Selçuk Tutar 30 Temmuz 2018 Paylaş 30 Temmuz 2018 Merhaba arkadaşlar; 2011 model Seat İbiza 1.2 TSI 105 Bg olan aracımızın motoru triger zinciri kopardı, kullanıcısı kadın olduğu için aracın aküsü bittiğini düşünüp çalıştırmaya çalışmış, ve motoru kitlemeye kadar ilerleyen bir süreç sonunda aracı, AVEK'e çekmeye karar verdik, servis aracın motorunun geri döndürülemeyecek kadar hasar aldığını söyleyerek, araca 0 km sandık motor taktı ve bizden gerekli vekaletleri, alıp tüm işlemleri halledip aracı bize teslim etti. Şimdi aracı satmaya niyetlendik ve karşımıza ne gibi bir sorun çıkartabilir? Yorum bağlantısı
Erdem Çağla 30 Temmuz 2018 Paylaş 30 Temmuz 2018 ben alacak olsam bana göre avantaj olur motor değişmesi ancak ikinci eldeki alıcıların büyük kısmı aracı fabrikadan çıktığı halinde sadece km sayacında yaptığı km bilgisinin yazmasını istiyor. yani araç sıfırdan itibaren kullanılacak şehir içine girip çıkacak binlerce defa park edecek on binlerce km yapacak trafikte her an risk altında seyredecek ama kaportasına hiçbir şey değmeyecek. bu mantıkla bakıyorlar. kısaca motor değişmesini "orijinalliğin bozulması" olarak algılayacak çok kişi var. bunun sebebi de motor atılmış arabaların bazılarının sanayide orada burada yanlış toplanması veya sonradan sıkıntı çıkarması. sanki kullanıcı cebinden para verip çıkma motor taktı. dolayısıyla eğer alıcınız bilinçli bir insansa üstüne fazla para vermesi gerekir bence 4 Yorum bağlantısı
Selçuk Tutar 30 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2018 Erdem bey süper bir yorum, aracı kendime almayı da düşünüyorum aslında ama yukarıda saydığınız faktörleri maalesef insanımızın çoğu dezavantaj olarak görecektir, buda yarın aracı elden çıkarmak durumu oluştuğunda çok baş ağrıtır diye düşündüğüm için kararsızım. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 30 Temmuz 2018 Paylaş 30 Temmuz 2018 piyasasından daha mı ucuz dahamı pahalı? Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 30 Temmuz 2018 Paylaş 30 Temmuz 2018 Bunun motoru değişmiş diye fiyat kırmaya çalışan fırsatçılara bakmayın.Piyasası neyse o fiyattan satışa koyun. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Temmuz 2018 Paylaş 30 Temmuz 2018 Yetkili servisten sıfır takılmış ise, servisin bi yorumunu dinler ve alırım. Ama fatura vs her şey var zaten. Garantisi de 2 sene motorun. Daha ne olsun? 1 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Tutar 30 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2018 24 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Yetkili servisten sıfır takılmış ise, servisin bi yorumunu dinler ve alırım. Ama fatura vs her şey var zaten. Garantisi de 2 sene motorun. Daha ne olsun? Bu arada bahse konu araç baldızıma ait ve maalesef satışla ilgili işlemleri ben yapıyorum, yani aracı ben satıcam korkum bu yüzden Yorum bağlantısı
