İçeriğe Yönlendir

Escort - Ön Amortisör Değişimi (Resimli)


Coşku Mert

Recommended Posts

Coşku Mert

sıra işlevini artık yerine getiremeyen ön amortisörleri değiştirmeye geldi. ayrıca toz körükleri ve takozlarda da yırtılmış, kim bilir en son ne zaman değişti :)

 

gerekli malzemeler: kriko, takoz, bijon anahtarı, 32 mm lokma, cırcır kolu, 13-15-17-19 mm lokma, 4mm allen, 17-19 mm açık ağız anahtar, levye, çekiç, amörtisör yayı gerdirme aparatı ve tork anahtarı (şart değil tabi)

 

yqG1qy.jpg

 

aracı krikoya kaldırmadan önce aks somunu ve bijonları gevşetiyoruz. ondan sonra krikoya kaldırıp lastiği söküyoruz. sonrasında rot kolunu, aks kafasını, rotili söküyoruz. fren kaliperini ve diski de sökmemiz gerekiyor. 

nlbpQl.jpg

lZQpqb.jpg

 

amörtisör kulesindeki 3 adet 13lük somunu da söküp amortisörü dışarı alıyoruz 

 

oVdpXk.jpg

6NDba7.jpg

 

amortisörü gerdirme aparatına bağlayıp yayı gerdiriyoruz.

 

2aOq6j.jpg

 

gerdirdikten sonra amörtisörü taşıyıcıdan da ayırıp tüm bağlantı parçalarını yenisine takmak üzere söküyoruz. söktüğümüz parçaları elimiz değmişken temizliyoruzda :)

 

j6qpgn.jpg

EDONm8.jpg

moXpM1.jpg

 

yeni takoz ve toz körükleriyle birlikte tüm parçaları sıralamasına göre oturtup üstteki 19 luk somunu takarak gerdirme aparatını çıkarıyoruz.

 

Y6dpQl.jpg

 

yeni amortisörümüzü yerine monte edip sökme işlemini geri sarıyoruz. 

 

NDLNn5.jpg

 

aracı krikodan indirdikten sonra diğer tüm bağlantı somunlarında yaptığımız gibi uygun vida tork değerlerine göre sıkarak işlemi sonlandırıyoruz :)

 

k6Mp9A.jpg 

 

 

  • Beğen 8
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

toz körüğü kadar ucuz ve lanet parça yok herhalde 200 avroluk koniler onun yüzünden gitti :nazar:

eliniz değişmişken viraj demir çubuğunun kauçuklarını da değişin çok fark ediyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert
(düzenlendi)
21 dakika önce, Recep Selim Kaya yazdı:

Harika bir çalışma olmuş.

Kendin yapınca daha itinalı oluyor haliyle.

 

tabii ki, içine sine sine itinayla yapıyor insan :)

 

 

20 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Tebrikler, çok iyi olmuş.

 

teşekkürler

 

8 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

toz körüğü kadar ucuz ve lanet parça yok herhalde 200 avroluk koniler onun yüzünden gitti :nazar:

eliniz değişmişken viraj demir çubuğunun kauçuklarını da değişin çok fark ediyor

 

evet, bu tarz pahalı parçaları 5 10 liralık körüklerin koruması ilginç :) viraj demir lastikleri yakın zamanda direksiyon kutusu onarılırken değişmişti

tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
12 dakika önce, Coşku Mert yazdı:

viraj demir lastikleri yakın zamanda direksiyon kutusu onarılırken değişmişti

arkalar? da

Yorum bağlantısı
Coşku Mert
8 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Boyle paylasimlar cok hosuma gidiyor. ellerinize saglik.👍

 

teşekkür ederim

 

3 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

arkalar? da

 

escort da arkalarda lastik bulunmuyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

arka traverste de viraj demiri takılacak yerleri vardır, mk1 ghia ve 97 sonrasında standarttır arka viraj demiri. alıp takın çok faydalı

Yorum bağlantısı
Coşku Mert
(düzenlendi)
8 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

arka traverste de viraj demiri takılacak yerleri vardır, mk1 ghia ve 97 sonrasında standarttır arka viraj demiri. alıp takın çok faydalı

 

arka viraj demiri var tabii ki de lastiksiz oluyor bizim araçlarda. önler lastikli sadece

tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Coşku Mert
10 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

burçları nasıl?

toplam 4 tane on salincaklarda 2 tane de arka traverste var

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Tebrik ederiz kardeşim. Ellerinize sağlık, harika işçilik, hem içinize sinmiş hem de ekonomik olmuştur.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert
8 saat önce, Ayhan Asil yazdı:

Tebrik ederiz kardeşim. Ellerinize sağlık, harika işçilik, hem içinize sinmiş hem de ekonomik olmuştur.

 

teşekkürler ederim, işçilikten kac tl kar ettim bilmiyorum ama uğraşmak hoşuma gidiyor :)

2 dakika önce, Selçuk Bakış yazdı:

Elinize sağlık, her zamanki gibi temiz işçilik :good1:

  

teşekkürler 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
4 saat önce, Coşku Mert yazdı:

 

teşekkürler ederim, işçilikten kac tl kar ettim bilmiyorum ama uğraşmak hoşuma gidiyor :)

  

teşekkürler 

Bunlari yaparken aldiginiz keyfin karsiligi hicbir para biriminde yoktur... okudukca bile keyifli...

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
  
teşekkürler 
Elinize sağlık. Mart ayında 4 amortisör değişime 250 lira vermiştim bilgi olsun :)
toz körüğü kadar ucuz ve lanet parça yok herhalde 200 avroluk koniler onun yüzünden gitti :nazar:
eliniz değişmişken viraj demir çubuğunun kauçuklarını da değişin çok fark ediyor
Benim koniler takılınca bu körükler uymadı, daha doğrusu amortisöre bakan kısım boşta. Araç liftten indirilince oturuyor tabi ama aralik var, sıkıntı olur mu ki? Nasıl bir önlem almak gerek?
Yorum bağlantısı
Coşku Mert
17 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Bunlari yaparken aldiginiz keyfin karsiligi hicbir para biriminde yoktur... okudukca bile keyifli...

 

kesinlikle öyle, hobi benim için :)

17 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Çok güzel bir konu :)
Elinize sağlık. Paylaşım için de teşekkürler.

 

teşekkür ederim :)

7 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Elinize sağlık. Mart ayında 4 amortisör değişime 250 lira vermiştim bilgi olsun :)Benim koniler takılınca bu körükler uymadı, daha doğrusu amortisöre bakan kısım boşta. Araç liftten indirilince oturuyor tabi ama aralik var, sıkıntı olur mu ki? Nasıl bir önlem almak gerek?

 

250 lira cepte kaldı o zaman :) nonrmal şartlarda körüğün mili kapatması gerekli, açıklık varsa yine toz toprak alır ömrü kısalır

7 saat önce, Cem Işık yazdı:

Çok güzel konu, elinize emeğinize sağlık. 

 

teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Coşku Mert
2 saat önce, Ercan Pamukcu yazdı:

eline sağlık coşku anlatım süper olmuş.

 

 

sağolasın ercan :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...