İçeriğe Yönlendir

Aracımı Nasıl Kendim Boyayabilirim?


Rıza Burak

Recommended Posts

Rıza Burak

Merhaba arkadaşlar. İlk paragraf oldukça uzun, teknik bilgi içermiyor. Bu uzun yazıyı okumak istemezseniz eğer, alt satırlarda sayfayı ortadan kırmızı renkle böldüğüm bir çizgi var.  Ondan sonrası işin teknik kısmı, oradan da başlayabilirsiniz. Zamanınızı heba etmek istemem.

 

 

Selamlar.

Boya kelimesi emir cümlesi içerir. Yani şu şekilde: Şu aracı boya. Hani aracın üstüne yazar ya çocuklar beni yıka diye. Bu da onun gibi işte, "beni boya".  Beni boya beni boya diyor benim araba. Başlayalım boyamaya.

 

6 Ay önce ilk sahibinden 98 model bir Fiat Marea araç aldım. Piyasanın ortalaması fiyatla.  Araç şu :

jyOlqL.jpg

 

Göreceğiniz üzere aracımın kaputunda ezikler ve macuna kadar boya dökülmeleri mevcut. Aracın tavanı ve bagajı ise komple güneş yanıkları içinde. 

Vrn4Qv.jpg

 

Bu aracı boya masrafı olduğu için 16.250 liraya aldım. Bugünlerde elden çıkarmak istediğimde, boya masrafını da düşüp 14.250 liraya ilan girdim. Arayanlar ve aracı görenler ve hatta görmeyenler araçta boya masrafı var diye fiyat düşüyorlar. Benim zaten 2.000 lira boya masrafı düştüğüm aracı bir daha 2000-3000 lira boya masrafı var düşüyorlar ve hatta ben karşı olmama rağmen aracı orjinal tüpsüz olarak almış olmama rağmen araçda tüp yok, tüp masrafı da düşmek lazım diyerek aracı hop düşürüyorlar 12.000 Liraya.  5 ayda 5.000 lira düşer mi bir aracın fiyatı? 11.250 liraya alıcısı var şu anda.  

Tabi ki hepsinin cevabı bende mevcut.  Tüplü mü istiyorsun? Tüp takılmış olanını al. Boyalı mı istiyorsun? Boyalı olanını al. 11.000 liraya hem boyalı hem tüplü hem de masrafsız dünya kadar araba var.

Hatta bir kişi aradı özellikle tüpsüz istiyorum ben belediyede çalışıyorum, bizim otoparka tüplü araçla girmek yasak dedi. ve tabii ki benim düşüğüm boya masrafını o da düştü.  Anlayacağınız 15-20 gün ilan yayında kaldı ama neler neler yaşadık..

 

Sonra aracı sıfır araç almayı düşündüm. Bayilere gittim, Fiat Linea/Egea alsam, bu aracı 10.000 liraya geri alacağını söyledi. Peugeot 8.000 lira verdi. Wolksvagen 11-12 civarı alırım dedi. Almadı.

Bütün bu olumsuzluklara rağmen aracımın piyasa fiyatının benim aldığım fiyat olduğunu biliyorum. Ve yeni araç alınca da üzerime binecek vergi ve faiz yükünü hesapladım. Yıl başına 4000 ila 5000 lira arasında para ekstra ödemiş olacağım. Bu pek hoşuma gitmedi. 4 Yılda 20.000 Liraya yakın faiz ve vergi borcu benim arabamın tamamen yanıp kül olması demek. Bu hiç hoşuma gitmedi.

 

 

Aracımı boyatmaya karar verdim. İkitelli, Dudullu, Tuzla Sanayi sitelerinde 5000-6000-7000 lira gibi değişik fiyatlar aldım. Hatta bir tanesi ne dedi biliyorsmunuz, havalar şimdi soğuk, aracı bırakırsın. Dükkan içine alırım ama dükkan dar ve içerde de boyanan başka araçlar var. Onların işi bittikçe senin aracını alırım. 7.000 liraya çok güzel boyarım parmaklarını yersin ama asna teslim etmem Mayıs ayını bulur dedi. Adam arabayı Mart ayında alacak, Mayıs'da geri verecek üstüne bir de 7.000 liraya boyayacak. 

