İçeriğe Yönlendir

Forumun Denim Mavisi İkinci Aracı C-Max Mk1 Ghia


Mehmet Yeter

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Mehmet Yeter yazdı:

Hatta külbütör tırnaklığı kapağını açıp içinde diyafram bile kontrol ettik.

hangi parça o ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Çağlar Bayur yazdı:

hangi parça o ?

Yağ kapağının içinde bulunduğu kapak. İsmini umarım doğru yazmışımdır. 

https://www.otoyedekmarket.com/urun/lt-cdata-kulbutor-ust-kapak-focus-c-max-04-gt-307-c4-dv6-gt

Bağlantıyı açtığınızda görülen resimde sağ taraftaki tırnaklardan oluşan kapak. Turbonun yağ durumu ile ilgili bir diyafram var diye biliyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Yeter yazdı:

Yağ kapağının içinde bulunduğu kapak. İsmini umarım doğru yazmışımdır. 

https://www.otoyedekmarket.com/urun/lt-cdata-kulbutor-ust-kapak-focus-c-max-04-gt-307-c4-dv6-gt

Bağlantıyı açtığınızda görülen resimde sağ taraftaki tırnaklardan oluşan kapak. Turbonun yağ durumu ile ilgili bir diyafram var diye biliyorum. 

orayı ne zamandır merak ederim içine bakmadım hiç doğrusu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Murat Sahın

Mehmet hocam 5 yıl olmuş, dünya yol yapmışsınız, artık bir inceleme, uzun kullanım +/- yönlerini falan, yani tecbürebelerinizi bizlerle paylaşsanız bizde okusak :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Murat Sahın yazdı:

Mehmet hocam 5 yıl olmuş, dünya yol yapmışsınız, artık bir inceleme, uzun kullanım +/- yönlerini falan, yani tecbürebelerinizi bizlerle paylaşsanız bizde okusak :) 

Tabiki Murat hocam. Artık işin profesyoneli olmasam da akşam detaylı yazmaya çalışırım. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Aracı 2018 yılında 138bin kmde aldım. Aracın kmsine göre fiyatı uygundu. Otomatik vitesi sorunları olabilir diye Manuel tercih ettim. Önceki aracım fiesta olduğu için iki çocukla beraber küçük geliyordu. Bu aracın tam bir aile aracı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Aracı alıp, sürmeye başladığımda büyük bir aracı sürmeye başladığımı hissettim. Gaz tepkisi ve ilerlemesi fiestaya göre çok çok iyiydi. Sıra arabayı tanımaya gelmişti. Aracın özelliklerini öğrendikçe mutlu oldum. Çünkü baya özelliği vardı. Tabi benim karşılaştırmam fiestaya göre. 

Cmaxlarda iki donanım mevcut biri Trend diğeri ise ghia donanım. Bizim araç ghia donanım.

Aracın iç ve dış donanımında 

16 inç orjinal jantları

Sinyalli yan aynalar ve ayna altı aydınlatmaları

Sunroof

Anahtardan camları açıp kapatabilme özelliği

Bu arada 4 cam otomatik

Ayrıca ardı ardına iki kere Anahtardan kapatma tuşuna basınca alarm aktif oluyor. 

Uzun ve kısa farların ayrı olması

Far sensörü

Yağmur sensörü

Hız sabitleyici ancak adaptif değil

Çift bölgeli klima yeterli bir soğutma ve ısıtmaya sahip. 

Orjinal sony sistemi 4 kapı hoparlörü ve 4 Tweeter mevcut. Keşke Bluetoothlu olsaydı onu da dışarıdan takılan bir modül ile çözülebiliyor.

Ses kalitesi makul denilebilir. Ses yüksekliğini dokuza getirdiğimde benim için makul bir seviyeye gelmiş oluyor. 

Ayrıca direksiyonun altından bir kumanda ile sesi kontrol edebiliyorsunuz. 

