Sinan Akgöl 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 M.Cenk Taşcı yazdı: merhabalar, aracım c5 benzinli, 45 binde, 7 yaşında. şanzımanda bir problemim yok. bu şanzımanı kullanan çeşitli araçların kitapçıklarında , 8-10 yıl / 180-240bin km (hangisi önce dolarsa) farklı farklı değişim ibareleri var. pompa,valf gövdesi vb mevcut yağa alışmış parçalarda sıkıntı çıkabilme ihtimalinden sanırım, çoğu usta elleme diyor. birebir orjinal yağ ile değişim yapılırsa, o ring kaçağı, valf gövdesi, yağ pompası gibi parçalarda sıkıntı çıkabilir mi? ne dersiniz bazı ustalar bu yağ ömürlük diyor. ömürlük yağdan kasıt acaba, 10 yıllık ekonomik ömür müdür? ömürlük yağ olur mu sizce? söylentilere inat 10 yıl kulandığım focus CVT im vardı.onda 50 binde bir değiştiriyordum. Ömürlük değilde uzun ömürlü yağ vardır. Benim ustam da ben ne zaman araba alıp ona ilk bakımına götürsem bana sormadan değiştiriyor filtresine kadar. Göreceli bir konu ustalara göre sanırım. 1 Yorum bağlantısı
Okan Erdemir 19 Ağustos 2019 Paylaş 19 Ağustos 2019 arkadaşlar selam, Benim arabamda otomatik. arabam şuan 185k km de. Çok hafif olarak vites geçişlerini hissettirmeye başladı. En son ne zaman değiştirildiğini bilmiyorum. Ne yapmam gerekiyor ve birde geri vitese atıldığında bir tık sesi geliyor. Ne yapmam gerekiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ağustos 2019 Paylaş 19 Ağustos 2019 arkadaşlar selam, Benim arabamda otomatik. arabam şuan 185k km de. Çok hafif olarak vites geçişlerini hissettirmeye başladı. En son ne zaman değiştirildiğini bilmiyorum. Ne yapmam gerekiyor ve birde geri vitese atıldığında bir tık sesi geliyor. Ne yapmam gerekiyor. Kaç km dir sizde. Bence bir usta görsün ve gecikmeyin. Çünkü şanzımanda gecikildikçe sorun büyür. Yorum bağlantısı
Okan Erdemir 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 195km de 200k bakımlarına sokucam. komple bu arada bir test yaptım kendi ayarımca. Vitesi hızlı geçirince ses geliyor. R den N ye alınca ve N den D ye alınca aralarında 1 er saniye beklediğimde ne ses geliyor ne hissettiriyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Okan Erdemir yazdı: Vitesi hızlı geçirince ses geliyor. R den N ye alınca ve N den D ye alınca aralarında 1 er saniye beklediğimde ne ses geliyor ne hissettiriyor. Ben normal geçişler zannetmiştim. Kendi büyütüp küçültmesi normal ise.. Frene sağlam basın ve gerekirse bekleyin.. 1 Yorum bağlantısı
Okan Erdemir 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Bu arada şimdi şöyle birşey fark ettim. Vitesi D ye alınca motor öne doğru eğiliyor. R ye alınca arkaya doğru yaslanıyor. Bir arkadaşla konuşurken şanzıman takozu dedi bilemedik. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Ağustos 2019 Paylaş 21 Ağustos 2019 Serdar Akdeniz yazdı: bence gerek yok.. km düşük sizin... ben 230 binde değiştim. kimi ömürlük diyor şanzıman ve yağı için ama... yılların verdiği deformasyon varmıdır onu ustalar daha iyi bilir sanırım... Sonuçta bu bir yağ. Motor yağlarından daha teknolojik, daha farklı katkıları olan ve zaman zaman 120 derecelere kadar çıkan bir yağ. Şanzımanda aşınan metal parçalardan çıkan metaz tozları için karterde mıknatıs olur. Demek ki yağlama çok önemli. Ne kadar güzel kalite yağ o kadar az aşınma. Yağ bir süre sonra su gibi olur. Özelliği kalmaz. Mantık olarak yağlama özelliği kalmayan bir yağ ile metal çark sistemini çalıştırmak elbette ömrü azaltır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta şu. Uzun zamandır pis yağ ile çalışan bir şanzımana temiz yağ koyunca neden bozulma ihtimali artıyor. 1-şanzıman yağ seviyesi doğru ölçülmüyor. Bu hassas bir iş. Çünkü atf sıcaklığa bağlı olarak ciddi derecede genleşiyor. Doğru sıcaklıkta ölçmek önemli. Bunun için şanzıman yağının anlık sıcaklığını obd ile görmelisiniz. Fazla veya az yağ şanzımanda ciddi sorunlar çıkarır. 2-yanlış atf kullanımı. Spesifikasyona uymamak. 3-atf, antifriz gibi temizleme özelliğine sahip bir yağdır. Eski yağla çalışan aşınmış parçalar temiz yağda iyice çözünür ve bu parçalar şanzıman beyni dediğimiz tabladaki kanallarda tıkanmalar meydana getirir. Selenoidler sıkıntıya girer. Yağ pompası ve konvertör kısacası her yer sıkıntıya gebe olur. Bunlara dikkat etmek lazım. Sıfır araçta ara süreleri uzatmadan yarım yağ değişimi en mantıklı olandır. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Ağustos 2019 Paylaş 21 Ağustos 2019 Okan Erdemir yazdı: Bu arada şimdi şöyle birşey fark ettim. Vitesi D ye alınca motor öne doğru eğiliyor. R ye alınca arkaya doğru yaslanıyor. Bir arkadaşla konuşurken şanzıman takozu dedi bilemedik. Bu normal, tork konvertörlü şanzımanlar vitese takıldığında motor yüke biner. Ha motorun hareketi aşırı ise, bakmak gerek. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 21 Ağustos 2019 Paylaş 21 Ağustos 2019 Okan Erdemir yazdı: Vitesi D ye alınca motor öne doğru eğiliyor. R ye alınca arkaya doğru yaslanıyor. Bir arkadaşla konuşurken şanzıman takozu dedi bilemedik. Normal bir hareket, şanzımanın takozları olur, araç yaşına veya km ye binaen değişir. 1 Yorum bağlantısı
Okan Erdemir 21 Ağustos 2019 Paylaş 21 Ağustos 2019 Ustayla konuştum anladığım kadarıyla kulak dedi. 10 gün sonra gelicekmiş problem olur mu dedim şimdilik böyle devam etsem problem olmaz dedi Yorum bağlantısı
Recommended Posts