Özcan Çömez 13 Temmuz 2018 Paylaş 13 Temmuz 2018 (düzenlendi) Arkadaşlar, 2013 Fiesta aracımın Radyatör Su tahliye Deposu suyu belli km sonrası azalmakta. Max çizgisine kadar su koydum ve 1000km civarı gidince Resimdeki şekle geliyor. tekrar ilave ettim hatta max çizgisini biraz geçirdim gene aynı şekilde belli bir km sonrasında alt hortuma kadar geliyor ve orada sabit kalıyor. Hararet olması gereken yere gelip duruyor. sizce nedeni ne olabilir ? kaç defa içeriye baktım herhangi bir ıslaklık göremedim. kapak sıkılı halde oynattığımda bi tık sağa sola oynuyor. kapaktan belli bir basınçta kaçırıp sonra sabit kalıyor olabilir mi ? 133binde triger devridaim pompası vs değişti. buradan kaynaklı birşey olabilir mi ? 13 Temmuz 2018 tarihinde Özcan Çömez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cem Işık 13 Temmuz 2018 Paylaş 13 Temmuz 2018 Su kaçağı var mı gözle görünür bir biçimde? Araca antifiriz koyuldu mu devirdaim değişiminde? Ve öncesinde de antifiriz var mıydı araçta? Yeni koyulan antifirizin eskiden kalan kireçleri çözerek ufak da olsa su kaçağına sebebiyet vermesi ihtimali var . 1 Yorum bağlantısı
Özcan Çömez 13 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 13 Temmuz 2018 gözle görülür su kaçağı yok. ıslaklık su damlaması vs birşey göremedim. devirdaim öncesinde antifiriz vardı. değişimden sonrada koyuldu. aracı ben yeni aldıktan sonra triger setini değiştirdim o yüzden eskidende su eksiltmesi varmıydı yokmuydu emin değilim. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 13 Temmuz 2018 Paylaş 13 Temmuz 2018 Antifiriz renginde kaçak olan noktada pul pul kalıntılar belli olur. Kapak'da arızalı olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 13 Temmuz 2018 Paylaş 13 Temmuz 2018 Su kapağı kapatılıp çevresine kağıt havlu sarılarak 2-3 gün havlu kontol edilir. Havlu ıslanmışsa kapaktan atıyordur 1 Yorum bağlantısı
Bekir Memur 13 Temmuz 2018 Paylaş 13 Temmuz 2018 o genleşme kabının üst tarafında hava alan bir delik dahi olsa zamanla buharlaşmadan dolayı çok su kaybı olacak gözle görülmeyecek kadar ufak delik olsa dahi sıvı eksilir 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 13 Temmuz 2018 Paylaş 13 Temmuz 2018 Ben genleşme kabının kendisinden şüpheleniyorum, benzer problem yaşamış ve genleşme kabını değiştirerek sorunu çözmüştüm. Muhtemelen indiği seviye hizasında çatlak var. 2 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 13 Temmuz 2018 Paylaş 13 Temmuz 2018 Kapağı değiştirerek başlayın. Devirdaim de olabilir ama oradansa bunu araç çalışırken kontolr etmelisiniz. Yorum bağlantısı
Özcan Çömez 13 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 13 Temmuz 2018 yarın ustaya götüreyim mi ? veya aklıma gelen bu tankı şeffaf şeker poşeti ile hava almayacak şekilde sarıp içinde buharlaşma olup olmadığını kontrol etmek. orta seviyeye getirip denemelimiyim sizce ? Yorum bağlantısı
Arif Aykın 13 Temmuz 2018 Paylaş 13 Temmuz 2018 Siz bence aracı lift de bir kaldırıp komple hortum bağlantı yerlerini kontrol edin. Özellikle araç içine gelen kalorifer hortumlarını. 2002-2008 şerde jaklı bağlantı mevcut oradan kaçırma yapabiliyor damla damla mesela 10 dakika da bir damla gibi. Orayı özellikle kontrol edin kelepçe bağlantılı yerlerden zor kaçırıyor ama jaklı olan yerlerde içerisinde o-ring mevcut bu da zamanla kaçırma yaptırabiliyor. 10 dakika önce, Özcan Çömez yazdı: yarın ustaya götüreyim mi ? veya aklıma gelen bu tankı şeffaf şeker poşeti ile hava almayacak şekilde sarıp içinde buharlaşma olup olmadığını kontrol etmek. orta seviyeye getirip denemelimiyim sizce ? Benim dediğim yeri bir kontrol edin yukarıdan ulaşılan boruların ek yerlerine elinizle bakın belli eder kendisini. Eğer yine bulamazsanız mutlaka ustaya getirin. Tavsiye 1 Yorum bağlantısı
