İçeriğe Yönlendir

Focus I - 1.8 TDCİ Tavsiye Eder misiniz?


Can Ömer

Recommended Posts

Can Ömer

2004 model 1.8 TDCİ focus var satılık.

Fiyatı 28000₺ diyor arkadaş.

Km:215,000 de.

Bilen veya kullanan arkadaşlar bilgi verirse beni mutlu eder.Piyasa çok kötü.Araba yok maalesef.

Çok yakar mı? Alırken neye dikkat etmeliyim? Yardıma ihtiyacım var gerçekten.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Yanlış hatırlamıyorsam Connect motoru ile ortak olması lazım. Çok fazla piyasada bulunan bir kombinasyon değil ama sıkıntı olacağını sanmıyorum. Bilen arkadaşlarımız daha net açıklayacaktır.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

1.8 motor yakit konusunda ekonomi yapacaginiz bir motor tipi degil.

Km 200k yi gecmis, bakim gecmisi iyice arastirilmali, bakimsiz, zorlanmis,hirpalanmis bir motora sahipse fazlasiyla basinizi agirtir diye dusunuyorum.

Yorum bağlantısı
Can Ömer
13 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

1.8 motor yakit konusunda ekonomi yapacaginiz bir motor tipi degil.

Km 200k yi gecmis, bakim gecmisi iyice arastirilmali, bakimsiz, zorlanmis,hirpalanmis bir motora sahipse fazlasiyla basinizi agirtir diye dusunuyorum.

Ne yakar abi güncel pompa fiyatları ile?Sadece haftada 1&2 kere binerim. Günlük kullanmayacağım aracı.

Bundan önce Fiesta flair vardı 98 model onu aratır bana yakıt yönünden orası belli.Yoksa az daha bekleyip baska marka modele mı yöneliyim bilemedim.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
23 dakika önce, Can Ömer yazdı:

Ne yakar abi güncel pompa fiyatları ile?Sadece haftada 1&2 kere binerim. Günlük kullanmayacağım aracı.

Bundan önce Fiesta flair vardı 98 model onu aratır bana yakıt yönünden orası belli.Yoksa az daha bekleyip baska marka modele mı yöneliyim bilemedim.

Kullananlar vardir net bilgi vereceklerdir. ama 1.8 tdci in bugunku pompa fiyatiyla isin gercegi Cok uygun olacagini dusunmuyorum.keyfine diyecek olmaz ama flairden sonra zorlanacaginiz kesindir.

Sahsi fikrim km den kaynakli sorunlarin sizi keyif yapmaktan alikoyabilecegi yonunde..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bende bir miktar sticker oldu. anadolu yakasında olup GTÜ ye gelmek isteyenler yahut hafta sonları istanbul park tarafında olanlar elden alabilir.

Ayrıca "sakin kullan az tüket" "bampır stikır" da mevcut.

Yorum bağlantısı
Can Ömer
1 saat önce, Selçuk Bakış yazdı:

Yanlış hatırlamıyorsam Connect motoru ile ortak olması lazım. Çok fazla piyasada bulunan bir kombinasyon değil ama sıkıntı olacağını sanmıyorum. Bilen arkadaşlarımız daha net açıklayacaktır.

Fiyat nasıl acaba ?Dizel de kaç km'de ne değişir hiçbir bilgim yok. Masrafı ağır mıdır abi.Hiç dizele binmedim bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Bekir Memur
(düzenlendi)

1.8 tdciların yakıt sistemi çok narin 

1 depoyla şehir içi 850 km de görülür 450 km de görülür bu kullanım şekliyle alakalı değil tamamen yakıt sisteminin dayanımıyla alakalı özellikle sulu mazota karşı aşırı hassas.

Kendi arabam şehir içi hiç kasmadan normal kullanımda 850 km görüyodu arızalardan sonra 600 km bile görürsem keyfim yerine geliyor. Diğer yandan 1.8 tdciların enjektör arızasında piston delme olaylarıda var eğerki özellikle 1.8 tdci tercih edilecekse 100 binin altında olsun. Şu ana kadar 100 binin üstünde olup normal değerlerde yakanını görmedim.

Millet motorun büyüklüğünden dolayı çok yaktığını felan sanıyor ben 1 depoyla aşırı kasarak lastik havalarını yüksek tutarak şehir içi 900 küsür kmleri gördüm bir araba bu kadar az yakıp sonradan artıyosa ve bu olay çoğu 1.8 tdcilarda oluyosa yakıt sistemi sorunludur. 

Benim yakıtla işim yok depoyu doldururum hesap yapmam diyosanız alın kullanın zengin çalıştığı için bakımlara dikkat edilirse motor ömrü uzun oluyor.

