İçeriğe Yönlendir

Otoyol ve Köprü Ücretleri Hakkında


Mehmet Muhip Yılmaz

Recommended Posts

Servet Aydın

Demirbaş olarak hepsi iyi yatırım uzun vadede. Hadi üretim esnasında kazığı yedik, yarın işletme devlete geçince bakımı kılı tüyü sağmasalar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Servet Aydın yazdı:

Demirbaş olarak hepsi iyi yatırım uzun vadede. Hadi üretim esnasında kazığı yedik, yarın işletme devlete geçince bakımı kılı tüyü sağmasalar

Adam çıkmaz ordan

Erhan Doruk yazdı:

Çanakkale köprüsünün güncel sözleşmedeki araç başı geçiş ücreti 17.70 eur. Güncel kurla 290 tl olması lazım. 200 tl açılış için ayağımız alışsın rakamı. 

 

Günlük 45.000 x 17.70 = 796.500 eur

 

köprünün açıklanan maliyeti 2 milyar 545 milyon eur

 

3195 günde maliyetini çıkarıyor. Yani 8.7 yılda amorti ediyor. Köprüyü yapan firma 11 yıl işletecek. Yapım maliyetini şişirmedilerse , diğer yapılan anlaşmalardan daha iyi görünüyor. 

 

 

 

 

 

 

45 bin araç geçmiyor. Velev ki geçti o verilen para uzaydan mı geliyor?

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Mehmet Göktürk yazdı:

Adam çıkmaz ordan

45 bin araç geçmiyor. Velev ki geçti o verilen para uzaydan mı geliyor?

Tabi ki geçmiyor ancak bir şekilde kredi ödemesi gibi ödeniyor. Araç geçtikçe devletin yükü azalıyor.  Ancak bu para köprü yerine üretim yapacak bir fabrikaya gömülse ülkeye daha fazla değer katardı. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Erhan Doruk yazdı:

Tabi ki geçmiyor ancak bir şekilde kredi ödemesi gibi ödeniyor. Araç geçtikçe devletin yükü azalıyor.  Ancak bu para köprü yerine üretim yapacak bir fabrikaya gömülse ülkeye daha fazla değer katardı. 

Devlet kim halk kim?

200 tl deli dumrul işi bir vergi değil midir? 

Dün inceledim amonyak farbikası.. doğalgazı buharla yakıp içinden kıvılcım geçiriyorsun.. tabi büyük işlem.. dedim gübre ithal ediyoruz halimize bak.. bari yap işlet sat diye gübre fabrikası yapaydılar..

Erhan Doruk yazdı:

Tabi ki geçmiyor ancak bir şekilde kredi ödemesi gibi ödeniyor. Araç geçtikçe devletin yükü azalıyor.  Ancak bu para köprü yerine üretim yapacak bir fabrikaya gömülse ülkeye daha fazla değer katardı. 

O kadar kazık fiyata neden yapılıyor bunlar anlamak mümkün değil.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erhan Doruk yazdı:

Tabi ki geçmiyor ancak bir şekilde kredi ödemesi gibi ödeniyor. Araç geçtikçe devletin yükü azalıyor.  Ancak bu para köprü yerine üretim yapacak bir fabrikaya gömülse ülkeye daha fazla değer katardı. 

Vergi nedir? Yol köprü okul hastane gibi hizmetlerin ulaşmasıdır. İlkokul tabiriyle bu. Vergi ile fabrika kurulur cümlesi nerede geçiyor?

 

bu mantık yanlış. Üretimi halk yapar, satar. Devletin buradaki rolü kolaylık sağlama, birleştirme olabilir. Mesela devlet bölgeye sulama için baraj yapar. Ama tarla işletmez. Bunun üstüne gidilmeli. Fabrika fabrika denip duruyor. Devlet ticarethane değil. Halk yapmıyorsa bu halkın tembelliğidir. Devlet bunun için planlama yapabilir, kooperatiflar oluşturulmasına destek olabilir veya dış pazar bulunmasında bürokrat düzeyinde görüşmeler yapabilir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Özel sektör yapmadı mı Tansu? Köprüyü şimdi? Ben ne dedim?

Tembellikle açıklanamaz. Bürokrasiyi alaşağı eden bi gecede kur faiz herşeye operasyon yapabilen bi yönetim güçlü yönetim lazım.

Yol parayla köprü parayla hastane parayla eğitim parayla güvenlik parayla piknik parsyla plaj parayla sokağa araba bırakmak parayla.. bu alanlar özelleşiyor ülkede..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Özel sektör yapmadı mı Tansu? Köprüyü şimdi? Ben ne dedim?

