan eski yetkili servisinde bakımlarını yaptırıyorum, 2006 senesine kadar yetkili servis olan ustam su seviyesi hakkında hiçbir problem olmadığını söylüyor. Her daim aynı yerde kalması da açıkçası bende bir şüphe bırakmıyor. Park yerinde kontrol ettiğimde yerde nokta kadar ıslaklık yok.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Antifreeze tamamen boşaltılıp dolduruldu mu? Sistem tamamen temizlendi mi?

Yani contadan su alıyor olmasın motor acaba? AMa hep aynı yerde kalıyor demişsiniz. Bilemedim. Uzun bi süre su eklemeyin sisteme, öyle bi takip edin derim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
gönderildi (düzenlendi)
Şimdi, Sani Gerşon yazdı:

Antifreeze tamamen boşaltılıp dolduruldu mu? Sistem tamamen temizlendi mi?

Yani contadan su alıyor olmasın motor acaba? AMa hep aynı yerde kalıyor demişsiniz. Bilemedim. Uzun bi süre su eklemeyin sisteme, öyle bi takip edin derim.

Antifreeze tamamen boşaltılıp doldurulmadı. 3 defa termostat değiştirildi, hepsinde 3 'er litre eklendi. En son yapılan değişimde (temiz kaba boşalttık) kıl büyüklüğünde bile tortu-kir-kurum gelmedi. Diğer değişimleri temiz kaba yapmamıştık, net bir bilgim yok. Sıvı seviyesi hep aynı kaldığı için su aldığını düşünmüyorum. Termostat değişiminden değişimine antifreeze ekliyoruz, haricinde ekleme yapmıyorum.

 

 

"Fan termiğinde bir arıza varsa, yani fanı sürekli açık bırakırsa yine bu gösterge hareketliliğini yapar mı?" bu soru aklıma geliyor.

tarihinde Gökhan Albayrak tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tahir İlter
29 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Sizinki standart termostat. Yağ soğutucu ise çok daha büyük.

 

1C1Q.6B624.AH..JPG

 

Su kaçağı kontrolü (basınç testi) yapıldı mı?

Sani yağ soğutucunun da termostatı var.Ford için konuşuyorum tabi 

https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/yag-sogutucu-termostati-mondeo-20-tdci-P108329661

BMW de de olabilir mi acaba ?

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
Şimdi, Tahir İlter yazdı:

 

BMW de de olabilir mi acaba ?

 

Tahir hocam sanmıyorum. etkbmw 'de aracın şase numarasını girip parça sorguluyorsunuz. Orada çıkan neyse odur.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
34 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı:

 

"Fan termiğinde bir arıza varsa, yani fanı sürekli açık bırakırsa yine bu gösterge hareketliliğini yapar mı?" bu soru aklıma geliyor.

Tabi ama şehir içi sürekli soğuk gezmeniz gerekir bu durumda.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tahir İlter
19 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı:

 

Tahir hocam sanmıyorum. etkbmw 'de aracın şase numarasını girip parça sorguluyorsunuz. Orada çıkan neyse odur.

O zaman yoktur tabi parça sorgusunda gelmiyorsa. Fan termiğinde sıkıntı olabilir kısmı mantıklı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
1 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Tabi ama şehir içi sürekli soğuk gezmeniz gerekir bu durumda.

 

Dur-kalk yaptığımda olması gereken seviyeye geliyor. Rölantide yine olması gereken seviyeye geliyor ama düzlüklerde yada rampa aşağı sürüşlerde gösterge düşüyor. Sistemin gazını tamamen alamamaktan da şüpheleniyorum. Zira birkaç video izledim, orada seviyeleri doldurduktan sonra kontak anahtarını 2. kademeye getirip kaloriferi açıyorlar ki bunu da devirdaimi çalıştırmak için yapıyorlarmış, sonra tekrar gaz çıkışını bekliyorlar. Gaz çıkışı tamamen kesilene kadar yani 2-3 dk bu işlem yapıldıktan sonra resimde gösterdiğim 2 numaralı tapayı sıkıp su seviyesini silme doldurmuyorlar, biraz mesafe bırakıyorlar yani yaklaşık benim seviyeye kadar geliyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Kani Kaya

soğutma suyu depo kapağı değişti mi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak

Kaçak olmadığı için değişme gereği görülmedi.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Şimşek

Senin derdin biraz üst seviye, yani beni aşıyor. Ama sistemdeki hava kolay kolay atılamıyor. Haftada bir ekleyerek devam etsen bir yerde durur mu acaba...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak

Sıkıntı gaz ise tamam da ya değilse?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök
2 saat önce, Gökhan Albayrak yazdı:

 

Dediğim seviyenin altına hiç düşmüyor, üzerinde de durmuyor. Her daim 10 cm altında. Borusan eski yetkili servisinde bakımlarını yaptırıyorum, 2006 senesine kadar yetkili servis olan ustam su seviyesi hakkında hiçbir problem olmadığını söylüyor. Her daim aynı yerde kalması da açıkçası bende bir şüphe bırakmıyor. Park

muhtemelen bakmışsınızdır ama paspas altında vs nem varmı.  kalorifer peteği gögüs içindemi bunlardada

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yurt

Öncelikle bu havalarda araç kompresyona düştüğünde  kaloriferde açık ise sıcaklığın düşmesi normaldir. Şehir içi veya normal kullanımda hararette oynama yoksa sorunda yoktur. ayrıca Araçta LPG var mı? LPG regülatörünün hortumlarını, rekorlarını kontrol ettirin, su azalmasının nedeni buradaki küçük sızıntılardan yada hatalı montajdan kaynaklanabilir. Birde antifiriz oranını  ölçtürün, antifiriz suyun kaynama noktasını yükselttiğinden, emin olmamakla birlikte geç  ısınmaya yol açabilir. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
18 dakika önce, Ali Gök yazdı:

muhtemelen bakmışsınızdır ama paspas altında vs nem varmı.  kalorifer peteği gögüs içindemi bunlardada

 

Su seviyesiyle ilgili bir problem yok, fazlasını atıp gerisini eksiltmiyor.

6 dakika önce, Mahmut Yurt yazdı:

Öncelikle bu havalarda araç kompresyona düştüğünde  kaloriferde açık ise sıcaklığın düşmesi normaldir. Şehir içi veya normal kullanımda hararette oynama yoksa sorunda yoktur. ayrıca Araçta LPG var mı? LPG regülatörünün hortumlarını, rekorlarını kontrol ettirin, su azalmasının nedeni buradaki küçük sızıntılardan yada hatalı montajdan kaynaklanabilir. Birde antifiriz oranını  ölçtürün, antifiriz suyun kaynama noktasını yükselttiğinden, emin olmamakla birlikte geç  ısınmaya yol açabilir. 

 

Hararette oynama yok, tamamı kırmızı antifreeze ile dolu. -30 ile -40 arasında olması gerek. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yıldız
gönderildi (düzenlendi)

Bunların termostatları vakslı mı? Yoksa bir yerden suyun sıcaklığı ölçüp aldığı veriye göre mi açıyor. İkinci seçenekse sıcaklık ölçümü yanlış yapılıyor.

 

İki tane konu buldum, bakmak isterseniz.

 

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1213035-temp-gauge-goes-down-when-heater-turned-on

 

https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1205956

tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak
gönderildi (düzenlendi)
17 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

 

Mahmut hocam, tarifler benim problemimle aynı, kimi sistemde gaz var demiş, kimi sensör demiş, biri de inatla "termostat" demiş :) Sonuç yok yani.  

 

Evet wax 'lı termostat, radyatör alt hortumunda bi sensör var, birde termostat üzerinde 12V çalışan bir fiş var, eğer yanlış bilmiyorsam ki biri de bundan bahsetmiş "pistonhead" 'de, ECU tarafından da kontrol ediliyor, termostat açılmazsa 12V fiş tarafından enerji verilerek termostat mekanizması ısıtılıp açılıyor. Şimdilik benim de 2 ihtimalim var, biri gaz diğeri de ısı sensörü. Hayırlısı.

tarihinde Gökhan Albayrak tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yıldız

Bence bir şekilde termostat yanlış çalışıyor. Bunun sebebi de sensör olabilir. Bu videoda 70 derecede iken hararet tam ortada, 90 derece olunca da aynı.

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki