İçeriğe Yönlendir

Motor Freni Motorun Ömrünü Çalıyor mu?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

anladığım porşta olan, gazdan ayağını çektin, şanzıman motoru ayırdı ama şanzımanın kendisi o esnada ne yapıyor,  klasik manuel şanzımanda boşa atarsan şanzıman teker dönüşüyle doğal olarak döner durur, yani boşta döner,   porşta şanzıman ne yapıyor, kesin diyebiliyormusunuz şanzıman tamamen boşta çalışıyor, yoksa vitesin birine geçik durumda aslında fakat motordan ayrı dönüyormu, gerektiğinde anında müdahale ediyor....

 

yani şöyle demek istedim, normal manuel şanzımanda, benim arabada misal, boşa attım debriyajıda bıraktım, araç kayıyor,  dediğim bu değil,  100 le gidiyorum rampa aşşağı, sadece debriyaja bastım, vites hala 5 te ve ben tetikte ayak debnriyajda basılı vaziyette aracı izliyorum, fazla hızlanmaya başlarsa yarım debriyaj yapıyorum misal,  porşun yaptığı bu tarz birşey olmalı, rastgele salmıyordur bence, devir yanıltmasın sizi....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
3 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

fiesta manuelde zaten var yani bu teknoloci,, left leg tech.

boşa demiyoruz Überr diye,  demek LLT var, var var şimdi hatırladııım evet yazıyordu sanırım kitapçıkta :tongue:

 

gördünmü koca porş bile yanında geri kaldı, adamlar daha yeni yapmış bizim überr de zaten varmış :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Şimdi, Mehmet Göktürk yazdı:

Prophet Gear

 

Ooo en gelişmiş sistem, buda mevcut Überr Fiestada :D olmayanlar düşünsün....

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
47 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Aşağıdaki videoyu mutlaka izleyin

 

 

 

Translate edemedim. Ne oluyormuş ? 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

boşa aldı almadı olayında sıkıntı şu, sanırım bu oto şanzımanlar normal düz şanzımandaki gibi çalışmıyor,   bizde yüksek hızda attın boşa, saldın arabayı, ondan sonra hadi takayım vitese diyorsun, mesela 5 e atman gerekirken 4 e attın ve debriyajı hızlı bıraktın, gazada basmadın olması gereken devre getirmedin motoru, ne oldu şimdi? araç yığıldı, aktarmalara motora şanzımana aşırı yük bindi,  dsg de bu olmaz herhalde, o kavramaya gireceğinde devride kavramanın yumuşak tam dozunda devreye girmesini ayarlıyordur, o yüzden boşa attı sonra tekrar kavradı durumunun zararı olmuyor sanırım...

 

manuel şanzımanda boşta giderken tekrar vitese taktığında acemiysen motordan anlamıyorsan araca hasar  verir hatta kaza bile yaparsın,   kendim için konuşayım, 5 te boşa attım (atmam ama hadi attım) araç biraz yavaşladı, 5 e yada 4  e falan atacağım, hıza bakmam yeter, hıza bakınca (hatta bakmıyorum artık, aracın sesinden biliyorum ne olduğunu) hangi viteste ve devirde olacağını bilirim, vitese attığımda attığımı motor sesinden hariç anlayacak adam gelsin yanıma :)   demek istediğim bunu yapabiliyorsanız araca zararı yok, yapabildiğimden dolayı zaten baskı balatam en az 250 bin km gider, fren  balatalarım hala orjinal balata ve diskler var araçta, 192 binde,  yani bu olayı yapabiliyorsanız tamam, yok tutturamıyorsanız araca zarar verirsiniz, şaft varsa araçta dahada sakat, hem ıstavrozlara hem difrensiyelde zarar gelir vs. bunu yapabilseniz bile rampa inişte ve hızlıysanız boşa atmak düz şanzımanlı araçta tehlikeldir, araç birçok açıdan fren açısından hatta bazen viraj dönüşe, yol tutuşa kadar dengesizleşir çekiş boşta olunca vs...

 

bu devir tutturma ve baskı dozajını ayarlama olayını dsg tam yapıyor demekki ki sorun hissetmiyorsunuz, ayrıca araç boşa atılmaz kuralı bunda zararlı olmuyor çünki bu şanzıman geçişte hata yapmıyor, rampa inişte baktı hızlanma gidiyor hafiften başlıyor kavaramaya sanırım motor frenini kullanıyor, virajı falan algılıyor ona göre hareket ediyor yani bunun gibi bir durum olmalı, karar veriyor alet, yoksa her gazdan çektiğinde boşa atıp sen gaza dokunana kadar salmıyor aracı, o esnada duruma bakıyor uygun vitesi sürekli seçiyor hazırda ve tetikte bekliyor olmalıki bu işi dediğiniz gibi yapabilsin....

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Boşa atıyorsa cut-off olayı nasıl oluyor?

Cut-off yapıyordur heralde. E o zaman klima, şarj dinamosu ve hatta direksiyon (tam elektrikli olanlar hariç) nasıl oluyor?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

evet birde bu yönü var, boşa atıyorsa cut-off yapamaz çünki motor çalışmalı, ee ne oldu şimdi, ne faydası oldu boşa atmanın, kompresyon frenide yok, yakıt harcıyor hala, ne anladık bu işten....

Yorum bağlantısı
Tuluhan Şıpka

D ve S modlarinda durum farkli sanki...S modunda motor freni hissediliyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Araştırdığım kadarıyla şöyle söyleniyor;

 

Yelken modunda boşa alıyor. VW sözlükte “motor ile şanzıman ayrılır” diyor. Diğer tabirle boşa alıyor. Veya manuele göre tam karşılığı debriyaja basmak oluyor.

Ancak bu durumda cut-off yapmadığı söyleniyor. Sebep olarak tatlı eğimlerde ayağımızı gazdan çekince kompresyondan dolayı yavaşlayacak. Ancak cut-off yapmayıp rölanti devrinde devam ederse hız kaybı daha az olacak, bu yelken modunda harcanan yakıt, cut-off sonrası hızlanmak için harcanan yakıta göre daha ekonomik diye düşünülmüş. 

Bana kalırsa eğim arttığında boşa almayıp cut-off yapıyor. Tatlı eğimde ise boşa alıp hız kaybetmeden tabir yerinde ise yelken gibi süzülüp gitmesini sağlıyor. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bazı elektriklilerde yüzde 90 sadece gaza basarak veya çekerek kullanılabiliyormuş, sadece acil durumlarda frene basılıyor. Motor freni çok kuvvetli. Elektriklilerle alışkanlıklar epey değişecek yani.  

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
1 saat önce, Evren Erakçora yazdı:

Bazı elektriklilerde yüzde 90 sadece gaza basarak veya çekerek kullanılabiliyormuş, sadece acil durumlarda frene basılıyor. Motor freni çok kuvvetli. Elektriklilerle alışkanlıklar epey değişecek yani.  

Rejerenatif brake sistemi bizde şöyle, 

Ayağını gazdan çekince sürüş moduna göre soft duruyor. Eğer frene basılır ise daha sert devreye giriyor fren dozajına göre. Ayak freninden güçlü motor freni 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
3 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Araştırdığım kadarıyla şöyle söyleniyor;

 

Sebep olarak tatlı eğimlerde ayağımızı gazdan çekince kompresyondan dolayı yavaşlayacak. Ancak cut-off yapmayıp rölanti devrinde devam ederse hız kaybı daha az olacak, bu yelken modunda harcanan yakıt, cut-off sonrası hızlanmak için harcanan yakıta göre daha ekonomik diye düşünülmüş. 

Bana kalırsa eğim arttığında boşa almayıp cut-off yapıyor. Tatlı eğimde ise boşa alıp hız kaybetmeden tabir yerinde ise yelken gibi süzülüp gitmesini sağlıyor. 

hımm, bu mantıklı, anlık durumu kontrol ediyor, öyle rampa aşşağı atmıyor tam boşa :)  şimdi mantıklı oldu...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
5 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

ee ne oldu şimdi, ne faydası oldu boşa atmanın,

üretici taş mı yesin kurcalamasak

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
9 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

evet birde bu yönü var, boşa atıyorsa cut-off yapamaz çünki motor çalışmalı, ee ne oldu şimdi, ne faydası oldu boşa atmanın, kompresyon frenide yok, yakıt harcıyor hala, ne anladık bu işten....

 

Araç yolun eğimini, frene basıp basmadığını ve frene ne kadar bastığını ayrıca, gazı ne kadar hızlı bıraktığını ve frene ne kadar hızlı bastığını da biliyor ve onlara göre hareket ediyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Peygamber vitesinden devam edelim en iyisi. Ses yok fren yok birşey yok Allah a emanet :)

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)
8 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Ne varsa manuelde var aga, bu net, en sağlamı :)

Seversin :) 95 model turbo dizel deutz motorlu 

 

 

 

 

IMG-20180430-WA0005.jpeg

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Bugün kartını bozduğum alet değil mi bu yahu😬çok dayanıksız canım,8-10 entegresini kırıyosun hemen bozuluyo

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
On 30.04.2018 at 14:08, Servet Aydın yazdı:

Seversin :) 95 model turbo dizel deutz motorlu 

 

 

 

 

 

sevdim, motorda iyiymiş hani :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
1 saat önce, Cem Işık yazdı:

Bugün kartını bozduğum alet değil mi bu yahu😬çok dayanıksız canım,8-10 entegresini kırıyosun hemen bozuluyo

Çalıştı lem ama 250 volt Hanifi'yi inceden sevdi 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...