İçeriğe Yönlendir

Focus II - Mazot Filtresi Değişimi


Güney Ünsal

Recommended Posts

Güney Ünsal

Merhaba arkadaşlar, benim şöyle bir sorum var, mazot filtresini kendim değiştirmeyi düşünüyorum, bunun nedeni filtreyi sökmüşken egr valfinide söküp temizlemek, ancak mazot filtresi değişim videolarını izlediğimde adamlar duck adı verilen bir pompayla ,filtreyi değiştirdikten sonra pompalayarak içine yakıt dolduruyorlar ,ancak başka bir bilgiye göre ise filtreyi değiştirdikten sonra kontağı 2 pozisyonuna getirip 5 dakika kadar beklediğimizde yakıt pompasının zaten yakıt filtresini doldurduğu ve böylece el pompasına gerek olmadığı söyleniyor, bunların hangisi doğru uygulamadır.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

İçine mazot doldurmak lazım, diğer türlü olmaz çünkü elektrikli pompa yok.. Focusta olmaz yani..

Bazı ustalar hava filtresinden doğru marş anında balata spreyi sıkıp filtreyi doldururlar ama çıkan sese hiçbir araç sahibi dayanamaz.. ;)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
27 dakika önce, Serkan Toker yazdı:

İçine mazot doldurmak lazım, diğer türlü olmaz çünkü elektrikli pompa yok.. Focusta olmaz yani..

Bazı ustalar hava filtresinden doğru marş anında balata spreyi sıkıp filtreyi doldururlar ama çıkan sese hiçbir araç sahibi dayanamaz.. ;)

ustamı dedin :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bazı araçlarda problem olmuyor ama bazı araçlarda da mazot pompası değişimi bela iş :) 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
9 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Bazı araçlarda problem olmuyor ama bazı araçlarda da mazot pompası değişimi bela iş :) 

 

Şimdilik filtreyi değiştirelim mazot pompası sonraki iş.. ;) :D

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Focus 2 de vakvak yok. Icine mazot doldurmak gerekli. Ama kendi ceker mi diye hic denememistim. Yapan usta da gormedim

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)

Yeşil renkte olan geri dönüş hortumunu çıkarıp akvaryum hortumu takın ve mazot gelene kadar çekin.mazot gelince çıkardığınız hortumu takıp marşa basın.Dikkat edin hortum uzun olsun mazotu yutmamanız için.

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Güney Ünsal

Teşekkürler cevaplar için, anlaşılan filtreyi değiştirdikten sonra içindeki havayı almamız lazım.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Bildiğim kadarıyla bizim arabalarda transfer pompası var. Yani elektrikli pompa depoda yok. o yüzden oraya kadar olan kısmı kendi kendine havasını alamaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
3 dakika önce, Ahmet Taşkın yazdı:

Bildiğim kadarıyla bizim arabalarda transfer pompası var. Yani elektrikli pompa depoda yok. o yüzden oraya kadar olan kısmı kendi kendine havasını alamaz.

oda esas mazot pompasıyla bütünleşik hatta ta kendisi :)

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
19 saat önce, Serkan Toker yazdı:

 

Bazı ustalar hava filtresinden doğru marş anında balata spreyi sıkıp filtreyi doldururlar ama çıkan sese hiçbir araç sahibi dayanamaz.. ;)

Nasıl yani?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
2 saat önce, Tamer Topaç yazdı:

Nasıl yani?

 

Pistonlarda ama aynı anda hepsinde birden balata spreyi yandığından böyle takır takır bir ses çıkar dayanamazsın. Zaten o ara mazot filtresi dolar.. :)

Yorum bağlantısı
Güney Ünsal
6 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

egr sadece temizlenecek mi iptal edecekmisinz? kim kodlayacak

Temizleyeceğim, egr mazot filtresinin altında olduğundan dolayı , filtreyi çıkartmışken egr valfinide çıkarıp temizlemek istiyorum.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
On 18.05.2018 at 15:55, Ali Cihangiroğlu yazdı:

oda esas mazot pompasıyla bütünleşik hatta ta kendisi :)

 

Ali Abi normalde multijetlerde falan kontağı açınca bir ses gelir. O 3bar basıyor. Bizim arabaların tasarımında muhtemelen Delphi DFP3 modeli var. Onu 3 barla değil 10 barla besleyebilliyorsun. Galiba basarken 3 bar beslemeye yetmiyor. O nedenle transfer pompası dedikleri ön basınçlandırıcı bir pompa var. Tabi DFP3 pompa varsa.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
1 saat önce, Ahmet Taşkın yazdı:

 

Ali Abi normalde multijetlerde falan kontağı açınca bir ses gelir. O 3bar basıyor. Bizim arabaların tasarımında muhtemelen Delphi DFP3 modeli var. Onu 3 barla değil 10 barla besleyebilliyorsun. Galiba basarken 3 bar beslemeye yetmiyor. O nedenle transfer pompası dedikleri ön basınçlandırıcı bir pompa var. Tabi DFP3 pompa varsa.

Ahmet,  bizde ara pompa yok, ana pompa depodan çekiyor yakıtı, multijetlerdeki gibi değil, depodada pompa yok, kısaca rahatız biz, yok depoda mazot azaldı pompa açıkta kaldı yandı, yok akım kesti ara pompa cortladı, bunlar bizde olmaz, hatta mazotu sonuna kadar kullan arabayolda stop etsin, banamısın demez, tabii stop ettikten sonra tekrar marşa basmayacaksın, 7 dk. bekle bas çalışır, gidersin tekrar stop ettiğinde yeni pompa alırsın :) stop etti bırak, mazotu koy bas tek seferde çalışır, hava bile yapmaz, überr series sonuçta :D    yüzde yüz emin olmamakla beraber dfp3 değil bizdekiler, benzemiyor hiç...

 

sanırım bizdeki pompa bu, tek başına çalışan yüksek basınç pompası

Siemens PN 5ws40008 - 9651590880

 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Güney Ünsal

Merhaba arkadaşlar, mazot filtresini sorunsuz değiştirdim ,taktıktan sonra akvaryum hortumunu çıkış tarafına takıp mazot gelene kadar ağzımla çektim, mazot geldikten sonra hortumu yerine taktım ve ilk marşta sorunsuz çalıştı, ilk birkaç sürüşte biraz geç çalışsa da (normade marşı 1.2 saniye tutuyosanız , filtre değisimi sonrası 3 saniye kadar tuttum) bir kaç sürüş sonrası normale döndü. Bu arada cırcırlı lokma takımım olmadığı için egr yi sökemedim, egr nin 2 saplaması arka tatafta görünmediği için normal anahtarı üzerine kapatamadın ve yalama olmasın diye fazlada uğraşmadım. Kendi garajımda yağ, yağ filtresi,hava filtresi,mazot filtresi hava akış sensörü  ve maf sensörü temizliğini kendim yaptım , yağ olarak motul 8100 eco-nergy 5w-30 kullandım, filtre takımını ise internetten mazot,hava,yağ ve polen (karbonsuz) hepsi bosch marka 207TL ye aldım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
56 dakika önce, Güney Ünsal yazdı:

Merhaba arkadaşlar, mazot filtresini sorunsuz değiştirdim ,taktıktan sonra akvaryum hortumunu çıkış tarafına takıp mazot gelene kadar ağzımla çektim, mazot geldikten sonra hortumu yerine taktım ve ilk marşta sorunsuz çalıştı, ilk birkaç sürüşte biraz geç çalışsa da (normade marşı 1.2 saniye tutuyosanız , filtre değisimi sonrası 3 saniye kadar tuttum) bir kaç sürüş sonrası normale döndü. Bu arada cırcırlı lokma takımım olmadığı için egr yi sökemedim, egr nin 2 saplaması arka tatafta görünmediği için normal anahtarı üzerine kapatamadın ve yalama olmasın diye fazlada uğraşmadım. Kendi garajımda yağ, yağ filtresi,hava filtresi,mazot filtresi hava akış sensörü  ve maf sensörü temizliğini kendim yaptım , yağ olarak motul 8100 eco-nergy 5w-30 kullandım, filtre takımını ise internetten mazot,hava,yağ ve polen (karbonsuz) hepsi bosch marka 207TL ye aldım.

mazotun hava yapmamasına dikkat et, pompa mazotsuz kalırsa yenisini alırsın ona göre, hava almak önemli...

 

eline sağlık :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Misafir
Ersin Özkaya yazdı:

Mazot filtresi kaç km bir değişmeli?

Aynı bloğu kullanan psa, 60 bine kadar yolu var diyor,  30 bin bile erken sayılabilir.

Yorum bağlantısı
Barış Göktürk

Aracım PSA ürünü ve yetkili servis iki bakımda bir yakıt filtresi değişimi öneriyor. Bu durum aracın kullanıcı kitabında da böyle diye kalmış hatrımda...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yollar bizim ülkede biraz bozuk bizdeki yolu anca 30 bin, enjektörlerimi seven biri olarak ben 15 bini geçirmiyorum

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...