Selami Şimşek 8 Eylül 2018 Paylaş 8 Eylül 2018 (düzenlendi) Herkese merhaba.arkadaslar sizden ön bilgi olarak bir bilgi almak istiyorum.aracim 2001 model 1.6 aracımın aküsünü yaklaşık iki ay önce 60ah Bosch aküyle değiştirdim sorunum şu,araç motoru sıcakken rölantide farı açtığımda veya elektriksel yükleri actığımda rölanti hafif bişekilde düşüyor ibre yavaş oynuyor ve titriyor.bunları kapatınca rölanti normal oluyor, sadece klimayı açınca rölanti hafif yükseliyor hiç bir sorunum olmuyor.bir kaç ustaya götürdüm hicbiri işin içinden çıkamadı şimdi akünün voltajını ölçtüm veriler şöyle Araç çalışmadan akü voltajı:12.69 Rölanti de:14.60-72 Yükteyken:12.87-89 Araca yükteyken gaz verdiğimde,14.56-14.60 arası sizce bu şarj dinamosu sağlıklımı hiç bir zaman şarj lambası yanmıyor.bana konu hakkında yardımcı olabilirsiniz...iyi günler 8 Eylül 2018 tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Eylül 2018 Paylaş 8 Eylül 2018 Gayet sağlıklı bence. Yüke binince rölantideki değişimler normaldir valf işini yapıp dengelemeye çalışıyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Eylül 2018 Paylaş 8 Eylül 2018 Yükteyken de 14'lerde olması gerekiyor. Bence dinamo tam olarak işini yapamıyor gibi. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 8 Eylül 2018 Paylaş 8 Eylül 2018 Alternatör eski nesil. Rölantide ihtiyaç duyulan gerilimi yakalamıyor yük altında iken. Ancak, klima açılınca ecu rölanti yüksel diyor ve voltaj artıyor. Sorun yok sistemde Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Eylül 2018 Paylaş 8 Eylül 2018 Şimdi, Servet Aydın yazdı: Alternatör eski nesil. Rölantide ihtiyaç duyulan gerilimi yakalamıyor yük altında iken. Ancak, klima açılınca ecu rölanti yüksel diyor ve voltaj artıyor. Sorun yok sistemde Yani araç yük altında iken akünün şarj olmaması normal mi diyorsun? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 8 Eylül 2018 Paylaş 8 Eylül 2018 Rölanti düşük ise istenen emk oluşmaz alternatörde. Eskiden böyle sorunları yok etmek için alternatör kasnağı küçültme yapardık. Yada şöyle diyelim.Rölanti 800 devir. Şarj dinamosu 20 amper verebiliyor,Rölanti 1000 devir. Şarj dinamosu 90 amper veriyor. Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 8 Eylül 2018 Yazar Paylaş 8 Eylül 2018 Yanı sonuç olarak ne diyebiliriz?peki rölanti valfinde olabilirmi şöyleki farı açtığımda rölanti valfi rölanti de gerekli yükseltmeyi yapamıya bilirmi acaba.klimadaki gibi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Eylül 2018 Paylaş 8 Eylül 2018 2 saat önce, Servet Aydın yazdı: Alternatör eski nesil. kim dmeiş ultra teknolocik aksine.. gerkesiz anda şarjı kesiyor mesela 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 8 Eylül 2018 Paylaş 8 Eylül 2018 kim dmeiş ultra teknolocik aksine.. gerkesiz anda şarjı kesiyor meselaKendi üzerinde değil mi konjektörü? Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 24 Eylül 2018 Paylaş 24 Eylül 2018 Selami bey sorununuz nedir farları açınca dalgalanma mi var Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 24 Eylül 2018 Yazar Paylaş 24 Eylül 2018 Sorunum rölantide farları + arka cam ısıtmayı açtığımda aracın 2-3 saniye titreyip hafif hafif motorun alıp vermesi yanlız bunları kapatınca araç rahatlıyor.gauge menüde araç rölantisi kapalı iken 730mph açık konumda 690mph seviyelerinde oluyor Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 5 saat önce, Selami Şimşek yazdı: Sorunum rölantide farları + arka cam ısıtmayı açtığımda aracın 2-3 saniye titreyip hafif hafif motorun alıp vermesi yanlız bunları kapatınca araç rahatlıyor.gauge menüde araç rölantisi kapalı iken 730mph açık konumda 690mph seviyelerinde oluyor Bu gayet normal. Dinamo guc gereksinimi arttikca daha fazla yuk dusuyor. Ayni klima kompressoru acildiginda da guc ihtiyacinda artis istediginden rolantide hafif dusukluk olmasi motora binen %3-5 yuk yuzundendir. Direksiyonu tam sag sol kirdigindada hafif rolantide oynama olur. Frene sonuna kadar dip yaptigindada vardir bu. Mk1 lerin genelinde var motor yapisi geregi ve eskiyen aksamlar yuzunden daha belirgindir. Bendede ayni durum 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 (düzenlendi) Selami bey motor kaputun altındaki sigorta kutusundaki akü test sigorta sını sökün motor çalışmazken (10 amperlik) sonra arabayı çalıştırın akü ışığı yakacak tır arabada dediğiniz problemlerin hepsi bitecek deneyin dönüş yapın. 25 Eylül 2018 tarihinde Mustafa Kenar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 25 Eylül 2018 Yazar Paylaş 25 Eylül 2018 3 saat önce, Mustafa Kenar yazdı: Selami bey motor kaputun altındaki sigorta kutusundaki akü test sigorta sını sökün motor çalışmazken (10 amperlik) sonra arabayı çalıştırın akü ışığı yakacak tır arabada dediğiniz problemlerin hepsi bitecek deneyin dönüş yapın. Sayın Mustafa bey sizin dediğiniz gibi sigortayı söktüm akü ışığı 1-2 dk.sonra yandı.bütün elektrik aksamlarını çalıştırdım gerçekten rölantiye hiç bir etkisi olmadı yanlız gauge menüde akü voltaj değerleri rölantide 12.1v yükteyken 11.4 olarak görünüyor.araca gaz verdiğimde bile volt değerleri 1-2 puan arttı sadece bence bu durumda alternatör şarj yapmayıp akü üzerinden besleniyor sanırım bu denemeden sonra sigortayı geri taktım lamba söndü...yani bu durum ne anlama geliyor şarj dinamosundamı sorun yoksa normalmi acaba ? Teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 Sarj dinamosu sağlıklı çalışıp çalışmadığını bu sigorta sayesinde kontrol yapılıyor fordlarda akıllı sarj sistemi var sigorta sökünce 14 volt üretmesi gerekiyor yani bildiğimiz standart sarj sistemi oluyor Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 25 Eylül 2018 Yazar Paylaş 25 Eylül 2018 3 dakika önce, Mustafa Kenar yazdı: Sarj dinamosu sağlıklı çalışıp çalışmadığını bu sigorta sayesinde kontrol yapılıyor fordlarda akıllı sarj sistemi var sigorta sökünce 14 volt üretmesi gerekiyor yani bildiğimiz standart sarj sistemi oluyor Sigortayı söktüğümüzde 14v üretmiyorki.Bildiğim kadarıyla sigorta yokken şarj dinamosu devre dışı kalıyor,direk aküden yiyor zannedersem Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 1 dakika önce, Selami Şimşek yazdı: Sigortayı söktüğümüzde 14v üretmiyorki.Bildiğim kadarıyla sigorta yokken şarj dinamosu devre dışı kalıyor,direk aküden yiyor zannedersem Aku sarji konusunda dinamonun vermesi esas olan voltaj degil, akim uretimidir. Farzedelimki normal dolu ve saglikli bir akuye normal yukte kullanim icin dinamoya en az 5-10ah arasinda bir yuk duser. Bu sarj ve atesleme icin yeterlidir ekstradan lamba rezistans radyo acilirsa istedigi akima gore artar. Fakat bostaki hali 11v lerde olan mars basamayan akuye baska bir araba yardimi yada vurdurma ile calistirilan aku ilk mars aninda akilli sarj sistemi ile akunun saglik durumu iyi olmadigindan dinamonun verecegi sarj akimini kendi maks kapasitesine kadar cikarabilir bir sureligine yani aku kendi saglikli kapasitesine gelene kadar. Fakat voltaj demiyorumki onemsiz ama amper daha onemli bu hususta. Zaten bakarsaniz alternator seciminde bilgi