İçeriğe Yönlendir

Peugeot 307 - Otomatik Şanzıman Arızası


Rıdvan Ergün

Recommended Posts

Rıdvan Ergün

Eşimin kullandığı Peugeot 307 aracımızda ilk çalıştırmalardan kısa bir müddet sonra ekranda "Automatic Gear Fault" yazısıyla birlikte bir vuruntu oluyor.  Araç vites büyütmemeye başlıyor. Manuele almak istediğimde de manuele geçmiyor. Vites "D" konumunda kalıyor.

Bir veya iki sefer stop edip yeniden çalıştırdıktan sonra hiç bir sorun yaşamadan çalışmasını sürdürüyor.

Soğukken vites değiştirmeme sorunu nerden olabilir acaba.

Forumun ustalarından bir fikir alayım ki, servise gittiğimde boş yere tüm şanzumanı değiştirip kazıklanmayayım diyorum.

Fikir belirteceklere şimdiden teşekkür ederim. 

Mesajın linki
Cem Işık

Fren pedalı altında bir müşür var,şanzıman müşürü diye geçiyor yanılmıyorsam,çok sık arızalanıyor. 20 tl gibi bir fiyatı var. Ben 2ayda bir değiştiriyordum.umarım ondandır sorun sizde de

  • Beğen 2
Mesajın linki
Rıdvan Ergün
2 saat önce, Cem Işık yazdı:

Fren pedalı altında bir müşür var,şanzıman müşürü diye geçiyor yanılmıyorsam,çok sık arızalanıyor. 20 tl gibi bir fiyatı var. Ben 2ayda bir değiştiriyordum.umarım ondandır sorun sizde de

Cevabınız için teşekkür ederim Cem Bey.

Biz bu aracı 10 yıldır kullanıyoruz. Daha önce böyle bir arıza yaşamadık. 

Müşür arızası olduğunda,  araç ısınınca arıza geçiyor mu?

Zira bizim araçta sorun ısınana kadar. Mesela biraz önce evden çıkıp 6 km ilerideki bir yere gittim. Gidişte sürekli sıkıntı yaptı. 6 km sonra park edip, indim. Gittiğim yere bir şey bırakıp 3 dk sonra aracı tekrar çalıştırıp eve döndüm. Dönüşte hiç bir sorun yoktu.

Mesajın linki
Sani Gerşon

Yağı ne durumda acaba? Yağ eksiltmiş vs olabilir mi?

Mesajın linki
Rıdvan Ergün
2 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Yağı ne durumda acaba? Yağ eksiltmiş vs olabilir mi?

5 ay önce komple yap değişimi yapıldığı için pek ihtimal vermedim. Yağ değişiminden önce vuruntulu çalılma vardı ama bites geçmeme sorunu olmuyordu.  Yağ değişiminden sonra sorunsuz çalışmaya başlamıştı. 

Yine de bu ihtimali bertaraf etmek konusunda size hak veriyorum. Önce yağ eksik mi diye baktırayım. Olmazsa ardından müşüre baktırırım. Hepsini aynı anda yapmayayım ki, eğer düzelirse arızanın sebebini bilmiş olalım ;)

  • Beğen 1
Mesajın linki
  • Recep Selim Kaya başlığı değiştirdi : Peugeot 307 - Otomatik Şanzıman Arızası
Misafir

Rıdvan bey aracı servise götürüp test cihazına bağlatın verdiği arıza kodunu (P ile başlar) lütfen paylaşın,bakalım hidrolik beyinmi tork konvertörmü hata veriyor.Arıza kodunu aldıktan sonra şanzıman yazılımını tekrar yüklettirip deneyin.

Bu arada araç kaç model,tam otomatik mi yarı otomatik mi.

Mesajın linki
Rıdvan Ergün
18 saat önce, Serkan Ütebay yazdı:

Rıdvan bey aracı servise götürüp test cihazına bağlatın verdiği arıza kodunu (P ile başlar) lütfen paylaşın,bakalım hidrolik beyinmi tork konvertörmü hata veriyor.Arıza kodunu aldıktan sonra şanzıman yazılımını tekrar yüklettirip deneyin.

Bu arada araç kaç model,tam otomatik mi yarı otomatik mi.

Teşekkür ederim Serkan Bey.

Kastamonu'da servis yok. Bu yüzden yazılım yükleyemezler ama arıza kodlarını okuyabiliyorlar.

Onu okutup, bir de yağına baktıracağım.

Araç tam otomatik.

 

Mesajın linki
Rıdvan Ergün
On ‎28‎.‎3‎.‎2018 at 01:25, Serkan Ütebay yazdı:

Rıdvan bey aracı servise götürüp test cihazına bağlatın verdiği arıza kodunu (P ile başlar) lütfen paylaşın,bakalım hidrolik beyinmi tork konvertörmü hata veriyor.Arıza kodunu aldıktan sonra şanzıman yazılımını tekrar yüklettirip deneyin.

Bu arada araç kaç model,tam otomatik mi yarı otomatik mi.

 

On ‎27‎.‎3‎.‎2018 at 23:24, Sani Gerşon yazdı:

Yağı ne durumda acaba? Yağ eksiltmiş vs olabilir mi?

Aracı test cihazına bağlattım. Verdiği arıza kodu: Şanzıman - AL4 yazıyor.

arıza hafızası "Yağ Basıncı Düzenleme" yazıyor.

Ustaya bıraktım. Yağ seviyesini kontrol edecek. Soğuduktan sonra tekrar deneyeceğiz.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Köksal Yılmaz

Geçmiş olsun abi, takipteyim.

Mesajın linki
Rıdvan Ergün
3 saat önce, Köksal Yılmaz yazdı:

Geçmiş olsun abi, takipteyim.

Teşekkür ederim. 

Kötü haber, yağ eksik değil. Ama yağ basıncının düzenlenmesiyle ilgili problem var. 

Burda otomatikten anlayan usta da yok.

Ne yapayım, bilemiyorum :(

Mesajın linki
Sani Gerşon
5 dakika önce, Rıdvan Ergün yazdı:

Teşekkür ederim. 

Kötü haber, yağ eksik değil. Ama yağ basıncının düzenlenmesiyle ilgili problem var. 

Burda otomatikten anlayan usta da yok.

Ne yapayım, bilemiyorum :(

Ankara size yakın Rıdvan bey, orada @Serkan Toker var, her türlü yardımcı olur size. Çok zorlarsanız çıkma komple 307 bile bulur size :D

Mesajın linki
Çağlar Bayur

otomatikleştirilmiş manuel tip mi şanzıman? debriyajlı otomatik olan?

Mesajın linki
Misafir
7 saat önce, Rıdvan Ergün yazdı:

 

Aracı test cihazına bağlattım. Verdiği arıza kodu: Şanzıman - AL4 yazıyor.

arıza hafızası "Yağ Basıncı Düzenleme" yazıyor.

Ustaya bıraktım. Yağ seviyesini kontrol edecek. Soğuduktan sonra tekrar deneyeceğiz.

Rıdvan bey araç kaç model ve şu an şanzumanın içindeki sıvı kaç km de?

Mesajın linki
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)
2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

otomatikleştirilmiş manuel tip mi şanzıman? debriyajlı otomatik olan?

Benimki benzinli model. Otomatikleştirilenler dizel versiyonlar.  Benzinliler tam tiptronik.

28 dakika önce, Serkan Ütebay yazdı:

Rıdvan bey araç kaç model ve şu an şanzumanın içindeki sıvı kaç km de?

Araç 2004 model 307 XT.

Şu an 100 bin km de. 5-6 ay kadar önce şanzuman yağı ve filtreleri komple değişti.

tarihinde Rıdvan Ergün tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Emin Burak Yurdakul

Merhabalar ,

 

 Özellikle şanzıman yağı biraz ısındıktan sonra " küt " diye vurup vites değiştirmez hale gelir. Manuele alınca da rakamlar gözükmez ve yine vites değişmez. "D" konumunda kalır .Aracı stop edip çalıştırdıkan sonra hiçbirşey olmamış gibi araç yoluna devam eder. sonra malum yine aynı durumlar..Bazıları fren müşürünü değiştirerek başlayın der fakat ben değiştirmemiştim.

 

Aynı sorunu ben de daha önce sahip olduğum 2002 model AL4 otomatik şanzıman peugeot 307 marka aracımda yaşadım. Bakın Adapazarı yetkili serviste elektro valflerini değiştirdik,yazılımı güncellendi.Yanlış hatırlamıyorsam 2 adet ulaşılabilir olan elektrovalfler değişmiti.Bu bahsettiğiniz sıkıntı daimi yokoldu. Orjinal elektrovalf yerine birçok bakım noktasında muadil elektrovalf takıyorlar ve yazılımlar genelde güncellenmemiş oluyor.