Tembellikle açıklanamaz. Bürokrasiyi alaşağı eden bi gecede kur faiz herşeye operasyon yapabilen bi yönetim güçlü yönetim lazım.

Yol parayla köprü parayla hastane parayla eğitim parayla güvenlik parayla piknik parsyla plaj parayla sokağa araba bırakmak parayla.. bu alanlar özelleşiyor ülkede..

Köprüyü özel sektör yaptı denemez. Devlet ihale etti. Geçiş garantisi zaten uzun süre yetmeyecek. Biz ödeyeceğiz. Yani vade farklı taksitle devlet köprü yaptık diyorum ben. 
 

benim derdim, fabrika kurulabilirdi denmesi. Hangi batılı gelişmiş devlet fabrika açıyor? 
 

bizde sıkıntı planlama hocam. Devletin bu işlere doğru teşvik vermesi ve önünü açması lazım. Bunlar düzgün yapılmıyor. O konu eleştirilir. Bizim milletin de gözü açılmadı. O kadar ürünümüz var, pazarlayamıyoruz dünyaya. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

hayır Tansu. Seni anlıyorum. Ancak bu bir ihale değildir. İhalenin kuralları bellidir. Bu yapılan devletin özel teşebbüse çanak tutmasıdır. 

Aynı operasyonu gübre fabrikası için de yapabilirdi. 10 sene alım garantisi verebilirdi. 

Devlet ihale yapmış olsaydı orayı KGM işletir, taksitini de yapan firmaya öderdi..

hatta işletmesini de olur ya yine ihale edebilirdi. Bu dolara endeksli (dolarla mı maaş alıyorlar ki onlar) kapalı yap işlet devret modelindeki mekanizma yanlış. Köprü belki yanlış değil. Ayrıca 200 lira olmasa 50 lira olsa daha çok insan geçse daha çok ekonomi canlansa daha iyi değil mi? Ve daha çok para birikse. Köprü dolaylı fonksiyonunu amacına uygun gerçekleştirerek ekonomiye katkıda bulunsa.. Bunu restoran gibi parası olan geçsin diye yaptılarsa o zaman "gereksiz zaten" anlamı çıkarırım ben. Eğer gerekli idiyse de ucuz olacak...Hatta kamyonlara 20 lira olmalı.

 

 

Devlet yönetmek tercihler gerektirir.  1972 model F16 mı yoksa 2000 model F35 mi yoksa rus yapımı S400 mü köprü mü baraj mı bunlar tercihtir. Hepsini yapamazsın aynı anda.

Aynen aile yönetimi gibi. Hem lüks arabam olsun hem villada oturayım hem çalışmayayım hem akşam dışarda yiyeyim yok... tercihler silsilesi... Yaptığın hatalar da çocuğuna genelde  etki eder..sen ölür çeker gidersin..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

hayır Tansu. Seni anlıyorum. Ancak bu bir ihale değildir. İhalenin kuralları bellidir. Bu yapılan devletin özel teşebbüse çanak tutmasıdır. 

Aynı operasyonu gübre fabrikası için de yapabilirdi. 10 sene alım garantisi verebilirdi. 

Devlet ihale yapmış olsaydı orayı KGM işletir, taksitini de yapan firmaya öderdi..

hatta işletmesini de olur ya yine ihale edebilirdi. Bu dolara endeksli (dolarla mı maaş alıyorlar ki onlar) kapalı yap işlet devret modelindeki mekanizma yanlış. Köprü belki yanlış değil. Ayrıca 200 lira olmasa 50 lira olsa daha çok insan geçse daha çok ekonomi canlansa daha iyi değil mi? Ve daha çok para birikse. Köprü dolaylı fonksiyonunu amacına uygun gerçekleştirerek ekonomiye katkıda bulunsa.. Bunu restoran gibi parası olan geçsin diye yaptılarsa o zaman "gereksiz zaten" anlamı çıkarırım ben. Eğer gerekli idiyse de ucuz olacak...Hatta kamyonlara 20 lira olmalı.

 

 

Devlet yönetmek tercihler gerektirir.  1972 model F16 mı yoksa 2000 model F35 mi yoksa rus yapımı S400 mü köprü mü baraj mı bunlar tercihtir. Hepsini yapamazsın aynı anda.

Aynen aile yönetimi gibi. Hem lüks arabam olsun hem villada oturayım hem çalışmayayım hem akşam dışarda yiyeyim yok... tercihler silsilesi... Yaptığın hatalar da çocuğuna genelde  etki eder..sen ölür çeker gidersin..


ihale değil de ben ihale varsayıyorum. İhale gibi yani. Devlet neden çay alıyor? Neden fındık, arpa, buğday alıyor? Almamalı. Üretici satmalı. 
 

devlet köprü yolu kendi yapabilir. Ama geçmiş zamanda bu işlerin yıllar sürdüğünü gördük. burası türkiye hocam. Dolar 10 günde iki katına çıkabiliyor. Devlet içinde bürokrasi çok. Kgm ihale ile yaptırsa o yol zor yapılır. 
 

alan firma ciddi büyüklükte iş yapıyor. Yaparken hükümet değişse, ben projeyi iptal edeceğim diyen siyasiler var. Siz olsanız böyle bir ortamda hangi kâr marjıyla teklif verirsiniz? Ne kadar risk o kadar kâr marjı olur. İnşaat işi zaten riskleri yüksek bir iş. Böyle çok büyük işlerde risk daha büyük. 
 

neden 200 yerine 50 değil? Sebebi az araba geçmelerini istemeleri. Bakımı az olsun diye. İşte bu hata. Devletin burada ağırlığını koyması gerekirdi. Sonuçta hizmet bu. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

.. burası türkiye hocam. Dolar 10 günde iki katına çıkabiliyor. Devlet içinde bürokrasi çok. Kgm ihale ile yaptırsa o yol zor yapılır. ..

Yoo gayet güzel yapılır. Burası Türkiye olduğu için zaten sanki iyiymiş gibi bir algı oluşup devlete tokat çakılıyor yine.. 

 

2 milyarlık köprü için 4 milyar avanta verdiğinde ingiltere kraliçesi bile gelir açılış yapar..Mesele onu 2 milyara yaptırabilmek.. hadi bilemedin 200 milyon da şirketin sahibinin cebine girsin.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

...Ama geçmiş zamanda bu işlerin yıllar sürdüğünü gördük. ..

Hayır gayet de güzel yapıldı. Özel firma yapmasın demiyoruz.. Bu model yanlış kontrola kapalı sayıştay denetimine kapalı diyoruz.. İngiliterede tahkim vs bunlar nedir ya..

Türk adaletine güveni kaybettir. Sonra millete ingiltereden güvence ver..

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

..aparken hükümet değişse, ben projeyi iptal edeceğim diyen siyasiler var. ..

Sıkıntılı bir ihale olmasa iptal etmez. Sebebi belli. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

O değilde neden köprüyü çanakkale merkez’e yapmamışlar? Şu an gelibolu lapseki’de. Ama kilitbahir çanakkale merkez arası boğaz açıklığı daha kısa 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O değilde neden köprüyü çanakkale merkez’e yapmamışlar? Şu an gelibolu lapseki’de. Ama kilitbahir çanakkale merkez arası boğaz açıklığı daha kısa 

derinlik sıkıntısı olabilir.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

derinlik sıkıntısı olabilir.

Ayakları karaya bile yapabilirlerdi. Arada 3 kata yakın açıklık farkı var. İlginç

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


 

eski haber buldum. Çanakkale merkeze veya yanlarına köprü yapmaya çanakkaleliler karşı çıkmış. Sanırım tarihi yarımada’ya tahribat da fazla olacaktı. Ayrıca tünel falan da gerekliydi. Köprüyü kısaltmak yerine yapılacak otoyolu kısaltıp fazla tünel açmadan bu işi bitirmek istediler. Hem de yarımada’da fazla tahribat yapılmamış oldu

 

https://www.ntv.com.tr/amp/turkiye/canakkalede-kopru-tartismasi-alevlendi,76U2Jc-Sk0KkAAkdr2POLw

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ucuza mı gelecekti acaba. kim neyi dinliyor bu ülkede?

 

Lozan yahut montrö  anlaşmasına göre karşı kısımda yapı konamayan bi alan var o da olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erhan Doruk yazdı:

Çanakkale köprüsünün güncel sözleşmedeki araç başı geçiş ücreti 17.70 eur. Güncel kurla 290 tl olması lazım. 200 tl açılış için ayağımız alışsın rakamı. 

 

Günlük 45.000 x 17.70 = 796.500 eur

 

köprünün açıklanan maliyeti 2 milyar 545 milyon eur

 

3195 günde maliyetini çıkarıyor. Yani 8.7 yılda amorti ediyor. Köprüyü yapan firma 11 yıl işletecek. Yapım maliyetini şişirmedilerse , diğer yapılan anlaşmalardan daha iyi görünüyor. 

 

 

 

 

 

 

maliyetler resmen tam açıklanmamakla birlikte, 2.45 milyar denen proje maliyeti, bunun içinde 100 km lik otoyol da var,, sade köprü için belirlenen ücret kdv dahil 17.7 avro (bu sene için) seneye avro bölgesi enflasyonu ve daha fazlası ile artar, 1.92 saniyede bir araba ücreti garanti gelir

yani şu an geçen 200 tL veriyor, bunun üstüne 92 TL hazineden takviye diliyor, geçmeyenler kadarı için de 292 TL şu an veriliyor.

şu an 11 yıl olarak başladı lakin bundan önceki örneklerde yaşanan: buy süre bir karar ile +30 yıl uzayabilir, geçenlerde bir liman için işletme süresinde bu uygulandı

vesile ile vatana millete hayırlı olsun, ödemesi hariç

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Kimsede çıkıp demiyorki Anayasal Hakkım olan ulaşım özgürlüğü hakkımı kullanacağım, bana karşıya PARASIZ geçebileceğim Devlet yolu gösterin diye.....

 

 

Tüm köprüler bedava olacak, millete yetecek kadarı, fazlası varsa yani fazladan köprü yapılabiliyorsa özel yol hız sınır olmaz yada lüks olur olur ona para alırsın, yetmiyorsa köprüler bedava,   parası vergimizle ödenecek ve yetmiyorsa yapılmayacak o köprü, verginin yetmesi içinde bu milletin gelir seviyesi yüksek, işi gücü olan eğitimli kültürlü bir toplum olmamız gerekir tabii...

 

bu durumda daha çook bekleriz, uyumaya devam...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Çağlar Bayur yazdı:

maliyetler resmen tam açıklanmamakla birlikte, 2.45 milyar denen proje maliyeti, bunun içinde 100 km lik otoyol da var,, sade köprü için belirlenen ücret kdv dahil 17.7 avro (bu sene için) seneye avro bölgesi enflasyonu ve daha fazlası ile artar, 1.92 saniyede bir araba ücreti garanti gelir

yani şu an geçen 200 tL veriyor, bunun üstüne 92 TL hazineden takviye diliyor, geçmeyenler kadarı için de 292 TL şu an veriliyor.

şu an 11 yıl olarak başladı lakin bundan önceki örneklerde yaşanan: buy süre bir karar ile +30 yıl uzayabilir, geçenlerde bir liman için işletme süresinde bu uygulandı

vesile ile vatana millete hayırlı olsun, ödemesi hariç

Sözleşmeler şeffaf , ihaleler herkese açık yapılsa da görsek rakiplerin tekliflerini. Ancak ilk açıklanan rakamlara göre bana bu proje diğerlerinden daha mantıklı geldi. Ancak 2.5 deyip de gerçekte 1 milyar eur ya mal edildiyse çok kötü anlaşma. 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

Kimsede çıkıp demiyorki Anayasal Hakkım olan ulaşım özgürlüğü hakkımı kullanacağım, bana karşıya PARASIZ geçebileceğim Devlet yolu gösterin diye.....

 

 

Tüm köprüler bedava olacak, millete yetecek kadarı, fazlası varsa yani fazladan köprü yapılabiliyorsa özel yol hız sınır olmaz yada lüks olur olur ona para alırsın, yetmiyorsa köprüler bedava,   parası vergimizle ödenecek ve yetmiyorsa yapılmayacak o köprü, verginin yetmesi içinde bu milletin gelir seviyesi yüksek, işi gücü olan eğitimli kültürlü bir toplum olmamız gerekir tabii...

 

bu durumda daha çook bekleriz, uyumaya devam...

Ekonomi bordrolu çalışanların vergileri , dolaylı vergiler ve cezalar ile dönüyor . Hazine zaten boş . Hazine dolu olsa köprüyü bakanlık yapıp, geleceğe yönelik borçlandırılmazdık. Bakan köprüyü açarken açıkladı. Devletin kasasından bir kuruş çıkmadı dedi. Geçsek de geçmesek de 11 yıl kredi çekmiş gibi olduk. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Kimsede çıkıp demiyorki Anayasal Hakkım olan ulaşım özgürlüğü hakkımı kullanacağım, bana karşıya PARASIZ geçebileceğim Devlet yolu gösterin diye.....

hep derim, başiktaştan kadıköye para ödemeden gidilmiyor, bu terslikte bir iş var, yayayım, bisikletim var vs. para vermeden nasıl gideceğim?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

hep derim, başiktaştan kadıköye para ödemeden gidilmiyor, bu terslikte bir iş var, yayayım, bisikletim var vs. para vermeden nasıl gideceğim?

ülkenin her noktasına ister yaya ister araçla gidebilirsin,  Beşiktaştan Kadiköye yayan-araba-bisiklet-kaykay-paten gidebiliyormusun gidiyorsun, yolda senden hoop ver bakalım para yoksa geçemezsin diyenmi var, varsa işte o iş olmaz..... yoksa neyle gidersen git gidiş maliyetin senden olur ama üstünde gittiğin Devlet yolları parasız olacak, giderken harcadığın yakıt yada kaloriden banane arkidiş... :)

 

Asyadan_Avrupaya bedava geçeceğim yol olacak, yoksa esas bu işte bir yanlışlık var.... ülkenin her yerine gidiyorum karayollarından ve bedava değilmi, Avrupayda gideceğim, yoksa orası bizim memleket değilmi,

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ülkenin her noktasına ister yaya ister araçla gidebilirsin,  Beşiktaştan Kadiköye yayan-araba-bisiklet-kaykay-paten gidebiliyormusun gidiyorsun, yolda senden hoop ver bakalım para yoksa geçemezsin diyenmi var, varsa işte o iş olmaz..... yoksa neyle gidersen git gidiş maliyetin senden olur ama üstünde gittiğin Devlet yolları parasız olacak, giderken harcadığın yakıt yada kaloriden banane arkidiş... :)

 

Asyadan_Avrupaya bedava geçeceğim yol olacak, yoksa esas bu işte bir yanlışlık var.... ülkenin her yerine gidiyorum karayollarından ve bedava değilmi, Avrupayda gideceğim, yoksa orası bizim memleket değilmi,

Hiç adli tıp faturası gördün mü abi?

Köprü ücreti ne ki sinek vızıltısı dersin.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Memleket yönetmek tercihlerin bileşimidir. Daha önce söyledim. Her gün kebap yiyemezsin. Çocukların rızkından çalıp 4x4 alıp hava atamazsın. Atamazsın yani..bu kadar.. evet belki bıldırcın eti getirirsin çocuğa..

Hele, hovardalık hiç yapamazsın...

Ha, aile resisinin yapabilir misin? Evet yaparsın..

Evdeki çocuklar üzgün bekler senin gelmeni....

Evdeki çocuklar üzgün bekler senin gelmeni....

 

Köprü....muhtemelen gerekli. Ama ülke o kadar gerilmiş polarize edilmiş düşmanlaştırılmış ki birbirine oy kaygısı ile.. Bir köprünün ne fiyatı belli ne malliyeti ne de fizibilite analizi...Yaparız ederiz geçeriz ile yapamazsın yaptırmayızın kavgası..

 

Akıl bilim hiç bir taraf bakmıyor. Bakmamış.. bakıyorsa da söylememiş.. 

 

Vatandaşın tek merakı,  "kazıklandık mı".... başka bir derdi yok..

Haklı da...

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Köprü ucuz diyende çok özellikle hiç yolu düşmeyen yada geçmesi gerekmeyen

 

 

 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Erhan Doruk yazdı:

Hazine zaten boş . Hazine dolu olsa köprüyü bakanlık yapıp, geleceğe yönelik borçlandırılmazdık.

 

Hazine dolu olsa da farketmezdi.. Önemli olan hazinedeki parayı bir şekilde havuza aktarmak. Şu müteahhit firmaların hesap hareketlerini çok merak ediyorum. Acaba cukkalanan paralar nerelere aktarılıyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Kimsede çıkıp demiyorki Anayasal Hakkım olan ulaşım özgürlüğü hakkımı kullanacağım, bana karşıya PARASIZ geçebileceğim Devlet yolu gösterin diye.....

Hatırlar mısın bilmem Ali Abi seneler seneler önce Özal'ın otoyolunu özelleştirmişti iktidar. Hani şu Danıştay'dan dönen... O zaman bir konu açmıştım. O zaman benim savım senin belirttiğin noktaydı. Ulaşım özgürlüğü anayasal bir haktır. Bi gomonist demediği kalmıştı milletin. O zaman siyasi dinamikler biraz daha farklıydı galiba ya da işlerin iç yüzü pek gün yüzüne çıkmamıştı. Bu özelleştirmeye karşı çıkanlar olarak baya bir linç yemiştik forumda 😊 Sevda gönle girince akıl baştan uçarmış. Zira bu ülkede bazı şeyleri savunabilmek için gerçekten aklın başta olmaması gerekiyor. 

O zaman sloganımız: Kahrolsun baaağzı şeyler 😁

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...