İçeriğe Yönlendir

Forumun Denim Mavisi İkinci Aracı C-Max Mk1 Ghia


Mehmet Yeter

Recommended Posts

Mehmet Yeter
Koray Demir yazdı:

Matador güzel lastiktir. Fiyat performans olarak düşünülebilir.

Buradaki lastikçi 4une 12bin fiyat verdi resimlerdeki contilere ise 16bin dedi.

Bayramdan sonra Urfa'ya gideceğim. Oradan da fiyat alacağım. Ancak ibre internetten alışverişi gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Uygun bi model alıp 4 ünü yenilemekte bi fikir olabilir. 

Onun dışında conti cp7 taktım ilaç gibi geldi

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Yeter yazdı:

Buradaki lastikçi 4une 12bin fiyat verdi resimlerdeki contilere ise 16bin dedi.

Bayramdan sonra Urfa'ya gideceğim. Oradan da fiyat alacağım. Ancak ibre internetten alışverişi gösteriyor.

Enişteme nexen 215/55r16 internet Erzincan'dan 1000 tl ucuza geldi.

https://www.akakce.com/lastik/en-ucuz-nexen-n-blue-hd-plus-215-55-r16-93v-yaz-lastigi-2025-fiyati,1030747540.html

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Yeter yazdı:

Nexen 205/55 R16 daha uygun. Düşünülebilir. Ancak kalitesi nedir bu lastiğin Metin hocam? Bir yıl sonra üzmesin bizi. 

Fiestada güney kore malı hankook kullanmıştım 5~6 yıl üzmemişti. Forumda @Mehmet Göktürkhoca ve bir kaç arkadaşta önerince enişteme sebep olup aldık. Eniştem sakin araba kullanır önceki nokisnların dişi vardı ama 6 yıl olunca değişti. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Pandemi öncesi Symbol de Continental vardı çatlamaya başlamıştı.Lastiği Güney Kore üretimi Lastik ile değiştirdim hiç memnun kalmamıştım.Continentalo yaşına rağmen açık ara daha iyiydi.

Seçenekler arasında Continental varsa imkan olarakta ulaşabiliyorsam onu tercih ederdim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Aytac Sakal yazdı:

Pandemi öncesi Symbol de Continental vardı çatlamaya başlamıştı.Lastiği Güney Kore üretimi Lastik ile değiştirdim hiç memnun kalmamıştım.Continentalo yaşına rağmen açık ara daha iyiydi.

Seçenekler arasında Continental varsa imkan olarakta ulaşabiliyorsam onu tercih ederdim.

Şöyle Continental olur Aytaç hocam. Öndeki Pirelli p7leri arkaya takarsam önlere conti takarım. Pirellilerin tarihi biraz eski olmasına rağmen dişleri sağlam. Araç kafadan kaymaya müsait o yüzden önlerde conti alabilirim. 

Açıkçası bugüne kadar lastik almaya gittiğimde fiyatı uygun ve bu şu markanin fabrikasında üretiliyor denen urunlerden aldım ve birkaç yıl sonra beni uzduler. Bu yüzden biraz pahalı olsun yavaş yavaş gücüm yettikce değiştireyim diyorum. Temmuzda izne çıkacağım yolum uzun yakıt pahali. Sadece git gel 3000 km yapacağım. Ayrıca Denizli'ye gectigimde aracın motor ve mekanik bölümüne sağlam bir bakım yaptıracağım bu yüzden lastiğe ayirabilecegim bütçem bu kadar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Mehmet Yeter yazdı:

Şöyle Continental olur Aytaç hocam. Öndeki Pirelli p7leri arkaya takarsam önlere conti takarım. Pirellilerin tarihi biraz eski olmasına rağmen dişleri sağlam. Araç kafadan kaymaya müsait o yüzden önlerde conti alabilirim. 

Açıkçası bugüne kadar lastik almaya gittiğimde fiyatı uygun ve bu şu markanin fabrikasında üretiliyor denen urunlerden aldım ve birkaç yıl sonra beni uzduler. Bu yüzden biraz pahalı olsun yavaş yavaş gücüm yettikce değiştireyim diyorum. Temmuzda izne çıkacağım yolum uzun yakıt pahali. Sadece git gel 3000 km yapacağım. Ayrıca Denizli'ye gectigimde aracın motor ve mekanik bölümüne sağlam bir bakım yaptıracağım bu yüzden lastiğe ayirabilecegim bütçem bu kadar.

Ayni durumdayiz Pandemi öncesi fiyata pek bakmaz en iyisini alıp geçerdim.Ama artık önce fiyata bakıyoruz. Lastik önemli bir kaç senedir yerli bir markayı denedim fena değildi yağışta kayiyor diyorlar ben dikkatli ve surat yapmayan biriyim kayma yaşamadım.Bu defa Fiyat Performans oranı daha iyi markalari zorlayacağım.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

doğrusu tam tersidir


dört tane sıfır lastiği taktık. Seneye rotasyon yapınca arkalar eski olacak. Napacaz :)

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


dört tane sıfır lastiği taktık. Seneye rotasyon yapınca arkalar eski olacak. Napacaz :)

Rotasyonu doğrudan ön arka olarak yapmayın der birçok üretici. 

