İçeriğe Yönlendir

Focus I - Termostat Açmıyor


Mehmet serhat aydın

Recommended Posts

Mehmet serhat aydın

arkadaşlar merhaba. focus 1 2000 model ghia aracım var, araç yokuştan aşağı inerken hararet hava şartlarına bağlı olarak 0' a kadar bile düştüğü oluyor.izmir ata sanayiye götürdüm usta orjnal termostat al dedi neyse aldım fakat yine açmadı başka bir termostat denedik yine açmadı.aldığımız termostatı sıcak su dolu bardağa koyduk bardakta açtı en az sök takla 3 saat ugraştık fakat yine de olmadı.. devir daim de sağlam dedi. bu durumda aracımın sorunu ne bilgisi olan arkadaşlardan yorum bekliyorum

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Öncelikle 0’a düşmemesi gerek. 

Sistemdeki soğutma suyu kontrol edilmeli. Sanki termostat sıvı ile temas edemiyor. 

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk2

Eski MK3 mondeo arabamda aynı sorun olmuştu ve birçok defa termostat değiştirmemize rağmen sorunu çözememiştik. En son yağ termostatını değiştirdik ve sorun düzelmişti. Bilgilerinize

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Termostat açılmadığında arabanın harareti düşer mi artar mı öncelikle ben bunu merak ettim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

Termostat devamlı açık mı kalıyor acaba.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Öncelikle termostat açık kaldığı zaman hararet düşer, kapalı kaldığında hararet yükselir.

İzmir 'de motor suyu sıcaklığı termostat açık kaldığı zaman 0 'a inmesi bana mantıklı gelmiyor. Neticede İzmir. 

Devirdaim işini yapmazsa yine hararet yükselir.

Fan performansına bakın, sürekli mi yoksa ara ara mı çalışıyor? 

Gösterge problemi de yaşıyor olabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet serhat aydın

 kusura bakmayın ancak yazabiliyorum. araç 3 yıldır bende. 1 yıl öncesine kadar sorunum yoktu. aracım su eksiltiyordu devirdaim dedi usta. devir daim değiştikten sonra yokuş aşağı bayagı düşüyor gösterge. geçen ankaraya gittim yolda bir yerde tam 0'ı gördü. izmire döndüğümde başka ustaya gösterdim termostatı matkapla delmişler dedi, 2 orijinal termostat denedik yine açmadı, en sonunda eski delikli termostatı taktık, dolayısıyla termostat açık geziyorum haala, değerli yorumlarınız için şimdiden  çok teşekkürler 

yalancı hararet olacağınını sanmıyorum. çünkü su fokurdayacaktı neredeyse. ibre kırmızı bölgeye dayanmıştı 

Yorum bağlantısı
Mehmet serhat aydın

@Fatih Öztürk2  bey yağ termostatı ile normal termostat arasında ilişki kuramadım bilmediğime verin. ustama söylerim inşallah ondandır

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yağ termostatı, sizd eolmayan bir parça. devirdaim ile birlikte yni termostat takın. ilk değişimde termostata fazladan geçiş yolu açmıışlar, vardır bir sebebi ki yapmışlar, burada sebep o takılan devirdaim olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet serhat aydın

arkadaşlar kafayı yiyeceğim, geçen yıl devir daim değişimi sonrasında termostatta delik açıldığını ve her zaman açık kaldığını far kettim ve  bugün de  devir daim değişimini yapan ustaya almış olduğum orijinal termostatla gittim. uğraştı yapamadı  ve 80 tl işçilik aldı.ve sorumluluk almayarak devir daimle alakası olmadığı gibi bunun hiçbir şekilde çözümünün de olmadığını belirtti. piyasada ki focusların  3/4 ünün termostat açık (delik açılmış olarak ) gezdiğini söyledi çünkü çözümü yok dedi, bu sorun için motor yapanı ve buna rağmen netice alamayanları gördüm dedi. bunun üzerine acayip canım sıkıldı dolayısıyla tartıştık. "sen bu sevdadan vazgeç. sen yapanı bulacağım dersen de  yapacak  babayiğidin alnından öperim ve senin de 80 tl ni geri veririm dedi. şimdi arkadaşlar İzmir'de bunu yapacak babayiğit ( sözüm ona ustanın  yorumuyla) yok mu ? tavsiyeleriniz neler kime gidebilirim. gerçekten bu arabanın termostat sorunu dediği gibi imkansız mı? 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
9 saat önce, Mehmet serhat aydın yazdı:

arkadaşlar kafayı yiyeceğim, geçen yıl devir daim değişimi sonrasında termostatta delik açıldığını ve her zaman açık kaldığını far kettim ve  bugün de  devir daim değişimini yapan ustaya almış olduğum orijinal termostatla gittim. uğraştı yapamadı  ve 80 tl işçilik aldı.ve sorumluluk almayarak devir daimle alakası olmadığı gibi bunun hiçbir şekilde çözümünün de olmadığını belirtti. piyasada ki focusların  3/4 ünün termostat açık (delik açılmış olarak ) gezdiğini söyledi çünkü çözümü yok dedi, bu sorun için motor yapanı ve buna rağmen netice alamayanları gördüm dedi. bunun üzerine acayip canım sıkıldı dolayısıyla tartıştık. "sen bu sevdadan vazgeç. sen yapanı bulacağım dersen de  yapacak  babayiğidin alnından öperim ve senin de 80 tl ni geri veririm dedi. şimdi arkadaşlar İzmir'de bunu yapacak babayiğit ( sözüm ona ustanın  yorumuyla) yok mu ? tavsiyeleriniz neler kime gidebilirim. gerçekten bu arabanın termostat sorunu dediği gibi imkansız mı? 

Geçmiş olsun Boşverin siz o ustayı canınızı sıkmayın o ford mühendislerinden fazla bildiğini sanıyor .

İzmirde ustaeller servisi var bildiğim kadarı ile giden herkes memnun kalmıştı forumdan 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Bende de Focus 1 var ve bir sene önce uzun yolda ibre ortadan 0`a doğru düşüyordu. Termostat değişti. Bu sefer de hararet sorunu çıktı. Osman Usta termostatta delik açtı; hararet sorunu azaldı ama bitmedi. En son kendim genleşme kabı kapağını değiştirdim ve hararet sorunu çözüldü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Focuslarda hararetin düşmesi gibi bir kronik sorun yok. Hararet düşüyorsa termostat bozuk yada delik açılmış demektir. 

Standart termostat takılmalı, hararet yükselmesi sorunu yaşanırsa onun sebepleri aranmalı ve onarılmalıdır. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Hararet yükselme sorunu accent lerde yaşanıyor, şase kablosunu kalınlaştırarak çöülebiliyor. Şuraya iliştireyim dedim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Uzel

Bir tane konu vardı böyle, devirdaim basıncını ayarlayan bir parçanın bozuk olması sebebiyle termostat açılamıyordu. Bulursam konuyu linkini paylaşırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
vaybe neler var
Yat kalk dua et bı termostat bi hararet musuru devam bizimkisi.
Yorum bağlantısı
Burak Uzel

Devir daim basıncı falan demiştim de yanlış ifade etmişim. Konuyu buldum link aşağıda.
Radyatör geri dönüş borusunda bulunan bir valfden bahsetmişler. Bu valf bozulunca termostatın açılmadığından aracın hareret yapmasından bahsetmişler. Hortumun parça kodunu da vermişler. Bir bakın o hortuma. İçinde valf var mı valf dağılmış mı veya takılı mı kalmış kontrol edin. Umarım faydası olur.



https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/199141-yokuşta-hararet/?page=4


  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet serhat aydın
12 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Focuslarda hararetin düşmesi gibi bir kronik sorun yok. Hararet düşüyorsa termostat bozuk yada delik açılmış demektir. 

Standart termostat takılmalı, hararet yükselmesi sorunu yaşanırsa onun sebepleri aranmalı ve onarılmalıdır. 

 

 

Mehmet Abi şuan arayıştayım yaparım diyeni bulabilirsem soluksuz ordayım :)

Yorum bağlantısı
Burak Uzel

Hocam konuyu yerli yabancı forumlarda biraz araştırdım. Focus 1 lerin kronik sorunuymuş. Tamamen üretim hatası olduğu için Ford vakti zamanında bununla ilgili teknik döküman yayınlamış, servislere özel hareret kiti göndermiş. Anladığım kadarıyla Yetkili servis bakımlı araçlarda bu kitlerle iş çözülmüş. yetkili servisten uzak araçlar ise sanayi ustalarımızın termostatları delmesi ile hareretten kurtulmuş. :)
İşi iyi bilen gerçek ustalar da yukarıdaki verdiğim linkteki gibi bu kiti taklit ederek devir daimin bazı noktalarına T atarak çözmüş.

Aşağıdaki döküman fordun dökümanı. Kitte yeni genleşme kabı, t bağlantıları içeren bir boru ve 74 derecede açılan termostat var.

http://www.fordclubsweden.se/forum/attachment.php?attachmentid=41150&d=1457182714

Kitteki boru: ister orjinali alın isterseniz ustanız iki T ve iyi bir hortumla halletsin.
70195e5c232965fdc34ab7629f25a710.jpg

Aşağıdaki noktalara takılıyormuş:
b2a949675af2e7e5443341b5433a5780.jpg

74 derecelil termostatı da unutmayın.

Kolay gelsin :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet serhat aydın
20 dakika önce, Burak Uzel yazdı:

Hocam konuyu yerli yabancı forumlarda biraz araştırdım. Focus 1 lerin kronik sorunuymuş. Tamamen üretim hatası olduğu için Ford vakti zamanında bununla ilgili teknik döküman yayınlamış, servislere özel hareret kiti göndermiş. Anladığım kadarıyla Yetkili servis bakımlı araçlarda bu kitlerle iş çözülmüş. yetkili servisten uzak araçlar ise sanayi ustalarımızın termostatları delmesi ile hareretten kurtulmuş. :)
İşi iyi bilen gerçek ustalar da yukarıdaki verdiğim linkteki gibi bu kiti taklit ederek devir daimin bazı noktalarına T atarak çözmüş.

Aşağıdaki döküman fordun dökümanı. Kitte yeni genleşme kabı, t bağlantıları içeren bir boru ve 74 derecede açılan termostat var.

http://www.fordclubsweden.se/forum/attachment.php?attachmentid=41150&d=1457182714

Kitteki boru: ister orjinali alın isterseniz ustanız iki T ve iyi bir hortumla halletsin.
70195e5c232965fdc34ab7629f25a710.jpg

Aşağıdaki noktalara takılıyormuş:
b2a949675af2e7e5443341b5433a5780.jpg

74 derecelil termostatı da unutmayın.

Kolay gelsin :)

çok çok teşekürler Burak bey uygun zamanda deniyeceğim ve sonuçları da zaten burada paylaşırım

Yorum bağlantısı
Burak Uzel

Bu arada kitte genleşme kabı kapağı da var. Kapak sistemdeki basıncı ayarlayamazsa da hareret sorunu başgösterebilir. Bunu da dilkate alın.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
A.Kadir Yılmaz
(düzenlendi)
On 11.10.2018 at 01:52, Mehmet serhat aydın yazdı:

arkadaşlar merhaba. focus 1 2000 model ghia aracım var, araç yokuştan aşağı inerken hararet hava şartlarına bağlı olarak 0' a kadar bile düştüğü oluyor.izmir ata sanayiye götürdüm usta orjnal termostat al dedi neyse aldım fakat yine açmadı başka bir termostat denedik yine açmadı.aldığımız termostatı sıcak su dolu bardağa koyduk bardakta açtı en az sök takla 3 saat ugraştık fakat yine de olmadı.. devir daim de sağlam dedi. bu durumda aracımın sorunu ne bilgisi olan arkadaşlardan yorum bekliyorum

Merhaba Mehmet bey ben zamanında o sizin yaşadıklarınızdan geçtim ve size ilk önerim ısı müşürünü değiştirin eliniz yatkınsa kendiniz de değiştirebilirsiniz ve sorun devam ederse aşağıdaki yazdığım uygulamaları yapın.

1-orjinal termostat iptal ediliyor içi boşaltılarak tekrar yerine takılıyor. 
2- reno 9 veya 12 termostatı alınıyor 82c lik fiyatı 10lira ve çıkmacıdan uygun hortum alınıyor ve içine termostat takılıyor ve üstüne oynamaması için kelepçe takılıyor. 
3- motordan radiatore giden sağ üst hortum sökülüyor ve termostat motor tarafına gelecek şekilde montaj tamamlanıyor. 
Maliyeti ucuz olunca birde bunu deneyim dedim ve şuan problem yok ilerisi ne gösterecek bilemem. 2000cc motorlu ford focuslarda termostat hep yukarıda motor çıkışında amerikan 1,6 focuslar da yukarıda neden avrupa fokuslarda motor girişinde bunu anlamadım . 
Benim şimdiye kadar yaptığım işlemler. 
1-ısı mişürü değişimi 
2-3 ad. termostat
3-devirdaim 
4-20 litre antıfriz havaya gitti

6-7 senedir problemsiz kullanıyorum bu şekilde .

bu arada o kiti de uyguladım kesinlikle verim alamadım ben ve beni en çok sinirlendiren de LPG çok geç geçmesi oldu nedeni ise antifriz daha kolay yol bulduğu için  buharlaştırıcıya daha az  devirdaim yapması olarak gördüm ben ve iptal ettim ve üstteki uygulamayı yaptım.

ekteki link te aynı uygulama fiat için yapılmış ve ne işlemler yapılacağına güzel bir örnek . kolay gelsin

http://dox.bg/files/dw?a=3fdc1df1cf

tarihinde A.kadir Yılmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet serhat aydın
On 30.12.2018 at 10:18, A.Kadir Yılmaz yazdı:

Merhaba Mehmet bey ben zamanında o sizin yaşadıklarınızdan geçtim ve size ilk önerim ısı müşürünü değiştirin eliniz yatkınsa kendiniz de değiştirebilirsiniz ve sorun devam ederse aşağıdaki yazdığım uygulamaları yapın.

1-orjinal termostat iptal ediliyor içi boşaltılarak tekrar yerine takılıyor. 
2- reno 9 veya 12 termostatı alınıyor 82c lik fiyatı 10lira ve çıkmacıdan uygun hortum alınıyor ve içine termostat takılıyor ve üstüne oynamaması için kelepçe takılıyor. 
3- motordan radiatore giden sağ üst hortum sökülüyor ve termostat motor tarafına gelecek şekilde montaj tamamlanıyor. 
Maliyeti ucuz olunca birde bunu deneyim dedim ve şuan problem yok ilerisi ne gösterecek bilemem. 2000cc motorlu ford focuslarda termostat hep yukarıda motor çıkışında amerikan 1,6 focuslar da yukarıda neden avrupa fokuslarda motor girişinde bunu anlamadım . 
Benim şimdiye kadar yaptığım işlemler. 
1-ısı mişürü değişimi 
2-3 ad. termostat
3-devirdaim 
4-20 litre antıfriz havaya gitti

6-7 senedir problemsiz kullanıyorum bu şekilde .

bu arada o kiti de uyguladım kesinlikle verim alamadım ben ve beni en çok sinirlendiren de LPG çok geç geçmesi oldu nedeni ise antifriz daha kolay yol bulduğu için  buharlaştırıcıya daha az  devirdaim yapması olarak gördüm ben ve iptal ettim ve üstteki uygulamayı yaptım.

ekteki link te aynı uygulama fiat için yapılmış ve ne işlemler yapılacağına güzel bir örnek . kolay gelsin

http://dox.bg/files/dw?a=3fdc1df1cf

Kadir Bey  yeni farkettim yazdıklarınızı, gerçekten çok  teşekkür ederim, zahmet edip uzunca yazmışsınız, işlemleriniz çok heyecanlandırdı en kısa sürede deneyeceğim .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...