İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Motor Sesindeki Değişimin Sebebi


Oğuz Aköz

Recommended Posts

Oğuz Aköz

108 binde araç motoru rektefiyeye mi girecek şimdi.... bana bor kullandırtan ustaya mı kızayım kendime kızayım. arabadan soğudum resmen... 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Krank kasnağına bakıldimi, o zamanlarda çıkan focus da kronik ses yapıyor yeni nesil için boş krank kasnağı takılıyor belki Fiesta da da vardır aynı sorun.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
hocam kaputu açıp içine baktığımda ses sanki motor bölümünün o taraftan geliyor gibi geldi alternatör ne taraftadır onu bilmiyorum. araç içerisinden de boştayken o sesle birlikte bir takırtı var. ilk harekette ve aracı durdurmaya yakın patır patır ses yapıyor yine hareket esnasında debriyaja bastığımda o sesleri duyuyorum. muhtemelen ses sürekli var ama motor sesi ve yol sesinden duyulmuyor debriyaja basıp araba boşa düşüp motor rahatlayınca ses geliyor. İçerdeki ses dışardaki sesten daha çok rahatsız ediyor sanki bir yerlerden bir parça düşecekmiş gibi takırtı oluyor. İçerden duyduğum ses pervanenin önüne metal bir tel koyulmuşta o ona çarpıyor gibi bir ses yapıyor. tabi ondan biraz daha kalınca bir ses. 1. 2. 3. viteslerde 2000 devirlerde ayağımı gazdan çektiğimde bir silkeleme yapıyor yine aynı şekilde tekrar gaza dokunduğumda da bu oluyor. bunu yaparkende o sesleri duyuyorum. rölantideyken devir saatinde milim milim oynamalar mevcut. tabi bunların sesle bir bağlantısı var mı bilmiyorum rölantideki oynama ses öncesinde de vardı fakat o silkeleme olayı daha önce yoktu. teknik servise gidecektim hafta içleri müsait olamıyorum hafta sonları da bakım harici bakmıyorlarmış. zaten arıza tespite bile 200+kdv istediler. Sakarya'da gitmediğim özel servis kalmadı. Ne yapacağımı şaşırdım. Arkadaşlar böyle kullan diyor fakat haftaya uzun yola gideceğim yolda sıkıntı yaşarım diye endişeleniyorum. 

peki hocam eğer sorun alternatör ise bana ne gibi bir zarara yol açabilir?


Hocam o 2.000 devirde gazdan ayağınızı çektiğinizdeki silkeleme normal değil.
Gaza bastığınızdaki silkeleme de normal değil.
Motor ve şanzıman kulaklarının sağlam olduğunu farzederek, ilk iş enjektörlere baktırın.
Pompacılar Eşzamanlı ölçüm yapıyorlar bilgisayardan, araç çalışırken, enjektör değerine bakıyorlar.
Gözden kaçmasın o durum.
Yağ yakmadığı, çekişten düşmediği, yoğun kara duman, mavi duman atmadığı sürece korkmayın.
Rektefiye için oldukça erken, muhabbeti dahi erken.
Sandığınız kadar dayanıksız değil Fordun dizelleri.
Siz bide VW’leri görün.
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
o zaman siboblara bakılacak kardeş, ses yine gitmezse yani tortor sesi, hiç uğraşma öyle kullan, motor rektefe olmadan geçmez o ses, tabii başka hata yok farzediyorum...


Şu Euro 5 dizelleri bi sevemedim gitti...
Euro 3&4’ün sesi bambaşka.
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
9 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Krank kasnağına bakıldimi, o zamanlarda çıkan focus da kronik ses yapıyor yeni nesil için boş krank kasnağı takılıyor belki Fiesta da da vardır aynı sorun.

yok hocam bakılmadı. kime götürsem farklı birşey söylüyorlar krank kasnağı diyende oldu. birisi bana dese ki kesin şu. yap diyeceğim. psikolojimi bozdu inanın kontağı açasım gelmiyor. başkası olsa takmaz belki ama benim kulağım müzik açıkken bile orda.

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
7 saat önce, Celal Aydın yazdı:

 


Hocam o 2.000 devirde gazdan ayağınızı çektiğinizdeki silkeleme normal değil.
Gaza bastığınızdaki silkeleme de normal değil.
Motor ve şanzıman kulaklarının sağlam olduğunu farzederek, ilk iş enjektörlere baktırın.
Pompacılar Eşzamanlı ölçüm yapıyorlar bilgisayardan, araç çalışırken, enjektör değerine bakıyorlar.
Gözden kaçmasın o durum.
Yağ yakmadığı, çekişten düşmediği, yoğun kara duman, mavi duman atmadığı sürece korkmayın.
Rektefiye için oldukça erken, muhabbeti dahi erken.
Sandığınız kadar dayanıksız değil Fordun dizelleri.
Siz bide VW’leri görün.

 

silkeleme olayı enjektörlerle alakalı bir problemmidir? ikisi aynı döneme denk geliyor aşağı yukarı. yani o ses olayından sonra bu olaylar baş gösterdi ya da tam tersi de olabilir.

onların sağlam oluğununda tabi garantisi yok. 3 aydır yakıtta artış veya çekiçten düşme ya da yağ eksiltme gibi bir sıkıntı yaşamadım. ses dışında anormal bir durum gözlemlemedim. işte dediğim gibi her zaman yapmamakla birlikte bir silkeleme mevcut. 

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
(düzenlendi)

dün burada eski motor ustalarından birisine götürdüm tabi adam her türlü araca bakıyor. sesi dinledi piston etek vuruyor dedi. ya sabır dedim. her usta farklı birşey söylüyor liftere ikna olmuştuk şimdi piston nerden çıktı dedim. heralde az daha zorlasam birkaç usta daha gezsem yatak sarıyor diyenleride duyacağım. neyse ustam dedim bunun sebebi nedir neden böyle olmuştur. bu senin talihsizliğin dedi. eğer devirli, devirsiz araç kullanmadıysan şanssızlığın dedi. gel dedi sana göstereyim. enjektörlere giden yakıt hortumlarıydı sanırım o tek tek çekti. 2. sni çektiğinde ses kesilir gibi oldu tabi 1-2 saniyede yaptığı için net doğrudur diyemiyorum ama sesin 1-2 saniyeliğinede olsa gittiği aşikar. evet dedi senin 2. piston bozulmuş. bu sana sıkıntı yaratmaz boşuna masrafa etme 5-10 yıl binersin sonra yaptırırsın dedi. iyi dedim peki öyle olsun. 

 

şimdi puzzle'ın parçalarını birleştirmeye başlayalım. benim arabaya bakım sırasında 3 defa mazot filtresi değişti, hava yaptırdılar, zor çalıştırdılar, devir saatinde ufak ufak oynamalar, ayağımı gazdan çekince silkeleme problemi, 2 numaralı enjektör yakıt hortumu, şıkırdama sesi. enjektörlerle alakalı bir problem olma ihtimali olabilir mi yani bunların hepsinin bağlantılı olma ihtimali?

tarihinde Oğuz Aköz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Çekişten düşme veya duman sorunu olmasa dahi, enjektörde problem olabiliyor, eski 2011 dizel fiestamdan biliyorum.
Enjektörleri muhakkak kontrol ettirin, önce oradan başlayın, daha da yağ filtre gibi değişim yapmayın hocam.
Her kafadan ses çıkarıyor ustalar, motoru dağıtmadan bir çözüm bulunmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
(düzenlendi)
1 saat önce, Celal Aydın yazdı:

Çekişten düşme veya duman sorunu olmasa dahi, enjektörde problem olabiliyor, eski 2011 dizel fiestamdan biliyorum.
Enjektörleri muhakkak kontrol ettirin, önce oradan başlayın, daha da yağ filtre gibi değişim yapmayın hocam.
Her kafadan ses çıkarıyor ustalar, motoru dağıtmadan bir çözüm bulunmalı.

doğrudur hocam bende motorun dağıtılmasına karşıyım ama gerçekten işin ehli birini bulması çok zor. bir de pompacıya giderek şansımı deneyim bakalım o ne diyecek. tabi onunda iyisine denk gelebilecekmiyiz muamma. inanın işin parasında da değilim bana dese ki yarım saatlik işi var basit birşey ama 5000 lira tutar yine çıkartır veririm. uyku uyuyamıyorum kaç gündür kafama takmaktan. sorun çözülmezse alacak kişiye durumu belirtip arabayı bu şekilde satışa çıkaracağım. çok sevdiğim dışardan izlerken bile keyif aldığım fiestamdan böyle sebeplerden ötürü vazgeçecek olmak üzüyor.

tarihinde Oğuz Aköz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
10 saat önce, Celal Aydın yazdı:

 


Şu Euro 5 dizelleri bi sevemedim gitti...
Euro 3&4’ün sesi bambaşka.

 

dpf adblue falan varsa geç o motoru :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
yok hocam bakılmadı. kime götürsem farklı birşey söylüyorlar krank kasnağı diyende oldu. birisi bana dese ki kesin şu. yap diyeceğim. psikolojimi bozdu inanın kontağı açasım gelmiyor. başkası olsa takmaz belki ama benim kulağım müzik açıkken bile orda.
V kayışıni söküp kontrolü kolay diye biliyorum.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
17 dakika önce, Oğuz Aköz yazdı:

doğrudur hocam bende motorun dağıtılmasına karşıyım ama gerçekten işin ehli birini bulması çok zor. bir de pompacıya giderek şansımı deneyim bakalım o ne diyecek. tabi onunda iyisine denk gelebilecekmiyiz muamma. inanın işin parasında da değilim bana dese ki yarım saatlik işi var basit birşey ama 5000 lira tutar yine çıkartır veririm. uyku uyuyamıyorum kaç gündür kafama takmaktan. sorun çözülmezse alacak kişiye durumu belirtip arabayı bu şekilde satışa çıkaracağım. çok sevdiğim dışardan izlerken bile keyif aldığım fiestamdan böyle sebeplerden ötürü vazgeçecek olmak üzüyor.

kardeş hortum çekmeyle ses değişiyorsa direk pompacıya gidiyorsun, bosch dizel servise git mesela, alet edevat olur hemen bakarlar, aletler güzel, etek vurma falan onlar başka şey, basitçe yakıt geri dönüşlere 4 tane kabı olan bir aleti bağlıyorlar, motor çalışıyor ve dönüşten gelen mazota bakılıyor, 4 kapta aynı seviyede dolacak, seviyesi tutmayan enjektör bozuk, basit bir iştir ve hemen bakılır buna, parasız bile bakarlar, hatalı enjektör sökülür aletle bağlanır vs. enjektörün siemens ise sadece memesi değişebilir, sorun memedeyse değşimi var, selenoiddeyse at gitsin, yenisi alınacak, yeni alınınca diğerleride bakımdan geçecek haberin ola...

 

bu arada krank kasnağı çift kütleli benim arabada, ses yapabilir, araya su girip lastik takozu bozuyor ses yapıyor, enjektör sağlamsa o zaman onada baksınlar...

 

bu enjektör testi basit iştir, elinden gelirse kendinde bakarsın, al sana video, 4 seviyede eşit olacak, bunlara bakarak kabaca enjektörün durumu hakkında fikir edinirsin...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
doğrudur hocam bende motorun dağıtılmasına karşıyım ama gerçekten işin ehli birini bulması çok zor. bir de pompacıya giderek şansımı deneyim bakalım o ne diyecek. tabi onunda iyisine denk gelebilecekmiyiz muamma. inanın işin parasında da değilim bana dese ki yarım saatlik işi var basit birşey ama 5000 lira tutar yine çıkartır veririm. uyku uyuyamıyorum kaç gündür kafama takmaktan. sorun çözülmezse alacak kişiye durumu belirtip arabayı bu şekilde satışa çıkaracağım. çok sevdiğim dışardan izlerken bile keyif aldığım fiestamdan böyle sebeplerden ötürü vazgeçecek olmak üzüyor.


Doğru aracı aldığınızdan emin olabilirsiniz hocam, kafanıza taktığınıza göre.
Çünkü Ford binicisi, özellikle fiesta binicisi bu şekilde belli eder kendini, ve bu şekilde hiçbir ustanın öğretemeyeceğini öğrenirsiniz, araştıra araştıra.
İşin şakası bu tabi fakat doğruluk payı da var, kendimden biliyorum, 3 sene önce Fiesta aldım, o gün bugündür araştırma yapıyorum ufacık bişeyde.
Öncesinde Passat’a binerken yakıtı alır gezerdim sadece. Sağlam olduğundan değil, gerek duymuyordum, o araştırmacı ruh yoktu o zamanlar aracın kendi karakteri yüzünden.
Fiesta sayesinde motor ve arabaya dair çok şey öğrendim [emoji1]
Forum’a üye olma sebebim de o oldu.

Pompacıda bir kontrol ettirin aracınızı, umarım bir çözüme kavuşur.
Takipteyim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Fiesta alırsın sonra evrim geçirirsin, sen olursun usta (bozulduğundan değil hevesle nasıl oluyor diye araştırmaktan, yanlış olmasın) oda olur Über Fiesta :D

 

başka arabalara benzemez :p

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Fiesta alırsın sonra evrim geçirirsin, sen olursun usta (bozulduğundan değil hevesle nasıl oluyor diye araştırmaktan, yanlış olmasın) oda olur Über Fiesta [emoji3]
 
başka arabalar benzemez :p


Olay tam da bu.
İlk fiestama 2 yıl binip sattım. Sonra daha az parayla araba aradım, naptım ettim yine fiesta baktım, gözüm görmedi hiçbir marka ve modeli [emoji1]
Sorunlu ve problemli bir araç olsa 230 bindeki dizel araca yanaşmazdım.
Canı sert, kutu gibi ama sürüşündeki güven hissi rakipsiz. Polodan bile açık ara önde o konuda.
Bir kere aşina olmak yetiyor.
Seni ve amcamı şimdi iyi anlıyorum Ali abi [emoji1]
(Amcam 2005 de sıfır aldı, hala biniyor, satmıyor da)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Yok aga, gokart gibi araba, az yakıyor sağlam iyi yol tutuyor, yalıtım sonrası bayağıda sessiz oluyor, satmam ben bunu, huyunu suyunda öğrendim, bunu satıp aynı sııf almamda hadi oldu diyelim, ne koyacağım yerine, aman aman ne fark var kayda değer, adam gibi araba yok yahu :) son kasa yı bilmemekle beraber bildiğim en iyi fiesta bunlar, zaten bu devirde satmakta olmaz artık...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
34 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

 


Doğru aracı aldığınızdan emin olabilirsiniz hocam, kafanıza taktığınıza göre.
Çünkü Ford binicisi, özellikle fiesta binicisi bu şekilde belli eder kendini, ve bu şekilde hiçbir ustanın öğretemeyeceğini öğrenirsiniz, araştıra araştıra.
İşin şakası bu tabi fakat doğruluk payı da var, kendimden biliyorum, 3 sene önce Fiesta aldım, o gün bugündür araştırma yapıyorum ufacık bişeyde.
Öncesinde Passat’a binerken yakıtı alır gezerdim sadece. Sağlam olduğundan değil, gerek duymuyordum, o araştırmacı ruh yoktu o zamanlar aracın kendi karakteri yüzünden.
Fiesta sayesinde motor ve arabaya dair çok şey öğrendim emoji1.png
Forum’a üye olma sebebim de o oldu.

Pompacıda bir kontrol ettirin aracınızı, umarım bir çözüme kavuşur.
Takipteyim.

 

hocam beni güldürdünüz Allah da sizleri güldürsün :) olaya hiç bu açıdan bakmamıştım. önceden kullanmış olduğum araçları düşündüğümde yolda kalmadıkça sanayiye bile uğramazdım şimdi ise en ufak seste usta usta geziyor saatlerce günlerce araştırma yapıyorum. Kesinlikle haklısınız fiesta alan kişi %99 sevdiğinden alıyordur ve değer veriyordur aracına. Hani alim ayağımı yerden kessin araçsız kalmayım anlayışıyla değil. ve bu sebepten ötürü önemsiyordur aracını. ben aylarca araştırdım sırf kum gri rengini denk getirebilmek için sonunda buldum ve aldım. o sevdiğim dış tasarımı kum griyle birleşince gölgede efsane bir hal alıyor. şimdi de böyle sorunlarla karşılaşınca canın sıkılıyor.

pistonların çalışma mantığını düşünüyorum. sonuçta enjektör yakıt püskürtüyor dimi? piston ise onu sıkıştırıyor. enjektör hortumu çekildiğinde piston hareketi devam ediyor mu duruyor mu?

devam ediyorsa sorunda pistonlarda ise sesinde devam etmesi gerekiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

mesela benimkinde mini bir hata var keç senedir, arada bir yapıyor, 2000 devirde sabit gazda az gaz verip tutayım araç hafiften silkeliyor, sanki arkadan birisi tut bırak yapıyor, sebeb mazot pompası üzerindeki 2 müşürden, birisi 35 tl midir nedir diğer 400 tl gibi birşey sanırım, ikisinden biri hatalı veri yolluyor,  yakıta etkisi olmayınca kurcalamadım ama kafama takıldı, bir ara değişeceğim, kendim yapabilirmiyim öncesi araştırmam lazım...

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
1 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

mesela benimkinde mini bir hata var keç senedir, arada bir yapıyor, 2000 devirde sabit gazda az gaz verip tutayım araç hafiften silkeliyor, sanki arkadan birisi tut bırak yapıyor, sebeb mazot pompası üzerindeki 2 müşürden, birisi 35 tl midir nedir diğer 400 tl gibi birşey sanırım, ikisinden biri hatalı veri yolluyor,  yakıta etkisi olmayınca kurcalamadım ama kafama takıldı, bir ara değişeceğim, kendim yapabilirmiyim öncesi araştırmam lazım...

devir saatinde oynama var mı hocam sizde 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

yok sabit, bizim kasada yok öyle bir hata, sizinkinde ne yazıkki kronik, yazılımsal diye duymuştum....

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

doğrudur hocam. sizinkinde de acaba filtre değişirken hava yaptırmışlarmıdır diye düşünüyorum ama gerçi öyle olsa belli bir süreden sonra havayı atması gerekiyor herhalde

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
hocam beni güldürdünüz Allah da sizleri güldürsün [emoji4] olaya hiç bu açıdan bakmamıştım. önceden kullanmış olduğum araçları düşündüğümde yolda kalmadıkça sanayiye bile uğramazdım şimdi ise en ufak seste usta usta geziyor saatlerce günlerce araştırma yapıyorum. Kesinlikle haklısınız fiesta alan kişi %99 sevdiğinden alıyordur ve değer veriyordur aracına. Hani alim ayağımı yerden kessin araçsız kalmayım anlayışıyla değil. ve bu sebepten ötürü önemsiyordur aracını. ben aylarca araştırdım sırf kum gri rengini denk getirebilmek için sonunda buldum ve aldım. o sevdiğim dış tasarımı kum griyle birleşince gölgede efsane bir hal alıyor. şimdi de böyle sorunlarla karşılaşınca canın sıkılıyor.
pistonların çalışma mantığını düşünüyorum. sonuçta enjektör yakıt püskürtüyor dimi? piston ise onu sıkıştırıyor. enjektör hortumu çekildiğinde piston hareketi devam ediyor mu duruyor mu?
devam ediyorsa sorunda pistonlarda ise sesinde devam etmesi gerekiyor.


Hocam hiç canınızı sıkmayın, hep gülün inşallah.
Bunlar çözülmeyecek sorunlar değil ve artık bilinçli bir şoförsünüz.
Neyin ne olduğunu, neye dikkat etmeniz gerektiğini biliyorsunuz.
Olayın güzel tarafı bu.
OtoClubTürkiye derya gibi, sağolsun dostlar, eksik olmasınlar, bilgi paylaşımı kadar güzel bir şey yok bu dünyada.

Piston hareketine devam etmeli mantıken, sesin kesilmesi püskürtmenin olmamasından o halde.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
1 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

V kayışıni söküp kontrolü kolay diye biliyorum.

bu v kayışına kaç parça bağlanıyor :unsure2:

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
mesela benimkinde mini bir hata var keç senedir, arada bir yapıyor, 2000 devirde sabit gazda az gaz verip tutayım araç hafiften silkeliyor, sanki arkadan birisi tut bırak yapıyor, sebeb mazot pompası üzerindeki 2 müşürden, birisi 35 tl midir nedir diğer 400 tl gibi birşey sanırım, ikisinden biri hatalı veri yolluyor,  yakıta etkisi olmayınca kurcalamadım ama kafama takıldı, bir ara değişeceğim, kendim yapabilirmiyim öncesi araştırmam lazım...


Müşürlerin yeri rahat ulaşılabilir.
Frp ters bi yerde sadece.
Benimde 70 le sabit giderken vuruntu oluyor, teklemiyor.
Sadece 70’de yapıyor.
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
1 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

 


Hocam hiç canınızı sıkmayın, hep gülün inşallah.
Bunlar çözülmeyecek sorunlar değil ve artık bilinçli bir şoförsünüz.
Neyin ne olduğunu, neye dikkat etmeniz gerektiğini biliyorsunuz.
Olayın güzel tarafı bu.
OtoClubTürkiye derya gibi, sağolsun dostlar, eksik olmasınlar, bilgi paylaşımı kadar güzel bir şey yok bu dünyada.

Piston hareketine devam etmeli mantıken, sesin kesilmesi püskürtmenin olmamasından o halde.

 

Allah razı olsun hocam. Şu hayatta bana en çok yardımı dokunan iki form sitesi var. Birisi bu. Gerçekten burası bir arşiv bir kütüphane gibi sürekli güncellenen. Siz değerli arkadaşlarımızada çok teşekkür ediyorum olaylara farklı açılardan bakabilmeyi, görünmeyeni de düşündürtmeyi sağlıyorsunuz.

Benim sanırım öncelikle kontrol ettirmem gereken 2 şey var. 1. si enjektörler, 2. si v kayışı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...