İçeriğe Yönlendir

Mondeo IV - Aisin Awf21 Otomatik Şanzıman Yağı Hakkında


Hikmet Türker

Recommended Posts

Sinan Akgöl
M.Cenk Taşcı yazdı:

merhabalar, aracım c5  benzinli,  45 binde, 7 yaşında. şanzımanda bir problemim yok. bu şanzımanı kullanan çeşitli araçların kitapçıklarında , 8-10 yıl / 180-240bin km (hangisi önce dolarsa) farklı farklı değişim ibareleri var. pompa,valf gövdesi vb mevcut yağa alışmış parçalarda sıkıntı çıkabilme ihtimalinden sanırım, çoğu usta elleme diyor. birebir orjinal yağ ile değişim yapılırsa, o ring kaçağı, valf gövdesi, yağ pompası gibi parçalarda sıkıntı çıkabilir mi? ne dersiniz

 

bazı ustalar bu yağ ömürlük diyor. ömürlük yağdan kasıt acaba, 10 yıllık ekonomik ömür müdür? ömürlük yağ olur mu sizce?

söylentilere inat 10 yıl kulandığım focus CVT im vardı.onda 50 binde bir değiştiriyordum.

Ömürlük değilde uzun ömürlü yağ vardır. Benim ustam da ben ne zaman araba alıp ona ilk bakımına götürsem bana sormadan değiştiriyor filtresine kadar. Göreceli bir konu ustalara göre sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Okan Erdemir

arkadaşlar selam,

Benim arabamda otomatik. arabam şuan 185k km de. Çok hafif olarak vites geçişlerini hissettirmeye başladı. En son ne zaman değiştirildiğini bilmiyorum. Ne yapmam gerekiyor ve birde geri vitese atıldığında bir tık sesi geliyor. 

 

Ne yapmam gerekiyor.
 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
arkadaşlar selam,

Benim arabamda otomatik. arabam şuan 185k km de. Çok hafif olarak vites geçişlerini hissettirmeye başladı. En son ne zaman değiştirildiğini bilmiyorum. Ne yapmam gerekiyor ve birde geri vitese atıldığında bir tık sesi geliyor. 
 
Ne yapmam gerekiyor.
 

Kaç km dir sizde.
Bence bir usta görsün ve gecikmeyin. Çünkü şanzımanda gecikildikçe sorun büyür.
Yorum bağlantısı
Okan Erdemir

195km de 200k bakımlarına sokucam. komple bu arada bir test yaptım kendi ayarımca.

 

Vitesi hızlı geçirince ses geliyor. R den N ye alınca ve N den D ye alınca aralarında 1 er saniye beklediğimde ne ses geliyor ne hissettiriyor.

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Okan Erdemir yazdı:

Vitesi hızlı geçirince ses geliyor. R den N ye alınca ve N den D ye alınca aralarında 1 er saniye beklediğimde ne ses geliyor ne hissettiriyor.

 

Ben normal geçişler zannetmiştim. Kendi büyütüp küçültmesi normal ise.. Frene sağlam basın ve gerekirse bekleyin.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Erdemir

Bu arada şimdi şöyle birşey fark ettim. 

 

Vitesi D ye alınca motor öne doğru eğiliyor. R ye alınca arkaya doğru yaslanıyor.  Bir arkadaşla konuşurken şanzıman takozu dedi bilemedik.

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Serdar Akdeniz yazdı:

bence gerek yok.. km düşük sizin... ben 230 binde değiştim. kimi ömürlük diyor şanzıman ve yağı için ama... yılların verdiği deformasyon varmıdır onu ustalar daha iyi bilir sanırım...

Sonuçta bu bir yağ. Motor yağlarından daha teknolojik, daha farklı katkıları olan ve zaman zaman 120 derecelere kadar çıkan bir yağ. 

 

Şanzımanda aşınan metal parçalardan çıkan metaz tozları için karterde mıknatıs olur. Demek ki yağlama çok önemli. Ne kadar güzel kalite yağ o kadar az aşınma. Yağ bir süre sonra su gibi olur. Özelliği kalmaz. Mantık olarak yağlama özelliği kalmayan bir yağ ile metal çark sistemini çalıştırmak elbette ömrü azaltır. 

 

Burada dikkat edilmesi gereken nokta şu. Uzun zamandır pis yağ ile çalışan bir şanzımana temiz yağ koyunca neden bozulma ihtimali artıyor. 

 

1-şanzıman yağ seviyesi doğru ölçülmüyor. Bu hassas bir iş. Çünkü atf sıcaklığa bağlı olarak ciddi derecede genleşiyor. Doğru sıcaklıkta ölçmek önemli. Bunun için şanzıman yağının anlık sıcaklığını obd ile görmelisiniz. Fazla veya az yağ şanzımanda ciddi sorunlar çıkarır. 

 

2-yanlış atf kullanımı. Spesifikasyona uymamak. 

 

3-atf, antifriz gibi temizleme özelliğine sahip bir yağdır. Eski yağla çalışan aşınmış parçalar temiz yağda iyice çözünür ve bu parçalar şanzıman beyni dediğimiz tabladaki kanallarda tıkanmalar meydana getirir. Selenoidler sıkıntıya girer. Yağ pompası ve konvertör kısacası her yer sıkıntıya gebe olur. 

 

Bunlara dikkat etmek lazım. Sıfır araçta ara süreleri uzatmadan yarım yağ değişimi en mantıklı olandır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Okan Erdemir yazdı:

Bu arada şimdi şöyle birşey fark ettim. 

Vitesi D ye alınca motor öne doğru eğiliyor. R ye alınca arkaya doğru yaslanıyor.  Bir arkadaşla konuşurken şanzıman takozu dedi bilemedik.

 

Bu normal, tork konvertörlü şanzımanlar vitese takıldığında motor yüke biner. 

Ha motorun hareketi aşırı ise, bakmak gerek. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Okan Erdemir yazdı:

Vitesi D ye alınca motor öne doğru eğiliyor. R ye alınca arkaya doğru yaslanıyor.  Bir arkadaşla konuşurken şanzıman takozu dedi bilemedik.

 

 

Normal bir hareket, şanzımanın takozları olur, araç yaşına veya km ye binaen değişir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Erdemir

Ustayla konuştum anladığım kadarıyla kulak dedi. 10 gün sonra gelicekmiş problem olur mu dedim şimdilik böyle devam etsem problem olmaz dedi

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...