Köksal Yılmaz 2 Nisan 2018 Paylaş 2 Nisan 2018 Linkte motorlu araçlar teknolojisi altında boyama ile ilgili güzel ders notları var, okumanızı tavsiye ederim. http://www.megep.meb.gov.tr/?page=moduller 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Nisan 2018 Paylaş 2 Nisan 2018 Resimleri şimdi pc'den baktım... Kaporta kötü durumda.. Kaportacı gerek buna.. 1 Yorum bağlantısı
Rıza Burak 2 Nisan 2018 Yazar Paylaş 2 Nisan 2018 Dostlar selam. Daha önceki konuyu baştan aşağı okudum. Başka araştırmalarım da oldu elbette bu yönde. Aracı komple boyamak için diğer konuda arkadaşımız 4 litre boya kullanmıştı. Kompresörle. Normalde bir boyacı 3.5 litreye yapar ama sen 4.5 litre kadar kullanırsın şeklinde yorumlar mevcuttu. Bundan yola çıkarak benim de aracı 4-5 litre arası boya kullanarak boyayacağım ortaya çıkıyor. Bu sabah boya firmasına gittim. Boyayı spreye basıyorlar. Sprey 120 ml boya, 300 ml de gaz alıyor. Kutu başına 35 liraya anlaştık. Aracı en iyi ihtimalle 4 litre ile boyayacak olsam 34 kutu 4080 ml yapar. Toplam tutar 1190 TL edecek. bunda kutu başına 35 değil de 30 liraya anlaşırsak eğer 1020 TL edecek. 1000 Lira boya. 10 Kutu astar için kullansam ve daha ucuz olacağından 20 lira desem 200 TL astar. 10 Kutu da verrnik için kullanacak olsam ve bunu da 20 liradan hesaplarsak 200 TL Vernik Toplamda 1400 Lira (en iyi ihtimalle) cebimden çıkacak olan para. Macun ve zımpara zaten aldım onları hesaba katmıyorum. Ama söyleyeyim 100 liraya yakın tuttu. Şimdi, kompresörüm olmadığı için veya alsam bile çalıştıracak yerim olmadığı için fazla fazla boya kullanmak mecburiyetindeyim. Yukarıdaki hesapta olduğu gibi. El yatkınlığım var Allaha şükür ite kaka bir şekilde yapılabilir. Hadi işin tekniğini geçtik. Göze hitap eden bir konuda sonucunu kestiremediğim bir şey için çok yoğun emek sarf edeceğim. Çokça gezdim ve samimiyetine güvendiğim bir usta buldum, 2300 liradan 1800 liraya fiyatı indirdim. Aracı teslim ettim. 300 Lira fark için de sanırım bu kadar eziyet çekmeye değmez. Benim gibi boyayı kendisi yapmaya kalkışacak arkadaşlar için şöyle bir tavsiyem olacak : Kompresörü ve boya ekipmanları olan birisiyle anlaşsınlar. Mobilyacı bile olur. Zımpara ve macun işin hammaliyesi. Bunlar sürecin en ucuz ama en zahmetli kısmı. Bu kısım el yordamıyla bir şekilde halledilebilse bile boya, vernik ve astar maliyetleri litreyle alınca çok daha ucuza geliyor. Hesaplamaları doğru yaptıysam eğer, bir aracı boyamak için sadece boya masrafı 250 TL, spreye basınca bu rakam 1400 Liraya çıkıyor. Vernik ve astar için de benzer oranlar geçerli. Toplamda 500 Lirayı aşmayacak sıvıların tutarı spreye basınca 1000-1200 lira kadar artıyor. Buna değmez. Ekonomik nedenlerden ötürü kompresör olmadan spreyle komple oto boyamak mantıklı değil. Rötuş için olabilir. Süreç boyunca beni değerli bilgilerinden mahrum etmeyen siz sevgili dostlarıma bir teşekkürü borç bilirim. 8 Yorum bağlantısı
Harun Özden 2 Nisan 2018 Paylaş 2 Nisan 2018 Boya sonrası ilk görüntü güzel olsa bile, hazırlığı iyi yapılmamış boya sonradan vernik atması boya dökülmesi vb. sıkıntılar sebebi ile can sıkıyor. Boya yaptırılacaksa biraz fazla verip sağlam yaptırmak en güzeli Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Nisan 2018 Paylaş 2 Nisan 2018 3 saat önce, Rıza Burak yazdı: Aracı teslim ettim. 300 Lira fark için de sanırım bu kadar eziyet çekmeye değmez. okurken hesabı yapıyordum li bunu yazacaktım , ilave olarak sizin kaba maliyet zaten tutmayacak ve 1800-2000 e zaten çıkacaktı ve çıkacak sonuç ta boyacının yaptığını yanına bile yaklaşmayacaktı. sol ön kapıyı kim düzeltecek? 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 2 Nisan 2018 Paylaş 2 Nisan 2018 Uzun uzun okumadım da kıssadan hisse . Aracı siz boyarsaniz da tekrar boya masrafı var güzel Olmamış diyen olacaktır. Bence pazarlık yada masrafı peşin düşmeyin. 16 yazın gelen masrafi var derse masrafı düşün 11 liraya Tofaş yok. Mekanik sıkıntı yoksa keyfe keder boyasın alan Sonunu en son okudum mantıklı olmus 1 Yorum bağlantısı
Rıza Burak 2 Nisan 2018 Yazar Paylaş 2 Nisan 2018 (düzenlendi) 57 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: okurken hesabı yapıyordum li bunu yazacaktım , ilave olarak sizin kaba maliyet zaten tutmayacak ve 1800-2000 e zaten çıkacaktı ve çıkacak sonuç ta boyacının yaptığını yanına bile yaklaşmayacaktı. sol ön kapıyı kim düzeltecek? Kaporta sorunlarını da boyacı kendi kaportacısına düzelttirecek. Araç çıktıktan sonra döşeme işi var, onda geri dönüş yapmayacağım döşemelik kumaş da hazır kılıflar da. Yeni bir konu açarım oradan yazarım. Dışını yapamadık bari içini yapalım dimi 2 Nisan 2018 tarihinde Rıza Burak tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 2 Nisan 2018 Paylaş 2 Nisan 2018 İhtiyaç kalmamış ama, Böyle durumlar için Bauhaus da kiralama hizmeti veriyorlar aklınızda bulunsun. Kompresör satın almak yerine 1 -2 gün kiralanıp kullanmak oldukça mantıklı olacaktır. Yorum bağlantısı
Emre Demir 4 Nisan 2018 Paylaş 4 Nisan 2018 Tekerleği yeniden icat etmeye gerek yok derler hocam en mantıklısı olmuş. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Nisan 2018 Paylaş 4 Nisan 2018 Doğrusunu yapmışsınız. Sonucu bekliyoruz sabırsızlıkla. Yorum bağlantısı
Recommended Posts