Mehmet Salih Bostan

Fiesta V - 2006 Lastik Basıncı 34-34(!) Yardım

Recommended Posts

Mehmet Salih Bostan

Cümleten hayırlı akşamlar arkadaşlar. Aracımın 4 lastiğini de yeniledim ve iki gün sonra yaklaşık 1200 km'lik yola çıkacağım. 3 kişi ve orta boy bir valiz var. Önceki lastiklerde hep kapıda yazan değerlere yakın kullanıyordum. Lastikçi ise ön 34 arka 34 bastı. Araç kapısında değerler böyle değil deyince ''Aman hocam orada yazanı boşver, biz bu işin içindeyiz yıllardır.'' dedi. :/ Uzun yol, bu en iyisi falan deyince bir şey diyemedim. Siz değerli arkadaşlardan ricam ideal basıncım ne olmalı? Teşekkürler...

tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
3 dakika önce, Mehmet Salih Bostan yazdı:

'Aman hocam orada yazanı boşver, biz bu işin içindeyiz yıllardır.'' dedi

Bildiği varsa derhal Ford'la görüşmeli. @Çağlar Bayur der ki, milyon€ ile işe alım yaparlar :D

 

Siz kapıda ne yazıyorsa onu uygulayın.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

Kapıda ne yazıyor? 34?

İdeal basınç diye birşey yoktur şartlara göre değişir. Zemin bozuk ise biraz indirmek iyidir. Yuksek basınca viraj biraz iyileşir yakıt azalır. Araç yüklü ise hava yüksek olmalıdır felan.

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
gönderildi (düzenlendi)

Kapıdaki yazana uyun, yalnız şu var, 195-50-15 yada 195-45-16 kullanıyorsanız aracı boşken bile kapıda yazan en alt basınçta tutmayın, 2 psi üstte tutun,  malum yollar dandik, kasise girdiğinde jant lastik yanağını ısırıyor, hafiften kesiyor tam jantın lastiğe bastığı yeri, adamlar kaymak asfalta göre ayarlamış ama bizim yollar sürprizlerle dolu :) Mehmet beyin yazdıklarıda doğrudur, lastikçiler takmaz bunları, ön arka aynı olacak derlerki yanlıştır.....

 

2002-2008-Ford-Fiesta-Tyre-Pressure-Plac

 

 

3 kişi ve valiz, siz 4-5 kişi yüke göre ayarlayın, jant ebadına göre seçin

 

benimkiler  195/50/15   önler 36 psi arkalar 41 psi olacak mesela....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Ön arka ayrımını mutlaka orantılı şekilde yapın.
Yol tutuşu ciddi etkiler.
34-34 yanlıştır.

Boş ise 29-26 demiş mesela. Bunun yerine 34-34 basarsan. Zıplar. Yol tutmaz.

Mondeoda iken 1 ps farkı bilirdim hissederdim.
Önemli konudur. Kılavuza uyun mutlaka.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Salih Bostan
9 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

Kapıdaki yazana uyun, yalnız şu var, 195-50-15 yada 195-45-16 kullanıyorsanız aracı boşken bile kapıda yazan en alt basınçta tutmayın, 2 psi üstte tutun,  malum yollar dandik, kasise girdiğinde jant lastik yanağını ısırıyor, hafiften kesiyor tam jantın lastiğe bastığı yeri, adamlar kaymak asfalta göre ayarlamış ama bizim yollar sürprizlerle dolu :) Mehmet beyin yazdıklarıda doğrudur, lastikçiler takmaz bunları, ön arka aynı olacak derlerki yanlıştır.....

 

2002-2008-Ford-Fiesta-Tyre-Pressure-Plac

 

 

3 kişi ve valiz, siz 4-5 kişi yüke göre ayarlayın, jant ebadına göre seçin

 

benimkiler  195/50/15   önler 36 psi arkalar 41 psi olacak mesela....