 

Ama şunu anladım, bu devirde en iyi araç=sahip  olduğun araç. 

 

Bütün bu ölü gömücü, saçma sapan insanlar yüzünden aracımı kendim boyamaya karar verdim. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Aracımı kendim boyayacağım. Site içinde oturmam nedeniyle kapalı bir alanım yok. Kapalı otopark var fakat orada yüksek gürültüyle çalışan kompresörle boya yapmama izin vermezler. Bu yüzden ya nispeten daha sessiz olan bir elektrikli boya tabancası alacağım, ya da aracı komple sprey boya ile boyayacağım.   Sprey boyadan önce bütün gece aklımı kurcalayan bir soru oluştu aklımda. Bir kaç kullanım videosu gördüm hoşuma gitti ama hiç tecrübe etmedim. 

Einhell, Bosch ve başka bazı markaların elektrikli sprey boya tabancaları var. Bunları kullanan var mıdır, tavsiye edermisiniz? Bana bu konuda bilgi vermeniz mümkün mü rica etsem ?

 

Bir kaç ürün görseli ekleyeyim :

 

mac-allister-boya-tabancasi-500-w-200002

einhell-elektrikli-sprey-boya-sistemi-tc

329837307_tn50_0.jpg?1522561139

Selamlar.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıza Burak

Ha bu arada, çok rica ediyorum yapma etme başaramazsın vaz geç gibi konulara girmeyelim. Bu hafta bu aracı boyamak için izin aldım. Yarın başlıyorum Allah'ın izniyle. Yapıcı yönde tüm eleştirilerinize açığım. Yıkıcı olan kısmı geçtiğimiz ay içinde çok sayıda yaşadım ben onu atlattım artık. Şimdi iş konuşma zamanı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

Anlaşılan bu işi yapmayı kafanıza koymuşsunuz zaten Ama o eldekilerle ne derece başarılı olur onu bilmek öğrenmek gerek. Boya atmak hiç de kolay iş değil öncelikle el becerisi gerek. Bence başlamadan önce hurdacıdan bir sac alıp üzerinde bir kaç deneme yapın. Yoksa çok kötü sonuçlarla karşılaşılabilir. 

Kaportadaki göçükleri düzeltip tekrar macunlamak falan beceri ve zaman gerektirir. Allah yardımcınız olsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Aracı satmaktan vazgeçerek en iyisini yapmışsınız. Boyamayı bu kadar kafaya taktığınıza göre mutlaka uygulamaları konusunda araştırma yapmışsınızdır. Ortamdaki toza dikkat edin derim ben. Kapalı da olsa otoparkta ciddi anlamda toz toplayabilir. Bunun yerine kaplama yapmayı düşündünüz mü?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Yaklaşık 40 sene önce 73 model reno12 aracımı kendim wagner marka elektrikli tabanca ile boyamıştım.İlk katı attarken acamiliğinizide atarsınız.En zor olan kısmı macunlanan yerleri eski haline getrime kısmı.Barada zımparalama işi çok önemli iyi araştırma yapın yada uygun bir makina varsa almanızı tavsiye ederim oldukça zaman alıyor.Şunuda unutmayı bir boyacınıki gibi olmuyor ama çok güzel bir zaman geçirmenizi sağlıyor :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

başka illerden teklif alsanız? bursa, konya vd.  kapalı otoparkta da olsa derme çatma bir çadır garaj gibi bir şey yapın naylon falan onun içinde yapın derim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Demir

Geçen gün jantlarımı kendim boyamaya kalktım sonucu boyacida bitti.
siz kafaya koymuşsunuz dönüş yok başlayacaksınız şimdi 2bin boya masrafı düşenler sizden sonra 5bin düşer.

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Öncelikle kolay gelsin. Başarının temelinde karar vermek yatar. Siz karar vermiş ve hazırlıklarını yapmışsınız. Bize izleyip tebrik etmek düşer.