Elektronik park freni mevcut. 

Direksiyonun aşağı yukarı hareketinin yanında derinlik ayarı da mevcut. 

Ayrıca direksiyonun üç sürüş modu ve mevcut ve spor mod da baya ağırlaşıyor. Ve ayrıca farklı anahtarlar için kodlanabiliyor. 

Şoför koltuğunun elektrikli olması. 

Öndeki koltuklarda bel destek ayarları mevcut.

Bütün koltuklar Kadife gibi bir kumaştan aşırı sert değil. 

Arka koltukların önünde iki tane bölme mevcut. 

Kararan iç dikiz aynası. 

Elektrikli aynalar ancak katlanmıyor ne yazık ki. 

Arka koltuklar üçlü bağımsız koltuklar ve kolaylıkla katlanabilir ve sökülebilir. 

Aracın tavan yüksekliği baya iyi. Suv araçların yanına park ettiğimde suvlar ile aynı yükseklikte olduğunu görüyorum ancak aracın yerden yüksekliği fazla değil. Bu araca binerken veya inerken iyi ancak az tarla bayır gibi yerlerde altı değebiliyor. 

İki kademeli kolçak mevcut. Ve derinliği baya iyi. 

Araçta arka koltuklar arasında şaft tünelinin çok az olması arka koltukta yolculuk yapacak ortadaki kişiye rahatlık sağlıyor. 

Ayrıca ortadaki koltuk aşağı inerse bardaklık ve kol dayama olabiliyor. Ayrıca çıkartılıp arkadaki yolcular için konfor alanı sağlayabilir. Bu sayede diğer iki koltuk çapraz hareket edebiliyor. 

Arka kapılarda makam perdesi mevcut. 

Aracın torpido gözümde yeterli büyüklükte. Ancak soğutmalı değil. 

Torpidonun üstünde yine kapaklı bir bölme var ancak orası zamanla sıcağında etkisi ile şekil bozukluğuna gidiyor ve ses yapmaya başlıyor. Ben sıcaktan etkilenmesin diye en hafif tonundan ön cama film yaptırdım. 

Ön ayak aydınlatmaları var. İşinin ehli birisi ile önlerden hat çekilip kesme biçme yapılmadan arka ayak aydınlatmaları da yapılabilir. 

Bagajda tek aydınlatma mevcut ve yetersiz geliyor. Bunun yerine hem sağ hem de sol tarafına delmeden kesmeden hat çekilip güzel bir aydınlatma yapılabilir. 

Bagajdaki pandizota sakın güvenmeyin çok rahat ortası çökebiliyor. Ve ben de öyle aldım ne yazık ki ve altına destek koyarak durumu düzelttim. 

Bagajı rahatlıkla 4 kişilik bir ailenin eşyalarını alabiliyor. Pandizotu çıkarıp dikey olarak yükleme kapasitesini arttırabilirsiniz. 

Şoför ve ön yolcu koltuğu arkasında servis tepsileri mevcut. Çocuklar çok seviyor. Çok bozuk yollarda arada bir ses yapabilir ancak bu ses benim hoşuma gidiyor. Otobüslerdeki ses benzettiğim için sanırım. 

Aracın tavan yüksekliği normal bir araca göre biraz daha uzun olduğu için camlar biraz daha büyük ve içerisiye yeterince ışık alıyor. Bu yüzden film çektirdim. 

İdare eder bir yol bilgisayarı mevcut.

Aracın motoru ise uzun yıllar kullanılan 1.6 turbo dizel 110 beygir ve 240 nm torklu bir motor. Kodu dv6. 5 vitesli bir araç. Tam mutlu da etmeyen tam da üzmeyen bir performansı var. 

1.vites hızlanması hantal ancak ikinci vitese geçildiğinde daha rahat ilerliyor. Sonrasında ivmelenmesine normal bir şekilde devam ediyor. Araçtan ufaktan bir yazılım istiyor aslında ama düşünmüyorum. Şehir içinde düşük kmde 20 gibi hızlarda 1. Vites ile 2.vites arasında kararsız kalıyorsunuz ve debriyaj ile dengelemeye çalışıyorsunuz. Yüksek hızlarda bir problem yok. 

Aracın ruhsatı üzerinde 1250 civarı bir ağırlığı mevcut ancak İnternette daha farklı bir bilgilere ulaştım. Bana göre de biraz daha fazla. 

Bugünlük affınıza sığınarak tamamlamak istiyorum yarın sürüş durumu ve kronik sıkıntılarına değinirim. İyi geceler hayırlı ramazanlar dilerim 🤗

 

  • Beğen 7
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Yeter yazdı:

 

Bugünlük affınıza sığınarak tamamlamak istiyorum yarın sürüş durumu ve kronik sıkıntılarına değinirim. İyi geceler hayırlı ramazanlar dilerim 🤗

 

Devamını bekliyoruz hocam :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Murat Sahın yazdı:

Devamını bekliyoruz hocam :) 

Sürüş hissiyatı ile devam edeyim. Karşılaştırmam yine fiesta olacak. Çünkü yakın zamanda kullandığım iki araç bunlar. 

Şehir içinde atak bir araç değil. Ve ani hızlanması sevmiyor. Biraz ağır abi modunda takılmayı seviyor. Sürüş durumu benim kullanımdan da kaynaklanıyor olabilir. Ancak arkamdan gelenlerin sabırsızlanmasına sebep olabiliyor. Sıkışık trafikte önceden de belirttiğim gibi birinci vites ve ikinci vites kararsızlığı yaşanabiliyor. Burada ikinci viteste bol debriyaj devreye giriyor. Şöyle ki birinci vites fazla geliyor ikinci vites devir için az geliyor. 2000 ve 2500 devir arası birinci vitesten ikinci vitese attığınızda 1500 gibi bir devirde yakalıyor. Oradan tork ile yürüyor araç. Şehir içi yokuş performansı düz yoldandakinden daha şaşırtıcı çıktıkça çıkası geliyor. 

Ancak uzun yolda işler değişiyor. Araç tam bir uzun yol arabası. Fiesta ile 5 yıl boyunca en az 1000kmlik tek gidiş yolculuk yaptım ancak hedefe vardığımda en az bir günlük dinlenme yapmam gerekiyordu. Bu araç ile yaptığım uzun yolculuklarımda hız sabitleme gibi nimetlerden de faydalanarak daha sakin daha konforlu eğlenceli yolculuklar yaptım. 80 ve 90 ile gittiğim halde hatta tırlara bile yol verdiğim olmuştur. Rampalarda uygun devirle gidildiğinde rahatlıkla girdiğim, hızla çıkabiliyorum. 

Aracın torpido ve ön cam tasarımı uzun yolda hızı fazla hissettirmeyen bir durum olarak sürüşe yansıyor. 

Ancak şehir içinde bu durum karşımıza ufak bir sorun olarak çıkabiliyor. Çünkü aracın burnunu görmek zor. Bazen park yaparken net mesafeyi ölçmeyebiliyorsunuz. Ufaktan şuna da değineyim paralel park yaparken tan dikiz aynaları yetersiz geliyor kör nokta aynalarını tavsiye ederim. 

Gerek şehir içinde gerekse uzun yolda aracın rüzgara karşı olan direnci daha fazla olduğu için rüzgar sesi gelebiliyor. Ayrıca ne yazık ki yalıtım konusunda da çok iyi değil. Bu konuda geliştirmeler yapılması lazım bireysel olarak. Tabi lastik seçimi de önemli. Şu anda kullandığım lastik bir yaz lastiği ve 4 senedir kormaran marka lastiği kullanıyorum. Yaz ve kış kullandığım için (bulunduğum bölgede kışlar çok sert geçmiyor ve minimum hava sıcaklığı 1 derece.) lastik gerekli özelliğini de kaybetmiş olabilir. Ancak yol sesi içeriye alıyor. 

