İçeriğe Yönlendir

Motor Takozunu Tamir Etmek


Efe Serhan Oğuz

Recommended Posts

Efe Serhan Oğuz

shore_degeri_min1.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bana 50-60 arası lazım. Hem titreşimi kesecek hem sağlam kalacak. Cam mastiği veya 80-90 shore çok titreşim sağlıyormuş. Tabii ki onunda çözümü var. Tamamen 80-90 ile doldurduktan sonra salınım yönünde matkapla delikler açmak. Esnekliği arttırıyor. Ama 50-60 arası bulursam eğer uygulamaya hemen geçeceğim.

 

Gibi= http://www.polyesterciyiz.biz/Mold-Max-60-Yuksek-Isiya-Dayanimli-294C-Yuksek-Performansli-Kalip-Silikonu,PR-360.html

Yorum bağlantısı
Ali Karadağ

OEM ve Made in Germany/France/Spain vs. yazan ürünlerin dahi üretimini yapmış biri olarak aşağıdaki hususlara dikkat çekmek isterim;

 

1- Takozlarda en önemli özellik çökme dayanımıdır (kalıcı deformasyon) ve bu nedenle sadece doğal kauçuk kullanılır (RSS)

2- Hiçbir sentetik malzeme RSS yerine geçmez. SBR, NBR, CR vs. hepsi kauçuk ama hiçbiri RSS gibi etkin değil. Kaldı ki PoliÜretan (PU) apayrı bir malzeme. Genelde esnek yerlerde dolgu amaçlı kullanılır, vibrasyon sönümleyici değildir.

3- Takozlarda 2-3 shore sertlik değişimi, %2-3 kalıcı deformasyon değişimi bile ürünün piyasadan toplanmasına dahi neden olur. (3 yıl önce yaşadık, örneği var) Bu ürün kaç shore? Kalıcı deformasyonu yüzde kaç?

4- Metal ile kauçuğun birbirine yapışmasını sağlayan 2 kat olarak sürülen Chemosil denen bir malzeme var. bu, kauçuk yırtılsa dahi metalden ayrılmamasını sağlar. Bu nasıl sağlanacak?

 

Daha da detay eklerim fakat bunlar ana hatlar. Tavsiyem bu işe hiç girmemeniz kaliteli bir yan sanayi almanız, "nacizane" diyemeyeceğim maalesef sonucun cebinize yansıması kötü olabilir.

 

Saygılarımla

Not: Ülkemizde üretilip orijinal pakete giren çok ürün var, yerli üretime kalitesiz gözüyle bakmamak lazım.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Efe Serhan Oğuz
54 dakika önce, Ali Karadağ yazdı:

OEM ve Made in Germany/France/Spain vs. yazan ürünlerin dahi üretimini yapmış biri olarak aşağıdaki hususlara dikkat çekmek isterim;

 

 

 

Biresin  U1406 Kalıp yapımı için Elastomerik Döküm reçinesi

 

Nemden etkilenmez

Uygulamada mükemmel akışkanlık

Lastiğimsi yapı, yüksek kopma uzaması

İyi gerilme mukavemeti ve elastikiyet

Çok düşük çekme

Çok az su emişi

Onarımlarda kendi malzemesine iyi yapışma

 

Yoğunluk  1.05 g/cm³ ISO 1183

55 Shore A  ISO 868

Yırtılma direnci 12N/mm SO 34B

Gerilme mukavemeti 5 Mpa  ISO 527

Kopma uzaması 450%  ISO 527

 

Bu değerler sağlamlık için sizce yeterli midir?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen

Ne oldu bu iş, birkaç ay önce 190 lira tekizs veren biri olarak merak ettim :) yapan eleman pek memnun kalmamış sanırım

Yorum bağlantısı
Efe Serhan Oğuz

Bugün aldım gerekli ürünleri 30tl.

 

Akşama belli olacak artık tek tek fotoğraflıyorum ?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Efe Serhan Oğuz

Kulakların hepsini kontrol ettiğimde ön kulakta ve arkada yırtılmalar vardı. Çok büyük sorun yoktu yinede yırtık olan yerleri ve en dış yüzeyleri dayson extra ile doldurdum. Sol kulak kırık çıktı, yenisini almadım ve kaynakçıda vida kısmını kaynattırdım 10 tl ye ve tekrar taktım. Sorunun %90ı zaten kırık kulaktan kaynaklanıyormuş normal olarak. Az bir tütreşimim kaldı ama o da normal artık.  O an ki telaşla kırık kulağı çekemedim maalesef. Kırmızı ile çizdiğim yerden kırılmış kulak, hemen hemen buna benzer. Oraya yeni bir vida kaynağı yaptırdım. 1 kutu dayson 15 TL + Kaynak 10 TL = 25 TL ye sorunum hemen hemen bitti.

 

EPXX3A.jpgVrkkPZ.jpgjy998m.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...