 

Kullanılan lastiğin türüne göre (asimetrik veya simetrik desen) yapılacak şekil değişiyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Aytac Sakal yazdı:

Ayni durumdayiz Pandemi öncesi fiyata pek bakmaz en iyisini alıp geçerdim.Ama artık önce fiyata bakıyoruz. Lastik önemli bir kaç senedir yerli bir markayı denedim fena değildi yağışta kayiyor diyorlar ben dikkatli ve surat yapmayan biriyim kayma yaşamadım.Bu defa Fiyat Performans oranı daha iyi markalari zorlayacağım.

 

Ben de süratli kullanmam lakin virajlarda kötü lastik tedirgin ediyor. Ayrıca dur kalklarda yolda geziyor resmen lastik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Rotasyonu doğrudan ön arka olarak yapmayın der birçok üretici. 

 

Kullanılan lastiğin türüne göre (asimetrik veya simetrik desen) yapılacak şekil değişiyor. 


toyota sol önü, sağ arkaya takın diyor. 
 

lastiğin üstünde rotasyon şeması var mı? 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


toyota sol önü, sağ arkaya takın diyor. 
 

lastiğin üstünde rotasyon şeması var mı? 

Bazı lastiklerde lastiğin yerini belirten işaret oluyor. 

 

Ancak genel olarak lastiğin türünü bilmek yetiyor. İnternette bolca şema mevcut

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


toyota sol önü, sağ arkaya takın diyor. 
 

lastiğin üstünde rotasyon şeması var mı? 

Evet doğrusu bu. Rotasyon yoksa arka lastikler öne direkt geçer, önler ise arkaya çapraz olarak geçer. Yönlü lastikse aynı taraflar ön arka değişim olarak tek seçenek var zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Koray Demir yazdı:

Evet doğrusu bu. Rotasyon yoksa arka lastikler öne direkt geçer, önler ise arkaya çapraz olarak geçer. Yönlü lastikse aynı taraflar ön arka değişim olarak tek seçenek var zaten.


e tamam işte. Arkalar az yıpranmış. Ve öne aldık. Yani önler yeni oldu :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


e tamam işte. Arkalar az yıpranmış. Ve öne aldık. Yani önler yeni oldu :) 

Durumu cozdugumuze :flowers: göre şimdi iki seçenek var ya f/p ürünu 4 lastik alacağım. Ya da 2 conti alıp önlere takacağım. Ne yapmalıyım. Bayramdan sonra kesin alıyorum.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mehmet Yeter yazdı:

Durumu cozdugumuze :flowers: göre şimdi iki seçenek var ya f/p ürünu 4 lastik alacağım. Ya da 2 conti alıp önlere takacağım. Ne yapmalıyım. Bayramdan sonra kesin alıyorum.

F/p ürünü sıfır 4 lastik iyidir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Yeter yazdı:

Durumu cozdugumuze :flowers: göre şimdi iki seçenek var ya f/p ürünu 4 lastik alacağım. Ya da 2 conti alıp önlere takacağım. Ne yapmalıyım. Bayramdan sonra kesin alıyorum.


Benim önler çok aşınmıştı. Önlere conti aldım. Arkalar kaldı. 
 

Birkaç sene sonra öndeki contileri arkaya aldım. 2 tane Yeni michelin aldım ve öne taktım. 
 

2 sene oldu. Şimdi neredeyse eşit aşınmadalar. 
 

tamam lastik önemli. Hep isteriz hepsi yeni olsun ama zaman da tasarruf zamanı. Eğer lastik bitmemişse yani 3mm altına düşmemişse, yılı dolmamışsa ve agresif sürüş yoksa bence biten takımı yenileyin. 
 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Benim önler çok aşınmıştı. Önlere conti aldım. Arkalar kaldı. 
 

Birkaç sene sonra öndeki contileri arkaya aldım. 2 tane Yeni michelin aldım ve öne taktım. 
 

2 sene oldu. Şimdi neredeyse eşit aşınmadalar. 
 

tamam lastik önemli. Hep isteriz hepsi yeni olsun ama zaman da tasarruf zamanı. Eğer lastik bitmemişse yani 3mm altına düşmemişse, yılı dolmamışsa ve agresif sürüş yoksa bence biten takımı yenileyin. 
 

 

Agresif sürüş yok. Tekerler tutunsun hızlanmaya yardımcı olmali ve ıslak zeminde iş yapmali.

O zaman conti alınacak.

Conti linkleri tavsiyesi alınır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Ultracontact ile premium contact arasındaki fark nedir?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Yeter yazdı:

Ultracontact ile premium contact arasındaki fark nedir?


ultra contact daha uzun ömürlü ve sert. PC ise daha yumuşak ve ıslak kuru zeminde daha iyi. Özellikle ıslakta ve frenlemede daha iyi.
 

Ama etiketlere bakınca sanki UC ıslakta daha iyi. Ama üretiliş amaçları bu değil. Bir lastik hem uzun ömürlü hem de yağmur suyunu tahliye edip ıslak zeminde nasıl daha iyi tutunacak? 

 

iki lastiği karşılaştıran herkes pc daha iyi konforlu ama uc için daha uzun ömürlü ve sessiz demiş

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...