Aracın yol tutuşunda ise dikkat edilmesi gereken nokta önden kaymaya meyilli. Virajlarda yol tutumu iyi ancak dikkatli olmakta fayda var. Arkası ise yoldan kopmuyor. Şu ana kadar hiç arkadan kopma durumu yaşamadım ama önden kopma hissi yaşadım. Bu yüzden viraja süratle girersem dış iç dış yapıyorum. Ve ön kaymaya karşı direksiyonu ufak ufak hareketlerle dengeliyorum. 

Yarın motorda ve aracın diğer bölümlerindeki kronik sorunlara ve nasıl çözdüğüme değineyim. Şimdilik sağlıcakla kalınız. Hayırlı sahurlar dilerim. 🤗

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çıtır ehil bir yazılım acaip tavsiye ederim, drag yarışı için değil, 1250d/d den itibaren 1750 gibi çekişin gelmesi çok güzel olacak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

çıtır ehil bir yazılım acaip tavsiye ederim, drag yarışı için değil, 1250d/d den itibaren 1750 gibi çekişin gelmesi çok güzel olacak

Çağlar abi seçenek olarak sadece hibrit turbo mu dersiniz yoksa yazılım mı dersiniz?

tarihinde Mehmet Yeter tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Yeter yazdı:

hibrit turbo

derken? torna da gövde genişletip içinde büyük pervane takmak mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Çağlar Bayur yazdı:

derken? torna da gövde genişletip içinde büyük pervane takmak mı?

Evet abi. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

 

Mehmet Yeter yazdı:

Yarın motorda ve aracın diğer bölümlerindeki kronik sorunlara ve nasıl çözdüğüme değineyim. Şimdilik sağlıcakla kalınız. Hayırlı sahurlar dilerim. 🤗

Bekliyoruz :)

 

Bu arada, soft yazılım kafi gelir diye düşünüyorum. Focus 2 110luk tdci'de 135 hp falan sorunuz elde ediyorlardı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Yeter yazdı:

Evet abi. 

o iş zurnanın son deliği, yani önce yazılımda zirveye çıkılacak, intercooler büyütülecek, sonra nirvanada turbo kırılması için tornacıya gidielcek,bu arada motor da 3.0 lt falan üstü olursa iyi olur. bu işe başlamadan önce o işi yapa bir dükkan vardı, eski müşterileri adamı arıyorlar, buldukları yerde yığacaklar :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Murat Sahın yazdı:

 

Bekliyoruz :)

 

Bu arada, soft yazılım kafi gelir diye düşünüyorum. Focus 2 110luk tdci'de 135 hp falan sorunuz elde ediyorlardı. 

Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.🤗 Murat hocam. 

Motor ile devam edelim bu arada önceden aklıma gelmeyen şeyleri de ekleyeyim. 

İlk çıkan mk1 ghia cmaxlerde önde, ortada ve bagajda çakmaklık 12v girişi bulunmakta. 

Şoför bölümünde gözlük kabı bulunuyor. 

Motorun kronik sorunları ile devam edeyim. 

En önemlilerinden birisi kızdırma bujileri. Motorun arkasında kalıyor sökmesi ayrı bir dert, kayarsa veya kırılırsa üst kapak sökümüne kadar giden bir soruna yol açabiliyor ki başıma geldi ne yazık ki. Bir ay önce aracın ilk çalışmasında çıkan beyaz yoğun beyaz dumandan dolayı ustama bıraktım. Sağ olsun çok uğraştı. Ancak olmayınca 3ü de patlak çıkıncı mecburen üst kapak sökülüp tornacıya gönderildi. Orjinal PSA kızdırma bujileri kullanıldı. Ve 750 lira tuttu dördü. Bununla beraber turbo, enjektör, oringler, contalar, egr ve manifolt temizliği de yapıldı. 

İkinci kronik sorunu, aracın turbo, intercooler gibi geri dönüş hortum veya borularında oluşan yağ buharları ve yağ kaçakları. Burada da orjinal malzeme kullanılarak sorun çözülmeli. 

Üçüncü kronik sorun ise aslında birçok dizel araçta oluşan kurum sorunu özellikle şehir içinde düşük devirde kullanım sonucu oluşan kurum zamanla yağ buharınında etkisi ile çamurlaşıp birçok bölgeyi tıkayabiliyor. Bu da zamanla duman atma, hantallık gibi sorunlara yol açıyor. Bizim araçta da manifold sökülünce ortaya çıktı ve temizlendi. 

Bir de katalizöre bakmak lazım ama onun temizliğe ile ilgili yapılan yöntemler kafama yatmadı. 

Sessiz bir motor değil. Bakımları düzgün yapılırsa rahatsızlık vermeyecek ölçüde çalışıyor. 

Özellikle kış aylarında nazlı çalışan bir motor. Isınması geç olduğu için tam performans gösteremiyor. Yaz aylarında ise bir tık daha sessizleşiyor.

Motordan değinmişken yakıt konusunda giriş yapmış olayım. Şu anda po dan dizel alıyorum. Bpnin dizelinin araçta bir tık kalın geldiğini araçtaki performanstan anlayabiliyorum. Bugüne kadar detaylı ölçüm yapamadım. Kışın ortalama 8 yaz aylarında 5 ve 6 litre ortalamam oluyor. Tabi bunlar şehiriçi durumu. Şehirdışında ise 90 ve 100 arası gittiğimde 4 litre ortalamayı gördüm. Ancak orada da kullandığım yollar otoban değil. Genelde körfezden İnegöle gidilen yollardı. Fiesta ile karşılaştırılınca fiestadan birkaç tık fazla yakıyor. Özellikle gazın hakkı verilince iyi yakıyor. 

Motorla başladık kaput içinden devam edelim. 

Akü bittiğinde elektronik park freni arızası veya buna benzer gösterge hataları verebiliyor. Akünün yanında eski bir araç olduğu için şarj dinamosuna mutlaka baktırılmalı. Benim başıma geldi. 

Kaput kilidi ön panjurdan anahtar ile açılıyor transitlerdeki gibi. Ve bu da zamanla özelliğini yitirip kırılabiliyor. İki defa başıma geldi. Şu anda kaputun kilitli. En kısa zamanda yatıracağım. Kaputu açarken üstten bastırıp açmak gerekiyormuş. Aracın motor bölümünün altındaki muhafaza ise zamanla aşağıya doğru sarkabiliyor. Altını bir yere değdirdiğinizde bu muhafaza sıcak bir aksama yapışıp duman yapabilir başıma geldi. 

Ön tekerlek bilyası dağıldı onu değiştirdim. 

Aldığımda ön amortisörler patlaktı ve hiç çekilmiyor patlak amortisör onları değiştirdim. 

Şu anlık yaşadığım tecrübeler bunlar oldu ön bölüme dair. 

Diğer bölümlerde ise yaşabilecek sorunlar

Sunroof tahliye hortumları zamanla kısalıp araç içine su alabiliyor. Bu hortumları söküp yerine ince akvaryum boruları takılabilir ben öyle yaptım. Ayrıca arka tamponun iç bölümündeki basınç dengeleyici bölümün silikonları zamanla özelliğini yitirip oradan su alabiliyor. Tekrar silikonlamak lazım. 

Akvaryum borusu demişken bütün kapı fitilerinin içine koydum bir nebze izolasyon oldu. 

Gösterge arızası, benim başıma gelmedi ama gelenler var. Göstergenin içindeki lehimler zamanla özelliğini yitirdiğinde gösterge saçmalamaya başlıyor. 

Bagaj kapağının tuşu da zamanla oksitlenip açılmayabiliyor. Şu anda kumandadan açıyorum el atacağım. 

Sony teybin ekranın içine toz kaçar ve 

ekran silik gösterir. Açıp temizlemek lazım. 

Torpidonun üstündeki lüzumsuz kapak tıkırtı yapar bu yüzden mıknatısla çözenler var ben de yapacağım. 

Öncelikle uzun bir yazı oldu. Sabırla okuyup bu yazıyı yazmam için destek veren @Murat Sahınhocama teşekkür ederim.🤗 Bundan sonrası içinde aracın seyir günlüğünü tutmaya devam edeceğim. Yaşadığım olumsuzluklara rağmen aracını seviyorum. İleride yine alırsam cmax veya mpv sınıfı bir araç alacağım. Saygı ve sevgilerimle, hayırlı ramazanlar dilerim. 

Not: forum eskiden fordclub iken Ford aracı olan birçok değerli üye ford mühendisleri sayesinde aracın geliştirebilirliğini arttırmışlardır. Umarım yazdıklarımda birilerine faydalı olur. Burada yazdıklarımın birçoğunu forumda öğrendim. 

 

Çağlar Bayur yazdı:

o iş zurnanın son deliği, yani önce yazılımda zirveye çıkılacak, intercooler büyütülecek, sonra nirvanada turbo kırılması için tornacıya gidielcek,bu arada motor da 3.0 lt falan üstü olursa iyi olur. bu işe başlamadan önce o işi yapa bir dükkan vardı, eski müşterileri adamı arıyorlar, buldukları yerde yığacaklar :)

O zaman abi soft bir yazılımla devam şimdi bütçe dostu bir yazılımcı bulmak lazım. Fiyatlar nasıl oldu acaba? 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Yeter yazdı:

Fiyatlar nasıl oldu acaba? 

hiçbir fikrim yok genelde 150 avro gibi başlayan birşeydi altı üstü bilmiyorum şu anda

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Buradan yazmış olayım uygun maliyetli yazılım yapan güvenilir bir firma bilgisi olan varsa bana özelden ulabilirse sevinirim😊

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Mehmet hocam değerli bilgileriniz için teşekkürler. Cmax hakkında detaylı bilgi okuma fırsatı buldum. BU konuda Murat hocamızada ayrı teşekkür ediyoruz vesile olduğu için.

Bu yazı ile birlikte cmax tercihlerimin arasından çıkmış oldu.  Tabi tercih zevk meselesi diyelim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Yeter

Seyir defterimize güncel eklenenler

Ön cam filmi- 200 tl

Debriyaj pedal lastiği-20tl

Ön cam filmi en açık tonundan-200 tl

Kaput kilit şifresi-500 tl

Kaputu açtırma-300 tl

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Güncel bilgi olsun araba satılırken bilgi için.
Sabahleyin acele işe şeytan karışır misali iğne deliğinden geçmeye çalışırken sağ yan ayna ve sağ kapıları minibüsün kasasına taktırdım. Hata benim, çok şükür minibüste ve hiç bir canlıda bir şey yok. Fotoğrafları birazdan atarım. Burada durması açısından.

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Çözüm önerileri de alabilirim. a8bcc8308c2d1979dd63025cd1577ddf.jpg480a8553d03bf345e6a620b9d1d2874d.jpg1d84d2363f9b75dcc3a7f1beeb0e208a.jpg7a99ba432f74f923cfc2d0ada5e72c38.jpg78223ded60681b62c3fa931d77987509.jpg999dcaa11d1a0755e2b9df31a243f2e9.jpgcf3a5fda32a0c1bdedeba433c16723de.jpg

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Şaşkın 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan

Tamirlik aşamayı geçmiş hocam bence.

Kapıları full boyatmak lazım. Çamurluk kısmi boya ile kurtarır.

Düzeltilir boyanır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...