İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Mondeo'ya Transit Krank Kasnağı Montajı


Harun Kocaçalışkan

Recommended Posts

Harun Kocaçalışkan
(düzenlendi)

Selamlar,

 

Uzun zamandır aklımda olan bir konu vardı sonunda bugün Osman Usta sağolsun hallettik.  Benim kayış ve gergi bölümünden ses geliyordu ben de kasnak, gergi, bilyalar ve kayışı değiştirmeye karar verdim. Araştırdığım kadarıyla da bu parçaları orjinal almazsak ileride yine sorunlar oluyormuş. Ben de bu konuyu yabancı forumlarda araştırdım ve Jaguar forumlarında denk geldiğim bir konuda okuduğum üzere, Jaguar X-Type dizeller için yeni bir kit satıyor. 

 

Takılan kit şu;

http://www.xjkltd.co.uk/jaguar-x-type-2-0-2-2-diesel-crankshaft-tensioner-damper-kit-c2s51547/

 

c2s51547.jpg

 

Bizim taktıklarımızdan tek farkı kasnak. Upgraded Pulley demişler ancak bunu da araştırdım ve önden çeker transit 2.2 kasnağı olduğunu gördüm. Üst üste geçmiş iki kasnak gibi bir görüntüsü var. Normalde 2. kısım transitlerde klima kompresörü için galiba ama biz üst kısmı kullanmıyoruz boş duruyor.

 

Kasnağın Parça kodu 

bk2q 6b319 ba

 

6NNRWE.jpg

 

Bu kasnağın orjinali, bizim Mondeo'nun orjinal kasnağına göre daha ucuz. Parçacılarda 300 tl gibi bir fiyatı var. Ben kasnağı ve gergi, kayış, bilyalar vs. hepsini yurt dışından temin ettim. 

 

Kayış olarak 6pk1642 almıştım. Jaguar ve Mondeo'lara bunu takıyorlar hep. Ama benim arabadan ne hikmetse 1635 kayış çıktı. Biz de elimde bulunan 1636 kayışı taktık.

 

Şu an için bir problem yok. Arabanın rolantideki cayırtıları ve stop ederken çıkan garip sesler kesildi. Normal kasnak taksak da muhtemelen aynı sonuç olacaktı ancak dediklerine göre bu transit kasnağı daha dayanıklıymış. O yüzden artık bunu takıyorlarmış. Bakalım ilerleyen dönemde ne olacak.

 

 

WDD23P.jpg

 

 

 

tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
1 dakika önce, Tamer Topaç yazdı:

Genel olarak ses ne kadar değişti Harun? Değdi mi?

 

Benim arabam açısından baya bir ses farkı oldu. Önceden sağ taraftan motor sesi dışında ayrı bir uğultu gelirdi şimdi o ses yok ancak orjinal kasnaklı ve kasnak-gergi sesi olmayan bir Mondeo ile yan yana getirip bakmak gerekir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Çelebi

Fiyatı uygunmuş ben 6 ay önce değiştirdim komple sadece parçalar 1000 lira tuttu

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Toplam maliyet ne oldu ve alternatör kasnağı durumu? Asıl sesi yapan alternatör kasnağı değil miydi?

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
34 dakika önce, Tamer Topaç yazdı:

Toplam maliyet ne oldu ve alternatör kasnağı durumu? Asıl sesi yapan alternatör kasnağı değil miydi?

Alternatör kasnağı işine girmedim. Eğer ileride yine problem oluşursa bu sefer onu da değişeceğim. Onun fiyatı 200-250 tl arası olduğu için şu an ellemeyeyim diye düşündüm.

 

Bana maliyeti;

Gergi+Kayış+2 tane bilya = 250 TL 

Kasnak: 250 TL

İşçilik: 250 TL

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
Alternatör kasnağı işine girmedim. Eğer ileride yine problem oluşursa bu sefer onu da değişeceğim. Onun fiyatı 200-250 tl arası olduğu için şu an ellemeyeyim diye düşündüm.
 
Bana maliyeti;
Gergi+Kayış+2 tane bilya = 250 TL 
Kasnak: 250 TL
İşçilik: 250 TL
 
 
Şu araştırmacı kişiliğine bir kere daha aşık oldum başkanım. [emoji23] [emoji23] [emoji23]
  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çok güzel bilgi. Teşekkürler Harun.
Ben de orijinali ile değiştirmiştim.
Lak luk seslerine sebep olan bu kasnak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Gecmis olsun. Rize de mesai arkadasimin Jatco Mondeosunda da krank kasnagi degisti Inna marka kasnak aldi ses kesildi. Cok sinir bozucu bir ses ugultu desen degil takirti desen degil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Özel
(düzenlendi)

Merhabalar,

Güle güle kullanın umarım uzun süre sıkıntısız görevlerini görürler. Ben Nisan ayında 2.0 TDCİ ov. aracıma özel serviste parçalar orijinal olmak kaydıyla kasnak, gergi kütüğü, kayış ve bir küçük rulman için işçilik dahil 1000TL. ödedim titreşim azalmadı ama homurdanma tıkırtı ve kapanıştaki seslerim düzeldi.

 

Ayrıca bu işlemler yapılırken Klima kompresörünün kasnak ve çevresinin de küçükten revize edilmesi gerektiği yurt dışı kullanıcılar da özellikle belirtiliyor ve ben bu işlemi yapmayı zamansızlıktan atladığımdan klimam açıkken gergi ve kayışı kompresörün zorladığı kanısına vardım. İmkanı olan kompresöre de bakım yaptırsın.

 

İyi günler dilerim.

tarihinde Koray Özel tarafından düzenlendi
ekleme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kompresör değil de. Şarj dinamosu kasnağını farklı bir kasnak ile değiştirdik ve faydasını gördük biz.
Krank kasnağı bozulursa kendi ses yapıyor. Ancak şarj dinamo kasnağı, kayış ve gergiye ses yaptırıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Harun Kocaçalışkan
9 saat önce, Ali Osman Şimşek yazdı:

Bu parçaları verdiğiniz linkten mı aldınız.

Hayir ben amazon.de sitesinden aldim. 

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
On 14.08.2018 at 08:23, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Hayir ben amazon.de sitesinden aldim. 

Yabancı siteden alınca Tr'ye gelirken kargo parası vs astarı yüzünden pahalıya gelmiyor mu?

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Şimdi, Ali Dur yazdı:

Yabancı siteden alınca Tr'ye gelirken kargo parası vs astarı yüzünden pahalıya gelmiyor mu?

 

Fiyatı o ara uygundu bana maliyeti sanırım 200-250 tl arası bir şey olmuştur. Sanırım burada da 300-350 tl civarına bulunabilir. 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Serkan Tuş

Herkese merhaba 

Benim aracimda da gergi kütüğü krank kasnağı 2 adet gergi rulmanıve kayış değişti 

Kendi parcacimdan aldım taktirdim ama anladım ki orjinal parca olmayinca hic bi faydasi yok orjinal parca pahaliydi .

Şimdi kasnak ses veriyor kayis yalpaliyor

Kasnak merkezlenmeli diyolar ama kim yapacak klimayi acinca da kasnak daha da azıyor gürültü kopuyor ne yapmali arkadaşlar

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
On 01.01.2019 at 16:14, Serkan Tuş yazdı:

Herkese merhaba 

Benim aracimda da gergi kütüğü krank kasnağı 2 adet gergi rulmanıve kayış değişti 

Kendi parcacimdan aldım taktirdim ama anladım ki orjinal parca olmayinca hic bi faydasi yok orjinal parca pahaliydi .

Şimdi kasnak ses veriyor kayis yalpaliyor

Kasnak merkezlenmeli diyolar ama kim yapacak klimayi acinca da kasnak daha da azıyor gürültü kopuyor ne yapmali arkadaşlar

 

Kasnak merkezlenmesi diye bir şey yok aslında. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin
Selamlar,
 
Uzun zamandır aklımda olan bir konu vardı sonunda bugün Osman Usta sağolsun hallettik.  Benim kayış ve gergi bölümünden ses geliyordu ben de kasnak, gergi, bilyalar ve kayışı değiştirmeye karar verdim. Araştırdığım kadarıyla da bu parçaları orjinal almazsak ileride yine sorunlar oluyormuş. Ben de bu konuyu yabancı forumlarda araştırdım ve Jaguar forumlarında denk geldiğim bir konuda okuduğum üzere, Jaguar X-Type dizeller için yeni bir kit satıyor. 
 
