İçeriğe Yönlendir

10w-30 vs 5w-30 motor yağı arasındaki fark


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba. 
Hyundai mevduatta değişiklik yapmış Türkiye'de kullandığı 10w-30 motor yağını 5w-30 ile değiştirmişler. Ne fark diye bir dizi testler yaptım.

Öncelikle motor yürürken sıcaklığı 87 dereceden 95 derece ulaştı. Motor yokuş aşağı inişlerde 85 derecelere düşüyor iken yeni yağ ile 90 derecelere düşüyor. Yani çalışma sıcaklığı 5 derece arttı.

10w-30 yağı ile cektiğim videoda yeni çalışan motorda yağ çok ağır hareket ederken 5w-30 da su gibi akıyor. Videolarda bunu görmek mümkün.. 

 

10w-30 



5w-30 


Yeni yağ hakkında yorumunuz nedir..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Bakacak

Castrol Edge 5w40 Benzinli - Dizel Motor Yağı 4 lt 

Motor partiküllerini temizlediğinden ve motorun daha performanslı çalıştığı iddia ediliyor. Ford Benzinli lpg li araçlar için kullanan var mı? Önerir misiniz?

 

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
9 dakika önce, Mehmet Bakacak yazdı:

Castrol Edge 5w40 Benzinli - Dizel Motor Yağı 4 lt 

Motor partiküllerini temizlediğinden ve motorun daha performanslı çalıştığı iddia ediliyor. Ford Benzinli lpg li araçlar için kullanan var mı? Önerir misiniz?

 

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

 

 

Merhaba Mehmet bey, tapatalk imzanizi kapatabilir misiniz? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

5w30 un kışın faydası olur, daha kolay ısınır motor, bu da tasarruf sağlayabilir.

Bizim getze daha önce 5w40 koyarlardı, en son10w 30 koydular.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Bakacak
Merhaba Mehmet bey, tapatalk imzanizi kapatabilir misiniz? 
Kapattım İnan Bey.
5w30 un kışın faydası olur, daha kolay ısınır motor, bu da tasarruf sağlayabilir.
Bizim getze daha önce 5w40 koyarlardı, en son10w 30 koydular.
10w30 Benzinli araca mı koydunuz?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Gecen sene i20'm varken yetkili serviste bakima goturdum. 10 30 yag kullandilar. Bu yag benim bir turlu icime sinmedi ve bakimdan 3-5 gun sonra da mobil 1 esp yag alip disarida degisimini yaptirdim. Inanirmisiniz aracin karakteri degisti. Tabiri caizse yag gibi akmaya basladi yolda. Devirlenme istegi artti, yakit 0.3 0.4 arasi dustu, motor daha da sessiz bir karektere burundu. 

Hyundai 5 30 a gecmekle sonunda dogru yolu buldu. Yazik ettiler 10 30la araclara..

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
10w30 Benzinli araca mı koydunuz?
Yetkili servis dizel ,benzinli 10w30 koyardı
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

5W/30 iyidir.
Daha az yakar. Daha kolay çalışır, kışın daha iyidir.
Tabi motor da uygun ise bu yağa

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Bakacak
5W/30 iyidir.
Daha az yakar. Daha kolay çalışır, kışın daha iyidir.
Tabi motor da uygun ise bu yağa
Focus 2006 zetec 1.6 benzinli.
Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici

Geçen hafta yıllık bakım için servise gittim. Shell rimula 10w40 koymuşlar. Bakalım nasıl olacak tecrübe edeceğiz.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabayla henuz çok çok az km yaptım. Ama şimdiye kadar herşey olumlu. Tek sıkıntım, bu yağın eksiltme yapması. Lpg motorlarda yağ eksilmesine karşı hep kalın yağ kullanılıyormuş. Bu arada 10w-30 videosu yağın renginin kara olması ışıktan. Karanlıkta çektiğim için eski gibi duruyor olsada o videoda yağ 2 aylıktı. Göründüğünden 2 kat daha açık rengi vardı.

Öncelikke ilk değişen şeyler. Motorun sesi uctu, Sesi duymak için 3000 devirde yüke binmek lazım . Yada bana öyle geliyor.
İkincisi olarakta normalde motorun vuruntu yapacağı 1800 devirlerde araba gayet akıyor. Yani vuruntu yapmadan yüke binince arabayı rahat rahat yürütebiliyorum. Hatta ikinci vitesde daha düşük devire inmenin yolunu açtı.

Motor fren etkisi azaldı. Eskiden alıştığım mesafede durmuyor. Yavaşlama ivmesi çok azaldı. Sallıyorum kırmızı ışıkta duracağım, 5nci vitesde ayağı gazdan çekiyorum, normalde debriyaja basıp frene basacağım noktaya gelmiyor , çok hızlı kalıyor. bu sabah 2 3 defa senkronum bozulduğu için öndeki arabalara çok yaklaştım. Frene daha fazla basmam gerekiyor.

Motor sıcaklığı 95 derecelerde geziyor, hadi bilemedin 92 derece. Ben bu arabayı 87 82 derece ortalama sıcaklıkla kullanıyordum. Artık ancak rampa aşaği ayak gazdan çekerde bir müddet akışına bırakırsam motor sıcaklığı 87 dereceye düşüyor. Ama asıl acayip tarafıda, motor eskisi kadar fan açmıyor. 87 derece iken Dur kalk trafikte daha önce zırt pırt açılıp soğutma yapan fan, dün akşamki denememde çok az devreye girdi. Öyleki hava sıcaklığı 32 derece olmasına rağmen.

Daha konforlu vites değiştiriyorum. Eskiden ayağımı gazdan çektiğimde devir çok hızlı düştüğünden senkron kaçırıp hafif silkeleme yapabiliyordu. Şimdi ayağımı gazdan çekince devir eskisine nazaran daha yavaş düşüyor. Bu da vites değiştirirken oluşan sürtünme kötü debriyaj hissini nerdeyse ortadan kaldırdı.

Uzun lafın kısası motor 20 derece ile 32 derece dış sıcaklklarda yaptığım 50 km sürüşün sonunda , devir kaybım azaldığını ve alt devirde üretilen torkun biraz arttığını hissediyorum..Üstelik Bunu LPG tüketimine rağmen yaşıyorum..

Bu yukarda yazdıklarımın hepsi motoru benzinde kullanırken araçtan aldığım sürüş konforunun aynısı ( sıcaklık hariç) . Sanki LPG de değilde benzinde gidiyormuş gibi olmuş. En güzel size bu şekilde anlatabilirm farkı.

Az biraz km daha yapayım dahada anlatacak bişiler çıkar. Daha yakıt tüketimini ölçmedim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tahir Ak

İki yağın 100 derecede cst değerine bakmak lazım. Kalın yağ her zaman iyi değildir. Yakıt artırır performans düşürür

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
18 saat önce, Mehmet Bakacak yazdı:
18 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:
5W/30 iyidir.
Daha az yakar. Daha kolay çalışır, kışın daha iyidir.
Tabi motor da uygun ise bu yağa

Focus 2006 zetec 1.6 benzinli.

 

Uygun.. 

8 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Az biraz km daha yapayım dahada anlatacak bişiler çıkar. Daha yakıt tüketimini ölçmedim.

 

Harika bir gözlem.. Tebrikler.. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...