İçeriğe Yönlendir

Linea - Kronik Sorunlar


Cemil Aygün

Recommended Posts

Cemil Aygün

s.a arkadaslar lineanin kronik sorunlarindan kimse bahsetmiyor ben bu konuyu acma geregi duydum amatisor bilyaları ve yag pompasi bu aracin kronik sorunlari karsilasan arkadaslar bu konuyu paylasirlarsa sevinirim

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ooo, saysak bitmez.

İstanbul'daki taksilerde gördüğüm:

1- İçeride bilumum gıcırdama sesleri

2- Sürekli patlayan ampuller

3- Kadranda yanan bilumum uyarılar (airbag, yağ, motor, hararet vs)

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
16 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Ooo, saysak bitmez.

İstanbul'daki taksilerde gördüğüm:

1- İçeride bilumum gıcırdama sesleri

2- Sürekli patlayan ampuller

3- Kadranda yanan bilumum uyarılar (airbag, yağ, motor, hararet vs)

Taksiyle mi kıyaslıyoruz :)

3 yıl (20 binden 60 bine) 40 bin km kullandım. 2 kere amortisör bilyesi 1 kere z rotları değiştim. 1.3 mj Nasıl giderdi o araba.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
27 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Taksiyle mi kıyaslıyoruz :)

3 yıl (20 binden 60 bine) 40 bin km kullandım. 2 kere amortisör bilyesi 1 kere z rotları değiştim. 1.3 mj Nasıl giderdi o araba.

Kıyaslama yapmıyorum abi, tam aksine, yüksek km'li olanların çıkarabileceği her şeyi taksilerde görebiliyoruz diye örnek verdim ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Geleceğin Şahin 'i, Doğan 'ı... Yıllardır memleketin yükünü çekiyor diye biliyoruz. Dizel olması şartı ile beğendiğim bir araba aslında.

Yorum bağlantısı
Cemil Aygün

tesekkurler arkadaslar ilk sahibinden 2011 model 50 bin km aldim arkadasimdan 20 bin km de amatisör bilyalarini degisti simdi yine ses yapiyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Özcan

Arkadaşımda linea 1,3 Multijet var.Özellikle bozuk zeminde içeride çok fazla trim sesi var.Silikon sprey de sıktık ama bir türlü o sesleri kesemedik.

Yorum bağlantısı
Mustafa Özcan
9 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Ne kadar ekmek o kadar köfte. 

Adamların kapılarda kullandığı fitilleri görmen lazım incecik.Çelik kapıya çekilen fitillere benziyor.O yüzden de bir türlü kapıdan gelen trim sesleri kesilmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Bir saat önce, Mustafa Özcan yazdı:

Adamların kapılarda kullandığı fitilleri görmen lazım incecik.Çelik kapıya çekilen fitillere benziyor.O yüzden de bir türlü kapıdan gelen trim sesleri kesilmiyor.

Doğrudur hocam.

Kapı fitili iyi olsa, plastik kalitesi yüksek, güvenlik seviyesi yüksek olsa fiyatı da 100.000 olurdu onu demek istiyorum. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Özcan
10 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Doğrudur hocam.

Kapı fitili iyi olsa, plastik kalitesi yüksek, güvenlik seviyesi yüksek olsa fiyatı da 100.000 olurdu onu demek istiyorum. :) 

Aynen bende katılıyorum hocam.:good1:

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Yalçın Buyuk
(düzenlendi)
On 27.03.2018 at 23:57, Cemil Aygün yazdı:

tesekkurler arkadaslar ilk sahibinden 2011 model 50 bin km aldim arkadasimdan 20 bin km de amatisör bilyalarini degisti simdi yine ses yapiyor

Linea larda kronik sorun evet amortisör ustkule takozu her 2yildabir deyistiriyorum park ampulün yılda bir kere ençok sorunda egr den çıkıyor çekiş sorunu onuda temizlettiyinz zaman sorunsuz bir sürüş keyfi oluyor orjinal opar taktirin düzeliyor

tarihinde Yalçın Buyuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Murat Sahın
Yalçın Buyuk yazdı:

Linea larda kronik sorun evet amortisör ustkule takozu her 2yildabir deyistiriyorum park ampulün yılda bir kere ençok sorunda egr den çıkıyor çekiş sorunu onuda temizlettiyinz zaman sorunsuz bir sürüş keyfi oluyor orjinal opar taktirin düzeliyor

Halen bu sorunu yaşıyorsanız ya da yaşayan varsa, bunun çözümü çok basit aslında. Aracın tasarımsal bir kusuru bu takoz sesi. Ön camdan aşağı akan su, kir, toz ne varsa tam amortisör kulelerinin tepesine akıyor camın önündeki ızgara sayesinde. Tam olarak o takozlar merkezlenmiş bu akış için. Bazıları çok erken fark edip 3d yazıcılar ile çözmüş ama artık o kadar uğraşmaya gerek yok. Ön camın önündeki ızgarayı ve silecek mekanizmasını çıkartıyorsunuz (elektrikçi de halledebilir ama zor bir işlem değil gerekli alet edevat varsa) karşınıza amortisör kuleleri çıkıyor üzerleri açık olarak. Amortisörü tutan 3 tane civataya şu parçayı üstten şapka gibi üstten geçiriyorsunuz. Artık takozlar güvende ve kuru :) 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

@Murat Sahın kardeşimizin fikirleri olmasa linea batağına düşüyorduk az kalsın.  Teşekkürler iyi ki varsın reis.

O paraya (bahseetiğimiz rakam çok yüksek) yazık günah :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

O paraya (bahseetiğimiz rakam çok yüksek) yazık günah :) 

en son aldığım istihbarata göre 81 e gitmiş :) . 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

en son aldığım istihbarata göre 81 e gitmiş :) . 

 

Şöyle düşün Ümit hocam, araba aslında güzel. Ülkemiz şartlarının arabası tam olarak.

Peki sana niye aldırmadım? Çünkü o paraya güzel değil. 7-8 bin lir altına olsa tamam.

O paralara daha güzel arabalar var. Daha yakın zamanda tekno focus satıldı mesela, @Mert Yeldanhocam cevaplasın, hocam kaça sattınız focusu? 

Peki neden satılıyor o paraya o konuştuğumuz araba? Öncelikle herkes 1.3 dizel olunca koklayacak sanıyor ama koklamıyor. Focus 110'luk dizel her koşulda daha az yakma becerisine sahip. Parçası ucuz linea'nın, ama herkes çooook ucuz olacak zannediyor kuş serisi gibi. Öyle değil. Benim 300 liraya aldığım parçayı babam focusuna 350-400 liraya alıyor. Yani arada öyle çok abartmaya değecek bir fark yok. Modeli yüksek diye tercih ediliyor, eh, başka 2012-2013 dizel seçenek yok bu fiyatlara ama şahsen 2006-2007 model km'si 200 bini aşmamış focus tdci'yi tercih edebilirim. Bana ne yaşından, sevgili mi bu yaşlanınca çirkinleşsin. Harcarım 5 bin lira kozmetiğine, olur biter. 

Bütün bunlara rağmen sen neden linea aldın diye soracak olursan, ben lineayı aldığımda 2006 model 350-400 bin km'de 2-3 değişenli focus trend paketlerle aynı paraya aldım. Bugün bahsettiğimiz focuslara 70-75 bin lira isteniyor. İşte linea'da benim gözümde etse etse o kadar eder. Yoksa km olarak muadil focus ghia tekno alıp güvenle binmek keyif almak dururken ne yapayım lineayı... Mert hocamın focusu çok beğendim ama hem linea'yı satmaya uğraşacak fırsatımın olmayışı, hem aracın hb oluşu sebebiyle alamadım. Malum bana sedan lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

en son aldığım istihbarata göre 81 e gitmiş :) . 

 

Mert Yeldan yazdı:

 

84 :)

Aradaki fiyat farkına bakınca Ümit hocam, 81'e linea almak hiç zekice bir davranış değil binici için :D 

Düşünsene bir tarafta full bir focus diğer tarafta orta paket linea... Sadece birinde fiat diğerinde ford yazıyor olması bile focusu almak için güzel gerekçe bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

 

Aradaki fiyat farkına bakınca Ümit hocam, 81'e linea almak hiç zekice bir davranış değil binici için :D 

Düşünsene bir tarafta full bir focus diğer tarafta orta paket linea... Sadece birinde fiat diğerinde ford yazıyor olması bile focusu almak için güzel gerekçe bence.

Ben Mert beyin aracı için pusuya yattımda. Bendeki elden çıkmayınca kaçırdık. Nasip değilmiş.  

Linea yerine bende focus tercih ederdim ki tam edecektim kuş yuvadan uçtu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

Ben Mert beyin aracı için pusuya yattımda. Bendeki elden çıkmayınca kaçırdık. Nasip değilmiş.  

Linea yerine bende focus tercih ederdim ki tam edecektim kuş yuvadan uçtu.

Mert beyin arabayı alana üzüldüm. Senin gözün kaldı, benim gözüm kaldı. Hayretmez o araba artık :D

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

Mert beyin arabayı alana üzüldüm. Senin gözün kaldı, benim gözüm kaldı. Hayretmez o araba artık :D

Aman abi alan kazasız belasız kullansın :):) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...