Ali Cihangiroğlu 28 Nisan 2018 Paylaş 28 Nisan 2018 (düzenlendi) anladığım porşta olan, gazdan ayağını çektin, şanzıman motoru ayırdı ama şanzımanın kendisi o esnada ne yapıyor, klasik manuel şanzımanda boşa atarsan şanzıman teker dönüşüyle doğal olarak döner durur, yani boşta döner, porşta şanzıman ne yapıyor, kesin diyebiliyormusunuz şanzıman tamamen boşta çalışıyor, yoksa vitesin birine geçik durumda aslında fakat motordan ayrı dönüyormu, gerektiğinde anında müdahale ediyor.... yani şöyle demek istedim, normal manuel şanzımanda, benim arabada misal, boşa attım debriyajıda bıraktım, araç kayıyor, dediğim bu değil, 100 le gidiyorum rampa aşşağı, sadece debriyaja bastım, vites hala 5 te ve ben tetikte ayak debnriyajda basılı vaziyette aracı izliyorum, fazla hızlanmaya başlarsa yarım debriyaj yapıyorum misal, porşun yaptığı bu tarz birşey olmalı, rastgele salmıyordur bence, devir yanıltmasın sizi.... 28 Nisan 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2018 Paylaş 28 Nisan 2018 fiesta manuelde zaten var yani bu teknoloci,, left leg tech. 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Nisan 2018 Paylaş 28 Nisan 2018 (düzenlendi) 3 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: fiesta manuelde zaten var yani bu teknoloci,, left leg tech. boşa demiyoruz Überr diye, demek LLT var, var var şimdi hatırladııım evet yazıyordu sanırım kitapçıkta gördünmü koca porş bile yanında geri kaldı, adamlar daha yeni yapmış bizim überr de zaten varmış 28 Nisan 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Nisan 2018 Paylaş 28 Nisan 2018 Şimdi, Mehmet Göktürk yazdı: Prophet Gear Ooo en gelişmiş sistem, buda mevcut Überr Fiestada olmayanlar düşünsün.... 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Nisan 2018 Paylaş 28 Nisan 2018 47 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Aşağıdaki videoyu mutlaka izleyin Translate edemedim. Ne oluyormuş ? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Nisan 2018 Yazar Paylaş 29 Nisan 2018 Bu yakıt tüketim videosunda seat ateca dsg sık sık boşta gidiyor.. https://youtu.be/EicKIWRMX3A Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Nisan 2018 Paylaş 29 Nisan 2018 (düzenlendi) boşa aldı almadı olayında sıkıntı şu, sanırım bu oto şanzımanlar normal düz şanzımandaki gibi çalışmıyor, bizde yüksek hızda attın boşa, saldın arabayı, ondan sonra hadi takayım vitese diyorsun, mesela 5 e atman gerekirken 4 e attın ve debriyajı hızlı bıraktın, gazada basmadın olması gereken devre getirmedin motoru, ne oldu şimdi? araç yığıldı, aktarmalara motora şanzımana aşırı yük bindi, dsg de bu olmaz herhalde, o kavramaya gireceğinde devride kavramanın yumuşak tam dozunda devreye girmesini ayarlıyordur, o yüzden boşa attı sonra tekrar kavradı durumunun zararı olmuyor sanırım... manuel şanzımanda boşta giderken tekrar vitese taktığında acemiysen motordan anlamıyorsan araca hasar verir hatta kaza bile yaparsın, kendim için konuşayım, 5 te boşa attım (atmam ama hadi attım) araç biraz yavaşladı, 5 e yada 4 e falan atacağım, hıza bakmam yeter, hıza bakınca (hatta bakmıyorum artık, aracın sesinden biliyorum ne olduğunu) hangi viteste ve devirde olacağını bilirim, vitese attığımda attığımı motor sesinden hariç anlayacak adam gelsin yanıma demek istediğim bunu yapabiliyorsanız araca zararı yok, yapabildiğimden dolayı zaten baskı balatam en az 250 bin km gider, fren balatalarım hala orjinal balata ve diskler var araçta, 192 binde, yani bu olayı yapabiliyorsanız tamam, yok tutturamıyorsanız araca zarar verirsiniz, şaft varsa araçta dahada sakat, hem ıstavrozlara hem difrensiyelde zarar gelir vs. bunu yapabilseniz bile rampa inişte ve hızlıysanız boşa atmak düz şanzımanlı araçta tehlikeldir, araç birçok açıdan fren açısından hatta bazen viraj dönüşe, yol tutuşa kadar dengesizleşir çekiş boşta olunca vs... bu devir tutturma ve baskı dozajını ayarlama olayını dsg tam yapıyor demekki ki sorun hissetmiyorsunuz, ayrıca araç boşa atılmaz kuralı bunda zararlı olmuyor çünki bu şanzıman geçişte hata yapmıyor, rampa inişte baktı hızlanma gidiyor hafiften başlıyor kavaramaya sanırım motor frenini kullanıyor, virajı falan algılıyor ona göre hareket ediyor yani bunun gibi bir durum olmalı, karar veriyor alet, yoksa her gazdan çektiğinde boşa atıp sen gaza dokunana kadar salmıyor aracı, o esnada duruma bakıyor uygun vitesi sürekli seçiyor hazırda ve tetikte bekliyor olmalıki bu işi dediğiniz gibi yapabilsin.... 29 Nisan 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 29 Nisan 2018 Paylaş 29 Nisan 2018 Boşa atıyorsa cut-off olayı nasıl oluyor? Cut-off yapıyordur heralde. E o zaman klima, şarj dinamosu ve hatta direksiyon (tam elektrikli olanlar hariç) nasıl oluyor? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Nisan 2018 Paylaş 29 Nisan 2018 evet birde bu yönü var, boşa atıyorsa cut-off yapamaz çünki motor çalışmalı, ee ne oldu şimdi, ne faydası oldu boşa atmanın, kompresyon frenide yok, yakıt harcıyor hala, ne anladık bu işten.... Yorum bağlantısı
