Rıdvan Ergün

Peugeot 307 - Otomatik Şanzıman Arızası

Recommended Posts

Yasin Hamiş

Herkese iyi akşamlar.. konuyu diriltiyorum rıdvan beyin yazdığı sorunun aynısını yaşıyorum. Aracım 2008 model 1,6 vti benzinli 207. Bu sorunu çözen önerisi olan varmı ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu

Al4 şanzıman tam otomatik olmasına rağmen ömrü kısadır. Avrupa’da 100 bin km’li şanzımanları komple değiştiriyorlardı. 
 

yağ değişiminde ne kadar değiştiniz? Az yağın sıkıntısı olduğu gibi fazla yağ da sıkıntı. Atf sıcakta çok genleşiyor. Fazla ise Yağın soğuması problem oluyor. Hatta yağ köpürüyor. Ama al4’üb esas problemleri selenoidlerde. Orijinalleriyle değiştşrin bence. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yasin Hamiş
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Al4 şanzıman tam otomatik olmasına rağmen ömrü kısadır. Avrupa’da 100 bin km’li şanzımanları komple değiştiriyorlardı. 
 

yağ değişiminde ne kadar değiştiniz? Az yağın sıkıntısı olduğu gibi fazla yağ da sıkıntı. Atf sıcakta çok genleşiyor. Fazla ise Yağın soğuması problem oluyor. Hatta yağ köpürüyor. Ama al4’üb esas problemleri selenoidlerde. Orijinalleriyle değiştşrin bence. 

Teşekkür ederim ilginiz için.. yağı ne zaman değişti bilmiyorum aracı yeni aldım sayılır ama ben aldıktan sonra oldu bu dediklerim.. selenoidleri değiştirmeyi düşünüyorum ama öncede yapılabilecek işlemler var ise denemek istiyorum sonuç olarak hem maliyetli hem de ince işcilik isteyen bir işlem. Bir anca tüm şanzımanı indirmek istemiyorum açıkcası.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu

Basit olandan başlayıp yapmak lazım. Müşür ve o sonra diğerleri. Hatta yağın tipine bakın. Hangi yağla değiştiğini bilmiyorsanız şanzımana uygun spekli yağ ile tam değişim yaptırın. Filtre varsa değiştirin. En son da beyindeki selenoidler. Selenoid işi hassas. Yönü çevirmesi sıkma torku falan hepsi hesaplı ve doğru olması gerekiyor. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yasin Hamiş
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Basit olandan başlayıp yapmak lazım. Müşür ve o sonra diğerleri. Hatta yağın tipine bakın. Hangi yağla değiştiğini bilmiyorsanız şanzımana uygun spekli yağ ile tam değişim yaptırın. Filtre varsa değiştirin. En son da beyindeki selenoidler. Selenoid işi hassas. Yönü çevirmesi sıkma torku falan hepsi hesaplı ve doğru olması gerekiyor. 

Teşekkür ederim yarın gidip önce bilgisayara bağlayıp kod alacağım sonra serüven başlıcak bakalım ne çıkacak 

Mesajı paylaş


Mesajın linki

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.