İçeriğe Yönlendir

Egzoz Muayenesinden Kalan Aracın Yakıt Katkısıyla Geçmesi


Harun Kocaçalışkan

Recommended Posts

Harun Kocaçalışkan
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar,

 

Mondeo III Dizel aracımın haftaya muayenesi var ben de bu haftadan egzozu yaptırayım da aradan çıksın diye Tuzla'da sanayiye gittim. Yetkili ölçüm yerinde egzoz ölçümü yaptık. Sanayiye kadar gittiğim mesafe yaklaşık 10 km civarıdır ve motor 90 C'ye gelmişti. 

 

Neyse sonra muayeneye başladık araba 5000 devire çıkınca egzozdan çok güzel bir duman geldi. 3 defa aynı işlemi yaptık yani gaza sonuna kadar bastık. Ölçüm sonunda en yüksek 3 olması gereken değer bizde 4 küsür çıktı. Ben de oraya danıştım motorcunun bakması gerek ya da katkıyla deneyelim dediler.

 

Ben de ver deneyelim dedim ve Alcon Lubes marka bir katkı attık. Enjektör temizleyici miydi başka bir şey miydi hatırlamıyorum. O şekilde otobana çıkıp arabayı 3000 devirde kullandım. 70 km yol yapıp geri geldim.

 

Muayeneye tekrar girdik. Bu sefer araba duman falan atmadı ayrıca ölçüm sonucunda egzoz değerleri 1.6 çıktı.

 

Şimdi sorum şudur ki bu araba egzoz muayenesini katkıyla nasıl geçti. Bu katkılar tam olarak ne iş yapıyor?

 

Bir de egzoz muayenesinden katkısız kalan bir arabanın motorunda ya da enjektörlerinde uzun dönemde problem aranmalı mıdır?

 

Gerçi ölçüm yapan makinanın kalibrasyonuna da güvenmiyorum ya orası da ayrı konu.

 

 

 

 

 

tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

70 km yüksek devirde uzun yol yapmış olmanın etkiside olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kullandığın katkı neydi.. 

Kurumları attın muhtemelen. 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı:

Kullandığın katkı neydi.. 

Kurumları attın muhtemelen. 

Alcon Lubes diye bir katkı enjektör temizleyicisi dediler ama sitelerine bakınca duman kesici falan da var ne attıklarından tam emin olamadım şimdi.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Katkıyla falan uğraşmaya gerek yok, her yerde bilinen ve her aracın muayeneden geçtiği yerler var. Orada yaptırsaydınız geçerdiniz. Kayseri'de böyle bir yer var. Muayeneden kalan buraya gider ve sorunsuz geçer.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

 ölçüm istasyonunun bize zorla katkı satmaya çalıştığını zannediyordum, meğer doğruymuş 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kurum birikmiş demek ki.

Siz bir Carbon Clean yaptırın derim.

 

Şu videoda çok güzel bir biçimde egzoz gazlarını nasıl düşürdüğü gösteriliyor:

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya
45 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Katkıyla falan uğraşmaya gerek yok, her yerde bilinen ve her aracın muayeneden geçtiği yerler var. Orada yaptırsaydınız geçerdiniz. Kayseri'de böyle bir yer var. Muayeneden kalan buraya gider ve sorunsuz geçer.

Neresi burası ? Özel de n ismini yazabilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Kurumlari atmissindir.

farkettirir ama bu kadar da olurmu ondan süpheliyim acikcasi...

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Ne kurum birikmesi, ne katkı, ne de başka bir dış etken bu kadar farkettirmez. Ben düz boruyla çok iyi sonuçla geçmiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
27 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

araç kaç km de?

172.0000 km.

 

2 dakika önce, Tamer Topaç yazdı:

Ne kurum birikmesi, ne katkı, ne de başka bir dış etken bu kadar farkettirmez. Ben düz boruyla çok iyi sonuçla geçmiştim.

 

Ben de anlamadım var bu işlerde bir dalavare. Neyse geçtik artık :biggrin:

Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Bendede aynısı oldu. Arabayı 5 bin devire kadar getiriyor.Hafif duman atınca abi bu geçmez ya enjektörcü görecek servisimizde yada Würth'ün katkısından alıp atmamız lazım dedi.Sen sök dedim aparatları kalsın aracım emisyondan dedim.Egr iptal oldugu halde normal bir emisyoncudan geçmiştim.Satış politikası bunlar hep katkı satmak adına yapılan şeyler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bekir Memur

Katkıların tümü sanıldığı gibi enjektör temizlemez 

Benzinde oktan mazottada setan olayı var bazı katkılar setanı artırır daha sistemli ve zamanında patlamaya sebep olur dolayısıyla çiğ mazot atması kesilebilir(teoride)

Yüksek çözücülü enjektör temizleyicileri var marka felan vermeme gerek yok

Birde tüm rail sisteminin ve enjektörlerin korozyonunu yavaşlatan katkılar var. Malum dizel enjektörü çok hassastır ufak bir korozyon dahi ayarı kaçırır. Ben temizlikten ziyade bu tür korozyon yavaşlatıcı katkıları kullanıyorum. 

 

Daha önce ben de bunların sadece tek çeşit olduğunu sanardım würth bayisinden birtane enjektör temizleyici aldım uzun yola çıktım biraz zorladım ne yakıt düştü ne araba serileşti hiç birşey olmadı, sonra anladımki bunların çok çeşidi varmış liquinin birtane korozyon önleyicisini aldım hem yakıt düştü hem tepkiler iyileşti 3-4 depoda 1 kez alır kullanırım.

 

Onun dışında bu olay malzeme satmak için yapılmış bir tiyatro gibi geldi bana.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

derleyip toparlarsak:

1. kurum birikmiş ise emisyon değeri artar, temizleyici katkılar ile emizsyon alt değere olması gerken yere iner. prob dan kontrollü deneyler ile isaptlıdır.

2. her temizleyici risksiz değildir, her temizleyici işe yaryacak değildir, her temizleyici her parçayı temizlemez depoya atılanlar en risklisi veya işe yaramazı olabilir

3. 20-30 bin km de bir her iki çeşit kullanılmalıdır, daha sık iyi değildir risklidir

4. egzos testi artık sıkı kurallar ile ve video kaydı ile hatta online takip edilmekte. alavere dalavere azaldı , eskiden testten geçmeyene geçirmesi kolaydı dip gaz test bitmiş olması lazımdı ama bitmemiş demek

5. vesile ile ertlendi ancak obd den kontrol başlayınca daha da sıkı olacak

Yorum bağlantısı
A. Yıldırım Yıldız

3. 20-30 bin km de bir her iki çeşit kullanılmalıdır, daha sık iyi değildir risklidir


Abi bunlari ornekleyebilir miyiz reklam olmayacaksa? Piyasada en cok gorduklerimiz wurth ve benzerleri depoya katilan tipler. Araclarin birisi 200k ustune cikti bu sira gidis gelis sehirler arasi fazla olunca. En son yaz basinda testten kil payi gecti bir kontrol ettir dendi. Misal carbon clean birkac yerde onerdigini gordum. Ikinci cesit dedigin ne mesela?
Tesekkurler.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çeşitler:

1.depoya atılan. hızlı ve kendin yap çözümüdür, ucuzdur, riski: kullanım şartnamesi tam bilinmediğinden sık sık veya az depoya çok katılmasıdır. çoğu solvent bazlıdır yani şişenin %90 nı gazyağı veya türevidir

2. makine ile dışarıdan yapılan: pahalıdır, profesyonel (tükkan) uygulaması gerektirir. birçok markası vardır ecnebide biz de yaygın olmadığından wynss veya carbon clean sık rastlanır ülkemizde.

Carbon clean severim , aşk değil tabi :wub: teknik dayanğı: test raporu sunan tek markadır.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Remzi Karaca

Ne yalan söyleyeyim Özel de egzozdan kalan ilk defa duyuyorum. Zamanında İstanbul'da arabayı sanayiye bırakmıştım bir kaç işi vardı haftasına da muayene olduğu aklıma gelince telefon açıp Usta'dan egzoz muayenesine götürmesini rica etmiştim. (O zamanlar TÜVTÜRK te egzoz muayene yoktu) Benim arabanın işi uzun sürecek diye benim ruhsat ile başka arabayı alıp gitmiş. Bir keresinde de ufak kamyon ile gitmiştim adam bakıp yanaştırmak zor diye kafadan basıp vermişti pulu. İstanbul'da mı hep böyle yoksa bana mı denk geliyor bilmiyorum [emoji4]

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
29 dakika önce, Remzi Karaca yazdı:

adam bakıp yanaştırmak zor diye kafadan basıp vermişti pulu

eskiden öyle idi, hatta  ruhsat gider akşama muayeneli gelirdi. artık çok zor

Yorum bağlantısı
Remzi Karaca
eskiden öyle idi, hatta  ruhsat gider akşama muayeneli gelirdi. artık çok zor
TÜVTÜRK ten önce muayeneleri hep öyle yapılırdı. Patates baskı vardı.
Ama bu dediklerim hep TÜVTÜRK sonrası özel egzoz muayenesi...
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 dakika önce, Remzi Karaca yazdı:

TÜVTÜRK ten önce muayeneleri hep öyle yapılırdı.

tüv zmaanı da ruhsata muayene mevcuttu. an itibarı çok azaldı ama, ruhsat yerine kağıt vermeleri ile kontrol fazlalaştı

Yorum bağlantısı
  • 5 yıl sonra...
Murat Öngür

Merhaba 2008 dpf siz focus 2 dizel araç önce egsoz muayenesinden geçmemiş sonrasın arkadaşa motora katkı atalım demişler atmışlar egsozdan biraz duman çıkmış bir iki tur attıktan sonra tekrar muayeneye girip geçmiş , bu nasıl olabilir ? muayeneyi yapan servisin oyunu mu ? yoksa motora atılan bal gibi kıvamlı katkı mı işe yaradı ? 

Ve bu motor katkısı uzun vadede motora herhangi bir zarar verir mi ? yoksa faydası mı olur ? 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Bazen katkıyla ama daha çok aynı marka model başka bir aracın sonuç kağıdını sanki dps'iz aracın sonucuymuş gibi gösterip geçiyorlar. Sanayidekiler işin parasında zaten. Çok katakulli dönüyor. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Katkısız da biraz gazlayarak gezince geçebiliyor. Katkıyı neye kattılar yakıta mi yağa mı direk emmeden

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...