Hocam kapıda 175/65 R 14 sizin paylaştığınız şemadaki değerler yazıyor. Son duruma göre önde eşim ve ben yani iki kişi olacağız. Yalnız arka koltuk ve bagaj dahil dolu ve tahmini 120-140 kilo kadar ağırlık olacak bu durumda 36 ön 41 arka değerler sizce uygun mudur?

4 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Ön arka ayrımını mutlaka orantılı şekilde yapın.
Yol tutuşu ciddi etkiler.
34-34 yanlıştır.

Boş ise 29-26 demiş mesela. Bunun yerine 34-34 basarsan. Zıplar. Yol tutmaz.

Mondeoda iken 1 ps farkı bilirdim hissederdim.
Önemli konudur. Kılavuza uyun mutlaka.

Teşekkürler, hocam değer şemasındaki basınçtan sonraki 210-250-180 gibi değerler neyi gösteriyor acaba?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

36-41 uygundur :)

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Salih Bostan
10 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

36-41 uygundur :)

Çok teşekkür ederim😊

  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat Atagenç

Bir sonraki kasada 195/50 R15 için 31-26 yazıyor, ben 32-30 yaptırdım

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
18 saat önce, Mehmet Salih Bostan yazdı:

 

Teşekkürler, hocam değer şemasındaki basınçtan sonraki 210-250-180 gibi değerler neyi gösteriyor acaba?

 

Tabloda sırayla Bar, Psi ve kPa cinsinden basınç birimleri var.. 

kPa kullanmıyoruz biz. onu hiç görmeyin.. 

Bar ve psi yeterli bizim için.. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sefa Korkmaz

Havalar sıcak olduğu için 32-32 yapmanızı tavsiye ederim

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Tabloda sırayla Bar, Psi ve kPa cinsinden basınç birimleri var.. 

kPa kullanmıyoruz biz. onu hiç görmeyin.. 

Bar ve psi yeterli bizim için.. 

kpa ya göre şişirse benzinlikte, düşünsene araba ne olur :)

hindenburg-zeplin-faciasinin-mirasi.jpg

2 dakika önce, Sefa Korkmaz yazdı:

Havalar sıcak olduğu için 32-32 yapmanızı tavsiye ederim

olmazki, yüklü araçta arkaların basıncı az kalır,  tabloda yazan basıncı lastikler soğukken basmalı, yolda bu sıcakta şişerler, birşey olmaz ama emniyet için 2 psi daha azda basılabilir,

 

175-65-14 de mesela tam yükte 36-41 diyor, bunu 34-39 yapabilir mesela...

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın

Lastikçiye balans için ne zaman gitsem, hepsine 34 basıyor.
Tangır tungur, zıplaya zıplaya geziyorum.
Soruyorum, “neden 34?” diye;
“Abi Türkiye şartları, yollar bozuk vs”
Kısmen haklı, diyecek sözüm yok ama şundan eminim, araç üreticileri binlerce teste tabii tutmadan bu araçları seri üretime sokmaz.
Lastikçiden çıkıp Petrole durup, katalog değerine göre (1-3 kişi, az eşya= önler 31, arkalar 26) basınca havayı, sanki ek bir süspansiyon montajı yapılmış gibi oluyor, rahatlıyor, rahatsızlığı gidiyor aracımın.

Geçen gün 5 kişi, bagaj ağzına kadar dolu Alanya’ya gittik.
Önlere 35 bastım, arkalara 41 bastım, araç o yüke rağmen çok rahat yürüdü.
Çünkü katalog değerleri bunlar arkadaşlar.
Adamların bir bildiği var.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
gönderildi (düzenlendi)

Sen bakma lastikçilere, yalnız haklı oldukları bir nokta var, oda şu açıdan, en düşük yükle yani 195-50-15 te ön 29 arka 26 olurki lastikler 15" se heleki 16" ise daha kötü, çukura falan girersen lastik jant diplerinden kesilmeye başlıyor, 2-3 sene sonra jantın tam lastikle birleştiği çember  şeklinde kısımdan yırtılmalar oluyor,  en ideali orta yük basıncına getirmek, sürücü kapısındaki etikette yazan değerlerin arasına getir basıncı , 14" te sorun olmuyor ama 15-16 da dahaiyi oluyor,   5 kişi bindiğinde tam yük  36-41 olacaktı, doğru basmışsın, kapıdaki basınçlara uy.

 

yani şöyle

1-3 kişide olması gereken 29-26

4-5 kişide olması gereken 36-41

 

sen 1-3 kişide 32-33 yap, lastikçi ön arka 34 derken aslında haklı gibi, ama 32-33 daha güzel oluyor,  4-5 kişide ise yazana uy fazla basma 36-41 yani (195-50-15 te tabii)

şimdi diyebilirler mühendisler hesap kitap boşunamı..... diye, doğrudur hesap ama bizim yollara göre değil o hesap, çukura minimum basınçta girersen zarar görüyor lastik, deneyimlerimle sabit bu, benim hesapta bu, 12 senelik sürekli denemelerle gerçek şartlarda deneyim :)

 

değerler şöyle

2002-2008-Ford-Fiesta-Tyre-Pressure-Plac

 

birkeresinde lastikçinin birine şu tabloyu anlatamadım, çırağının yanında yüklendim adam bozuldu,  yahu diyorum usta (göya) bak parantezle belirtmiş adam, 1-3 yada 4-5 kişide ön tarafa başka hava arkaya başka hava diye,  adam inatla diyorki, ön tekeri gösteren parantez kısmına bak şimdi, 1-3 kişi de ön arka 29 olacak 4-5 kişide 36....   

 

eee peki usta diğer parantez ne o zaman (arkayı gösteren parantez), 1-3 te 29 yaptık, diğer 1-3 kişide ön tekere 26 ne ayak, yük arttıkça basınçmı düşüyor hem neden hala 1-3 kişi bu nasıl iş ..... cevap yok tabiiii

 

cevap şu, öne arkaya 41 bas devam et :D körmüsün birader diyeceğim kalabalıklar fena olacak, he dedim bas 41i, 100 mt uzaklaşıp kendim ayarladım basınç saatiyle :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın
Sen bakma lastikçilere, yalnız haklı oldukları bir nokta var, oda şu açıdan, en düşük yükle yani 195-50-15 te ön 29 arka 26 olurki lastikler 15" se heleki 16" ise daha kötü, çukura falan girersen lastik jant diplerinden kesilmeye başlıyor, 2-3 sene sonra jantın tam lastikle birleştiği çember  şeklinde kısımdan yırtılmalar oluyor,  en ideali orta yük basıncına getirmek, kapıdaki etikette yazan değerlerin arasına getir basıncı , 14" te sorun olmuyor ama 15-16 da dahaiyi oluyor,   5 kişi bindiğinde tam yük  36-41 olacaktı, doğru basmışsın, kapıdaki basınçlara uy.
 
yani şöyle
1-3 kişide olması gereken 29-26
4-5 kişide olması gereken 36-41
 
sen 1-3 kişide 32-33 yap, lastikçi ön arka 34 derken aslında haklı gibi, 32-33 daha güzel oluyor,  4-5 kişide ise yazana uy fazla basma 36-41 yani (195-50-15 te tabii)
şimdi diyebilirler mühendisler hesap kitap boşunamı..... diye, doğrudur hesap ama bizim yollara göre değil o hesap, çukura minimum basınçta girersen zarar görüyor lastik, deneyimlerimle sabit bu, benim hesapta bu, 12 senelik sürekli denemelerle gerçek şartlarda deneyim
 
değerler şöyle
2002-2008-Ford-Fiesta-Tyre-Pressure-Placecard-600x442.jpg


Aynen abi katılıyorum.
Ne çektim ben o 195-50-15’ten, 2011 Fiestamda.
Allahtan sattım da kurtuldum
Eski kasa daha güzel ve tok gidiyor.
Millet eskiden yeniye geçer ben tam tersi.
195-50-15 ciddi manada yol tutuşunu arttırıyor fakat o sert süspansiyonlara gelmiyor 50 yanak.
İddia ediyorum, Türkiye’nin en kötü yolları bizim burda.
1 defa balon, iki defa yanaktan cart diye yırtıldı 50-15’ler çukura düşünce.
Bu aldığım Fiesta’da hiç ellemedim Jant-Lastik kombinasyonunu. Gayet memnunum 65-14’lerden.
Önler 31 Arkalar 26 psi şehir içi için ideal bizim burda. Dikkatli kullanıyorum aksi halde jantı çokça kez eğip parçalamıştım.
32-33 yaptığım zaman arka kısım zıplıyor resmen, yamalardan geçerken araçtan soğuyorum.
Ama uzun yola yüksüz çıkarken dediğin gibi yapıyorum abi.
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın
Sen bakma lastikçilere, yalnız haklı oldukları bir nokta var, oda şu açıdan, en düşük yükle yani 195-50-15 te ön 29 arka 26 olurki lastikler 15" se heleki 16" ise daha kötü, çukura falan girersen lastik jant diplerinden kesilmeye başlıyor, 2-3 sene sonra jantın tam lastikle birleştiği çember  şeklinde kısımdan yırtılmalar oluyor,  en ideali orta yük basıncına getirmek, sürücü kapısındaki etikette yazan değerlerin arasına getir basıncı , 14" te sorun olmuyor ama 15-16 da dahaiyi oluyor,   5 kişi bindiğinde tam yük  36-41 olacaktı, doğru basmışsın, kapıdaki basınçlara uy.
 
yani şöyle
1-3 kişide olması gereken 29-26
4-5 kişide olması gereken 36-41
 
sen 1-3 kişide 32-33 yap, lastikçi ön arka 34 derken aslında haklı gibi, ama 32-33 daha güzel oluyor,  4-5 kişide ise yazana uy fazla basma 36-41 yani (195-50-15 te tabii)
şimdi diyebilirler mühendisler hesap kitap boşunamı..... diye, doğrudur hesap ama bizim yollara göre değil o hesap, çukura minimum basınçta girersen zarar görüyor lastik, deneyimlerimle sabit bu, benim hesapta bu, 12 senelik sürekli denemelerle gerçek şartlarda deneyim
 
değerler şöyle
2002-2008-Ford-Fiesta-Tyre-Pressure-Placecard-600x442.jpg
 
birkeresinde lastikçinin birine şu tabloyu anlatamadım, çırağının yanında yüklendim adam bozuldu,  yahu diyorum usta (göya) bak parantezle belirtmiş adam, 1-3 yada 4-5 kişide ön tarafa başka hava arkaya başka hava diye,  adam inatla diyorki, ön tekeri gösteren parantez kısmına bak şimdi, 1-3 kişi de ön arka 29 olacak 4-5 kişide 36....   
 
eee peki usta diğer parantez ne o zaman (arkayı gösteren parantez), 1-3 te 29 yaptık, diğer 1-3 kişide ön tekere 26 ne ayak, yük arttıkça basınçmı düşüyor hem neden hala 1-3 kişi bu nasıl iş ..... cevap yok tabiiii
 
cevap şu, öne arkaya 41 bas devam et  körmüsün birader diyeceğim kalabalıklar fena olacak, he dedim bas 41i, 100 mt uzaklaşıp kendim ayarladım basınç saatiyle 


Düzenlemeni yeni gördüm abi
Valla o dertten ben de muzdaribim.
Anlatamıyorsun adama
Bir şeyi bildiğini zanneden adama, doğrusunu öğretmek kadar zor bişey yok bu dünyada.
Algıları kapalı çünkü.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
gönderildi (düzenlendi)

14" lerde hiç sorun yaşamadım, zarar görme açısından tabi, yoksa yol tutuşta falan 14 zayıf kalıyor, kaç senedir 15" kullanıyorum, arada 3-4 kezde sağlam girdim çukura ama lastik banamısın demedi, 16" da kesin başın ağrırı ama 15 te pek sorun çıkarmıyor,  bu işin püf noktası şu anladığım kadarıyla, 15 kullanacaksan mutlaka jant korumalı lastik kullan, bunlar biraz daha sağlam oluyor sanki, yada bana öyle geldi, lastikte iyi marka model  olacak bu arada, ben 15 te bu zaman dek EGP kullandım sorun yaşamadım, 5 sene sonra jant dibinden kesmeye üstte dediğim şeyler olmaya başladı, hem lastik çürüdü hemde ilk yıllar 29-26 yaptığımdan hasar gördü lastik demekki, bakalım şuanki Lassa greenways lerne yapacak....

 

bu arada 2011 le 2007 kasalar arasında olan farklar, birkere 2011 ler daha zayıf, kaza açısından, sonra yol tutuş ve frenaj açısından zayıf, ne yaptılarsa bozmuşlar arabayı, benimkini sürdüğüm gibi yenileri sürdüğümde ralli moduna geçiyordum hep, tabii kötü derken kendine göre kötü, diğer markalara göre değil, yanlış olmasın....

 

Not: mesaj alıntılarında resimleride kopyalamayalım, yük binmesin tekerlere :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Celal Aydın
14" lerde hiç sorun yaşamadım, zarar görme açısından tabi, yoksa yol tutuşta falan 14 zayıf kalıyor, kaç senedir 15" kullanıyorum, arada 3-4 kezde sağlam girdim çukura ama lastik banamısın demedi, 16" da kesin başın ağrırı ama 15 te pek sorun çıkarmıyor,  bu işin püf noktası şu anladığım kadarıyla, 15 kullanacaksan mutlaka jant korumalı lastik kullan, bunlar biraz daha sağlam oluyor sanki, yada bana öyle geldi, lastikte iyi marka model  olacak bu arada, ben 15 te bu zaman dek EGP kullandım sorun yaşamadım, 5 sene sonra jant dibinden kesmeye üstte dediğim şeyler olmaya başladı, hem lastik çürüdü hemde ilk yıllar 29-26 yaptığımdan hasar gördü lastik demekki, bakalım şuanki Lassa greenways lerne yapacak....
 
bu arada 2011 le 2007 kasalar arasında olan farklar, birkere 2011 ler daha zayıf, kaza açısından, sonra yol tutuş ve frenaj açısından zayıf, ne yaptılarsa bozmuşlar arabayı, benimkini sürdüğüm gibi yenileri sürdüğümde ralli moduna geçiyordum hep, tabii kötü derken kendine göre kötü, diğer markalara göre değil, yanlış olmasın....
 
Not: mesaj alıntılarında resimleride kopyalamayalım, yük binmesin tekerlere 


Yenisinin tek artısı, oturuş pozisyonu daha güzeldi.
Eksilerini saymakla bitiremeyiz, mesela çoğu önden kazalı, neden?
Çünkü abs gereğinden daha erken devreye giriyor.
Bizim kasaların fren dozlaması çok güzel, güven veriyor.
Yenisinin direksiyonu çok hafifti, tek elle sürerken tedirgin oluyordum, bizimkinde öyle bi sorun yok, taş gibi direksiyon
Bozmuşlar dediğin gibi abi.
O parçaladığım lastikler EGP’ydi benim de
Demek ki çok daha fena çukura düşmüşüm, kesilmiş lastik.
Yeni kasanın süspansiyonu daha da sertti, ondan olmalı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
gönderildi (düzenlendi)
2 saat önce, Celal Aydın yazdı:

 

egp haa olmadı şimdi :) , evet demekki senin çukurlar kallaviymiş yada ben çukura düşünce arabadan çok benim canım yanıyordu, sanırım o yüzden her çukur benim için mağara kıvamında geliyordu :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki