İçeriğe Yönlendir

LPG ve Buji Seçimi (NGK - Bosch / iridyum - Platinyum)


Ayser Baysal

Recommended Posts

Mehmet Kaya
Reklam olur mu bilmiyorum ama ( https://www.fordtoptancisi.com/Buji-Mondeo-4-Adet,PR-930.html ) burdaki fiyata göre söylemiştim. Reel parçacılara sorma şansım olmadı henüz.
Bundan önce Bosch lpg bujisi kullanmıştım fena değildi, üzerinde şuan kırmızı kutulu Motocraft takılı hiç memnun değilim.Forumdaki değerli abilerimin tavsiyesi üzerine Ford Otosan'a yönelimde bulunduk karşımıza bu fiyatlar çıktı. 
Birde Denso'nun (http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/4w/4w-detail.cgi?filename=4w-32.txt&no=3377 ) bujisi var. 89TL fiyatlı, bunu tavsiye eder misiniz?

Orjinalden şaşmamaya çalışın.
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
3 saat önce, Ahmet Emre Bağcı yazdı:

Reklam olur mu bilmiyorum ama ( https://www.fordtoptancisi.com/Buji-Mondeo-4-Adet,PR-930.html ) burdaki fiyata göre söylemiştim. Reel parçacılara sorma şansım olmadı henüz.

Bundan önce Bosch lpg bujisi kullanmıştım fena değildi, üzerinde şuan kırmızı kutulu Motocraft takılı hiç memnun değilim.Forumdaki değerli abilerimin tavsiyesi üzerine Ford Otosan'a yönelimde bulunduk karşımıza bu fiyatlar çıktı. 

Birde Denso'nun (http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/4w/4w-detail.cgi?filename=4w-32.txt&no=3377 ) bujisi var. 89TL fiyatlı, bunu tavsiye eder misiniz?

Bunlar 2.0 Fiestaların bujisi. Orijinal Mondeo bujisi değil.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Seneler önce benzer bı konuda iki üyeyi kaybetmiştik . fabrikasyon ateşleme sistemi varsa fabrikasyon buji dışına çıkmam. İş , işin içinde LPG var ama yine de çıkmam :) çıkmadım

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Zetec duratec 1.6 motorda tanesi 10 liraya alırdım orjinal bujiyi. Her bakım değiştirdim :) o motora 400 500 lira Buji alsam hiç yakmayan 200 beygir performansi beklerdim herhalde. Platinium serisi bujiler 2.0 zetec ve duratec içindi o zaman net olmasa da iki katı para felandi.

Bu arada kırmızı kutu motorcraft buji dışında fomoco paketli olanlar da zaten Bosch üretimi. Focus 1 de kullanıp beğenmedim bı set. Çabuk ömrü bitmişti. 

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Vahit Yalçınkaya
On 09.08.2018 at 21:57, Mehmet Kaya yazdı:

Buna en iyi örnek bizim son bir haftadır yaptığımız testler. Mondeo MK3 tırnak aralığı 1.3 olması gerekirken Bosch LPG bujisi 0.7mm LPG de düşük devirlerde güzel gibi görünüyor ancak benzinde performans kaybı fazlasıyla var. LPG de de aslında psikolojikmiş gibi geliyor. Rolantide sallanmalar başlıyor bir süre sonra. Şimdi değiştirdim ve 1.2 tırnak aralığında Bosch buji taktırdım. Benzinde de LPG de gayet iyi. Ben orijinal olmasını öneriyorum. 1.3 tırnak aralığı nerde 0.7 tırnak aralığı nerde.

iki mondeo MK3 de 0.7 LPG bujisi vardı . Şimdi 1.2 tırnak aralığına döndük. Araçların rölantide ki çalışması düzene girdi. 

Mrb focus 1 aracım var lpg li en verimli buji tırnak aralığı kaç olmalı sizce ??Bende orjinal bujiyi en iyi buji olarak kabul edenlerdenim platin iridyum uranyum ultrasonic vırt zırt bujilerin tamamen pazarlama amaçlı olduğu kanısına bizzat test ederek karar verdim araba bi aptallaştı vuruntu yapmaya başladı  performans kaydı fazlasıyla  oldu alt devirlerde velhasıl sizce kaç yapmalıyım?  saygılar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Mrb focus 1 aracım var lpg li en verimli buji tırnak aralığı kaç olmalı sizce ??Bende orjinal bujiyi en iyi buji olarak kabul edenlerdenim platin iridyum uranyum ultrasonic vırt zırt bujilerin tamamen pazarlama amaçlı olduğu kanısına bizzat test ederek karar verdim araba bi aptallaştı vuruntu yapmaya başladı  performans kaydı fazlasıyla  oldu alt devirlerde velhasıl sizce kaç yapmalıyım?  saygılar
Kusura bakmayın focus hakkında pek bir bilgim yok.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 20.12.2018 at 20:48, Vahit Yalçınkaya yazdı:

Mrb focus 1 aracım var lpg li en verimli buji tırnak aralığı kaç olmalı sizce ??Bende orjinal bujiyi en iyi buji olarak kabul edenlerdenim platin iridyum uranyum ultrasonic vırt zırt bujilerin tamamen pazarlama amaçlı olduğu kanısına bizzat test ederek karar verdim araba bi aptallaştı vuruntu yapmaya başladı  performans kaydı fazlasıyla  oldu alt devirlerde velhasıl sizce kaç yapmalıyım?  saygılar

 

Orijinali 1.3 tür.. 

1 mm deneyebilirsiniz. Benzinde kötü olacaktır.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vahit Yalçınkaya
30 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Orijinali 1.3 tür.. 

1 mm deneyebilirsiniz. Benzinde kötü olacaktır.. 

Bugün fordcu ustama gittim 1.3  yaptı  bariz canlandı araba gidişi falan olsun baya toparlandı ama araba full 5 kişi ile bir yere giderken gaz a yüklenince  sallama yapıyor motor böyle tekler bir buji çalışmaz gibi direksiyonda hafif sallıyor gazı bırakınca kesiyor arabadaki kişi sayısı azalinca kesti çözemedim motormu salliyor diye şüphelendim  arabadakiler inice kesildi gaz yemesi falanda düzgün  acaba akislerden yaparmı??

Yorum bağlantısı
Vahit Yalçınkaya
16 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Silindir kompresyonlarını ölçtürün. 

Geçen hafta ölçtürdüm 1 ve 4 göz 13 seviye 2 ve 3 cü göz 10 seviye çıktı bu konuyu konuşmuştuk carbon clenar yaptıramadim kime gitsem yapmayız dediler km yüksek diye böyle biniyorum muhtemelen üst kapak yaptircam bu sorunu bundan  yapıyo olabilirmi??

Yorum bağlantısı
Vahit Yalçınkaya
33 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Motor mu tekliyor. Araba mı titriyor emin olmalısınız.

Normal de kesinlikle yapmıyor ama arkaya 3 kişi bindimmi yapıyor

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Muhammet  Ölmez

Ford Etis'de dolaşırken aracımdaki motorun LPG'li versiyonunun da bulunduğunu gördüm, buji için şöyle bir şey yazmışlar;

 

"

An LPG (liquefied petroleum gas)/air mixture burns more slowly than a petrol/air mixture and is more difficult to ignite. Because of this, for gas operation the ignition advance is increased and the electrode gap of the spark plugs is reduced to 0,7 mm. Because of the higher stresses involved in gas operation, the interval between spark plug changes is shorter.".

 

İlk sayfada @Ercan Balbay'ın söylediklerinin aynısı yani. Ben de daha kısa aralıklı buji alayım dedim ama konu devamında deneyip verim alamadığını söyleyenler de olunca kararsız kaldım buji değişiminde.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Muhammet Ölmez yazdı:

Ford Etis'de dolaşırken aracımdaki motorun LPG'li versiyonunun da bulunduğunu gördüm, buji için şöyle bir şey yazmışlar;

 

"

An LPG (liquefied petroleum gas)/air mixture burns more slowly than a petrol/air mixture and is more difficult to ignite. Because of this, for gas operation the ignition advance is increased and the electrode gap of the spark plugs is reduced to 0,7 mm. Because of the higher stresses involved in gas operation, the interval between spark plug changes is shorter.".

 

İlk sayfada @Ercan Balbay'ın söylediklerinin aynısı yani. Ben de daha kısa aralıklı buji alayım dedim ama konu devamında deneyip verim alamadığını söyleyenler de olunca kararsız kaldım buji değişiminde.

durum şöyle oluyor, farbikasyon yazılım da avans aralığı lpg ye hazır ise işe yarar değil se yaramıyor.

mesela: egzos çıkışına headers imal edilir, beygir alınır derler, beyin hazır ise olur (subaru sti veya fiesta St ise) aynı motor takılan mondeo da olmaz örneğin.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Muhammet  Ölmez
Çağlar Bayur yazdı:

durum şöyle oluyor, farbikasyon yazılım da avans aralığı lpg ye hazır ise işe yarar değil se yaramıyor.

mesela: egzos çıkışına headers imal edilir, beygir alınır derler, beyin hazır ise olur (subaru sti veya fiesta St ise) aynı motor takılan mondeo da olmaz örneğin.

 

Teşekkürler sağ olun, netleşti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...