Selami Şimşek

Focus I - Rölantide Şarj Dinamosunun Etkisi

Recommended Posts

Selami Şimşek

Herkese merhaba.arkadaslar sizden ön bilgi olarak bir bilgi almak istiyorum.aracim 2001 model 1.6 aracımın aküsünü yaklaşık iki ay önce 60ah Bosch aküyle değiştirdim sorunum şu,araç motoru sıcakken rölantide farı açtığımda veya elektriksel yükleri actığımda rölanti hafif bişekilde düşüyor ibre yavaş oynuyor ve titriyor.bunları kapatınca rölanti normal oluyor, sadece klimayı açınca rölanti hafif yükseliyor hiç bir sorunum olmuyor.bir kaç ustaya götürdüm hicbiri işin içinden çıkamadı şimdi akünün voltajını ölçtüm veriler şöyle

Araç çalışmadan akü voltajı:12.69

Rölanti de:14.60-72

Yükteyken:12.87-89

Araca yükteyken gaz verdiğimde,14.56-14.60 arası sizce bu şarj dinamosu sağlıklımı hiç bir zaman şarj lambası yanmıyor.bana konu hakkında yardımcı olabilirsiniz...iyi günler

tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Koray Demir

Gayet sağlıklı bence. Yüke binince rölantideki değişimler normaldir valf işini yapıp dengelemeye çalışıyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Yükteyken de 14'lerde olması gerekiyor. Bence dinamo tam olarak işini yapamıyor gibi.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Alternatör eski nesil. Rölantide ihtiyaç duyulan gerilimi yakalamıyor yük altında iken. Ancak, klima açılınca ecu rölanti yüksel diyor ve voltaj artıyor. Sorun yok sistemde

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
Şimdi, Servet Aydın yazdı:

Alternatör eski nesil. Rölantide ihtiyaç duyulan gerilimi yakalamıyor yük altında iken. Ancak, klima açılınca ecu rölanti yüksel diyor ve voltaj artıyor. Sorun yok sistemde

Yani araç yük altında iken akünün şarj olmaması normal mi diyorsun?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Rölanti düşük ise istenen emk oluşmaz alternatörde. Eskiden böyle sorunları yok etmek için alternatör kasnağı küçültme yapardık.

Yada şöyle diyelim.
Rölanti 800 devir. Şarj dinamosu 20 amper verebiliyor,
Rölanti 1000 devir. Şarj dinamosu 90 amper veriyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selami Şimşek

Yanı sonuç olarak ne diyebiliriz?peki rölanti valfinde olabilirmi şöyleki farı açtığımda rölanti valfi rölanti de gerekli yükseltmeyi yapamıya bilirmi acaba.klimadaki gibi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Teknik olarak var mı birşey diyemem.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Alternatör eski nesil.

kim dmeiş ultra teknolocik aksine.. gerkesiz anda şarjı kesiyor mesela

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın
kim dmeiş ultra teknolocik aksine.. gerkesiz anda şarjı kesiyor mesela
Kendi üzerinde değil mi konjektörü?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Kenar

Selami bey sorununuz nedir farları açınca dalgalanma mi var

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selami Şimşek

Sorunum rölantide farları + arka cam ısıtmayı açtığımda aracın 2-3 saniye titreyip hafif hafif motorun alıp vermesi yanlız bunları kapatınca araç rahatlıyor.gauge menüde araç rölantisi kapalı iken 730mph açık konumda 690mph seviyelerinde oluyor

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Halil ibrahim Oruc
5 saat önce, Selami Şimşek yazdı:

Sorunum rölantide farları + arka cam ısıtmayı açtığımda aracın 2-3 saniye titreyip hafif hafif motorun alıp vermesi yanlız bunları kapatınca araç rahatlıyor.gauge menüde araç rölantisi kapalı iken 730mph açık konumda 690mph seviyelerinde oluyor