Özcan Çömez 14 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 14 Temmuz 2018 14 saat önce, Metin Taşcı yazdı: sürücü tarafında motorun yanında termostat var, termostatdan kacan su sanzimanın üzerine toplanıyor, ışık tutarak yukardan bakabilirsiniz. ekleme: termostatları yamuluyor ve su kacırmaya baslıyor, belki aynı sıkıntıdır diye yazdım bunu söylemek içn girdim foruma bugün götürdüm sanayideki ustama açtık kaputu baktık radyatörde birşey göremedik ve termostatın yanındaki kısımda ufak bir turuncu su göllenmesi meydana gelmiş. büyük ihtimal termostattan kaçırıyor. termostat alıp değiştirmeyi düşünüyorum. termostatı komplemi değiştirmek gerekir yoksa içindeki mekanizmayı mı ? birde orjininal mi yoksa magneti marelli mi alayım yarı yarıya fark var. https://www.fordtoptancisi.com/Termostat-Govdesi-Fiesta-15-Tdci,PR-3504.html https://orjinalfordparca.com/termostat/fiesta-termostat-14-15-16-dizel-2010-20015-orjinal https://www.fordtoptancisi.com/Termostat-Govdesi-Fiesta-15-Tdci,PR-6202.html Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir 14 Temmuz 2018 Paylaş 14 Temmuz 2018 Magneti marelli çok kaliteli diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Arif Aykın 14 Temmuz 2018 Paylaş 14 Temmuz 2018 21 dakika önce, Özcan Çömez yazdı: bunu söylemek içn girdim foruma bugün götürdüm sanayideki ustama açtık kaputu baktık radyatörde birşey göremedik ve termostatın yanındaki kısımda ufak bir turuncu su göllenmesi meydana gelmiş. büyük ihtimal termostattan kaçırıyor. termostat alıp değiştirmeyi düşünüyorum. termostatı komplemi değiştirmek gerekir yoksa içindeki mekanizmayı mı ? birde orjininal mi yoksa magneti marelli mi alayım yarı yarıya fark var. https://www.fordtoptancisi.com/Termostat-Govdesi-Fiesta-15-Tdci,PR-3504.html https://orjinalfordparca.com/termostat/fiesta-termostat-14-15-16-dizel-2010-20015-orjinal https://www.fordtoptancisi.com/Termostat-Govdesi-Fiesta-15-Tdci,PR-6202.html Bence komple değiştirin oring i falan yeni olmuş olur kafanız rahat eder Yorum bağlantısı
Özcan Çömez 14 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 14 Temmuz 2018 5 saat önce, Metin Taşcı yazdı: Ben peugeot parcacısından almıştım, forddan daha ucuzdu ekleme: parcalar aynı Benim motor 1.5 dizel uyumlu parçanın linki varmı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Temmuz 2018 Paylaş 15 Temmuz 2018 Kaçak göstermiş kendini. Gövdeden kaçırıyor muhtemelen. Parçayı söktürüp elinize alıp parçacıları dolaşın. Psa motoru kullanan diğer markalara da bakabilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Özcan Çömez 1 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 1 Ağustos 2018 sorunum çözüldü. tespit edildiği üzere termostattan kaçırıyormuş, şanzımanın üstü falan hep antifirizli suydu. önemli bir parça olduğundan hiç riske girmedim ve orjinaliyle değiştirdim. parça 200 tl Bendix 3lt. kırmızı antifrize 60 tl ( bence pahalı ) işçilikte 140 tl ödedim. bursa beşyıldız otoda. Teşekkürler. 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts