İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Radyatör Su Deposunda Sıvı Eksilmesi


Özcan Çömez

Recommended Posts

Özcan Çömez
(düzenlendi)

 

Arkadaşlar, 2013 Fiesta aracımın Radyatör Su tahliye Deposu suyu belli km sonrası azalmakta. 

Max çizgisine kadar su koydum ve 1000km civarı gidince Resimdeki şekle geliyor. tekrar ilave ettim hatta max çizgisini biraz geçirdim gene aynı şekilde belli bir km sonrasında 

alt hortuma kadar geliyor ve orada sabit kalıyor.  Hararet olması gereken yere gelip duruyor.

 

sizce nedeni ne olabilir ? 

 

kaç defa içeriye baktım herhangi bir ıslaklık göremedim.

kapak sıkılı halde oynattığımda bi tık sağa sola oynuyor. kapaktan belli bir basınçta kaçırıp sonra sabit kalıyor olabilir mi ?

133binde triger devridaim pompası vs değişti. buradan kaynaklı birşey olabilir mi ?

 

3zvM64.jpg

tarihinde Özcan Çömez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Su kaçağı var mı gözle görünür bir biçimde? Araca antifiriz koyuldu mu devirdaim değişiminde? Ve öncesinde de antifiriz var mıydı araçta? Yeni koyulan antifirizin eskiden kalan kireçleri çözerek ufak da olsa su kaçağına sebebiyet vermesi ihtimali var .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özcan Çömez

gözle görülür su kaçağı yok. ıslaklık su damlaması vs birşey göremedim.
devirdaim öncesinde antifiriz vardı. değişimden sonrada koyuldu.
aracı ben yeni aldıktan sonra triger setini değiştirdim o yüzden eskidende su eksiltmesi varmıydı yokmuydu emin değilim.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Antifiriz renginde kaçak olan noktada pul pul kalıntılar belli olur. Kapak'da arızalı olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Su kapağı kapatılıp çevresine kağıt havlu sarılarak 2-3 gün havlu kontol edilir. Havlu ıslanmışsa kapaktan atıyordur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Memur

o genleşme kabının üst tarafında hava alan bir delik dahi olsa zamanla buharlaşmadan dolayı çok su kaybı olacak gözle görülmeyecek kadar ufak delik olsa dahi sıvı eksilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Ben genleşme kabının kendisinden şüpheleniyorum, benzer problem yaşamış ve genleşme kabını değiştirerek sorunu çözmüştüm. Muhtemelen indiği seviye hizasında çatlak var.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Kapağı değiştirerek başlayın. Devirdaim de olabilir ama oradansa bunu araç çalışırken kontolr etmelisiniz.

Yorum bağlantısı
Özcan Çömez

yarın ustaya götüreyim mi ? veya

aklıma gelen bu tankı şeffaf şeker poşeti ile hava almayacak şekilde sarıp içinde buharlaşma olup olmadığını kontrol etmek.

orta seviyeye getirip denemelimiyim sizce ?

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Siz bence aracı lift de bir kaldırıp komple hortum bağlantı yerlerini kontrol edin. Özellikle araç içine gelen kalorifer hortumlarını. 2002-2008 şerde jaklı bağlantı mevcut oradan kaçırma yapabiliyor damla damla mesela 10 dakika da bir damla gibi. Orayı özellikle kontrol edin kelepçe bağlantılı yerlerden zor kaçırıyor ama jaklı olan yerlerde içerisinde o-ring mevcut bu da zamanla kaçırma yaptırabiliyor.

10 dakika önce, Özcan Çömez yazdı:

yarın ustaya götüreyim mi ? veya

aklıma gelen bu tankı şeffaf şeker poşeti ile hava almayacak şekilde sarıp içinde buharlaşma olup olmadığını kontrol etmek.

orta seviyeye getirip denemelimiyim sizce ?

Benim dediğim yeri bir kontrol edin yukarıdan ulaşılan boruların ek yerlerine elinizle bakın belli eder kendisini. Eğer yine bulamazsanız mutlaka ustaya getirin. Tavsiye

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özcan Çömez
14 saat önce, Metin Taşcı yazdı:

sürücü tarafında motorun yanında termostat var, termostatdan kacan su sanzimanın üzerine toplanıyor,  ışık tutarak yukardan bakabilirsiniz.

 

ekleme: termostatları yamuluyor ve su kacırmaya baslıyor, belki aynı sıkıntıdır diye yazdım

 

bunu söylemek içn girdim foruma

bugün götürdüm sanayideki ustama açtık kaputu baktık radyatörde birşey göremedik ve termostatın yanındaki kısımda ufak bir turuncu su göllenmesi meydana gelmiş. büyük ihtimal termostattan kaçırıyor. termostat alıp değiştirmeyi düşünüyorum.

 

termostatı komplemi değiştirmek gerekir yoksa içindeki mekanizmayı mı ?

birde orjininal mi yoksa magneti marelli mi alayım yarı yarıya fark var.

 

https://www.fordtoptancisi.com/Termostat-Govdesi-Fiesta-15-Tdci,PR-3504.html

https://orjinalfordparca.com/termostat/fiesta-termostat-14-15-16-dizel-2010-20015-orjinal

https://www.fordtoptancisi.com/Termostat-Govdesi-Fiesta-15-Tdci,PR-6202.html

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
21 dakika önce, Özcan Çömez yazdı:

 

bunu söylemek içn girdim foruma

bugün götürdüm sanayideki ustama açtık kaputu baktık radyatörde birşey göremedik ve termostatın yanındaki kısımda ufak bir turuncu su göllenmesi meydana gelmiş. büyük ihtimal termostattan kaçırıyor. termostat alıp değiştirmeyi düşünüyorum.

 

termostatı komplemi değiştirmek gerekir yoksa içindeki mekanizmayı mı ?

birde orjininal mi yoksa magneti marelli mi alayım yarı yarıya fark var.

 

https://www.fordtoptancisi.com/Termostat-Govdesi-Fiesta-15-Tdci,PR-3504.html

https://orjinalfordparca.com/termostat/fiesta-termostat-14-15-16-dizel-2010-20015-orjinal

https://www.fordtoptancisi.com/Termostat-Govdesi-Fiesta-15-Tdci,PR-6202.html

Bence komple değiştirin oring i falan yeni olmuş olur kafanız rahat eder

Yorum bağlantısı
Özcan Çömez
5 saat önce, Metin Taşcı yazdı:

Ben peugeot parcacısından almıştım, forddan daha ucuzdu 

 

ekleme: parcalar aynı

 

Benim motor 1.5 dizel uyumlu parçanın linki varmı

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kaçak göstermiş kendini. 

Gövdeden kaçırıyor muhtemelen.

Parçayı söktürüp elinize alıp parçacıları dolaşın. 

Psa motoru kullanan diğer markalara da bakabilirsiniz.    

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Özcan Çömez

sorunum çözüldü. tespit edildiği üzere termostattan kaçırıyormuş, şanzımanın üstü falan hep antifirizli suydu.

önemli bir parça olduğundan hiç riske girmedim ve orjinaliyle değiştirdim.

parça 200 tl

Bendix 3lt. kırmızı antifrize 60 tl   ( bence pahalı )

işçilikte 140 tl ödedim.

bursa beşyıldız otoda. 

Teşekkürler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...