 

Bir ihtimal şanzıman yağının soğutma eşanjörü değişimi ile ilgili de bir mevzu çıkabilir ,çünkü yağ ısınınca genelde bu sıkıntı oluyor.

 

 

 

  • Beğen 2
Mesajın linki
Emin Burak Yurdakul

Ben de malum sürekli bakımını yaptırdığım özel peugeot servisinde elektrovalflerini değiştirmiştim. Fakat sıkıntı devam etmişti. Sorunun bundan kaynaklanmadığını düşünerek boş boş çözümler arayıp durduk.Yaklaşık 1 sene bu şekilde aracı kullanmıştım. En son artık yetkili serviste bahsettiğim müdahale ile tamamen kurtulduk bu sıkıntıdan.Vites her ne kadar triptronic olsa da ,bu araçları otomatikte kullanmakta fayda olduğunu söylemişti yetkili servis..

  • Beğen 1
Mesajın linki
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim. Aynen dediğiniz gibi manuele alınca da rakamlar gözükmüyor ve vites D konumunda kalıyor. Stop edip çalıştırınca hiç bir şey olmamış/ arıza yokmuş  gibi yola devam ediyor. Yalnız bendeki problem soğukken oluyor, ısındıktan sonra problem kalmıyor.

Sizin bahsettiğiniz onarımda masraf ne civarda olmuştu, hatırlıyor musunuz?

 

 

8 saat önce, Emin Burak Yurdakul yazdı:

Ben de malum sürekli bakımını yaptırdığım özel peugeot servisinde elektrovalflerini değiştirmiştim. Fakat sıkıntı devam etmişti. Sorunun bundan kaynaklanmadığını düşünerek boş boş çözümler arayıp durduk.Yaklaşık 1 sene bu şekilde aracı kullanmıştım. En son artık yetkili serviste bahsettiğim müdahale ile tamamen kurtulduk bu sıkıntıdan.Vites her ne kadar triptronic olsa da ,bu araçları otomatikte kullanmakta fayda olduğunu söylemişti yetkili servis..

Profilinizdeki araç dikkatimi çekti. Bu renk ve modelde bir tane daha yoktur diye düşünüyorum. Aracınızın plakası "34 FIS..." mı? 

tarihinde Rıdvan Ergün tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Emin Burak Yurdakul

Rica ederim . Uzun süre olduğu için açıkcası şimdi şimdi hatırlıyorum hareket ettikten 5 ila 10 dk sonra oluyordu. ayrıca uzun yolda yüksek hızda uzun süre kullanınca da aynı şekilde uyarı veriyordu. Sorun kesinlikle elektronik . ben de 8 sene 150.000km benzinli kullandım .2015 yılında yaklaşık 1000 tl ödemiştim yetkili servise..

06 plaka aracım evet doğrudur nadir araçlardan.İlanlarda vardı bir tane bir ara 5.0 v8 4wd versiyonu. Benimki 4.0 OHV 1996 amerikan limited 2wd 5R55 . 2006 trafiğe çıkışlı..

Mesajın linki
Rıdvan Ergün
8 saat önce, Emin Burak Yurdakul yazdı:

Rica ederim . Uzun süre olduğu için açıkcası şimdi şimdi hatırlıyorum hareket ettikten 5 ila 10 dk sonra oluyordu. ayrıca uzun yolda yüksek hızda uzun süre kullanınca da aynı şekilde uyarı veriyordu. Sorun kesinlikle elektronik . ben de 8 sene 150.000km benzinli kullandım .2015 yılında yaklaşık 1000 tl ödemiştim yetkili servise..

06 plaka aracım evet doğrudur nadir araçlardan.İlanlarda vardı bir tane bir ara 5.0 v8 4wd versiyonu. Benimki 4.0 OHV 1996 amerikan limited 2wd 5R55 . 2006 trafiğe çıkışlı..

Yakın bir dostum 1996 yılında sizin profildekinin aynısını getirtmişti Amerika'dan. Katalogdan rengini donanımını uzun uzun seçmiştik. Sipariş sonrası buraya gelmesi yaklaşık 2 ay sürdü. Sürücü kapısında şifre girmek için tuşlar vardı. Kapı şifreyle açılıyordu.İki aile çok uzun seyahatler yaptık. 15 sene kullandı aracı. Aküsü 8 sene lastikleri 80 bin km dayandı. Bir kaç yıl önce İstanbul Şişli'ye satıldı araç. Sizin profilde görünce o araç zannettim. Bu rengi Türkiye'de ikinci bir Explorer'da ilk kez görüyorum. Güle güle kullanın. 

Mesajın linki
Emin Burak Yurdakul

Evet doğrudur.Bahsettiğiniz aracı buldum Rıdvan Bey.Benim aracımın motor ve spek olarak birebir aynısı ..   492661214 nolu sahibinden ilanında resimlerde yeşil explorer ın yanında duruyor.:) 34 FIS 33..

  • Beğen 1
Mesajın linki
Emin Burak Yurdakul

Ben de yaklaşık 6 ay önce bir thy pilotundan satın aldım.Geçtiğimiz ay bütün filtrelerini orjinal motorcraft marka ürünlerle , motor ve şanzıman yağını da kitapçığında belirtilen speklerde castrol marka ürünlerle değiştirdim.Ufak tefek kusurları var iç trim parçalarda, benim için hobi oldu açıkcası çok da memnunum.Yol bilgisayarı , dijital klima , gps ,5 li cd changer gibi farklı aksesuarları var diğer araçlardan,açıkcası bilerek almadım denk geldi :)

Ama dediğim gibi 1-2 bin tldaha keyfi masrafım var gözüküyor.

Mesajın linki
Rıdvan Ergün
6 saat önce, Emin Burak Yurdakul yazdı:

Ben de yaklaşık 6 ay önce bir thy pilotundan satın aldım.Geçtiğimiz ay bütün filtrelerini orjinal motorcraft marka ürünlerle , motor ve şanzıman yağını da kitapçığında belirtilen speklerde castrol marka ürünlerle değiştirdim.Ufak tefek kusurları var iç trim parçalarda, benim için hobi oldu açıkcası çok da memnunum.Yol bilgisayarı , dijital klima , gps ,5 li cd changer gibi farklı aksesuarları var diğer araçlardan,açıkcası bilerek almadım denk geldi :)

Ama dediğim gibi 1-2 bin tldaha keyfi masrafım var gözüküyor.

Çok keyifli bir araç. Umarım tadını çıkarır iyi günlerde kullanırsınız.

Bu araçta benim dikkatimi çeken bir husus direksiyonun ince olması. 

Aracın yolculuk konforu sürücülük konforundan daha iyi, ailede sürecek başka birisi varsa aklınızda bulunsun ;)

 

Mesajın linki
Emin Burak Yurdakul

Evet çok haklısınız :),eşim daha çok kullanıyor bana oranla.2 aile rahatlıkla seyahat edebilir. Çok teşekkür ederim bilmukabele sizlere daha güzeli nasip olsun. Bahsettiğiniz arkadaşınızın aracı sanırım hala satılık o biraz daha aksesuarlı benimkine oranla.34FIS33 müş plakası 48000tl istiyorlar.307 ile ilgili sorun çözülür umarım ki çözülecek diye de düşünüyorum.Mekanik bir sorun yok zaten olsa aracı stop edip çalıştırmakla düzelmez.Yetkili servise verin mutlaka..

Mesajın linki
Sani Gerşon
9 saat önce, Emin Burak Yurdakul yazdı:

Ben de yaklaşık 6 ay önce bir thy pilotundan satın aldım.Geçtiğimiz ay bütün filtrelerini orjinal motorcraft marka ürünlerle , motor ve şanzıman yağını da kitapçığında belirtilen speklerde castrol marka ürünlerle değiştirdim.Ufak tefek kusurları var iç trim parçalarda, benim için hobi oldu açıkcası çok da memnunum.Yol bilgisayarı , dijital klima , gps ,5 li cd changer gibi farklı aksesuarları var diğer araçlardan,açıkcası bilerek almadım denk geldi :)

Ama dediğim gibi 1-2 bin tldaha keyfi masrafım var gözüküyor.

Aracınızın konusu yok sanırım, heyecanla tanıtımını bekliyorum :flowers:

Mesajın linki
Emin Burak Yurdakul

Merhaba Sani Bey. :) 

ilk fırsatta öğrenip yapmaya çalışırım

  • Beğen 1
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...