Şahsen bir daha 1.8 tdci almaktansa kuş serisini tercih ederim teneke felan ama hiç değilse arızası yapılabiliyor.

 

1.8 tdci ile şehir içi sakin kullanımda 6-12 litre arasında görürsünüz(gösterge değil dolum yaparak ölçüldüğünde) 6 litreleri gören %15 lik kısım gerisi en az 8 litreyle geziyor 10 litre üstünde gezenleride çok gördüm. Yakıt kaygısı varsa düşünmeyin bile.

Ayrıca 1.8 tdci ağır iş makinasıdır 7/24 çalışırsa daha sağlıklı kalıyor yatacak araba değil. 

tarihinde Bekir Memur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Can Ömer
4 dakika önce, Bekir Memur yazdı:

1.8 tdciların yakıt sistemi çok narin 

1 depoyla şehir içi 850 km de görülür 450 km de görülür bu kullanım şekliyle alakalı değil tamamen yakıt sisteminin dayanımıyla alakalı özellikle sulu mazota karşı aşırı hassas.

Kendi arabam şehir içi hiç kasmadan normal kullanımda 850 km görüyodu arızalardan sonra 600 km bile görürsem keyfim yerine geliyor. Diğer yandan 1.8 tdciların enjektör arızasında piston delme olaylarıda var eğerki özellikle 1.8 tdci tercih edilecekse 100 binin altında olsun. Şu ana kadar 100 binin üstünde olup normal değerlerde yakanını görmedim.

Millet motorun büyüklüğünden dolayı çok yaktığını felan sanıyor ben 1 depoyla aşırı kasarak lastik havalarını yüksek tutarak şehir içi 900 küsür kmleri gördüm bir araba bu kadar az yakıp sonradan artıyosa ve bu olay çoğu 1.8 tdcilarda oluyosa yakıt sistemi sorunludur.

Şahsen bir daha 1.8 tdci almaktansa kuş serisini tercih ederim teneke felan ama hiç değilse arızası yapılabiliyor.

Vazgeçecem gibi,bayağı birşey varmış.Volan da sıkıntı çıkarabilir demiş bir abi de. Şaşırdım kaldım inanın ki.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Gümrük girişli makyajli Ghia olsa alırım . Güzel bı yazılım zevkli olur espli olcak ama kafası ağır kayar çok

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Ömer
4 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Gümrük girişli makyajli Ghia olsa alırım . Güzel bı yazılım zevkli olur espli olcak ama kafası ağır kayar çok

Vazgeçtim zaten. Gözüm korktu.Masraf çıkarma ihtimali yüksek maalesef.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

200binde çıkaracağı tüm kronik sıkıntılar olmuştur. Çözüldü ise sıkıntı yok. Motor gerçek Ford. Debraj bir kere değişti ve doğru malzeme kullanıldı ise dert olmaz

Vazgeçtim zaten. Gözüm korktu.Masraf çıkarma ihtimali yüksek maalesef.

Yakıt olarak yakması gereken kadar. PSA motoru kadar az değil ama 1.9tdi dan çok değil nesline göre

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
12 dakika önce, Can Ömer yazdı:

Vazgeçtim zaten. Gözüm korktu.Masraf çıkarma ihtimali yüksek maalesef.

Çılgın bir motor. Kükreme tarzında çalışır. Az yakar çok kaçar. Önceki sahiplerinde neler gördüğü çok önemli. Bakımlıysa 200 k hiçbir şey bu motor için. Turbosu ve enjektörlerine dikkat edin sağlıklı çalışıyorsa alınır üzmez başka kronik sorunu yoktur. 

2 saat önce, Can Ömer yazdı:

Ne yakar abi güncel pompa fiyatları ile?Sadece haftada 1&2 kere binerim. Günlük kullanmayacağım aracı.

Karma ortalama 6.5 lt motorin ile gezersiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Kırçal
15 saat önce, Can Ömer yazdı:

2004 model 1.8 TDCİ focus var satılık.

Fiyatı 28000₺ diyor arkadaş.

Km:215,000 de.

Bilen veya kullanan arkadaşlar bilgi verirse beni mutlu eder.Piyasa çok kötü.Araba yok maalesef.

Çok yakar mı? Alırken neye dikkat etmeliyim? Yardıma ihtiyacım var gerçekten.

Bir arkadaşım avrupadan ziyaretime gelmişti. Arabanın modelini hatırlamıyorum ama focus 2 olması lazım  320000 kilometrenin çok çok üstündeydi. Motor 1.8 tdci 115 hp idi. Tık yoktu. Pompa enjektör turboya hiç ellenmemiş. Ama 1.6 tdciden çok sağlam motor olduğu connectlerdede gösteriyor. Benim connect 1.8 tdci 90 ps motor, 273700 km  daha dokunulmadı çok şükür yoldada bırakmadı. Eğer bu motora düzgün bakım yapılsın 1000000 km görür.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

O km’de hangi dizel olursa olsun bakım geçmişi çok önemli. Ekonomik kaygılarla alınıyorsa vazgeçmek isabetli olur bence.