İlyas Demirbaş 30 Temmuz 2018 Paylaş 30 Temmuz 2018 Burası Türkiye ne neye göre belli değil adam Tadilat-tamiratta (izlemeyen varsa kesinlikle izlesin) arabayı 0 dan yapıyor bir önceki arabadan hiç bir şey kalmıyor bir programda şaseyi yeniden yapmışlardı manuel vitesi otomatik vites yapıyor sonra satıyor ortalama 2000 -15000 Pound arasında kar ediyor. Türkiye araba 50 yaşında da olsa orjinal boya arıyoruz... 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Temmuz 2018 Paylaş 30 Temmuz 2018 14 dakika önce, Selçuk Tutar yazdı: Bu arada bahse konu araç baldızıma ait ve maalesef satışla ilgili işlemleri ben yapıyorum, yani aracı ben satıcam korkum bu yüzden Sıkıntı yaşamazsınız. Sıfır motorla almak istemeyenin aklından şüphe ederim. Yeter ki faturalı, garantili olsun 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Ata 30 Temmuz 2018 Paylaş 30 Temmuz 2018 Yetkili servis sifir motor takmis daha ne olsun. Ama bunu firsata cevirip fiyat kirmaya çalışacak tosbalarda cok piyasada. 1 Yorum bağlantısı
Ali Uymaz 30 Temmuz 2018 Paylaş 30 Temmuz 2018 Geçmiş olsun öncelikle merak ettiğim motor ücretsiz mı değişti 2011 diye söyleyince garantisi bitmis olduğunu düşünerek seat in müşteri memnuniyetini değerlendirmek amacıyla sordum. Türkiye şartlarında fiyat kirmak için soylenen lafları düşününce illaki kullanırlar. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 30 Temmuz 2018 Paylaş 30 Temmuz 2018 Her malın bir alıcısı vardır. Bu haliyle daha çok değer veren de olur, orijinal motoru yok diye burun kıvıran da. Buradaki sıkıntı şu olur, bundan sonraki her el değiştirmede km sayacı dikkate alınacak. 100 binde motor yenilenip 200 bine 5 el değiştirse, artık o motor 200 bindir. Kaçıncı sahibine kadar söz konusu değişime ilişkin evraklar saklanıp bir sonraki sahibine aktarılabilir ki? Mutlaka örnekleri vardır tabi ama, istisna sayılır sanırım bunlarda. Yorum bağlantısı
Selçuk Tutar 31 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 31 Temmuz 2018 6 saat önce, Ali Uymaz yazdı: Geçmiş olsun öncelikle merak ettiğim motor ücretsiz mı değişti 2011 diye söyleyince garantisi bitmis olduğunu düşünerek seat in müşteri memnuniyetini değerlendirmek amacıyla sordum. Türkiye şartlarında fiyat kirmak için soylenen lafları düşününce illaki kullanırlar. Ali bey araç yetkili servis bakımlıydı, ve bu olmadan 8.000 km önce bakıma girmişti, 4.700 TL fatura tutarı ile, sanırım bu etkili oldu toplam 33.900 TL lik faturanın 2.900 TL sini biz ödedik, Kalan kısmı Seat karşıladı. 3 Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 31 Temmuz 2018 Paylaş 31 Temmuz 2018 (düzenlendi) Çok fazla problem çıkartacağı kanaatinde değilim. Hatta alıcı dört elle bile sarılabilir. Sıfır motor daha ne olsun Allah.... 31 Temmuz 2018 tarihinde Ayhan Asil tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eren Yavuz 31 Temmuz 2018 Paylaş 31 Temmuz 2018 ben daha önce mondeo aldım bu şekilde.Servis tarafından Sandık motor getirilip serviste değişmişti.İthalat evraklarıyla da ruhsat değişmişti.Arabadan anlayanlar değişmiş motoru hava da karada kabul eder.Siz burada yazdığınız gibi alıcıya aktarırsanız(motor sandık motor olup serviste değişmiştir diye) hiçbir sorun yaşamazsanız. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 31 Temmuz 2018 Paylaş 31 Temmuz 2018 Serviste sıfır sandık motorla değiştiyse arabanın değerini artırması lazım. Ben olsam üste ekstra 5000 lira koyarım fiyatın. 2 Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 31 Temmuz 2018 Paylaş 31 Temmuz 2018 sıfır sandık motorlu araba bulsam üstüne atlarım direk ama piyasada herkes kaçar maalesef 1 Yorum bağlantısı
Ali Uymaz 31 Temmuz 2018 Paylaş 31 Temmuz 2018 3 saat önce, Selçuk Tutar yazdı: Ali bey araç yetkili servis bakımlıydı, ve bu olmadan 8.000 km önce bakıma girmişti, 4.700 TL fatura tutarı ile, sanırım bu etkili oldu toplam 33.900 TL lik faturanın 2.900 TL sini biz ödedik, Kalan kısmı Seat karşıladı. Servis bakımının karı diyelim iyi olmuş firmalar arkalarında durdu mu araba seçimlerinde etkili oluyor Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 31 Temmuz 2018 Paylaş 31 Temmuz 2018 (düzenlendi) resmi kayıtları tamamsa ve servis faturalı ise neden olmasın? diğer türlü ayaklarınızı poponuza vura vura uzaklaşmalısınız. 31 Temmuz 2018 tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Şimşek 31 Temmuz 2018 Paylaş 31 Temmuz 2018 TR'de böyle işlemler pek sevilmiyor maalesef Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 31 Temmuz 2018 Paylaş 31 Temmuz 2018 Yazdıklarım bu araç için değil, gördüğüm bazı ilanlarda yazanlar için yorum yapacağım. Aracın motorunda bir arıza var ve sonucunda motor değişmiş. Benim soracağım sorular şunlar olurdu: Arızasının sebebi nedir? Yani zincir kırıldıysa bir daha kırılır mı? Bu motorda böyle bir problem kronik mi? Ben de ileride sandık motor takmak zorunda kalır mıyım. Bazı araçlarda başka arızalar yazıyorlar. Mesela yağsız kaldığı için yatak sardı diye sandık motor takan var. Ancak ilana motorun niye yağsız kaldığını ve bu nasıl çözdüğünü yazmamış. Bu durum benim için risktir. Bu araç tekrar aynı sorunu yaşatabilir. 200 bin km'de sandık motor takılmış, sıfır motorlu araba diye satıyor ama arabanın motor dışında her yeri 200 bin km'de. Sensörler, elektronik aksam, plastik aksam, şasi, kaporta falan hepsi 200 bin km'de. Ben bunlarla birlikte fiyata da bakar ve genel bir değerlendirme yaparak aracı almaya karar verirdim. Bu araçta aracı almaya sorun gibi görünen bir durum yok. Hele de aynı şehirdeysem, aynı servise de gitmeye devam etmek kaydıyla aracı alırdım. 3 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 31 Temmuz 2018 Paylaş 31 Temmuz 2018 1.2 tsi nin zinzir kopardığını daha önce de duymuştum. Daha sonra kayışlı sisteme geçildi zaten. Yeni takılan motor da kayışlı olabilir mi acaba? Yorum bağlantısı
Burak Uzel 31 Temmuz 2018 Paylaş 31 Temmuz 2018 Ülkemizde iyi karşılanmasa da , yetkili serviste takılan Sıfır sandık motor her zaman avantajdır. Sadece aklımda şu soru işaretini bırakıyor; motorun komple değişmesine sebep olan sorun kronik mi? Yeni takılan motorda ben de aynı sorunla karşılaşır mıyım? Bunun cevabını alırsam, olay kronik değilse veya kronik sorun yeni takılan motorda giderildiyse düşünmeden alırım. Tabiki aracın kendi kilometresini de hesaba katmak, genel görünümü de değerlendirmek lazım. Yorum bağlantısı
Selçuk Tutar 31 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 31 Temmuz 2018 18 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: 1.2 tsi nin zinzir kopardığını daha önce de duymuştum. Daha sonra kayışlı sisteme geçildi zaten. Yeni takılan motor da kayışlı olabilir mi acaba? Evren bey 1.2 TSI motorda kullanıma bağlı olarak zincir uzaması kronik sanırım bu olay olduğunda yaptığımız araştırmalarda çok fazla şikayet eden vardı. Şuan araca takılan motor yeni nesil sanırım kayışlı olan. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts