Ahmet Emirhan Bal

Motosiklet Akü Sorunu

Recommended Posts

Ahmet Emirhan Bal

motosikletimin aküsü bitik durumda sabaha kadar bitiyor sabah ayak marşı ile çalıştırınca gün içinde azıcık idare ediyor. ayak marşı mevcut akü bitmiş olsa da çalıştırabiliyorum ustam çin malı aküye 90 tl diyor bosh-varta aküler 150 lira mayıs-hazirana kadar alamam öğrenciyiz malum böyle gezsem acaba akü tam dolmadığı için konjektöre bobine fazla yük olup zarar verir mi ?  yani sorum 2  ay böyle idare edebilir miyim? zarar verecekse en kısa zamanda almaya çalışayım borç falan bulup ve ben bosh marka  istiyorum diye bekleyeyim diyorum. çin malı yerine bosh marka akü taksam çok farkını görür müyüm? teşekkür ederim iyi geceler herkese :) 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Bosch yerine inci, yiğit, mutlu gibi Türk markalarının fiyatları nedir?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Emirhan Bal

Sani abi 7 amper olduğu için onlardan küçük bulamadım bosh ve varta var kaliteli olarak, mutlu akü çinde golden diye bir alt marka üretiyormuş onun 7 amperi var 80 tl 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Korhan Şenörer

Sorun olacağını sanmıyorum. 

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Hasan Akseki

internet üzerinden akü arayıp çok daha uygun bulabilirsin

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
10 saat önce, Ahmet Emirhan Bal yazdı:

Sani abi 7 amper olduğu için onlardan küçük bulamadım bosh ve varta var kaliteli olarak, mutlu akü çinde golden diye bir alt marka üretiyormuş onun 7 amperi var 80 tl 

@Servet Aydın 7ah ups aküsü bağlansa olmaz mı bu motorlara?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
[mention=13526]Servet Aydın[/mention] 7ah ups aküsü bağlansa olmaz mı bu motorlara?
Şarj voltajı farklı, erken ölür, ve start için uygun değil ups aküleri

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Emirhan Bal
3 saat önce, Korhan Şenörer yazdı:

Sorun olacağını sanmıyorum. 

o zaman ayak marşı ile devam :) 

19 dakika önce, Hasan Akseki yazdı:

internet üzerinden akü arayıp çok daha uygun bulabilirsin

amacım kötü marka takmamak iyi akü diye saydıklarım 150 civarı 

7 dakika önce, Servet Aydın yazdı:
13 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:
[mention=13526]Servet Aydın[/mention] 7ah ups aküsü bağlansa olmaz mı bu motorlara?

Şarj voltajı farklı, erken ölür, ve start için uygun değil ups aküleri

Servet abi açıkçası öğrenim kredim bu ay kesildi evdekiler motosiklete sıcak bakmadıkları için akü için para istemek istemiyorum mayıs haziran arası kendim çalışırım alırım benim merak ettiğim bu süre içinde akünün bitik olması sarj devrelerime zarar verir mi ?  bir akü almamak için 3 akü parasından olmayayım, zarar verecekse ailemle konuşayım :)  ayak marşı var çalıştırırken eski jawa çalıştırır gibi hoşuma gidiyor :)  teşekkür ederim, iyi günler king :) 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Akü sadece marş değil, aynı zamanda eegükasyon yani voltajın pürüzsüz olmasını sağlar. Motor üzerinde elektronik sistem var ise ateşleme gibi uzun vadede zararı olacaktır. Şunu yap, motor çalışır iken rölanti ve devirli halde voltajı ölç. Ona göre yorum yapalım

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
37 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

yani voltajın pürüzsüz olmasını sağlar

Bunu niye kurye motorları yapmıyor abi? Gaz verdikçe park lambaları, farları aydınlanıyor bir çoğunda?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Serkan Toker
36 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Bunu niye kurye motorları yapmıyor abi? Gaz verdikçe park lambaları, farları aydınlanıyor bir çoğunda?

 

İşin özünde öyle bazı markalarda. Erkan vardı bizim motorcu arkadaş, sıfır motoru bile öyle yapıyordu.. :)

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
Bunu niye kurye motorları yapmıyor abi? Gaz verdikçe park lambaları, farları aydınlanıyor bir çoğunda?
Rölanti de şarj yapmıyor, alternatör çok düşük akımlı ve verimi düşük.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Emirhan Bal

Akücü ölçtü rölantide çalışırken sıkıntı Yok şarj yapıyor dedi analog ölçüm aletiydi 12.8 civarı bir değer idi. Benim motordada bu akü sorunu sonrası devirlendikçe ampüller parlaklaşıyor ben en iyisi almaya çalışayım çünkü beyinli çift bujili motor elektronik arıza olursa canımız sağolsun derim ama ustalarla uğraşmak çok sıkıntılı ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

12.8 ise şarj yok kadar demektir. o rakam. 14 ler okunursa şarj var denir

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Emirhan Bal
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

12.8 ise şarj yok kadar demektir. o rakam. 14 ler okunursa şarj var denir

bunu bilmiyordum, iyi oldu o zaman  öncelikle başka bir  akücünün yolunu tutayım tam olarak öğreneyim 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

akü yerde boşta dururken sağlamsa, 13.2 V tur zaten

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
akü yerde boşta dururken sağlamsa, 13.2 V tur zaten
Rölanti de şarj yok, farlar hep açık birde motörlerde. Ondan dolayı 12.8 olabilir.
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet Emirhan Bal
On 13.03.2018 at 20:43, Servet Aydın yazdı:
On 13.03.2018 at 19:41, Çağlar Bayur yazdı:
akü yerde boşta dururken sağlamsa, 13.2 V tur zaten

Rölanti de şarj yok, farlar hep açık birde motörlerde. Ondan dolayı 12.8 olabilir.

şarj oluyormuş devirlenince abi sorun aküde aküyüde 1 aya kadar değişirim çünkü voltaj sabit durmuyor Servet abinin dediği gibi farlar dalgalanıyor bu değişken voltaj beyin e bujiye zarar verir  teşekkür ederim herkese :) 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selçuk Keleş

Kontak kapalıyken 12.4V,  motor çalışırken 13.2V görünüyor bende.

Mesajı paylaş


Mesajın linki