İçeriğe Yönlendir

Araç Viraj Kabiliyeti


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Alpay Sumer
14 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Ornek yol video bana ait :)
 

 


Cc tuslari direksiyonda olunca gaz fren niyetine kullaniyorum kolay oluyor emoji4.png

 

Apex olayinin hakkini vermisiz 👏

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
46 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

Murat bey noktalama işaretlerini biraz daha yerinde kullanalım yanlış anlaşılmalara mahal verebilir.

 

 

 

 

 

 

Rampa yukarı viraj. Öncesinde kapatırım ve rampa çıkarken viraja girerken açarım deneyin farkı görün :D

Video koysanız süper olur 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
3 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Video koysanız süper olur 

 

Hemen üstte :)

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
12 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Apex olayinin hakkini vermisiz 👏

 

Affetmem :D Yaklaşık 10 km lik bir rampa ilçeden geldiğim için genelde öteberi bagaj full olur 4 ten aşağı düşmemem lazım yoksa araba devirlenmiyor :D

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:

 

Affetmem :D Yaklaşık 10 km lik bir rampa ilçeden geldiğim için genelde öteberi bagaj full olur 4 ten aşağı düşmemem lazım yoksa araba devirlenmiyor :D

Ooo rengi güzelmiş :D 

Yol çalışması olan yerde millet dubaların iç tarafından gidiyor hep :unsure2:

Adam 1 km öteden duba koymuş.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
1 saat önce, Metin Akbal yazdı:

 

Affetmem :D Yaklaşık 10 km lik bir rampa ilçeden geldiğim için genelde öteberi bagaj full olur 4 ten aşağı düşmemem lazım yoksa araba devirlenmiyor :D

Ama gaz kesmişsin 🙃

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
50 dakika önce, Selçuk Bakış yazdı:

Ooo rengi güzelmiş :D 

Yol çalışması olan yerde millet dubaların iç tarafından gidiyor hep :unsure2:

Adam 1 km öteden duba koymuş.

 

:D Dubayı direk yolun ortasına koymuşlar oyle olunca şerit belirleme olarak algılanmış, bende ilk öyle algıladım ta ki çalışmayı görene kadar. Şeridin kenarından ortaya doğru dizmeleri lazım.

 

24 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Ama gaz kesmişsin 🙃

 

Canım 90 derecelik viraja da 90 la giremem ya :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:

 

:D Dubayı direk yolun ortasına koymuşlar oyle olunca şerit belirleme olarak algılanmış, bende ilk öyle algıladım ta ki çalışmayı görene kadar. Şeridin kenarından ortaya doğru dizmeleri lazım.

 

 

Canım 90 derecelik viraja da 90 la giremem ya :D

Aslında önündeki araç olmasaymış dönerdin.Astra döner orayı.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
4 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Aslında önündeki araç olmasaymış dönerdin.Astra döner orayı.

 

Yol 3 şeritli ama sollama yapmayı göze alamıyorsun. Tehlikeli bir geçit orası. Araçlarda şerit kurallarına uymayınca risk alamıyorsun. Boş olsam çıkarım hemen devirleniyor araba ama ilçeden ile giderken genelde hep dolu olur araba. Öteberi, giyecek, yazlık, kışlık, salça, domates, fasulye vs vs vs :D

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
On ‎24‎.‎09‎.‎2018 at 16:55, Fatih Sarıkaya yazdı:

Esp nin keşvedilmediğini farzedin.Esp diye birşey yok.Her zaman kullandığınız bir yol.Virajınıda iyi biliyorsunuz yalnız farklı bir araç ile o virajları döneceksiniz.Kendi aracınız ile virajları limitlerin üstünde döndüğünüz hızda başka bir araç ile virajı dönerken,aracın virajı dönüp dönemeyeceğini nasıl anlarsınız?Savrulma genellikle arkadan kayma ilemi başlar?Bu olayı canlı yaşayan abilerin ve arkadaşların tecrübeleri nelerdir?

Arabasına göre değişir ama genel olarak hızlı girilen virajda her şey ideal koşulda olsa bile araç dışarıya doğru kafadan kayacaktır.  Arabayı iyi bilip yan yan kaydırmayı sağlasanız bile bu sefer arkasını bırakıyor. sürekli 4 çekerlerde de dışarı doğru kayış hissi vardır ve limit çok daha geç. gelir ama hemen gelir bu nedenle tepki vermeniz için zaten olayın olmakta olduğunu farkında olmanız lazım. yani sonuca tepki vermek bir şeyi değiştirmez.

 

Bundan 6 7 sene önce, 2 çeker de olabilen 1997 model grand cherokee 4.0 ile ankarada hep girdiğim viraja ıslak havada girdim, çıkarken birden arkasını bıraktı, arkadan itişli araçta, gaz pedalı ile olan kontrolü öğrenmediyseniz tam kaza anıdır bu. Gaz ve kontra ve gaz çek vs yapıp durumu kurtardım. belliki zeminde başka bir şey vardı. yanımda oturan eşim çok güzel oldu bu sefer aferin dedi ciddi ciddi. çünkü o araba ile düşük süratlerde eğlencesine sürekli yaptığım birşeydi ıslak zeminde! önden çekişli bir araba bu şekilde arkasını bıraksaydı asla toplanamazdı mesela. kafadan kayıp bordürlere sürtünürdü. bu yaz toyoto corollanın bitmiş lastikler hafif ıslak zeminde gezmeye başlayınca bunu tekrar fark ettim.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...