İçeriğe Yönlendir

Ford C-Max II 1.6 TDCI Uzun Dönem İnceleme


Ali Yasir Bilici

Recommended Posts

Ali Yasir Bilici


Merhabalar,Öncelikle Aşağıda yaptığım inceleme tamamen 75.000 km de ki kendi yorumlarıma ve tecrübelerime dayanarak yaptığım uzun dönem incelemesidir profesyonel olmadığım için eksiklerim yanlışlarım olabilir şimdiden kusura bakmayın.

 

Aracı 0 Km Şentürk Bayii den aldık
Şuan 75.000 km de
Allah'a çok şükür herhangi bir Kazamız arızamız masrafımız olmadı olmaz da
Çok titiz kullandığımız için çok şükür halen çok iyi kondisyonda kapalı garajın etkisi de büyük

 

2013 Ford C-Max 1.6 TDCİ Titanium +X Paketi+Otomatik Park Paketi

 

Aracın Özellikleri;
1560cc Duratorq DPF
115hp
270nm Tork
6 ileri manuel
0-100 km/sn 11.3
Maksimum hız;184 (Otobanda düzlükte 217 gördü)

 

Boş ağırlık 1390 kg
Maksimum Ağırlık 1915 kg 

Depo(L) 55
Bagaj hacmi(L) 432
Pandizot çıkarılınca Bagaj hacmi(L) 627
Arka koltuklar yatık tavana kadar(L) 1684

 

Uzunluk 4380 mm
Genişlik 1828 mm
Yükseklik 1626 mm
En az dönüş açısı 10.7m

 

Yakıt Tüketim;

Şehir içi Ortalama yakıt tüketimi;
Fabrika verisi şehir içi; 5.4
Fabrika verisi Şehir dışı; 4.0
Fabrika verisi Ortalama; 4.5

 

Normal Trafik Sakin Kullanım; 5.5 6.2
Normal Trafik Agresif Kullanım; 6.8 7.4
Sıkışık yoğun Trafik Dur&Kalk ; 6.3 6.8(Klimayla beraber 7.0)
Şehir dışı Klima açık 5 kişi performanslı kullanım; 5.8 6.0
Şehir dışı Sakin kullanım; 5.0 5.5 

 

Not: Yakıt Tüketim kişiden kişiye kullanıma göre değişiyor,Yazdığım rakamlar birkaç C-max kullanıcısından alınan veriler.

 

Donanım;
-Abs+Ebd+Tcs
-İmmobilizer&Merkezi kilit
-Ön,yan ve Perde Hava yastıkları
-Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon(Deri Direksiyon Titaniumla beraber)
-TVC Dinamik Tork kontorlü
-Yokuş Kalkış Desteği(Titaniumla beraber)
-Lastik Basınç Sistemi
-Sis farları
-Karartılmış arka camlar(TrendX&Titaniumla beraber)
-Elektrikli Camlar ve Aynalar
-Krom yan cam çerçevesi&Piano black trimler&Krom ön panjur(Titaniumla beraber)
-16 inç jantlar
-Gecikmeli sönen ön farlar(Titaniumla beraber)
-Yağmur Sensörü(Trend X le beraber)
-Far Sensörü(Titaniumla beraber)
-Yol Bilgisayarı
-Hız Sabitleyici&Hız sınırlayıcı
-Yükseklik ve Bel destek ayarlı ön koltuklar(Titanumla beraber)
-Ford Eco Mode Vites değiştirme uyarısı
-Hareketli kol dayama(Titaniumla beraber)
-Sony Ses Sistemi Sesli Komut SYNC&USB Media&Bluetooth Telefon&Bluetooth Media&Aux(Titanumla beraber)
-Otomatik Çift bölgeli İklim kontrollü klima&Arka hava menfezleri(Titanumla beraber)
-Led iç ambiyans aydınlatması(Titaniumla beraber)
-Elektrokrom iç ayna(Titaniumla beraber)
-Koltuk Arkası Masalar(Titaniumla beraber)
-Çocuk gözlem aynası(Tit.X Paketle beraber)
-Ford Power Anahtarsız çalıştırma(Titaniumla beraber)


Titanium X paketi;
-17 inç Aluminyum jantlar
-Arka Güneş Perdeleri
-Viraj aydınlatmalı Bi Xenon Farlar&Far yıkama sistemi
-Elektrikli Bagaj kapağı
-Panoromik Cam tavan&Elektrikli Perde
-Güneş ışığını yansıtan Ön cam
-Isıtmalı Ön cam

 

Otomatik Park Paketi;
-Elektrikli Isıtmalı Katlanır yan aynalar
-Ön&Arka Park Sensörleri
-Otomatik Park sistemi

 

Navigasyon Paketi;
-Geri Görüş kamerası
-Navigasyon sistemi

 

Tekno Paket;
-Şerit Takip,Yardım sistemi
-Yorgunluk Algılama Sistemi
-Aktif Acil fren destek sistemi
-Kör Nokta uyarı sistemi

 

Bakım;
Araç Focus la aynı parçaları kullandığından parça bulmak kolay.
Serviste Periyodik bakımın (Yağ-Filtreler)şuanki tutarı 900-950tl arası rakamlar tutuyor,çok yüksek çok gereksiz rakam.
Dışarıda yaptırdığınız zaman işçilikle beraber (Ustadan ustaya değişiklik gösterebilir)300-400 arası rakamlar tutuyor.
Ön Arka Balatalar (En kaliteli Orjinal)işçilik dahil 400-500tl ye değiştirilebiliyor.

Not;Bakım maliyetleri Kurlarla beraber parça fiyatları da çok değişiklik gösterdiğinden dolayı pek gerçekci rakamlar olmicaktır,yazdığım rakamlar kendi yaptırdığım rakamla ortalama rakamlardır.


Artılar;
-Araca iniş-binişler karoseri ve oturma pozisyonu yüksek olduğundan dolayı çok rahat çok kolay
-Koltuk arkası tepsi masalar çok güzel uzun yolda çok rahat
-Arka koltukları ön koltuklardan yüksek,yolculukta arkada ferah bir his bırakıyor
-Konsol geniş ön cam büyük,koltuklar da yüksek oturuş pozisyonuna sahip olduğundan dolayı yüksek bir araç crossover hissi yaşatıyor
-Arka yaşam alanı ferah,Baş mesafesi cam tavana rağmen başarılı
-Direksiyon çok yumuşak olduğundan dolayı şehir içinde çok pratik ve rahat
-Led iç ambiyans aydınlatmaları çok başarılı gece sürüşte aracın içine ayrı bir hava katıyor
-Bi Xenon lu araçlarda bulunan viraj içi aydınlatmaları çok başarılı,dönüşleri çok iyi aydınlatıyor
-Aracın aynaları çok büyük,köşeleri balıkgözü olduğundan dolayı görüş açıları çok başarılı 
-Ön&Arka park sensörlerinin kademeleri sesli ve görsel uyarıları çok başarılı,tam zamanında uyarıları veriyor
-Geri görüş kamerasının gece aydınlatması muazzam,netlik başarılı
-Aracın Bagaj duvarları düz,yükleme eşiği alçak olduğundan dolayı yük alanı çok başarılı
-Kapılar çok ağır ve kapanışı tok
-X paketle gelen Isıtmalı ön cam kışın harikülade bir sistem,buğuyu çok çabuk çözüyor
-Sony ses sistemli araçlardaki Multimedya arayüzü başarılı
-Aracın içi çok büyük ve geniş olduğundan dolayı,Ses sisteminin de DSP ayarıyla müzik dinlemek çok keyifli hale geliyor
-Aracın cam yüzeyleri çok fazla olduğundan dolayı içerideki ferahlık seviyesi yüksek derecede
-Aracın içi muazzam derecede sessiz,motor soğukken bazen ses fazla oluyor
-Aracın aerodinamiğine önem gösterdikleri için  yüksek yapılı olmasına rağmen karşıdan gelen rüzgarları çok rahat bertaraf ediyor fakat bu yan rüzgarlar için pek iç açıcı değil.
-Dizel ünitelerin Bayırlarda verdiği tork çok başarılı,Uzun yolda 6 ileri nin verdiği vites oranlarıyla da araç akıp gidiyor.

 

Eksiler;
-Rakiplerine nazaran bir tık fazla yakıt tüketimi
-Dönüş açısı rakiplerine nazaran biraz düşük
-Direksiyon Elektronik olduğundan dolayı yüksek hızlarda yumuşamıyor,biraz sertleşmesi lazım.
-Klimanın fanı yüksek hıza alınınca araçta çok ciddi derecede performans düşüklüğü oluyor,böylesine güzel performanslı bir motor bu kadar etkilenmemeli..
-Bi-Xenon farlı araçların yüksekliği otomatik ayarlı,kaputun içinden de ayarlanıyor fakat aydınlatma huzmesi çok az çok yakını aydınlatıyor
-Aracın özellikle ön kapıları çok büyük olduğundan dolayı,kapı altları kaldırımlara ve yüksek yerlere sürtüyor,ağırlık ve tokluğunu artı özellik olarak verdim fakat eksi olarakta bayırlarda ön kapıları kapatmak zulüm
-Aracın tabanı çok alçak,etekteki plastikler sürekli sürtme yaşıyor
-Bagaj pandizotu çok aşırı dayanıksız ve kalitesiz malzemeden yapıldığından dolayı en ufak şeyde ortadan kırılma yapıyor,üzerine hiçbirşey koymamanızı tavsiye ederim
-Arka yolcular için kol dayama yok 
-İç malzeme kalitesi kötü özellikle alt ve arka yolcu bölgeleri bu araca yakışmıyor
-X paketlerde bile ekran Trend le aynı,bu çok büyük bir eksidir Tekno Paketle gelen göstergenin X paketle gelmesi gerekti,Ford Otosan donanım listesi konusunda çok zayıf
-Elektrikli bagaj kapağı pratik fakat çok yavaş açılıyor ve kapanıyor.Ayrıyeten de otopark lara girişlerde,elektrikli bagajdan haberi olmayan vatandaşların da zormalasıyla kapanmıyor,motorunu bozuyor çok dikkatli kullanmanız lazım.

 

Kronik;
-Otomatik Klimanın İç sensörü Bütün araçlarda özellikle Kışın soğuk havalarda Araç ısınana kadar sensör tozlandığından dolayı fan sesi çıkarıyor,temizleyince dahi sesi çok gitmiyor
-Motor Kulağı çabuk yıpranıyor patlıyor
-Arka davlumbazlar keçe olduğu için ilerleyen zamanlarda köşelerden sarkmalar yapıyor
-Arka kapıların ve camların plastik kaplamaları çok trim sesi yapıyor,Dışardan ses gelmemesi için güzel düşünülmüş fakat sökülüp takılınca,Silikon spreyi sıkılınca dahi pek geçmiyor
-Cam tavanın Güneş Perdesi,camlar açık yüksek hızda seyir ettiğiniz zaman salma sarkma sıkışma kopma yapıyor
-Direksiyon kutusu elektronik olduğundan pompa çabuk ömrünü yitiriyor,ses vs yapıyor
-Kolçak ın iç aksamları plastik ve kalitesiz malzemeden olduğundan dolayı çukurlarda vs trim sesleri yapıyor
-Ecoboost motorlarda hortum arızası,soğutma suyu motora göndermeme problemi,motor yakmalara kadar gidiyor.(Değişmiş hortumlarda sıkıntı yok Ford Otosan Ücretsiz değişimler yapıyordu)
-Sürücü ve Yolcu Koltukların yanlarındaki plastiklerin köşeleri iniş binişlerden dolayı kırılıyor
-Araç -sözde- ağır olduğundan dolayı bayırlarda ne kadar dikkat ederseniz edin özellikle hafifte yüklüyse klima da açıksa çok dur kalkta baskı balatanın kokusunu ciddi derecede içeri ve dışarı veriyor

 

Tavsiyelerim;
-Aracı çalıştırdığınız zaman birkaç saniye bekleyin,Motorda yağ akışı dönmeye başlasın.Stop ederken de Klima açıkken kapatmayın,klimayı kapatıp bekleyip aracı stop edin,motorunuza uzun dönemde zarar veriyor.
-(Özellikle Dizel aracınızı) çok kısa mesafede kullanmayın,kullanacaksanız da motor ısındıktan sonra tatlı tatlı yüksek devir çevirin.(Normal dizel araca nazaran)Aracın Dizel Partikül filtresi kurumları yakamadığı için fanını çalıştırıyor ilerleyen zamanlarda aracınızın filtresini tıkayıp arıza ve performans düşüklüğü yaşatabilir(Fanını çalıştırdığı zaman da aracı stop etmemenizi tavsiye ederim)
-Aracınızın bakımlarını uyarı gelmeden erkenden götürmenizi ,her hafta özellikle soğutma suyunu yağını ve lastik havalarını kontrol etmenizi tavsiye ederim.(Lastik havanız direk yakıt performans ve güvenliğinizi çok ciddi derecede etkiliyor)
-Çukurlara tümseklere giriş çıkışlarda dikkatli ve yavaş girmenizi tavsiye ederim,sadece süspansiyon sistemi değil aracın trimleri de zarar görüyor.
-Tavan perdesini güneşli havalarda ve açık park alanlarında açık halde tutmamanızı öneririm,aksi taktirde koltukların üst kısımlarında solmalar meydana getiriyor.Tavan perdesi kapalı camlar açık halde de seyir ettiğiniz zaman sarkmalar yaşatıyor,tavsiyem cam tavanlı araçlara ısıya dayanıklı cam filmi çektirmeniz.
-Yan Plastik Eteklere koruma uygulaması yaptırmanızı tavsiye ederim,aksi taktirde çok fazla çizebilirsiniz.
-Ön kaputta film yoksa mutlaka çektirin,kaput yere doğru baktığı için çok fazla taşa maruz kalıyor,rengi koyu araçlarda direk belli ediyor.
-Aracınızın düzgün güvenli konforlu ve güvenli yürümesini istiyorsanız,Kesinlikle Continental PremiumContact ya da SporContact lastiklerinden şaşmayın çok şiddetle tavsiye ederim.Aracı sıfır aldığımızda üstünde SporContact 3 lastikleri vardı,çok başarılı çok beğendiğim lastiklerdi fakat kaldırıma sürtme sonucu yanağı yırtıldıdı değiştirmek zorunda kaldık.Hiç bir bayi de SporContact kalmadığı için bayideki arkadaşın önermesiyle ön iki lastiği MichelinPrimacy 3 ile değiştirdik.2 ay gerçekten çok memnun kaldım fakat 2 ayı geçer geçmez araç yürümeye başlicağı zaman yürümüyor viraj içinde önden kaymalar ıslakta 2.ve 3.viteslerde çok ciddi derecede patinajlar meydana getiriyordu.İncelememle alakası yok fakat diğer araçlarımızda da Gerek Crossclimate gerek PilotSport ları denedik,Michelin lastiklerinin hamurları yumuşak olduğundan dolayı ülkemizin sıcak ve kalitesiz asfaltına malesef 1 sene dayanamıyor lastiği çok çabuk bitiriyor.

 

Fiyat;

İkinci el değerleri 2011-2015 modellerden itibaren; 

60.000 - 120.000 tl arasında değişiyor

 

Herkese Kazasız Belasız Sürüşler

Teşekkür Ederim

  • Beğen 19
  • Teşekkür 4
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Harika bir test ve paylaşım olmuş. Hem bir c max kullanıcısı olarak hem de Forum adına  teşekkür ediyorum. 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici
46 dakika önce, İnan Çınar yazdı:

Harika bir test ve paylaşım olmuş. Hem bir c max kullanıcısı olarak hem de Forum adına  teşekkür ediyorum. 

Ben Teşekkür ederim,Kazasız belasız sürüşler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

c max eksi yanı var bir adet: sonrasında araba değişimi zamanı, yeniyi seçmesi çok zor . Kapalı garajın faydaları muazzam. 75000 km boyunca dpf konusunda sıknıtı/deneyim yaşadınız mı hiç? sanırım uzun yol kullanımız çok?

Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici
1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

c max eksi yanı var bir adet: sonrasında araba değişimi zamanı, yeniyi seçmesi çok zor . Kapalı garajın faydaları muazzam. 75000 km boyunca dpf konusunda sıknıtı/deneyim yaşadınız mı hiç? sanırım uzun yol kullanımız çok?

Evet diğer araçlara binince C-Max ın güzelliklerini görüyorum her konuda güzel bir araç Daha iyileri inşAllah sizlerin olsun,Kapalı garaj çok büyük bir nimet..Dpf de şöyle bir deneyimim oldu;Diğer araçlara nazaran Bu TDCİ C-Max araçlar kurumları yakamadığu için Dpf çok çabuk fan açıyor,özellikle kısa mesafe ve düşük devir kullanırsanız anında devreye giriyor.(İlk aldığımızdan beri bu şekilde)Ama Allah a şükür bilinçli kullandığım için herhangi bir arıza performans düşüklüğü siyah duman atma yaşatmadı .Yılda 3 defa uzun yol yapıyorum bu araçla,genellikle şehir içi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Ozyurek

Güzel bir test ve yazı olmuş.. 

Teşekkürler Ali Bey.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Garip gelecektir ama gercek anlamda su arabayi yakindan inceleme firsatini bir turlu bulamadim.

Acaip derecede ilgimi cekmekte ve birkac kisiden ayrica forumdan da duydugum kadariyla bu aractan sonra yeni arac aliminda gercekten beklentileri uzaya cikardigina dair duyumlarim oldu.

Soluksuz keyifle izliyorum sadece👏👏

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Garip gelecektir ama gercek anlamda su arabayi yakindan inceleme firsatini bir turlu bulamadim.
Acaip derecede ilgimi cekmekte ve birkac kisiden ayrica forumdan da duydugum kadariyla bu aractan sonra yeni arac aliminda gercekten beklentileri uzaya cikardigina dair duyumlarim oldu.
Soluksuz keyifle izliyorum sadece[emoji122][emoji122]


Yüksek konumu sebebiyle çok ferah.
Huzur veriyor. Suv gibi işte :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Galip Ardalı

Merhaba, Yazınız biraz çelişkili ve Cmax almak isteyenler için endişe vericidir. Çünkü; 2013 kullanıyosunuz, Fakat Ecoboost motordan bahsediyosunuz.  bu en basitiydi. Siz deneyimlerinizi değil, sağdan soldan duyma eksileri toplamışsınız.

Ben 4 yıldır 2012 cmax Tit Tdci kullanan biri olarak, belirtmiş oldugunuz eksi lerdeki sadece aşağıda belirttiklerim doğru, Diğerlerinin hiçbirisi doğru değil... 2004 ten beri çıkan tüm kasaların eksilerini toplamışsınız.. belirtseniz iyi olurdu.. 2011-2015 titanium modeller için,Doğru olan eksiler sadece bunlardır, gönül rahatlığı ile alabilirsiniz.:

-Rakiplerine nazaran bir tık fazla yakıt tüketimi

-Klimanın fanı yüksek hıza alınınca araçta çok ciddi derecede performans düşüklüğü oluyor.
-Aracın özellikle ön kapıları çok büyük olduğundan dolayı,kapı altları kaldırımlara ve yüksek yerlere sürtüyor.
-Bagaj pandizotu dayanıksız ve kalitesiz malzemeden yapıldığından dolayı ortadan kırılma yapabiliyor. üzerine hiçbirşey koymamanızı tavsiye ederim
-Arka yolcular için kol dayama yok 

 

Kronikler ise sadece bunlardir, diğer maddelerin hiçbirisi belirttiğim model için doğru değildir. ;

-Arka davlumbazlar keçe olduğu için ilerleyen zamanlarda köşelerden sarkmalar yapıyor

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Tamer

Ford C-Max leri sport contact la mı veriyorlarmış? e tabi aleti almanyada üretince lastiği de almanyadan direk arabaya takıp yolluyolar piyasaya :)

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Galip Ardalı yazdı:

 

 

Merhaba,Ali Yasir kardeşim kendi deneyimlerini  ve  yorumunu  da ekleyerek bir  inceleme yazısı yazmış. 2013 yılından beri aynı aracı kullanıyorum ve  çoğu tespitine  katılıyorum. Fikirler ve yorumlar  kişileri bağlar.  Yorumuna katilmadigimizi  ifade  şekliniz hoş olmamış. Sen bilmezsin ben bilirim  tarzı bir ifade olmuş. 

Bu arada 1.6 SCTI ecoboost motor 2011 yılından beri c maxta kullanılan bir motor. 2013 yılında da vardı yani. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Gördüğüm kadarıyla, 

Sadece kendi aracı olarak değil, Aynı kasadaki alternatif donanım ve modelleri de kapsayacak bir yazı yazılmış.. 

 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...