Takılan kit şu;
http://www.xjkltd.co.uk/jaguar-x-type-2-0-2-2-diesel-crankshaft-tensioner-damper-kit-c2s51547/
 
c2s51547.jpg
 
Bizim taktıklarımızdan tek farkı kasnak. Upgraded Pulley demişler ancak bunu da araştırdım ve önden çeker transit 2.2 kasnağı olduğunu gördüm. Üst üste geçmiş iki kasnak gibi bir görüntüsü var. Normalde 2. kısım transitlerde klima kompresörü için galiba ama biz üst kısmı kullanmıyoruz boş duruyor.
 
Kasnağın Parça kodu 
bk2q 6b319 ba
 
6NNRWE.jpg
 
Bu kasnağın orjinali, bizim Mondeo'nun orjinal kasnağına göre daha ucuz. Parçacılarda 300 tl gibi bir fiyatı var. Ben kasnağı ve gergi, kayış, bilyalar vs. hepsini yurt dışından temin ettim. 
 
Kayış olarak 6pk1642 almıştım. Jaguar ve Mondeo'lara bunu takıyorlar hep. Ama benim arabadan ne hikmetse 1635 kayış çıktı. Biz de elimde bulunan 1636 kayışı taktık.
 
Şu an için bir problem yok. Arabanın rolantideki cayırtıları ve stop ederken çıkan garip sesler kesildi. Normal kasnak taksak da muhtemelen aynı sonuç olacaktı ancak dediklerine göre bu transit kasnağı daha dayanıklıymış. O yüzden artık bunu takıyorlarmış. Bakalım ilerleyen dönemde ne olacak.
 
WDD23P.jpg
 
 
 
 
 
6pk1635 önceden yanlış takılmış keşke 1642 yi taktırsaydınız. 1635 kısa olduğundan gergi sistemindeki rulmanların kısa zamanda aşırı yükten dolayı bozulacağını peşinen belirteyim. 1630 da taksanız uyabilir ama açıkladığım gibi rulmanlara çok yük biner. Kasnak konusunda, değişim zamanı geldiğinde ben de denemeyi düşüneceğim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin
Herkese merhaba 
Benim aracimda da gergi kütüğü krank kasnağı 2 adet gergi rulmanıve kayış değişti 
Kendi parcacimdan aldım taktirdim ama anladım ki orjinal parca olmayinca hic bi faydasi yok orjinal parca pahaliydi .
Şimdi kasnak ses veriyor kayis yalpaliyor
Kasnak merkezlenmeli diyolar ama kim yapacak klimayi acinca da kasnak daha da azıyor gürültü kopuyor ne yapmali arkadaşlar
Kasnağın merkezlenmesi yok. Kasnağın merkezindeki 1 mm derinliğindeki çukur krank milinin tepesine oturduğunda zaten kasnak merkezlenmiş oluyor. Saplamaları da sıkınca o şekilde kalıyor. Yani orada ben bir hataya düşmüşüm. Kasnağın ortasındaki merkezleme çukuru yok sanarak kendimce merkezleme girişiminde bulunmuştum. Yalnız, kasnağı takan kişi kasnağın ortasındaki merkezleme ya da hizalama çukuruna dikkat emeden sadece saplamalarla merkezlemeye kalkışırsa sorun olabilir. Aynı milim sanılsa da tüm saplamalar aynı olmayabiliyor. Atıyorum, 10 mm diye aldıģımız bir saplama 9.95 mm gelebilir. Ya da 9.98 mm gelebilir. Saplama deliklerinde de böyle küçük mikrometrik fark varsa gözle dörünmeyen ama hareket esnasında rezonansa sebep olan dengesizlikler ortaya çıkabilir. Bunu düşünerek kasnağı merkezleme deneyi yapmıştım.
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Harun Kocaçalışkan

Bu işlemi temmuz  2018 tarihinde 168.000 km de yaptırmıştım. Şu an araba 191.000 km de. Bir sorun yok arkadaşlar. Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. 

 

2021 güncellemesi: 

 

Araba 215.000 km de hala tık yok.

 

2022 Nisan: 235.000 oldu devamke.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...