Tabanca kısmına gelince birbirlerinden çok farklı olduklarını düşünmüyorum. Uygun ve bulması hangisi kolay ise onu alın bence.

Zımpara işleri için makinanız ve uygun aparatlarınız olsun ciddi zaman kazandıracaktır.

Haydi bismillah allah kolaylık versin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
A. Yıldırım Yıldız

Bmw forumunda kendi aracini boyayip ayrintili paylasab biri vardi. Basligi gorunce baktim ama cok foruma girmisim gecmiste ararken bir cok yer buldum ama aradigimi bulamadim. :-) 2008 yilinda Istanbul'da yasiyordum. Maslakta arkadaslarla kendi zevkinizi tatmin etmek icin bir atolyemiz vardi. Zaman sonra usta tuttuk isletmeye dondu ama hala kendi isimizi kendimiz yapiyorduk. Boya isinide kendimiz yapalim diye benim hafta ici kullandigim bir mazda vardi. Arabayi zaten sagini solunu kesip bicerken acimayayim diye aldim. Donordu yani. Siyahtida zaten. 92 model araba hala orjinal boyasi olunca aldik boyadik. Sonuctan memnunduk ama usta bir boyaci isi degil elbette. Bir kismi psikolojik olmakla beraber ortaya cikan tatmin etti. Hatta renk degistirdik. Komple soyduk kaporta ve saseden baska birsey kalmadi. Boya sokuldu. O derece ise ilk denemede kalkisip birde sedefli bal kopugu gibi bir renk isin icine girince ortaya ne ciksa tatmin olacaktik sanirim. :-) Muthis keyif aliyor insan. Yapilacak islemlerin sirasi biliniyor ve uygun ortam var ise neden olmasin? Zimpara konusunda yukaridaki mesajlara katiliyorum. Makina almak iyi olacaktir. Elle cok zor ve uzun suruyor. Naziniz gecen bu iste usta veya tecrubeli birinden destek veya en azindan bilgi alirsaniz hos olur. En kotu boyayi temin ettiginiz yerle konussaniz bu yonde belki onlarda yonlendirir. Cunku dikkat edilecek noktalari ilk defa yapacak birinin tahminle tespiti pek mumkun degil gibi. Biz 8 arkadas kafa patlattigimiz halde bir cok noktada neden boyle oldu sorusuna cevap bulamamistik. Dalgali bolgeler, kararmalar, golgeli efekt gibi gorunen bazi yerler vs vs. Ha bizimki kullanilan renk ve boya olarakta bazi hatalari gizleyebiliyordu. Isiga gore renk degisiyordu zira. Bura niye boyle diyene isiktan oyle deyip geciyorduk. :-)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

yazı çok gfüzel, manevi tarfına da bayıldım sıkılmadan da okudum.

Önceklikle boya işleminde üstünde durduğunuz noktada hata var. Boya tabancası kısmı işin en son noktası. Spreyle ,tabancadan da iyi sonuç alırısnız, zira boya işleminde asıl olan hazırlık kısmıdır.

3 aylık boya işlem zamanı içindeki bizim gözümüzün gördüğü katmanın süresi 1 saat... temeli hazırlaması 1 ay dır mesela

temeli çok iyi hazırlanmış bir parçaya spreyle de boya atsanız sonuç güzel çıkar. Yani tabanca kısmına çok takılmayın.

Fotodaki görünümdeki kaportayı evin otoparkında boyaya hazırlayamazsınız. Sİze verilen rakmalrda komple işçilik fiyatı. yani önce kaportacı çalışacak göçükleri düzeltecek, kilit /döşeme/elektirikçi parçaları sökecek, komple gövde kazınacak vs.

maliyet: sonuçta ortaya çıkacak olan görünüme göre belirlenir. sıfır şovrum arabası gibi istenirse 10 çıkar, normal seviyede güzellik için 6 çıkarsa, idare etsin ağbi görünümü 3 e de düşebilir (rakmaalr mesela cinsinden)

yakından incelemeden tahminim: minimum! 3 bin TL den aza bu kasa boyanmaz.üstü zevke bütçeye kalmış.

