İçeriğe Yönlendir

Astra - Akü Kutup Isınma Sorunu


Ahmet Aydın

Recommended Posts

Ahmet Aydın

Herkesi iyi forumlar. 2011 1.3 cdti Astra h araç sahibiyim. Aracım 2 gün önce aküsü bittiği için çalışmadı. Cumartesi günü elektrikçi ölçtü. Aküsü ölmüş dedi ve yeni akü aldım. Şuan için çalışmasında bir sıkıntı yok. Fakat bugün birşey farkettim. Aracımın eksi kutup başı ısınıyor. Akü değişirken oksitli olduğunu görmüştüm. Isındığını farkedince ince zımpara ile zımparaladım. Wd40 ile yıkadım gresledim ve taktım fakat yine ısınıyor. Eksi kutup başına üç tane kablo geliyor. İki tanesi kutup başına civara somun ile sabitleniyor onlarda sıkıntı yok asıl ısınma kutup başına direk presli kabloda, presli yerden başlıyor. Ve kutup başına ve kablonun devamına yayılıyor. Sorun nedir? Nasıl çözmem gerekiyor. Presli yerin gevşeme ihtimali var mı ? Sorun ne olabilir? Elle dokunamıcak kadar çok ısınıyor. Sıkıntı çıkarmasından korkuyorum.

Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın

Servet abi yardımın için teşekkür ederim. Kutup başı alırken dikkat etmem gereken bir nokta var mı 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sadece üzerinde - işareti olmasına dikkat et. Sonrasında montaj öncesi m8 somunu iyicene gevşet ve kutup başına iyicene girdiğinden emin ol ve somunu sık. Kestiğin kabloyu yine kutup başına bağlarken iyicene otursun ve onu da güzelce sık.

Tabi ilk önce yaklaşık 3 cm kısalacak olan kablonun yetişip yetişmeyeceğini ölçmelisin

Bakır olan kutup başı aparatı kolayca oturmaz yerine. Yumuşak darbe ile iyicene yerine oturmasını sağla

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

servet abi yine kitabin ortasindan konusmus..Kutup basinin isinmasi hayra yorulmaz. Acilen kacak kontrol ve ilgili kablo ve baglanti kontrolu ister..

Yeni bitane aku baglanti aparati(Adini hatirlayamadim) alin kabloyu kesip montajlatin..ayrica aracta sonradan eklenen herhangi elektriksel bir yapi var mi?

Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın

Hocam araçta sonradan takılı olarak geri vites lambaları ve arka sinyaller led ve çakmaklık elektriğine bağlı MP3 dekoder mevcut. Araçta herşey kapalı iken ısınıyor. Sorunun kutup başından olabileceği ihtimalinde duruyorum direk presli yer ısınmaya başlıyor. İki civatalı yer ısınmıyor. Presli olan kablonun presli yerinden ısınmaya başlıyor. 

Kabloyu kesersem yetişmeyebilir. Az önce ışıkla baktımda  kablo marşa gidiyor gibi görmüyor. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın
14 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Sadece üzerinde - işareti olmasına dikkat et. Sonrasında montaj öncesi m8 somunu iyicene gevşet ve kutup başına iyicene girdiğinden emin ol ve somunu sık. Kestiğin kabloyu yine kutup başına bağlarken iyicene otursun ve onu da güzelce sık.

Tabi ilk önce yaklaşık 3 cm kısalacak olan kablonun yetişip yetişmeyeceğini ölçmelisin

Bakır olan kutup başı aparatı kolayca oturmaz yerine. Yumuşak darbe ile iyicene yerine oturmasını sağla

Kablo yetişmez ise marşa kadar komple değiştirmem mi gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Aynı sorun başıma gelmişti herhangi bir kötü görüntü olmayan orjinal kutup başını değiştirerek çözmüştük. Elektrikçimin önerisi ile Saral marka bakır kutup başı takılmıştı. Her ikisini birden değişin tedbiren.

http://www.saraloto.com/

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
5 dakika önce, Ahmet Aydın yazdı:

Araçta herşey kapalı iken ısınıyor.

amerikan park var mı?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
servet abi yine kitabin ortasindan konusmus..Kutup basinin isinmasi hayra yorulmaz. Acilen kacak kontrol ve ilgili kablo ve baglanti kontrolu ister..
Yeni bitane aku baglanti aparati(Adini hatirlayamadim) alin kabloyu kesip montajlatin..ayrica aracta sonradan eklenen herhangi elektriksel bir yapi var mi?
Sağlıklı kutup başı ısınması için 500 amperi uzun süre çekmen lazım ki belki ısınır. Gevşek elektrik bağlantısı ile 10 amper de ısınmaya yeter fazla akım zaten yakar oraları.

Kitabın başı değil direk sonucu yazarım. Çünkü sebebi kesin belli sıkıntı yazılırken. Oksit yazılı ilk mesajda
Kablo yetişmez ise marşa kadar komple değiştirmem mi gerekiyor.
Kablo ucu nereye kadar gidiyor ise. Aslında ek yapılır da onun için kablo papucu vs gerekir
Hocam araçta sonradan takılı olarak geri vites lambaları ve arka sinyaller led ve çakmaklık elektriğine bağlı MP3 dekoder mevcut. Araçta herşey kapalı iken ısınıyor. Sorunun kutup başından olabileceği ihtimalinde duruyorum direk presli yer ısınmaya başlıyor. İki civatalı yer ısınmıyor. Presli olan kablonun presli yerinden ısınmaya başlıyor. 
Kabloyu kesersem yetişmeyebilir. Az önce ışıkla baktımda  kablo marşa gidiyor gibi görmüyor. 
Her şey kapalı iken ısınma olmaz. Anlamak için uzun süre aracın çalışmadığı zamanda bakılmalı. Hala ısı var ise zaten orayı ne kadar gevşek olsa dahi ısıtan nesne aküyü kısa sürede bitirir.
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)

Kitabin ortasi: dogru, mukemmel anlaminda yazdim.

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın
5 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Sağlıklı kutup başı ısınması için 500 amperi uzun süre çekmen lazım ki belki ısınır. Gevşek elektrik bağlantısı ile 10 amper de ısınmaya yeter fazla akım zaten yakar oraları.

Kitabın başı değil direk sonucu yazarım. Çünkü sebebi kesin belli sıkıntı yazılırken. Oksit yazılı ilk mesajdaKablo ucu nereye kadar gidiyor ise. Aslında ek yapılır da onun için kablo papucu vs gerekir Her şey kapalı iken ısınma olmaz. Anlamak için uzun süre aracın çalışmadığı zamanda bakılmalı. Hala ısı var ise zaten orayı ne kadar gevşek olsa dahi ısıtan nesne aküyü kısa sürede bitirir.

Servet abi araç çalışıyor parklar kapalı. Teyp kapalı. Zaten astra h kasada çalışır çalışmaz parklar açık olmasada gösterge ışıkları çalışıyor abi bu haldeyken ısınıyor ama farları açınca ısınma daha hızlı gerçekleşiyor. Ve sıcaklık daha yüksek oluyor. Yani çekilen akım arttıkça elle dokunamıyorum. Elimi yakıyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın
11 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

amerikan park var mı?

Amerikan park yok bağlamak istediğim sırada farkettim zaten. Yoksa farketmiyecektim. Akü kutup başının ısındığı hiç başıma gelmediği için hiç kontrol etmedim bu zamana kadar. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
9 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Olm kitabın ortası demek olayın başı sonu belli olmadan konuşmak demek

Benim bildigim ve kullanma amacim net guzel kisa oz..

Degilse ozur dilerim 😁

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın
16 dakika önce, Mustafa Orak yazdı:

Konjektor arızalı olabilir baktirmanda fayda var

Konjektör arızası nasıl anlaşılır bilginiz bar mı

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Basit bir multimetreyle ölçüm yaparak anlayabilirsiniz.Arac calisir vaziyette iken 14.4v civarında bir değer okumanız gerekiyor eğer yüksek bir değer gösteriyor ise konjektör arızalıdır ve bu yüksek voltaj akünün ısınmasına hatta arızalanmasına sebep oluyodur diger bir ihtimal düşük bir değer göstermesidir bunun sebebi de konjektör yada dinamonun diğer parçalarıdır ama o zaman şarj ışığı yanar.Fakat sizin problemin bundan olduğunu sanmıyorum.

Bakın mesela şase kaçırma problemi vardı araçta ben bunu bu şekilde hallettim sizde deneyin bakalım bu kablo da ısınacak mı?85fac7e29ae64b32d01d1efdc96e59b8.jpg4ee0063700faae507f36fddd8f6a97d6.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Araciniz hangi paket? esseantia? konfor? aracinizin teybi acik iken setting tusuna uzun basin dit sesi gelene kadar ses geldiginde ikinkez bc tusuna basinca gizli menuye ulasabilirsiniz.. burada aku voltajini rahatca gorebilirsiniz. hem calismazken hemde calisma anlarida dahil.. bu verileri kullanarak aku degeri ve voltaj cekimlerini kontrol edelim...

Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın
(düzenlendi)
42 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Araciniz hangi paket? esseantia? konfor? aracinizin teybi acik iken setting tusuna uzun basin dit sesi gelene kadar ses geldiginde ikinkez bc tusuna basinca gizli menuye ulasabilirsiniz.. burada aku voltajini rahatca gorebilirsiniz. hem calismazken hemde calisma anlarida dahil.. bu verileri kullanarak aku degeri ve voltaj cekimlerini kontrol edelim...

Essentia easy konfor paket 

tarihinde Ahmet Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
1 dakika önce, Ahmet Aydın yazdı:

Essentia essy konfor paket 

Tamam..Gizli menuyu acarak voltmetre gibi kullanabilirsiniz.Calismadan,mars ani,calisirken verilere bakin...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın

Öncelikle herkese teşekkür ederim. Alpay hocamın dediği gibi gizli menüden araç çalışıyorken voltaja baktım 13.2 13.4 arası gidip geliyordu. Isındığını belirttiğim yerdeki presli kablonun presli yerini çekiçle ezdim. Tekrar bağladım voltaj 13.9 14.0 oldu. Isınma sorunu ortadan kalktı. Isınma olup olmadığını bir süre takip edeceğim. Yardımlarınız için çok saolun.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
7 saat önce, Ahmet Aydın yazdı:

Öncelikle herkese teşekkür ederim. Alpay hocamın dediği gibi gizli menüden araç çalışıyorken voltaja baktım 13.2 13.4 arası gidip geliyordu. Isındığını belirttiğim yerdeki presli kablonun presli yerini çekiçle ezdim. Tekrar bağladım voltaj 13.9 14.0 oldu. Isınma sorunu ortadan kalktı. Isınma olup olmadığını bir süre takip edeceğim. Yardımlarınız için çok saolun.

Bence hala tam olmamis... aku kutup basini yenileme yoluna gitmelisiniz...

Aku-isinma-elektrik vs konular olunca bu isin aksatmasi olmaz.. kesin cozum ciddi sorunlardan kurtarir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Aydın
10 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Bence hala tam olmamis... aku kutup basini yenileme yoluna gitmelisiniz...

Aku-isinma-elektrik vs konular olunca bu isin aksatmasi olmaz.. kesin cozum ciddi sorunlardan kurtarir...

Kutup başını değiştiririm bu sorun değil zaten içim rahat etmiyor. Tam olmadığını nasıl anladınız olması gereken neydi 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Presli yer gevşemiş, çekiçle ezince düzelmesi bunu gösteriyor. Ya oraya lehim yapılacak ya da kutup başı değişecek. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...