bolumunde bazen 14v bazende 12v olarak karsiniza cikar ama bununla beraber asil dikkat edilmesi gereken kendi kaanatimce uretecegi maksimum amper olmalidir. Konunun disina ciktim ama uretilen cekilen kullanilan amperi saglikli okumak zordur fakat voltaj bu olayin gozle gorulur halidir en kotu haliyle gauge menuden bile voltaj degerlerini okuyup aku dinamo ve yuk altinda cekilen akim hakkinda en azindan neyin arizali oldugunu anlayabiliyorsunuz Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 25 Eylül 2018 Paylaş 25 Eylül 2018 (düzenlendi) Bir saat önce, Selami Şimşek yazdı: Sigortayı söktüğümüzde 14v üretmiyorki.Bildiğim kadarıyla sigorta yokken şarj dinamosu devre dışı kalıyor,direk aküden yiyor zannedersem Söktukten sonra arabayı çalıştırın ve aragaz cekin bırakın volt kendini 14 votlta kadar çıkaracaktır eğer çıkarmassa sarj dinamo arızası vardır birde sigorta takın şarj dinamosu üzerindeki 3 pin soketi çıkartın arabayı çalıştırın bi aragaz çekin ki elektrik yükselsin birde öyle gozlemleyin rolanti problemi yapacakmı 25 Eylül 2018 tarihinde Mustafa Kenar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 30 Eylül 2018 Yazar Paylaş 30 Eylül 2018 (düzenlendi) Dün arabanın konjektörünü kendim değiştim.sarj dinamom magneti Marelli idi int.aynı marka orjinal 14v konjektör aldım kolayca taktım vede ölçdüm hem gauge menüden hemde ölçü aletiyle voltaj 13.9-14.4 arasında sabit duruyor.değiştirmeden önce 14.9-15v ölçüyordum.üstündeki çıkan konjektördeki kömürler neredeyse bitmeye gelmiş ama hiç akü lambam yanmamıştı rölantide bariz iyileşmeler oldu. 30 Eylül 2018 tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 20 Ekim 2018 Yazar Paylaş 20 Ekim 2018 (düzenlendi) Arkadaşlar yaklaşık üç aydır ugraştığım bir sorunum var.sorunum araç rölanti de çalışırken motor sıcakken motor normal güzel çalışıyor,ilk marşta 1200 devirde, ısınınca da normal devrine yani 700 devire iniyor gayet güzel çalışıyor.iste o anda farları açınca veya cam ısıtma düğmesine bastığım anda motor titriyor motor alıp veriyor,bu esnada herşeyi kapatınca rölanti normal oluyor.elektriksel yükleri tekrar açınca gene başlıyor.bu esnada rölanti valfin soketini çıkarıp tekrar taktığımda nerdeyse normale dönüyor.veya motor titrediği zaman stop edip tekrar çalıstirdığımda elektrik yükleri tekrar açtığımda yapmıyor.aracım sanki rölanti valfi takılıyor geldi bana bilemiyorum.yolda giderken bunları açmassam hiç sorun yok.rölantide bazen çok yapıyor bazen az ama motor titrerken stop edip tekrar çalıştığında yapmıyor.ben rölanti valfi mi çok kez temizledim. rölanti valfi takılımı kalıyor acaba çok sinir bozucu bir durum.alternatör elden geçti konjektör değişti sorun yok lütfen bana yardımcı olurmusunuz 20 Ekim 2018 tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 21 Ekim 2018 Yazar Paylaş 21 Ekim 2018 Çok şükür ,arızanın sebebini buldum.sorun kalmadı.saygılar Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 21 Ekim 2018 Paylaş 21 Ekim 2018 Bir saat önce, Selami Şimşek yazdı: Çok şükür ,arızanın sebebini buldum.sorun kalmadı.saygılar Sorunun sebebi ne çıktı selami bey? Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 22 Ekim 2018 Yazar Paylaş 22 Ekim 2018 22 saat önce, Çağatay Kılınç yazdı: Sorunun sebebi ne çıktı selami bey? Tesadüf üzere buldum sorun TPS den çıktı Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 22 Ekim 2018 Paylaş 22 Ekim 2018 5 dakika önce, Selami Şimşek yazdı: Tesadüf üzere buldum sorun TPS den çıktı TPS neymiş. Yorum bağlantısı
Recommended Posts