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

yazı çok güzel. bende hep kendim boyamak istemişindir. Ama ya boyaya hazırlaması? Hafta sonu izniniz zımpara, macun, zımpara, astar, boya gibi şeylere yetmeyecektir. Mobilyacı arkadaşım getirde şu eczanedeki bankoların kapaklarını boyayayım sana dedi. Beleş :) Bende elektrikli boya tabancası alayım dedim, onunla olmaz iyi iş çıkarmaz dedi. Kaldıki araç boyası çok daha narin. Önce o makina onu boyayabilir mi? belki küçük bir kompresör hem boyada hem zımparada size çok yardımcı olacaktır.  Merakla takipteyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Eğer halen kararlı iseniz öncelikle restorasyon konularını biraz okumanızı tavsiye ederim. Boyaya hazırlık safhası bir türlü bitmez. Nedenini ben kendim de bu işin içine girince anladım. Aşağıya linkini eklediğim konuda boyası çok kötü durumda olan 75 model  bir  mobileti boyaya hazırlıyorum. Ağustos'ta başladığım boya hazırlığını bu ay bitirebildim.

Yaptığım şeyler özetle:

Parçaların sökülmesi (kolay ve zevkli)

Boya sökücüyle boyanın kabaca kaldırılması (pis iş, boya sökücü vücudu yakıyor, eldivenleri eritiyor, maskesiz gözlüksüz asla denemeyin kesin sıçrar yüzünüze)

Kalıntıların zımparayla temizlenmesi (zevkli ama uzun sürüyor, size makine lazım burda.)

Ayrıntıların, kıyıda köşede kalan kalıntıların kazınması

İnce zımpara ile yüzeyin pürüzsüzleştirilmesi (nispeten kısa sürdü)

Kaportadaki yamukluklukların çekiçlenmesi (en sevdiğim bölümdü, evin ortasında dan dun)

Doldurulacak yerlerin macunlanması

Zımpara (Macun ve bu zımpara kısmını ben yapmadım, yeter dedim gayri)

Astar malzemeyi ben aldım boyacı 10 liraya attı.

Çok ince su zımparayla astarın pürüzsüzleştirilmesi..

 

İşte benim boya hazırlığım bu kadar uzun sürdü.

 

Size tavsiyem astar ve boya atma işini bir ustayla anlaşın, diğer işler, boya hazırlığı bende deyin.. En kötü ihtimalle 400-500 ustaya verirsiniz, 500 de malzemeye verseniz 1000 lira + müthiş bir tatmin duygusuyla bu işi halledersiniz..

Not: Arabanızın rengi neyse onu boyarsanız içlerine hiç dokunmazsınız. Direkler özellikle boyasız kalsın satarken rahat edersiniz..

 

Ayrıntılar resimler bu linkte

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıza Burak

Merhaba sevgili arkadaşlar. 

Bu değerli bilgileri paylaştığınız için teşekkür ederim. Elbette değerlendireceğim, yönlendirmeleriniz sayesinde güzel bir iş ortaya çıkarabileceğimizi düşünüyorum. 

Gün boyu tapatalk üzerinden cevaplanan bir mesajım var mı diye kontrol ettim ama hiç bir şey görememiştim. Bugün pazar herhalde forumda bu yüzden pek aktif değiller diye düşündüm.

 

Bu hal ve dün geceden kalan düşünceler içerisinde Tekzen'e gittim. 2 Tane elektrikli boya tabancası vardı. Biri Einhell 400 watt, 289 lira. Diğeri Bosch 600 watt 499 lira. Daha önce gene bu forumda benzer bir uygulamayı yapan bir arkadaşımıza başta Çağlar bey ve diğer bilgili,  bilgisini de paylaşmayı esirgemeyen dostlarımızın vermiş olduğu yorumları da unutmadan bu tabancaları incelediğimde, tabancaların nozül kısmının değişmediğini gördüm. Bize lazım olan 1.3 inceliğinde püskütrme yapamıyor bu cihazlar. Sadece dikey, yata ve oval olarak boya püskürtüyor. Nozül kısmı değişmiyor, püskürtme basınç ayarı var sadece. Hal böyle olunca eledim tabii.

 

Ryobi'nin pilli hava kompresörünü, gene aynı pil ile çalışan polisaj makinasını da gücü yetmeyeceği için eledim. Black&Decker'in 2hp 24 litre kompresörü vardı. 499 lira fiyat etiketiyle. Alsam çalıştıracağım ortam yok. Bir kere araç boyayacağım sonra ne işime yarayacak hadi satalım diye uğraşmak lazım ondan sonra. ikinci el alsam ne çıakcağı belli değil, deneyimim yok. Zaten yer de yok. Gene aynı kara düşünceler içinde döndüm geri. Aklımda tek şey var, önce zımpara, sonra macun sonra da sprey boya. Ve bundan daha fazla bir şey de yapabileceğimi sanmıyorum, uygun mekanım yok. 

 

Ben Anadolu yakası Tuzla'ya  5 ay önce taşındım. Aslen Beylikdüzü bölgesinde ikamet ederdim, çocukluğum yazları Kumburgaz'da geçti. Gençlik yıllarım Beylikdüzü -Silivri arasında geçti. Haliyle bütün tanıdıklarım, akrabalarım hep orada. Hani birisi gözlerimi bağlayıp bir yere atsa, gözüm kapalıyken geri geri yürüyerek evin yolunu bulabilirim. O derece yani [emoji4] Düşünmüyor değilim bir gün çıkıp gitsem, bagajda kocaman bir kompresör, yanında boya tabancaları ile bu işi tamamlayabileceğim bir kaç mekan var aslında. Ama sanırım bunu pek istemiyorum. Yani. 

 

Şimdiki B planı olmayan tek ve geçerli plan şu;  Elle zımpara, peşinden macun, peşinden sprey boya ve vernik. 

 

Akşam üzeri evde pineklerken elime bir kova aldım yarıya kadar su doldurdum ve bagajı zımparalamaya başladım. 60 Numara zımpara ile bagajın üst kapağını 45 dakika gibi bir sürede ıslak olarak zımparaladım. Diğer yarısı da sanırım gene 45 dakika sürer. Gerçekten yorucu bir şeymiş.   Zımparalama esnasında bazı yerler ister istemez en derine kadar indi. Ve bir kaç yer de zaten o haldeymiş ben zımparalamadan önce de aracın aslında sacının göründüğü yerler varmış arabada bunu fark ettim. Şunu sormak istiyorum, zımpara yaparken aracın sacına kadar inmiş olduğum bu yerlerin üstüne macun süreyim mi yoksa direk astar mı vurayım? 

 60 numaradan sonra elimde 280,420 gibi garip garip zımparalar var onları mı kullanayım, yada kademe kademe 1000-2000'lere mi çıkayım?

60.umarsnın açtığı derin çizikleri astar doldurmaz sanırım.

 

45 dakikalık emek ;

 

 

625b621adae82880427c288f5cd708ee.jpg

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

1 kat astar zaten atın bence çok iyi olur. Çünkü sac görünüyormuş.

düzeltemediğiniz yerlere macun yapacaksınız ama macun çekmek de bir sanat.. O kuruduktan sonra da sanatçı gibi orayı dümdüz yapmak için zımparayla uğraşacaksınız..

 

Siz anladığım kadarıyla kendiniz yapacaksınız her şeyi, karar vermişsiniz :) O halde boya ve astarı tüplere bastırır öyle yaparsınız. Astar atarken acemiliği de atarsınız iyi olur. Fakat astardan sonraki zımparanın nasıl yapıldığı da, ilk zımparanın nasıl yapıldığı kadar önemli. Çağlar abinin dediği gibi, güzel hazırlandıysa güzel boyanır. Benim konudaki jantlara bakın mesela.. 

 

Madem başladınız, stopları farları, cam lastiklerini, kapı kollarını varsa çıtaları bir sökün, zımpara atarken rahat edersiniz.. Sonra maskeleme bandıyla ve biraz gazeteyle gerekli yerleri kapatarak astar ve boya atacaksınız zaten. Fırın yoksa ki yok, astar boya arasına bir kaç gün boşluk bırakın..

 

Zımparayı hızlandırmak için bir polisaj makinesi edinin yoksa kapılara eğilmekten beliniz bacaklarınız mahvolacak..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çıplkak saca macun sürülecek. zımaparayı avucunuzda mı ttutunuz takoz aldınız mı? 1000-2000 zımpara boya sonrası pasta içindir çok incedir yani, boya öncesi zımpara 480 max 800 dür ona göre plan yapın.

arka cama mesela maskeleme yapmamıisınız, zımpara plastik ne varsa çizer, stobu da vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıza Burak
çıplkak saca macun sürülecek. zımaparayı avucunuzda mı ttutunuz takoz aldınız mı? 1000-2000 zımpara boya sonrası pasta içindir çok incedir yani, boya öncesi zımpara 480 max 800 dür ona göre plan yapın.
arka cama mesela maskeleme yapmamıisınız, zımpara plastik ne varsa çizer, stobu da vs.
Tamam. Öyle yapayım. Maskeleme ilk işimiz olsun. Zımparayı avucumda tuttum. Takoz alayım mı?
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

İş boya atmakta değil boyanacak yüzeyi hazırlamakta.Yukarıda Çağlar yazmış zaten. Macun attığınız yerleri düzeltmek ve pürüzsüz hale getirmek çok zaman alıyor ve oldukça yorucudur.Siz düzelttim sanacaksınız bir kat boya atınca kusurlar ortaya çıkacak sonra sil baştan.Ben 40 sene önce tabanca dahil 4 yada 5 tane kiloluk boya +zımpara vsi ile kaporta boya için istenen paranın %15 ine iş halletmiştim ama 20 gün civarında zamanımı almıştı. Ve boyacı işi kadarda güzel olmamıştı ama üniversitede okuyordum param yoktu zamanım boldu :)

4 dakika önce, Rıza Burak yazdı:
6 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:
çıplkak saca macun sürülecek. zımaparayı avucunuzda mı ttutunuz takoz aldınız mı? 1000-2000 zımpara boya sonrası pasta içindir çok incedir yani, boya öncesi zımpara 480 max 800 dür ona göre plan yapın.
arka cama mesela maskeleme yapmamıisınız, zımpara plastik ne varsa çizer, stobu da vs.

Tamam. Öyle yapayım. Maskeleme ilk işimiz olsun. Zımparayı avucumda tuttum. Takoz alayım mı?

 Takozsun olmaz zaten...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fizik kanunu: avuçla bastırınca düz yüzey oluşmaz imkansız, şu an gözükmüyor ancak ovalı tepeli oldu bagaj. alttan çıkan beyaz görünüme siyah sprey fıslayın, az az çok az, nokta nokta gibi düşşsün bagaja siyahlar. sonra takozla zımparalayın farkı göreceksiniz. siyah kalanlar çukur, beyazlaşanlar tepe

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kolay gelsin.
Daha önce bir üyemiz boyamıştı aracını.
Ararsanız forumda bulabilirsiniz konusunu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

En son soracağınız şeyi ilk başta sormuşsunuz.

Arabanızın kaportası ok gibi olsun. Rulo ile bile boyasınız çok güzel olur.

Kaportası düzgün olmayan arabayı robot bile boyasa güzel olmaz.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Çilo

Asıl üzücü olacak şu. O kadar uğraştıktan sonra gidip tekrar boyacıya al şunu boya demek.

Boya metalik renk mutlak fırın boya gerektirir. Dış ortamda ister istemez toz zerrecikleri olur ve boyada lekeler oluşturur.

Artı boyada dalgalar oluşur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Bence hurda bi araç üzerinde deneme yapılmalı, ardından kendi aracınızda uygulanmalı diye düşünüyorum :) Başarılar keyifle takip ediyor olacağım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...