Bu gayet normal.  Dinamo guc gereksinimi arttikca daha fazla yuk dusuyor. Ayni klima kompressoru acildiginda da guc ihtiyacinda artis istediginden rolantide hafif dusukluk olmasi motora binen %3-5 yuk yuzundendir. Direksiyonu tam sag sol kirdigindada hafif rolantide oynama olur. Frene sonuna kadar dip yaptigindada vardir bu.   Mk1 lerin genelinde  var  motor yapisi geregi ve eskiyen aksamlar yuzunden daha belirgindir. Bendede ayni durum

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Kenar
gönderildi (düzenlendi)

Selami bey motor kaputun altındaki sigorta kutusundaki akü test sigorta sını sökün motor çalışmazken (10 amperlik) sonra  arabayı çalıştırın akü ışığı yakacak tır arabada dediğiniz problemlerin hepsi bitecek deneyin dönüş yapın.

 EDjrk8.jpg

tarihinde Mustafa Kenar tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selami Şimşek
3 saat önce, Mustafa Kenar yazdı:

Selami bey motor kaputun altındaki sigorta kutusundaki akü test sigorta sını sökün motor çalışmazken (10 amperlik) sonra  arabayı çalıştırın akü ışığı yakacak tır arabada dediğiniz problemlerin hepsi bitecek deneyin dönüş yapın.

 EDjrk8.jpg

Sayın Mustafa bey sizin dediğiniz gibi sigortayı söktüm akü ışığı 1-2 dk.sonra yandı.bütün elektrik aksamlarını çalıştırdım gerçekten rölantiye hiç bir etkisi olmadı yanlız gauge menüde akü voltaj değerleri rölantide 12.1v yükteyken 11.4 olarak görünüyor.araca gaz verdiğimde bile volt değerleri 1-2 puan arttı sadece bence bu durumda alternatör şarj yapmayıp akü üzerinden besleniyor sanırım bu denemeden sonra sigortayı geri taktım lamba söndü...yani bu durum ne anlama geliyor şarj dinamosundamı sorun yoksa normalmi acaba ? Teşekkür ederim

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Kenar

Sarj dinamosu sağlıklı çalışıp çalışmadığını bu sigorta sayesinde kontrol yapılıyor fordlarda akıllı sarj sistemi var sigorta sökünce 14 volt üretmesi gerekiyor yani bildiğimiz standart sarj sistemi oluyor 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selami Şimşek
3 dakika önce, Mustafa Kenar yazdı:

Sarj dinamosu sağlıklı çalışıp çalışmadığını bu sigorta sayesinde kontrol yapılıyor fordlarda akıllı sarj sistemi var sigorta sökünce 14 volt üretmesi gerekiyor yani bildiğimiz standart sarj sistemi oluyor 

Sigortayı söktüğümüzde 14v üretmiyorki.Bildiğim kadarıyla sigorta yokken şarj dinamosu devre dışı kalıyor,direk aküden yiyor zannedersem

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Halil ibrahim Oruc
1 dakika önce, Selami Şimşek yazdı:

Sigortayı söktüğümüzde 14v üretmiyorki.Bildiğim kadarıyla sigorta yokken şarj dinamosu devre dışı kalıyor,direk aküden yiyor zannedersem

Aku sarji konusunda dinamonun vermesi esas olan voltaj degil, akim uretimidir. Farzedelimki normal dolu ve saglikli bir akuye normal yukte kullanim icin dinamoya en az 5-10ah arasinda bir yuk duser. Bu sarj ve atesleme icin yeterlidir  ekstradan lamba rezistans radyo acilirsa istedigi akima gore artar. Fakat bostaki hali 11v lerde olan mars basamayan akuye  baska bir araba yardimi yada vurdurma ile calistirilan aku ilk mars aninda akilli sarj sistemi ile akunun saglik durumu iyi olmadigindan dinamonun verecegi sarj akimini kendi maks kapasitesine kadar cikarabilir bir sureligine  yani aku kendi saglikli kapasitesine gelene kadar. Fakat voltaj demiyorumki onemsiz ama amper daha onemli bu hususta. Zaten bakarsaniz alternator seciminde bilgi bolumunde bazen 14v bazende 12v olarak karsiniza cikar ama bununla beraber asil dikkat edilmesi gereken kendi kaanatimce uretecegi maksimum amper olmalidir. Konunun disina ciktim ama  uretilen cekilen kullanilan amperi saglikli okumak zordur fakat voltaj bu olayin gozle gorulur halidir  en kotu haliyle gauge menuden bile voltaj degerlerini okuyup aku dinamo ve yuk altinda cekilen akim hakkinda en azindan neyin arizali oldugunu anlayabiliyorsunuz

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Kenar
gönderildi (düzenlendi)
Bir saat önce, Selami Şimşek yazdı:

Sigortayı söktüğümüzde 14v üretmiyorki.Bildiğim kadarıyla sigorta yokken şarj dinamosu devre dışı kalıyor,direk aküden yiyor zannedersem

Söktukten sonra arabayı çalıştırın ve aragaz cekin bırakın volt kendini 14 votlta kadar çıkaracaktır eğer çıkarmassa sarj dinamo arızası vardır birde sigorta takın şarj dinamosu üzerindeki 3 pin soketi çıkartın arabayı çalıştırın bi aragaz çekin ki elektrik yükselsin birde öyle gozlemleyin rolanti problemi yapacakmı 

tarihinde Mustafa Kenar tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selami Şimşek
gönderildi (düzenlendi)

Dün arabanın konjektörünü kendim değiştim.sarj dinamom magneti Marelli idi int.aynı marka orjinal 14v konjektör aldım kolayca taktım vede ölçdüm hem gauge menüden hemde ölçü aletiyle voltaj 13.9-14.4 arasında sabit duruyor.değiştirmeden önce 14.9-15v ölçüyordum.üstündeki çıkan  konjektördeki kömürler neredeyse bitmeye gelmiş ama hiç akü lambam yanmamıştı rölantide bariz iyileşmeler oldu.

tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi
  • Beğen 4

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selami Şimşek
gönderildi (düzenlendi)

Arkadaşlar yaklaşık üç aydır ugraştığım bir sorunum var.sorunum araç rölanti de çalışırken motor sıcakken motor normal güzel çalışıyor,ilk marşta 1200 devirde, ısınınca da normal devrine yani 700 devire iniyor gayet güzel çalışıyor.iste o anda farları açınca veya cam ısıtma düğmesine bastığım anda motor titriyor motor alıp veriyor,bu esnada herşeyi kapatınca rölanti normal oluyor.elektriksel yükleri tekrar açınca gene başlıyor.bu esnada rölanti valfin soketini çıkarıp tekrar taktığımda nerdeyse normale dönüyor.veya motor titrediği zaman stop edip tekrar çalıstirdığımda elektrik yükleri tekrar açtığımda yapmıyor.aracım sanki rölanti valfi takılıyor geldi bana bilemiyorum.yolda giderken bunları açmassam hiç sorun yok.rölantide bazen çok yapıyor bazen az ama motor titrerken stop edip tekrar çalıştığında yapmıyor.ben rölanti valfi mi çok kez temizledim. rölanti valfi takılımı kalıyor acaba çok sinir bozucu bir durum.alternatör elden geçti konjektör değişti sorun yok lütfen bana yardımcı olurmusunuz

tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selami Şimşek

Çok şükür ,arızanın sebebini buldum.sorun kalmadı.saygılar

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağatay Kılınç
Bir saat önce, Selami Şimşek yazdı:

Çok şükür ,arızanın sebebini buldum.sorun kalmadı.saygılar

Sorunun sebebi ne çıktı selami bey?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selami Şimşek
22 saat önce, Çağatay Kılınç yazdı:

Sorunun sebebi ne çıktı selami bey?

Tesadüf üzere buldum sorun TPS den çıktı

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Harun Kocaçalışkan
5 dakika önce, Selami Şimşek yazdı:

Tesadüf üzere buldum sorun TPS den çıktı

TPS neymiş.

Mesajı paylaş


Mesajın linki