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

4 5 sene önce 200.000 de yurtdışından alıp 2 sene türkiyede kullanmıştık. 

2 sene içerisinde enjektörler tamir edilmişti bir sefer .

Bizden önceki sahibi yazılım yaptırmış araca  14 inc lastik jant kombinasyonunda kafadan kayma çok oluyordu 16 inc e geçerek bu sorundan kurtulmuştuk.

zevkli araçtır. 90.000 km geçtik 2 yıllık süre doldugunda eniştemin kuzenine sattık halen onu bulgaristanda kullanıyor.

Geçen sene enjektörler tekrar tamir edilmiş onun dışında rutin bakım harici bir masraf etmemiş :)

Önceki sahibinin yaptığı bakımlar çok önemli

Yorum bağlantısı
Can Ömer
17 saat önce, Koray Demir yazdı:

Çılgın bir motor. Kükreme tarzında çalışır. Az yakar çok kaçar. Önceki sahiplerinde neler gördüğü çok önemli. Bakımlıysa 200 k hiçbir şey bu motor için. Turbosu ve enjektörlerine dikkat edin sağlıklı çalışıyorsa alınır üzmez başka kronik sorunu yoktur. 

Karma ortalama 6.5 lt motorin ile gezersiniz.

Koray abi peki Exper de turbo,enjektor,volan gibi parçaların durumuna bakılır mı?Sağlam denildiği zaman güvenilir mi peki?

 

4 saat önce, Murat Kırçal yazdı:

Bir arkadaşım avrupadan ziyaretime gelmişti. Arabanın modelini hatırlamıyorum ama focus 2 olması lazım  320000 kilometrenin çok çok üstündeydi. Motor 1.8 tdci 115 hp idi. Tık yoktu. Pompa enjektör turboya hiç ellenmemiş. Ama 1.6 tdciden çok sağlam motor olduğu connectlerdede gösteriyor. Benim connect 1.8 tdci 90 ps motor, 273700 km  daha dokunulmadı çok şükür yoldada bırakmadı. Eğer bu motora düzgün bakım yapılsın 1000000 km görür.

Vazgeçtim dedim ama halen gönlüm de var kardeşim.Ama herkes Birşey diyor kafam karışıyor.Birde günlük değil zaten haftada 1/2 defa anca binerim.

Yorum bağlantısı
Murat Kırçal
27 dakika önce, Can Ömer yazdı:

Koray abi peki Exper de turbo,enjektor,volan gibi parçaların durumuna bakılır mı?Sağlam denildiği zaman güvenilir mi peki?

 

Vazgeçtim dedim ama halen gönlüm de var kardeşim.Ama herkes Birşey diyor kafam karışıyor.Birde günlük değil zaten haftada 1/2 defa anca binerim.

Araçlar şöförden şöföre değişir. Şöför yakıttan şikayetçidir. 1.3 ve 1.6 ccye  kadar olan araçlar 100 geçince çok yakıyor. Bizzat denedik . Kimi şöför aracının  mekaniğinden ses gelir iyice dağılana kadar yaptırmaz. Dağıldımı kötü araç olur. Onun için arabaya bakarsan oda sana bakar. 

Yorum bağlantısı
Can Ömer
2 saat önce, Sezgin Yılmaz yazdı:

4 5 sene önce 200.000 de yurtdışından alıp 2 sene türkiyede kullanmıştık. 

2 sene içerisinde enjektörler tamir edilmişti bir sefer .

Bizden önceki sahibi yazılım yaptırmış araca  14 inc lastik jant kombinasyonunda kafadan kayma çok oluyordu 16 inc e geçerek bu sorundan kurtulmuştuk.

zevkli araçtır. 90.000 km geçtik 2 yıllık süre doldugunda eniştemin kuzenine sattık halen onu bulgaristanda kullanıyor.

Geçen sene enjektörler tekrar tamir edilmiş onun dışında rutin bakım harici bir masraf etmemiş :)

Önceki sahibinin yaptığı bakımlar çok önemli

Kardeşim dizel araç hiç kullanmadım ben.Herkes korkutuyor işte enjektörün tanesi 1500₺ v.s gibi.Biryerine birşey olursa altından kalkamazsın diyorlar.Yahu gerçekten bu kadar ağır masrafları çıkıyorsa bu insanlar niye biniyor bu arabalara? Peki bu aracın can damarı denilen turbo, enjektör,volan gibi parçaların durumuna bakılır mı Exper de ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Expertizde mekanik aksam kontrol çok zayıf. Kaçıran debraj ile dyno testi yapıp motor performansı %110 çıkardılar. :)

 

Sadece Ford bakan eski bir özel servis bakardım mekanik kontrol için

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Volan problemi vardı.
Bir kez değişince doğru volan takılmıştır.
Bu kilometreye kadar da değişmiştir zaten

Ekspertiz volanı falan anlamaz kanaatimce
Bilen biri kullanıp, enjektör, pompa, turbo, volan, baskı, balata, aks sorunu var mı bakmalı.
Sağlamda alınabilir.
Bu kilometreden sonra herhangi bir dizel motormuş gibi düşünülmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
56 dakika önce, Can Ömer yazdı:

Kardeşim dizel araç hiç kullanmadım ben.Herkes korkutuyor işte enjektörün tanesi 1500₺ v.s gibi.Biryerine birşey olursa altından kalkamazsın diyorlar.Yahu gerçekten bu kadar ağır masrafları çıkıyorsa bu insanlar niye biniyor bu arabalara? Peki bu aracın can damarı denilen turbo, enjektör,volan gibi parçaların durumuna bakılır mı Exper de ?

Bu lafları söyleyenlere aldanmayın. İki tane dizel araç kullandım, 200 liralık ısıtma bujisi haricinde masraf etmedim. Sanki araba hergün enjektör bozuyor gibi bir algı oluşturuyorlar. Var sayalım bozuldu, tamiri yapılır, çıkması alınır en olmadı 5000 tl verilir orijinal alınır, 250 bin km çatır çatır binilir. 

 

Bahsettiğiniz araçlar biraz fazla yakar, bazı problemleri de olabilir. Bozulacak varsayımıyla araç alınmaz. Her tedbir alınır bozulursa, nasip denir yaptırılır. Göreceli olarak daha masrafsız benzinli bir aracın, aldıktan bir ay sonra  rektefiye istemeyeceğini kim garanti edebilir ki? 

 

Zaten süper über problemsiz araç olsa 28 bin tl’ye satılmazdı. Focus 1 dizeller bu fiyat gamında binebileceğiniz en güvenli ve eğlenceli araçlardır. Parçası ve ustası çoktur. Ben derim içinizde kalmasın. 

 

Allah gönlünüzce, hayırlısını versin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Ömer
4 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Expertizde mekanik aksam kontrol çok zayıf. Kaçıran debraj ile dyno testi yapıp motor performansı %110 çıkardılar. :)

 

Sadece Ford bakan eski bir özel servis bakardım mekanik kontrol için

Araç satıldı kardeş,zaten kararsızlık vardı biraz da . Kısmet değilmiş.Peki focus 1.6 benzin/lpg ,Ghia veya comfort donanımlıların şu piyasa da en fazla ederi nedir mesela?Şu fiyattan fazlası o araca çok diyeceğimiz bir rakam var mı?

Misal;
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-ikinci-sahibi-ogretmenden-temiz-ford-focus-604766609/detay

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-orjinal-fokus-608971932/detay

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-83-bin-kmde-tertemiz-focus-608448191/detay

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-temiz-ozel-renk-focus-589612491/detay

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ben focusa o paraları vermem. Piyasa yüksek muhabbetine de girmem. Modeli yeni iken bile o paraya başka araba alırım muhabbeti varken şuan telaffuz edilen rakamlara Mercedese binerim. Ki 4 tane focus 1 elden geçirdik ne zamanki yakın paralara mercedes alabildiğimi gördüm focusu bıraktım. 

 

2003 focus yerine 98 üstü c200 bakarım. Hatta kompresör denk gelirse düşünmem. Yeterki km orjinal olsun

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Can Ömer
(düzenlendi)
On 08.10.2018 at 00:42, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Ben focusa o paraları vermem. Piyasa yüksek muhabbetine de girmem. Modeli yeni iken bile o paraya başka araba alırım muhabbeti varken şuan telaffuz edilen rakamlara Mercedese binerim. Ki 4 tane focus 1 elden geçirdik ne zamanki yakın paralara mercedes alabildiğimi gördüm focusu bıraktım. 

 

2003 focus yerine 98 üstü c200 bakarım. Hatta kompresör denk gelirse düşünmem. Yeterki km orjinal olsun

Valla Mercedesin altından kalkamam kardeşim.Birsey olursa beni yıpratır.

Peki şu ilan nasıl? Fiyat/performans oranı idare eder mi?

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-son-fiyat-2001-megane-1.4-rta-16valf-hatasiz-boyasiz-94-bin-km-610378698/detay

 

tarihinde Can Ömer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...