Tuluhan Şıpka 29 Nisan 2018 Paylaş 29 Nisan 2018 D ve S modlarinda durum farkli sanki...S modunda motor freni hissediliyor Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 29 Nisan 2018 Paylaş 29 Nisan 2018 Araştırdığım kadarıyla şöyle söyleniyor; Yelken modunda boşa alıyor. VW sözlükte “motor ile şanzıman ayrılır” diyor. Diğer tabirle boşa alıyor. Veya manuele göre tam karşılığı debriyaja basmak oluyor. Ancak bu durumda cut-off yapmadığı söyleniyor. Sebep olarak tatlı eğimlerde ayağımızı gazdan çekince kompresyondan dolayı yavaşlayacak. Ancak cut-off yapmayıp rölanti devrinde devam ederse hız kaybı daha az olacak, bu yelken modunda harcanan yakıt, cut-off sonrası hızlanmak için harcanan yakıta göre daha ekonomik diye düşünülmüş. Bana kalırsa eğim arttığında boşa almayıp cut-off yapıyor. Tatlı eğimde ise boşa alıp hız kaybetmeden tabir yerinde ise yelken gibi süzülüp gitmesini sağlıyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 29 Nisan 2018 Paylaş 29 Nisan 2018 Bazı elektriklilerde yüzde 90 sadece gaza basarak veya çekerek kullanılabiliyormuş, sadece acil durumlarda frene basılıyor. Motor freni çok kuvvetli. Elektriklilerle alışkanlıklar epey değişecek yani. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 29 Nisan 2018 Paylaş 29 Nisan 2018 1 saat önce, Evren Erakçora yazdı: Bazı elektriklilerde yüzde 90 sadece gaza basarak veya çekerek kullanılabiliyormuş, sadece acil durumlarda frene basılıyor. Motor freni çok kuvvetli. Elektriklilerle alışkanlıklar epey değişecek yani. Rejerenatif brake sistemi bizde şöyle, Ayağını gazdan çekince sürüş moduna göre soft duruyor. Eğer frene basılır ise daha sert devreye giriyor fren dozajına göre. Ayak freninden güçlü motor freni 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Nisan 2018 Paylaş 29 Nisan 2018 (düzenlendi) 3 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı: Araştırdığım kadarıyla şöyle söyleniyor; Sebep olarak tatlı eğimlerde ayağımızı gazdan çekince kompresyondan dolayı yavaşlayacak. Ancak cut-off yapmayıp rölanti devrinde devam ederse hız kaybı daha az olacak, bu yelken modunda harcanan yakıt, cut-off sonrası hızlanmak için harcanan yakıta göre daha ekonomik diye düşünülmüş. Bana kalırsa eğim arttığında boşa almayıp cut-off yapıyor. Tatlı eğimde ise boşa alıp hız kaybetmeden tabir yerinde ise yelken gibi süzülüp gitmesini sağlıyor. hımm, bu mantıklı, anlık durumu kontrol ediyor, öyle rampa aşşağı atmıyor tam boşa şimdi mantıklı oldu... 29 Nisan 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Nisan 2018 Paylaş 29 Nisan 2018 5 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: ee ne oldu şimdi, ne faydası oldu boşa atmanın, üretici taş mı yesin kurcalamasak Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Nisan 2018 Paylaş 29 Nisan 2018 yesin biraz, hep bizmi yiyeceğiz 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Nisan 2018 Paylaş 29 Nisan 2018 9 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: evet birde bu yönü var, boşa atıyorsa cut-off yapamaz çünki motor çalışmalı, ee ne oldu şimdi, ne faydası oldu boşa atmanın, kompresyon frenide yok, yakıt harcıyor hala, ne anladık bu işten.... Araç yolun eğimini, frene basıp basmadığını ve frene ne kadar bastığını ayrıca, gazı ne kadar hızlı bıraktığını ve frene ne kadar hızlı bastığını da biliyor ve onlara göre hareket ediyor. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 30 Nisan 2018 Paylaş 30 Nisan 2018 Peygamber vitesinden devam edelim en iyisi. Ses yok fren yok birşey yok Allah a emanet 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 30 Nisan 2018 Paylaş 30 Nisan 2018 Ne varsa manuelde var aga, bu net, en sağlamı Yorum bağlantısı
Servet Aydın 30 Nisan 2018 Paylaş 30 Nisan 2018 (düzenlendi) 8 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: Ne varsa manuelde var aga, bu net, en sağlamı Seversin 95 model turbo dizel deutz motorlu 30 Nisan 2018 tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cem Işık 2 Mayıs 2018 Paylaş 2 Mayıs 2018 Bugün kartını bozduğum alet değil mi bu yahu😬çok dayanıksız canım,8-10 entegresini kırıyosun hemen bozuluyo 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Mayıs 2018 Paylaş 2 Mayıs 2018 On 30.04.2018 at 14:08, Servet Aydın yazdı: Seversin 95 model turbo dizel deutz motorlu sevdim, motorda iyiymiş hani Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Mayıs 2018 Paylaş 2 Mayıs 2018 1 saat önce, Cem Işık yazdı: Bugün kartını bozduğum alet değil mi bu yahu😬çok dayanıksız canım,8-10 entegresini kırıyosun hemen bozuluyo Çalıştı lem ama 250 volt Hanifi'yi inceden sevdi Yorum bağlantısı
Recommended Posts